collapse

Auteur Topic: Statafel Leuk Aankleden  (gelezen 11977 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Faith

  • Gast
Statafel Leuk Aankleden
« Gepost op: 23 juni 2011, 21:28:32 »
Hoi bruiden,

Op onze receptie staan witte statafels. Nu is ons kleurthema groen en wilde ik daar dus ook iets mee doen met die statafels. Ik heb al op internet gekeken, maar statafelrokken zijn erg duur, en in huren heb ik weinig zin.
Lukt zoiets ook met een stuk stof van de markt of zo, of is dat even duur? Heeft iemand een ander idee hoe ik het gezellig kan maken?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Statafel Leuk Aankleden
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2011, 21:38:01 »
Als er standaard al witte rokken omheen zitten dan zal ik dit gewoon zo laten. Je kan dan bijvoorbeeld wel een groen papieren of stoffen servet helemaal uitvouwen en op het blad leggen voor een kleur accent.
Of kleine witte vaasjes met groene chrysanten of glazen schalen met groene appels.

Linkje voor groen als themakleur

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Statafel Leuk Aankleden
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2011, 07:45:26 »
Zoals MArjolein ook al zegt ik zou de tafels ook aankleden met een accesoire en niet de hele rok in het groen. Misschien kan je waar de rok onde rhet blad geknoopt zit een groen lint om heen doen!

Faith

  • Gast
Statafel Leuk Aankleden
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2011, 11:38:49 »
Bedankt voor jullie tips! Helaas zitten er niet al standaard rokken omheen... maar het uitvouwen van het servet vind ik al een heel goede tip! Klein, maar het kleurthema komt er dan wel in terug.
Ik overweeg nu gewoon een tule strik om de statafels te knopen, maar misschien wat saai zonder rokken eronder... afijn, ik zie wel!
als er nog meer tips zijn, graag! :biggrin:

anna23

  • Gast
Statafel Leuk Aankleden
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2011, 11:45:51 »
Wij hebben ook bartafels, maar daar zit een witte trakke rok eromheen. Wij doen dan een rode strikje eromheen van tulle (ik kon geen brede lint vinden). Rood en wit is onze thema. De gewone tafels krijgen ook witte lakens en de stoelen zijn dan rood.

Soraya

  • Gast
Statafel Leuk Aankleden
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2011, 18:41:04 »
Ik zou, zoals je zelf ook al hebt bedacht, met een tulen strik werken. Of scoor een klein schattig vaasje bij de kringloop en doe daar een groene bloem/iets in. Oja, met groene lange gekleurde kaarsen (bestaan die eigenlijk wel?)! :)

liefmeisie

  • Gast
Statafel Leuk Aankleden
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2011, 19:46:39 »
hoi,

wij hadden ook statafels zonder rokken en hebben grote stukken wit stof erover gelegd en toen een fuchsia kleurige strik erom heen gedaan. Als laatste een klein vaasje met daarin een fuchsia kleurige gerbera met wat groen erin op tafel.
Het was onze bedoeling om 2 persoonslakens erover te leggen maar toen ik de dag voor huwelijk de lakens uit de tas haalde (te leen van familie) bleken het 1 persoonslakens te zijn en dat stond niet mooi.

Soraya

  • Gast
Statafel Leuk Aankleden
« Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2011, 11:51:35 »
Je zou ook alleen de rand van de tafel met groen kunnen doen. Volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden :biggrin:

Jelly

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
Statafel Leuk Aankleden
« Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2011, 17:38:56 »
Vaak kun je op de markt of bij een stoffen winkel veel soorten, maten en kleuren lint vinden, van 0.05 cm tot ongeveer 5 cm breed. Dit kun je wellicht in je kleur combineren met witte tule om een gekleurd soort strik te maken rondom de statafel. Succes!!

Faith

  • Gast
Statafel Leuk Aankleden
« Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2011, 22:25:23 »
Fantastisch al die tips! Ik heb inderdaad al vaasjes gescoord, moet er alleen nog groene gerbera's bij halen (Ikea). Ik denk dat ik de vaasjes verder leeg laat, vulling kost ook weer geld en het is maar voor 2 uur...

@ Jelly: off the record; ik heb een dwergpapegaai met jouw naam!  :tongue:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards