collapse

Auteur Topic: Wie betaalt huwelijksreis?  (gelezen 16654 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ramona

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Gepost op: 16 oktober 2009, 14:52:00 »
betaald hij de huwelijkreis ? hoe hoort het eigenlijk.....zelf een deel betalen of moet hij betalen ?

Mijn lief heeft namelijk het geld er niet voor.

gr

jet17

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2009, 15:05:52 »
hmm Lief en ik hebben geen jij en ik geld, maar wij geld...  :blink:


Dus ik kan je helaas niet verder helpen.
Maar ik denk dan allebei je eigen deel??
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2009, 15:47:04 door jet17 »

IngridS

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2009, 15:33:28 »
Ook wij hebben geen jij en ik geld als het gaat om 'samen' op vakantie gaan. In jouw geval huwelijksreis.

Tuurlijk houden we allebei wel een potje voor onszelf om eens iets te kunnen kopen, maar in het geval van de huwelijksreis is het bij ons ook ons geld.


Succes ermee verder en een fijne huwelijksreis alvast!  :rolleyes:

Tralalalianne

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2009, 15:38:31 »
Ik denk ook niet dat het een kwestie van 'moeten' is maar eerder van 'kunnen'.
Wij hebben idd ook beide een eigen rekening en een gezamenlijke rekening, en samen kijken we wat we konden missen voor de huwelijksreis.
Voor zover ik weet is er in elk geval geen protocol voor..

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2009, 16:21:53 »
wat maakt het uit hoe het hoort? Betreft de bruiloft is het ook bij ons 'wij'' geld... wij betalen het samen.

~M*M~

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2009, 16:29:12 »
en als je het zou doen zoals het hoort, zou je dan van hem eisen dat hij zich in de schulden werkt zodat hij de huwelijksreis kan betalen?

voor de bruiloft is het bij ons "wij geld" ook de huwelijksreis.

Marry24

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2009, 16:30:18 »
je kunt natuurlijk ook geld als cadeau vragen en daar de huwelijksreis (voor een deel) mee betalen?

Wij kunnen het ook niet betalen en gaan hooguit een weekendje naar center parcs met de kids :biggrin:

ladydancer

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2009, 21:16:25 »
ik heb de huwelijksreis geboekt en betaald  :biggrin:  Maar na 10 jaar samen zijn is het ''ons'' geld waar ik heb van betaald heb.

Wel is de reis nog een verrassing voor mijn aanstaande! Hij hoort pas op schiphol waar we heen gaan...

Madeira

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2009, 21:47:12 »
Kan ik je niet mee helpen.
Wij hebben nooit apart geld gehad. Vind het zelf eerlijk gezegd een beetje raar idee.
We wonen samen, je deelt je leven met elkaar.

Nursszz

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2009, 11:03:33 »
Wij hebben nog wel jij en ik geld maar dat veranderd na de bruiloft.

Voor onze huwelijksreis (een midweekje Winterberg) hebben we samen gespaard.
We zijn dit jaar al twee keer op vakantie geweest (low budget maar toch) en daarom hadden we geen vakantie geld meer over voor de huwelijksreis (noem ons ouderwets wellicht maar we moeten de vakanties en weekendjesweg kunnen betalen van ons vakantiegeld en als dat op is dan hebben we pech)
Daarom hebben we elke euro (dus de munt zelf) die we terug kregen in de winkel in een spaarpot gestopt en daar hebben we de midweek winterberg van betaald.

En nu sparen we door om volgend jaar een wat verdere of duurdere reis te kunnen maken.

Dus wij hebben de huwelijksreis samen betaald!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2009, 11:31:02 »
[quote name=\'Madeira\' post=\'275438\' date=\'18 October 2009, 21:47\']Kan ik je niet mee helpen.
Wij hebben nooit apart geld gehad. Vind het zelf eerlijk gezegd een beetje raar idee.
We wonen samen, je deelt je leven met elkaar.[/quote]

Bedoel je dan eigenlijk dat jullie AL het geld samen delen??
Wij hebben een gezamenlijke rekening EN nog ieder een aparte rekening, vind ik ook meer dan normaal... en ook veel prettiger.

Broekkie

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2009, 11:31:24 »
bij ons is alles 1, ik heb ervoor gekozen thuis te blijven voor de kids,
maar het is dus iet zo dat vriendlief zn geld alleen van hem is.
Hij vind het ook fijn dat ik thuis ben!
Dus we betalen het alle 2, en misschien het geld wat we vragen als kado
dat we dat erbij leggen

bruidpatty

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2009, 11:33:23 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'275562\' date=\'19 October 2009, 11:31\'][quote name=\'Madeira\' post=\'275438\' date=\'18 October 2009, 21:47\']Kan ik je niet mee helpen.
Wij hebben nooit apart geld gehad. Vind het zelf eerlijk gezegd een beetje raar idee.
We wonen samen, je deelt je leven met elkaar.[/quote]

Bedoel je dan eigenlijk dat jullie AL het geld samen delen??
Wij hebben een gezamenlijke rekening EN nog ieder een aparte rekening, vind ik ook meer dan normaal... en ook veel prettiger.
[/quote]

Wij delen ook AL het geld samen... hebben 1 rekening waar beide salarissen op gestort worden.
Lijkt mij toch niet heel vreemd.

Snap ook wel dat je nog ieder je eigen rekening hebt, dit hadden wij ook toen we net gingen samenwonen.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2009, 11:35:47 »
Wij hebben geen gezamenlijke rekening, maar kijken altijd gewoon naar wie er op dat moment geld heeft. We houden echt niet bij wie wat betaalt en zo is ons geld toch echt van ons samen. :)

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #14 Gepost op: 19 oktober 2009, 11:42:03 »
[quote name=\'bruidpatty\' post=\'275565\' date=\'19 October 2009, 11:33\'][quote name=\'lalalalala\' post=\'275562\' date=\'19 October 2009, 11:31\'][quote name=\'Madeira\' post=\'275438\' date=\'18 October 2009, 21:47\']Kan ik je niet mee helpen.
Wij hebben nooit apart geld gehad. Vind het zelf eerlijk gezegd een beetje raar idee.
We wonen samen, je deelt je leven met elkaar.[/quote]

Bedoel je dan eigenlijk dat jullie AL het geld samen delen??
Wij hebben een gezamenlijke rekening EN nog ieder een aparte rekening, vind ik ook meer dan normaal... en ook veel prettiger.
[/quote]

Wij delen ook AL het geld samen... hebben 1 rekening waar beide salarissen op gestort worden.
Lijkt mij toch niet heel vreemd.

Snap ook wel dat je nog ieder je eigen rekening hebt, dit hadden wij ook toen we net gingen samenwonen.
[/quote]

:laugh: sorry Patty, maar ik vind dat wel vreemd. Zouden wij nooit voor kiezen, maar dat is ieder zijn ding. Ook na ons trouwen houden we onze aparte rekening ( naast onze gezamenlijke natuurlijk; daar betalen we de rekeningen, verzekeringen en boodschappen van). Vind ik voor het ''overzicht'' ook veel handiger; bovendien, ik shop veel meer dan mijn vriend en ga geregeld met vriendinnen weekendjes weg ( met andere woorden: ik heb ook meer een gat in mijn hand dan mijn vriend), vind ik onzin om dat van een gezamenlijke rekening te doen. Daarnaast heeft mijn vriend een groot vermogen opgebouwd met zijn bedrijf, zie niet in waarom hij dat op een rekening van ons samen moet storten... ( elkaar erin laten delen is alweer wat anders, maar ik blijf het ZIJN geld vinden). Net zoals ik een erfenis krijg als mijn ouders overlijden, uiteraard mag mijn man daarin meedelen, maar die keuze maak ik wel zelf en moet geen verplichting zijn.

Maarja, wij trouwen dan ook op huwelijkse voorwaarden :laugh:
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2009, 11:48:03 door lalalalala »

Sh@ron

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2009, 11:47:48 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'275580\' date=\'19 October 2009, 11:42\'][quote name=\'bruidpatty\' post=\'275565\' date=\'19 October 2009, 11:33\'][quote name=\'lalalalala\' post=\'275562\' date=\'19 October 2009, 11:31\'][quote name=\'Madeira\' post=\'275438\' date=\'18 October 2009, 21:47\']Kan ik je niet mee helpen.
Wij hebben nooit apart geld gehad. Vind het zelf eerlijk gezegd een beetje raar idee.
We wonen samen, je deelt je leven met elkaar.[/quote]

Bedoel je dan eigenlijk dat jullie AL het geld samen delen??
Wij hebben een gezamenlijke rekening EN nog ieder een aparte rekening, vind ik ook meer dan normaal... en ook veel prettiger.
[/quote]

Wij delen ook AL het geld samen... hebben 1 rekening waar beide salarissen op gestort worden.
Lijkt mij toch niet heel vreemd.

Snap ook wel dat je nog ieder je eigen rekening hebt, dit hadden wij ook toen we net gingen samenwonen.
[/quote]

:laugh: sorry Patty, maar ik vind dat wel vreemd. Zouden wij nooit voor kiezen, maar dat is ieder zijn ding. Ook na ons trouwen houden we onze aparte rekening ( naast onze gezamenlijke natuurlijk; daar betalen we de rekeningen, verzekeringen en boodschappen van). Vind ik voor het ''overzicht'' ook veel handiger; bovendien, ik shop veel meer dan mijn vriend en ga geregeld met vriendinnen weekendjes weg ( met andere woorden: ik heb ook meer een gat in mijn hand dan mijn vriend), vind ik onzin om dat van een gezamenlijke rekening te doen. Daarnaast heeft mijn vriend een groot vermogen opgebouwd met zijn bedrijf, zie niet in waarom hij dat op een rekening van ons samen moet storten...
[/quote]

als je vriend idd een eigen vermogen heeft is het logisch dat je dat apart houdt. maar als je getrouwd bent, kinderen hebt en als vrouw niet of minder werkt is het logisch dat je alles bij elkaar gooit. Hebben wij ook (ondanks dat ik nog fulltime werk en nog geen kind heb). en ik ga ook met vriendinnen weekendje weg. moet toch kunnen het trekt zich vanzelf wel weer recht qua uitgaven.

wij hebben gezamelijke rekening en spaarrekening, that's it.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2009, 11:54:08 »
@ Sharon, :laugh: ja maar dat is voor ons niet logisch. Als we trouwen en kids hebben en ik bijvoorbeeld minder werk, dan   vinden we het begrijpelijk dat mijn man meer betaald dan ik d.m.v. meer geld overmaken naar de gezamenlijke rekening. Maar we zullen allebei onze aparte rekening aanhouden.
Tsja, ook al kan je niet in de toekomst kijken, maar ik weet zeker dat ik nooit zou gaan stoppen met werken, ook al krijg ik kids ( tenzij er bijvoorbeeld onvoorziene gebeurtenissen komen als  een gehandicapt kind of ziek worden) , dus wat mijn betreft zal ik altijd mijn salaris behouden. En erfenissen en schenkingen komen in eerste instantie ook op onze ''eigen'' rekeningen. Wat we er daarna mee doen, is een tweede.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2009, 11:55:13 door lalalalala »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2009, 12:05:33 »
Wij hebben een gezamelijke rekening. En ook allebei nog een eigen, maar daar staat niks op. Ik werk namelijk maar 1 dag in de week en mijn salaris komt gewoon op onze gezamelijke rekening. Mijn vriend heeft nog een bedrijfsrekening maar maakt een keer per maand alles wat daar aan inkomsten opstaat naar onze gezamelijke rekening over.
Het is dus wel 'ons' geld omdat het allebei onze salarissen bevat, alleen slaat mijn salaris in verhouding natuurlijk nergens op :tongue: Wij betalen alles samen.
Ook hebben we een gezamelijke spaarrekening.

De enige reden waarom wij allebei ook nog een eigen rekening hebben is omdat we die allebei nog van "vroeger" hadden, en die laten we gewoon doorlopen. Dingen als zorgtoeslag enzo worden daar nog op gestort. Staat nooit meer dan een paar tientjes op dus.

Ratatosk

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2009, 12:06:54 »
lalalalalalala:
Zo gaat het bij ons ook, ik heb een mega gat in mijn hand en ondanks dat AS ietsiepietsie minder verdient dan ik houdt hij veel meer over in de maand :laugh:.
Daarom hebben we gescheiden rekeningen en een gezamelijke waar we  maandelijks een belachelijke hoeveelheid geld op moeten storten voor de rekeningen en boodschappen enzo.
Maar als we iets moeten betalen en één van ons tweeën heeft geld en de ander niet dan betaald de gene met het geld gewoon. En dat ben ik ook weleens hoor :wink:.

En ontopic: Wij gaan waarschijnlijk niet op huwelijksreis, of misschien een hele korte.. We zijn er nog niet uit. Maar als we op reis gaan dan betalen we samen hoor, en dat wordt dan niet op de euro nauwkeurig verdeeld!
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2009, 12:07:19 door Ratatosk »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2009, 12:10:12 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'275612\' date=\'19 October 2009, 12:06\']lalalalalalala:
Zo gaat het bij ons ook, ik heb een mega gat in mijn hand en ondanks dat AS ietsiepietsie minder verdient dan ik houdt hij veel meer over in de maand :laugh:.
Daarom hebben we gescheiden rekeningen en een gezamelijke waar we  maandelijks een belachelijke hoeveelheid geld op moeten storten voor de rekeningen en boodschappen enzo.
Maar als we iets moeten betalen en één van ons tweeën heeft geld en de ander niet dan betaald de gene met het geld gewoon. En dat ben ik ook weleens hoor :wink:.[/quote]

Precies,zo is het bij ons ook!! :laugh:

Tralalalianne

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2009, 12:23:09 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'275617\' date=\'19 October 2009, 12:10\'][quote name=\'Ratatosk\' post=\'275612\' date=\'19 October 2009, 12:06\']lalalalalalala:
Zo gaat het bij ons ook (...)[/quote]

Precies,zo is het bij ons ook!! :laugh:
[/quote]

En bij ons ook :)
We hebben allebei eigen hobby's die ook geld kosten en dat betalen we van onze eigen rekeningen.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2009, 13:04:32 »
Ik snap het wel, dat je je "eigen" dingen doet van je eigen rekening...
Maar als je allebei al je inkomsten tot op de laatste cent op de gezamelijke rekening stort, en dan daar allebei alles van betaalt (ook je shop-uitspattingen, je stapavonden en je hobby-aankopen) dan doe je toch in feite precies hetzelfde? Dan gooi je gewoon al je geld op een bult en daar doe je dan van wat je wilt.

bruidpatty

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2009, 13:05:55 »
[quote name=\'Inx\' post=\'275654\' date=\'19 October 2009, 13:04\']Ik snap het wel, dat je je "eigen" dingen doet van je eigen rekening...
Maar als je allebei al je inkomsten tot op de laatste cent op de gezamelijke rekening stort, en dan daar allebei alles van betaalt (ook je shop-uitspattingen, je stapavonden en je hobby-aankopen) dan doe je toch in feite precies hetzelfde? Dan gooi je gewoon al je geld op een bult en daar doe je dan van wat je wilt.[/quote]

idd zo werkt het hier ook. En nooit gezeur over mijn shop uitspattingen en zijn "duurdere" hobby's..

Tralalalianne

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #23 Gepost op: 19 oktober 2009, 13:38:42 »
[quote name=\'Inx\' post=\'275654\' date=\'19 October 2009, 13:04\']Ik snap het wel, dat je je "eigen" dingen doet van je eigen rekening...
Maar als je allebei al je inkomsten tot op de laatste cent op de gezamelijke rekening stort, en dan daar allebei alles van betaalt (ook je shop-uitspattingen, je stapavonden en je hobby-aankopen) dan doe je toch in feite precies hetzelfde? Dan gooi je gewoon al je geld op een bult en daar doe je dan van wat je wilt.[/quote]

Kan idd ook heel goed hoor, maar bij ons het is het meer zo gegroeid: naast onze eigen rekeningen een gezamenlijke rekening voor de hypotheek en spaargeld enzo. Maar dat ligt er maar net aan wat voor iedereen persoonlijk het beste werkt. Misschien dat wij het ook nog eens op een hoop gooien, maar voorlopig werkt het zo prima voor ons.

Flowers

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #24 Gepost op: 19 oktober 2009, 13:40:37 »
[quote name=\'Madeira\' post=\'275438\' date=\'18 October 2009, 21:47\']Kan ik je niet mee helpen.
Wij hebben nooit apart geld gehad. Vind het zelf eerlijk gezegd een beetje raar idee.
We wonen samen, je deelt je leven met elkaar.[/quote]

Zo denk ik er ook over!
Alles is gewoon van ons samen.
Toen we net samen waren hadden we allebei onze eigen rekening,maar toen wij een huis gingen kopen hebben we daar 1 rekening van gemaakt.
Als je samen bent en je leeft samen in 1 huis vind ik het normaal dat al het geld van je samen is zeg maar.
Maar ja,ieder zn ding!

Groetjes Flowers

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards