collapse

Auteur Topic: Wie betaalt huwelijksreis?  (gelezen 16655 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #25 Gepost op: 19 oktober 2009, 17:01:45 »
[quote name=\'Inx\' post=\'275654\' date=\'19 October 2009, 13:04\']Ik snap het wel, dat je je "eigen" dingen doet van je eigen rekening...
Maar als je allebei al je inkomsten tot op de laatste cent op de gezamelijke rekening stort, en dan daar allebei alles van betaalt (ook je shop-uitspattingen, je stapavonden en je hobby-aankopen) dan doe je toch in feite precies hetzelfde? Dan gooi je gewoon al je geld op een bult en daar doe je dan van wat je wilt.[/quote]

Das is leuk als je allebei ongeveer hetzelfde uitgavenpatroon hebt, maar dat hebben wij niet. We kijken echt niet op die ene euro, absoluut niet, maar ik geef veel meer geld uit dan hij en dan vind ik het onpraktisch om alles op 1 hoop te gooien.
Mijn vriend koopt echt zelden wat, is een echte spaarder, en ik hou wel van geld smijten ( helaas :laugh: )

Madeira

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #26 Gepost op: 19 oktober 2009, 17:53:41 »
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik meestal zo'n 100 euro op mn eigen rekening hou...
maar dat komt omdat ik te blond ben om 2 pincodes te kunnen onthouden...ik blokkeer mn
pasje van de gezamelijke steeds :laugh:

Toch snap ik het niet helemaal. Gaat hij dan alleen een keer extra op vakantie omdat hij nog wel geld heeft?
Ik kan niet echt een nut voor apart geld bedenken...zie ik iets over het hoofd?

Tralalalianne

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #27 Gepost op: 19 oktober 2009, 18:02:43 »
[quote name=\'Madeira\' post=\'275846\' date=\'19 October 2009, 17:53\']Gaat hij dan alleen een keer extra op vakantie omdat hij nog wel geld heeft?[/quote]

Haha, euh nee dat denk ik niet. Werkt bij ons in elk geval niet zo ;-)
Naast het geld voor de hypotheek en verzekeringen enzo storten we ook een extra bedrag op de gezamenlijke rekening om onverwachte uitgaven van te doen zoals reperaties aan de auto (mocht het nodig zijn) of bijvoorbeeld de vakanties. Onze eigen rekeningen zijn dus echt voor onze eigen uitgaven aan hobbies en dergelijke. Niet voor individuele vakanties :-)

Edit: overigens begrijp ik heel goed dat sommige koppels alleen een gezamenlijke rekening hebben hoor. Voor ons werkt dit voorlopig nog prima zo: lekker zo laten dus :-)
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2009, 18:06:54 door Tralalalianne »

Madeira

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #28 Gepost op: 19 oktober 2009, 18:06:11 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'275562\' date=\'19 October 2009, 11:31\'][quote name=\'Madeira\' post=\'275438\' date=\'18 October 2009, 21:47\']Kan ik je niet mee helpen.
Wij hebben nooit apart geld gehad. Vind het zelf eerlijk gezegd een beetje raar idee.
We wonen samen, je deelt je leven met elkaar.[/quote]

Bedoel je dan eigenlijk dat jullie AL het geld samen delen??
Wij hebben een gezamenlijke rekening EN nog ieder een aparte rekening, vind ik ook meer dan normaal... en ook veel prettiger.
[/quote]

We hebben wel beiden een eigen rekening waar ons salaris op komt te staan. Deze maken we eigenlijk gelijk over naar
de gezamenlijke. Ik laat altijd iets van 100 staan voor als ik mijn pas weer eens blokkeer :tongue:
We hebben ook nog maar 1 spaarrekening. We hebben nooit ruzie/gezeur over uitgaven. Als hij iets graag wil hebben vind ik het fijn als ik het hem kan geven (hij is net klaar met zijn studie, heeft wel ernaast gewerkt). We gunnen het elkaar erg als iemand van ons wat wilt (hiermee wil ik niet zeggen dat jullie dat niet doen). grote uitgaven bespreken we ook wel hoor, maar dan meer in de zin van 'deze of volgende maand?'.

Ratatosk

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #29 Gepost op: 19 oktober 2009, 18:31:10 »
Mijn AS spaart dat geld wat hij maandelijks overhoudt en dan koopt hij ineens een dure uitbreiding voor zijn auto. Als we alles op één hoop zouden gooien dan zou ik continue moeten rekenen of ik nog niet teveel opgebrast heb, nu geeft mijn rekening dat aan.

Trouwens wij trouwen in gemeenschap van goederen want aan het eind van de rit hebben we toch allebei ongeveer evenveel, dus eigenlijk is die eigen rekening alleen voor de handigheid.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2009, 18:32:05 door Ratatosk »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #30 Gepost op: 19 oktober 2009, 19:15:04 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'275858\' date=\'19 October 2009, 18:31\']Mijn AS spaart dat geld wat hij maandelijks overhoudt en dan koopt hij ineens een dure uitbreiding voor zijn auto. Als we alles op één hoop zouden gooien dan zou ik continue moeten rekenen of ik nog niet teveel opgebrast heb, nu geeft mijn rekening dat aan.[/quote]

Precies! heb ook geen zin als ik weer eens flink aan het shoppen ben, ik moet nadenken of dit van zijn geld is. Kan nu goed bijhouden wat ik gemiddeld uitgeef en dat is voor mijzelf erg handig! :laugh:
Daarom denk ik dat het alleen handig zou zijn als je ongeveer evenveel verdient en/of evenveel uitgeeft.

lune

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #31 Gepost op: 20 oktober 2009, 10:36:35 »
Ja, of juist als dat heel onevenredig is.
Ik zorg thuis voor kinderen en huishouden en doe daarnaast vrijwilligerswerk, mijn eigen rekening is tegenwoordig dus altijd leeg. Onze gezamelijke rekening doen we alles mee en zijn geld is net zo goed het mijne; doordat ik thuis ben heeft hij immers de mogelijkheid om een hele week te werken. Ik heb er wel erg aan moeten wennen en kocht in het begin niet zo makkelijk iets voor mezelf, maar na vele gesprekken daarover boek ik nu ook gerust een weekendje weg met een vriendin :wink:

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #32 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:00:42 »
[quote name=\'lune\' post=\'276101\' date=\'20 October 2009, 10:36\']Ja, of juist als dat heel onevenredig is.
Ik zorg thuis voor kinderen en huishouden en doe daarnaast vrijwilligerswerk, mijn eigen rekening is tegenwoordig dus altijd leeg. Onze gezamelijke rekening doen we alles mee en zijn geld is net zo goed het mijne; doordat ik thuis ben heeft hij immers de mogelijkheid om een hele week te werken. Ik heb er wel erg aan moeten wennen en kocht in het begin niet zo makkelijk iets voor mezelf, maar na vele gesprekken daarover boek ik nu ook gerust een weekendje weg met een vriendin :wink:[/quote]

Ja, dan begrijp ik het  ook.

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #33 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:46:23 »
hoi hoi.


ook wij hebben geen jij en ik geld.

wij hebben het voordeel dat we de vlucht kunnen regelen met de airmiles van mijn vader.
zie toppic gelukje..

en verder het hotel etc. betalen we samen.

groetjes paula

bride-to-be

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #34 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:48:45 »
[quote name=\'Marry24\' post=\'274848\' date=\'16 October 2009, 16:30\']je kunt natuurlijk ook geld als cadeau vragen en daar de huwelijksreis (voor een deel) mee betalen?

Wij kunnen het ook niet betalen en gaan hooguit een weekendje naar center parcs met de kids :biggrin:[/quote]

hartstikke leuk toch! Als mijn verloofde (hihi, moest het zeggen :tongue: ) niet zo ver weg zou willen had ik ook graaaaaaaag in het subtropisch zwemparadijs van CP gelegen hoor!

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #35 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:56:16 »
ook wij hebben sinds het samenwonen een gezamelijke rekening.
Daar word alles van betaald, dus ook de huwelijks reis...

Marry24

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #36 Gepost op: 20 oktober 2009, 16:16:29 »
@  bride to be... dat wordt dus een bestemming met tropisch zwemparadijs :biggrin:  Natuurlijk vind ik het leuk, lekker ontspannen in elk geval en niet ver reizen haha

bride-to-be

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #37 Gepost op: 20 oktober 2009, 19:22:22 »
hahaha, en niet alleen een subtropisch zwemparadijs! Cocktailbars, klimmuren, beautyresorts :cool:
Goed toeven in Playa del CP :laugh:  (ben ondertussen al naar de site gegaan, krijg de vakantiekriebels!)

sorry jongens! Marry24 and me gaan heul erg offtopic...
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2009, 19:23:36 door bride-to-be »

roos

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #38 Gepost op: 20 oktober 2009, 20:12:40 »
En ik denk opeens: hee, wij hebben ook nog airmiles!!!! :biggrin:

boardbabe

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #39 Gepost op: 21 oktober 2009, 22:57:28 »
Wij hadden tot 4 september allebei een eigen rekening. Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd en hebben dus allebei onze eigen rekening opgeheven en alleen onze gezamelijke rekening nog. Die hadden we ook al voor ons trouwen. We wonen namelijk al 2 jaar samen.

Voor ons trouwen hebben we samen gespaard en dus ook samen onze huwelijksreis betaald. We wilden het luxe doen en zijn daarom 16 dagen naar Curacao geweest.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2009, 22:58:46 door boardbabe »

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #40 Gepost op: 22 oktober 2009, 23:25:09 »
Men verloofde en ik hebben een gezamelijke rekening
we wonen nu sinds februari samen in een koophuis

maar ook onze eigen rekeningen , zo spaar ik wel eens wat weg of hij
en vind dit ook niet erg , zo kan je nog eens stiekem een leuk kado voor
hem kopen zonder dat hij het in de gaten heeft
en verder is het ook handig met andere dingetjes  

we betalen de huwelijks reis  samen , we trouwen er ook ,eigenlijk betalen we alles samen
zijn geld zeg maar is ook de mijne en andersom

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #41 Gepost op: 27 oktober 2009, 15:25:45 »
Lief en ik hebben op dit moment een ongeveer gelijk inkomen dat op onze eigen betaalrekening wordt gestort, daarvan maken we beiden een vast bedrag over naar de gez. rekening waar vaste lasten en dergelijke van worden betaald. Met de rest doen en laten we we wat we leuk vinden. We sparen er ook beiden van.

Voor het hele trouwgebeuren geldt: Ieder 50/50 inleggen vanuit eigen spaargeld. Dus dit geldt ook voor de huwelijksreis....

Waarom dan toch zo ingewikkeld? Omdat ik geen verantwoording wil afleggen voor wat ik uitgeef en dat ik andersom niet hoef/kan/mag klagen als hij iets koopt. :)

Voor anderen wellicht overdreven voor ons werkt het al jaren prima...
Mochten de verhoudingen veranderen dan geldt nog steeds hetzelfde behalve dat bij grotere aankopen (die van het spaargeld moeten) degene met het hoogste inkomen dan iets meer bijlegt (50/50 vaste lasten blijft)...

ikkegatrouwen

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #42 Gepost op: 27 oktober 2009, 19:29:08 »
Toen we 4 jaar geleden gingen samenwonen hebben we ook een gezamenlijke rekening geopend. Toen studeerde ik nog en betaalde mijn man meer.
Na ons trouwen hebben we onze eigen rekeningen opgeheven en nu hebben we samen er nog maar eentje.
En ik moet zeggen het werkt voor ons wel prettiger.
Nu verdien ik meer als mijn man, maar voor ons is het echt ons geld. Naast de betaalrekening hebben we nog 2 spaarrekeningen. Eentje is voor als we in de toekomst evt. willen adopteren en eentje voor grotere uitgaven zoals klussen aan huis/vakanties/nieuwe auto etc.....

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #43 Gepost op: 27 oktober 2009, 19:33:53 »
Mijn vriend heeft de huwelijksreis van zijn rekening betaald, omdat hij deze als verrassing had geboekt (ik wist alleen dat we gingen en niet waarheen).

We delen sinds we zeker zijn van elkaar ons geld, al voor we samen woonden (dat doen we pas sinds ons trouwen). Hij studeert nog en ik heb sinds begin dit jaar een baan, we zijn gewoon zuinig met ons geld en geven alles samen uit. Maar goed, we hebben gelukkig allebei een dichte hand en geen dure hobby's, dus dat is voor ons ook wel makkelijk :wink:. Ik begreep trouwens niet dat sommige een aparte rekening hebben, maar na alle motivaties snap ik t wel :biggrin:.

Sincerity

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #44 Gepost op: 3 november 2009, 12:48:38 »
Ook wij hebben beide nog een eigen rekening en een gezamelijke... hier gaat van de gezamelijke rekening alle dingen voor het huis en verzekeringen eraf!
Wij wonen namelijk al 5 jaar samen, en is net zo makkelijk!
Ik vind het zelf ook een prettig idee dat ik gewoon van mijn eigen rekening kleren koop of wat voor uitspattingen dan ook..

Wij hebben nog niet over een huewelijksreis gedacht, maar wij zouden dat gewoon financieren met het geld dat we zouden krijgen.
« Laatst bewerkt op: 3 november 2009, 12:52:32 door Sincerity »

melis

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #45 Gepost op: 16 december 2009, 20:18:43 »
Wij hebben geen ik en hem geld alleen maar samen geld.
Het word wel van mij bank af geschreven maar dat is meer omdat we van mij rekening leven en hem geld alle rekkening worden betaald voor ons allebij.

En als we nu wel of niet gingen trouwen we gingen al 2 weken naar spanje toe dus ja echt een huwelijkreis nee dat niet.

Melissie

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #46 Gepost op: 22 december 2009, 19:58:14 »
Wij hebben onze huwelijksreis betaald van het geld dat we cadeau hebben gekregen op onze bruiloft. Dus het was ons geld..:tongue:

Maaikie82

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #47 Gepost op: 24 december 2009, 20:50:31 »
Ons geld is ook van ons samen. Ik ben thuis om op ons dochtertje te passen en werk mee in administratie van de muziekpraktijk van mijn vriend, maar heb dus geen salaris. Dankzij mij kan hij zoveel werken als hij nu doet ( hij maakt weken van 50-60 uur), anders had dat echt niet gekund. Daarbij kan ik wegens zware migraine ook niet voor een baas werken. Hier werkt het dus super een gezamenlijke rekening. Anders kon ik niks kopen haha! Ik hoef ook nooit verantwoording af te leggen over mijn uitgaven. Ik heb wel een dure hobby (taartdecoreren), maar daarin steunt hij me juist volledig. Maar ik snap wel waarom mensen een eigen rekening aan willen houden, maar hier is dat dat niet echt praktisch, hoewel ik nog wel een eigen rekening heb, maar daar staat nooit veel op.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #48 Gepost op: 18 februari 2010, 15:10:42 »
Wij hebben ieder nog onze eigen rekening. Dit is omdat hij niet zomaar finacieel afhankelijk van mij wilde zijn (ik ben de grootverdiener van ons twee). Nu ontvang ik maandelijks een bijdrage voor huishoudelijke zaken en ik betaal de rest.
We trouwen in gemeenschap van goederen, dus hierna wordt het ons geld. Dat vind ik wel zo makkelijk.

Kim van Gameren

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #49 Gepost op: 25 februari 2010, 11:57:27 »
Wij hebben een gezamenlijke bank- en spaarrekening, ook al verdient hij meer dan ik.
Daarnaast hebben we geen eigen rekeningen, veel te veel gedoe vinden wij.
We zijn bijna 9 jaar samen, we gaan in september trouwen en we kiezen levenslang voor elkaar.
Toen we 3 jaar geleden samen zijn gaan wonen hebben we onze eigen rekeningen opgezegd en een gezamenlijke rekening genomen. Onze huwelijksreis betalen we dus samen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards