collapse

Auteur Topic: Wie betaalt huwelijksreis?  (gelezen 16657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian1313

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #50 Gepost op: 26 februari 2010, 15:26:43 »
sinds wij samenwonen hebben we een gemeenschappelijke rekening waar van beiden het salaris op komt
als we iets willen kopen dan doen we dat in overleg (dat wil zeggen dat we het de ander vertellen), maar het is nog niet voorgekomen dat de één iets heel duurs wilde puur voor zichzelf.
We hebben wel allebei apart onze eigen spaarrekening gehouden, maar die zijn inmiddels zo goed als leeg, dus na de bruiloft gaan we met één gezamenlijke spaarrekening verder.
We trouwen ook in gemeenschap van goederen, dus vinden we het logisch om dan alles gezamenlijk te hebben.

Onze huwelijksreis is dan ook van de gezamenlijke lopende rekening gegaan

2010bruidje

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #51 Gepost op: 26 februari 2010, 15:57:33 »
wij hebben nooit ik jij geld gehad
ik zat eerst op school en toen tijdje gewerkt

we hebben een spaarrekening van mij maar gebruiken het voor samen
ik heb 1 rekening maar gebruiken we voor uitkeringgeld van mij ziektewet en daar doen we boodschappen van
1 gezamelijke rekening waar alles af gaat

alles is van osn samen ook meubelen enzo alles zo hoort het ook is onze mening

Kim van Gameren

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #52 Gepost op: 26 februari 2010, 16:02:40 »
[quote name=\'2010bruidje\' post=\'311091\' date=\'26 February 2010, 15:57\']wij hebben nooit ik jij geld gehad
ik zat eerst op school en toen tijdje gewerkt

we hebben een spaarrekening van mij maar gebruiken het voor samen
ik heb 1 rekening maar gebruiken we voor uitkeringgeld van mij ziektewet en daar doen we boodschappen van
1 gezamelijke rekening waar alles af gaat

alles is van osn samen ook meubelen enzo alles zo hoort het ook is onze mening[/quote]

Helemaal mee eens! :biggrin:

2010bruidje

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #53 Gepost op: 1 maart 2010, 10:19:43 »
is het niet vreemd om 1 van de twee de hele huwelijksreis te laten betalen?

vind het iets wat je samen doet namelijk bedoel je bent dan man en vrouw en dan doe je toch alles samen dus betaal je ook alles samen of heb ik dat nou mis?

Blablabla

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #54 Gepost op: 4 mei 2010, 10:12:19 »
Wij hebben een gezamelijke rekening en beiden een eigen betaal en eigen spaarrekening.
Maar grotere dingen betalen we samen. Soms betaald de een wat meer als de ander en volgende keer is het weer andersom.
Waarom zou het zo "horen" dat hij de reis betaald? Ik krijg echt de kriebels als mensen zeggen "ja maar dat hoort zo"

m-a-n-d-y

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #55 Gepost op: 5 mei 2010, 15:39:21 »
al het geld is van ons samen.
We hebebn wel aparte spaarrekeningen, maar die gaan na het trouwen ook samen.
Tsja we trouwen in gemeenschap van goederen dus alles is van iedereen. weheh.
We weten nog niet of we op huwelijksreis gaan, maar als we gaan betalen we samen.

Bloemetje82

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #56 Gepost op: 13 mei 2010, 19:02:14 »
Alles is van ons samen. Op de een of andere manier is dit al vanaf dag 1 zo. We beslissen ook samen over het geld, waar we het aan uitgeven. Wel is het zo dat ik het " beheer " om het zo maar te zeggen. Dus als we een vakantie willen boeken zeg ik gewoon : " Ons budget is zoveel, waar wil je naar toe?" en dan bekijken we meestal samen wat betaalbaar is voor ons. Anders zou ik bij wijze van 3 keer per jaar op Hawaii zitten, hihi.

Annemiek1975

  • Gast
Wie betaalt huwelijksreis?
« Reactie #57 Gepost op: 14 juni 2010, 19:28:06 »
Bij ons ligt het iets anders, wij hebben een gezamelijke rekening en ieder apart een rekening. En we storten iedere maand beide een bepaald bedrag op de gezalemijke rekening. Dit komt doordat mijn as een eigen zaak heeft. Hij stopt dus veel van zijn geld weer terug in zijn bedrijf.
Ik werk fulltime voor een baas.

Ik ga na ons trouwen eerst nog voor een andere auto sparen en daarna gaat mijn hele salaris op een klein deel "zakgeld" na naar de gezamelijke rekening en doen we daar alle vaste lasten en boodschappen ed van. Van het inkomen van as gaan we dan de extraatjes doen.

De huwelijksreis heb ik gekregen van een goede vriending. Die vond dat ik zelf al zorgde voor mijn droom trouwdag, maar daardoor (en omdat wij ook een huis willen gaan verbouwen) schiet een echte droomhuwelijksreis erbij in. Nu mogt ik voor een bepaald bedrag een huwelijkreis uitzoeken. Toen ik dit cadeau aangeboden kreeg heb ik het dan ook niet droog gehouden. Ik vond dit zo'n super lief en groot gebaar.

Dus vandaag hebben we geboekt voor 8 dagen Egypte!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards