collapse

Auteur Topic: 15 Oktober 2009 Was Onze Dag  (gelezen 5761 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Gepost op: 26 oktober 2009, 11:29:21 »
(tijdelijk mn Hyves open gezet, hier staan nog meer foto's)

Zo, hier ook een verslagje van mij, als getrouwde vrouw.

Het lijkt alweer zolang geleden, maar als ik eenmaal ga typen komt er vast steeds meer naar boven.

De avond ervoor was ik al om 8 uur naar bed gegaan. We sliepen allebei bij onze ouders, daar hebben we tot de 15e ook gewoond. Natuurlijk 's avonds nog wel even gebeld, daarna belde nog een vriendin die het niet kon laten en om 9 uur ging ik ongeveer slapen. Helaas maar tot 11 uur, daarna weer een tijd wakker gelegen, geslapen, weer wakker gelegen, weer geslapen en toen weer wakker. Helaas, het was bijna half 6, tijd om er uit te gaan, maar ook vond ik het erg leuk.

Toen ben ik uit bed gegaan, heb het carmenset aangezet en ben mn moeder wakker gaan maken. Zij ging mijn haar doen deze dag, dus na wat gegeten te hebben kreeg ik krulspelden in. Daarna ging ik mn make-up doen, tas nog even inpakken en wat kleine dingetjes doen tot mn haar lang genoeg had gezeten. Pff.. wat gaat de tijd dan snel. Om 7 uur moest ik klaar staan, en gelukkig was ik op tijd klaar.

Pieter stond al een tijdje beneden te wachten op de fotograaf en de bloemist. Mijn vader is er even heen gegaan en heeft de bloemist even geholpen met de bloemen over zetten (11 bossen en de corsages).

Eindelijk was het zover, Pieter zou komen. Ik was wel meegeweest om zijn pak uit te zoeken, maar mijn jurk had hij niet gezien. Hij wist wel wat dingetjes, maar hij kon zich er geen voorstelling van maken. Wauw, wat is het gaaf om te zien hoe je liefste dan reageerd als hij je ziet :-). Wow, hij vond me prachtig, gelukkig maar ;-) en hij zag er ook geweldig uit. Ik was echt helemaal happy, het feest ging beginnen.

Omdat we een oldtimer als trouwauto hadden die maar 50 km p/u kan en we zo vroeg weg moesten voor de fotoreportage, gingen we in de auto van de fotograaf naar de fotolocatie (Gouda). (de chauffeur wilden we ook niet zo vroeg al laten komen, want hij reed ons voor een bos bloemen). In Gouda waren mijn vriendin en haar man (ze was 2 weken voor mij getrouwd) om te helpen met de jurk, foto's te maken en te filmen. De fotoreportage was echt zo gezellig, we waren allemaal erg vrolijk. Het was prachtig weer, wel een beetje koud, vooral toen we op het gras foto's gingen maken waar nog rijp op zat. Ik had toen dus snel erg koude voeten. We zijn op 3 plaatsen geweest, bij de laatste plaats hadden we met de chauffeur afgesproken om hier nog foto's met de auto te maken.

De tijd vloog en we gingen op weg naar de Oudheidkamer in Nieuwerkerk, waar de daggasten zich hadden verzameld. Hier hebben we om 10 uur wat gegeten en zijn we foto's gaan maken. Voor je 55 daggasten (14 kinderen) netjes op de foto hebt, duurt het wel even, maar alles liep op schema.

Om 11.15 gingen we vertrekken richting de kerk, waar de daggasten zouden parkeren en naar het gemeentehuis gingen lopen (3 min lopen). Wij moesten natuurlijk wachten tot iedereen daar was maar eindelijk mochten we ook komen. Toen we daar aankwamen stonden daar 13 schattige kinderen van mijn klas (helaas waren er 2 ziek) en een boel van mn collega's, de daggasten en nog andere belangstellenden. De kinderen zongen een lied terwijl wij naar binnen liepen. Zo lief!

De ambtenaar was een bekende voor ons, dus dat was erg leuk. Hij vertelde een grappig maar realistisch verhaal, waar iedereen hartelijk om kon lachen. Maar toen het serieus werd om het ja-woord te geven voelden we beide wat spanning. Hier hadden we zo naar uitgezien. Mn vriend werd een beetje emo, ik dus ook en met tranen van blijdschap en geluk hebben wij elkaar het jawoord gegeven.  
Tijdens het tekenen van de akte stond een nummer aan, wat voor voor ons betekende, waar mooi op gereageerd werd door de aanwezigen. Echt heel bijzonder.
Toen het was afgelopen kwamen we buiten onder een gigantische golf bellenblaas, echt erg leuk als er 70 mensen staan te bellenblazen! Buiten zijn we ook op de foto geweest met mijn klasje en daarna gingen we allemaal richting de kerk. Hier was de gelegenheid om nog even wat te eten en te drinken, voor de dienst begon. De dienst vonden we beide erg mooi. God betekend veel voor ons en we vonden het heel bijzonder om Gods zegen te vragen over ons huwelijk. Het mooiste moment van de dag vond ik de dienst! Door de kinderen van mn klas zijn we ook nog toegezongen, prachtig!

Voor de dominee, organist en koster hadden we een bosje bloemen, dit viel erg in de smaak. De ds had tegen de cm gezegd, ik denk dat ik hier maar een verslagje over schrijf voor in het kerkblad, want hij had t nog nooit mee gemaakt. De koster kwam ons even bedanken en de organist stond ook verbaasd. De koster heeft het later ook nog tegen mn ouders gezegd, hij had dit nog nooit gehad, alleen wel eens fooi maar dit vond hij veel leuker. Dus misschien is het een ideetje?

Daarna was het tijd voor de kinderreceptie. Omdat we niet zo hard konden, hadden de kinderen al taart  en drinken op toen wij aankwamen (was afgesproken). Toen gingen ze een stukje doen. Ik heb 7 jaar bij mn vader gewerkt op de markt, om kaas (en vleeswaren) te verkopen. Mijn vriend zn pa is boer, dus daar moest wat mee gedaan worden. Alle kinderen kwamen op klompen (wij kregen ook klompen aan), de jongens met een rode zakdoek (Pieter ook) en de meiden een schortje (ik dus ook). Ze hadden een grote ladder met allemaal nepkazen, deze droegen ze naar binnen terwijl ze een grappig lied zongen. Daarna moest ik vragen beantwoorden en bij elke vraag die ik goed had kreeg ik een stukje franse kaas. Bij 9 stukjes mochten we het cadeau uitpakken. Het was echt een super leuk stukje, zo lastig om te omschrijven, want de manier waarop ze het doen, doet ook heel veel.

Veel van mn collega's waren ook op de kinderreceptie, daar hebben ze ons ook toegezongen, iets grappigs en ook een serieus lied. (komt mooi uit dat ik zo van zingen houd). De kinderen kregen toen allemaal nog een ijsje en was het helaas al weer tijd om naar huis te gaan.

Na de kinderreceptie was er gelegenheid voor de daggasten om de cadeau's aan te bieden. Omdat we allebei vanuit huis trouwen en ik nog bijna niets voor mn uitzet had, hebben we lekker veel praktische dingen gehad.

Het diner was geweldig, alleen was het wel apart, we hadden tomaten en champignonnensoep besteld van te voren en toen kwamen ze aan ons vragen of we tomaten of groentensoep wilden. We keken elkaar even verbaasd aan en hebben we het op dat moment zo gelaten en het aan het eind op de avond even doorgegeven. Er waren nog een paar dingen misgegaan (over het algemeen heel tevreden hoor) dus die dingen hebben we even doorgemaild naar ze. Tijdens het diner heb ik nog erg veel maffe foto's gezien, maar ja, dat kon ik verwachten met al mn verkleedpartijdjes van vroeger. (trouwjurk van mn ma e.d.).

Op de receptie was het ook gezellig, heerlijk om te zien welke mensen er allemaal komen, ook van wie je het niet verwacht had. Helaas hadden vrienden van Pieter nog een bruiloft, dus waren er sommigen 's middags al geweest bij de kerk en kinderreceptie en de rest ging naar de andere bruiloft, omdat ze daar daggast waren.

Met elkaar hebben we nog een paar liederen gezongen, die voor ons veel betekenen. Dit hadden we zelf nog nooit meegemaakt, maar omdat het ons erg mooi leek wilden we dit graag. Een collega van mij heeft begeleidt met de piano en we vonden het ook erg bijzonder om zo met elkaar te zingen. Wauw, helemaal ons ding :-). Ik had mijn vriendin gevraagd een PP te maken, die was ook erg gaaf geworden.

Gelukkig had mn schoonfam ook een leuk stukje, we deden 'Wie is het', met foto's en vragen over hun familie. Ik bleef als laatste over en ze hadden voor mij een speciale gast uitgenodigd om nog een liedje te zingen. Toen hoorde ik ineens het liedje 'tomatensla (misschien bij juffies wel bekend, een heel suf en snel liedje wat kinderen (en ik dus ook) erg grappig vinden). Dit liedje had ik ooit zelf gezongen en opgenomen en dit werd dus even lekker afgedraaid hier.

Toen de receptie afgelopen was, bleven we als daggasten nog even bij elkaar zodat wij de gelegenheid hadden om hen te bedanken. Voor onze ouders een bos bloemen met een kaart, zodat we geen hele speech hoefden te houden. We wisten niet zo goed waar we mn schoonouders voor moesten bedanken terwijl mn ouders heel veel voor ons gedaan hadden. Nu hebben ze allebei een kaart, en niemand weet van elkaar waarvoor ze bedankt zijn. Dit vonden we een mooie oplossing. Met de CM's gaan we binnenkort een keer uitgebreid uit eten in het restaurant waar we voor het eerst samen zijn wezen drinken, dit vonden ze ook erg leuk.

Mn broer en zus hebben ons ook nog 2 liederen toegezongen. Dit vond ik erg gaaf, mijn broer had dit gedaan bij mn zus toen zij ging trouwen. Ik had toen tegen hem gezegd dat ik dit het mooiste stukje vond wat ik ooit had gezien/gehoord, daarom hebben ze het ook voor mij gedaan.

Daarna nog een afscheidslied met elkaar gezongen en God gedankt voor deze geweldige dag!

Toen was het tijd om de spullen in te (laten) pakken en naar ons (tijdelijk) huis te gaan. De cadeaus hebben mn ouders meegenomen en wij zijn ons om gaan kleden en een uurtje later stonden mn ouders er weer om ons naar Schiphol te brengen. Wauw, Pieter had een reis geboekt, ik wist niet waarheen, dat hoorde ik op de dag zelf.

Nu zijn we inmiddels weer terug uit Portugal, waar we echt een geweldige week gehad hebben. http://www.sudtours.nl/portugal/algarve/fe...CFWlr4wodY0IRsQ (foto 9 en 10 zijn foto's van ons appartement). We hadden een appartement met hotelservice, dus elke dag schone handdoeken en bed netjes opgemaakt. Het was er super!
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2009, 11:43:29 door Ctje »

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2009, 11:36:35 »
Het klinkt als een supergeslaagde bruiloft :)

jammer dat er een deel van de gasten tussendoor alweer weg moesten ivm een andere bruilfoft

en mooie jurk heb je aan , en je man ziet er ook uit om door een ringetje te halen":)

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2009, 11:37:47 »
Van harte gefeliciteerd! Het klinkt als een mooie dag :) Jullie zagen er trouwens prachtig uit zo te zien, mooi stel!

~M*M~

  • Gast
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2009, 11:50:23 »
Gefeliciteerd!

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2009, 12:31:00 »
Gefeliciteerd! Klinkt als een geslaagde dag :)

Broekkie

  • Gast
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2009, 20:16:44 »
super, gefeliciteerd

Lismans

  • Gast
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2009, 21:17:49 »
Klinkt als een superdag, jullie zien er fantastisch uit!
Geniet van elkaar en de wittebroodsweken  :biggrin:

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #7 Gepost op: 26 oktober 2009, 22:24:30 »
Van harte gefeliciteerd! Mooi zagen jullie eruit zeg! Veel geluk saampjes!

bride-to-be

  • Gast
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #8 Gepost op: 27 oktober 2009, 13:45:05 »
gefeliciteerd! en wat een mooi weer tijdens de fotoreportage... Ik kom zelf uit Gouda en dacht al iets te herkennen :tongue:

veel geluk samen!

Trouwring

  • Gast
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2009, 17:12:54 »
Gefeliciteerd! Leuke foto's :) Geniet er lekker van na :biggrin:

dory

  • Gast
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2009, 09:10:45 »
Gefeliciteerd!!

Veer

  • Gast
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2009, 10:42:04 »
Gefeliciteerd mooie foto's! En wat leuk een kinderreceptie wat hield dat precies in? Misschien ook iets voor ons.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2009, 20:49:13 »
[quote name=\'Veer\' post=\'278392\' date=\'28 October 2009, 10:42\']Gefeliciteerd mooie foto's! En wat leuk een kinderreceptie wat hield dat precies in? Misschien ook iets voor ons.[/quote]

De kinderen uit mn klas zijn meegeweest naar het gemeentehuis, daarna naar de kerk en aansluitend de kinderreceptie in de feestzaal waar we de receptie hielden. Daar hebben zij, samen met de daggasten eerst wat gegeten en gedronken. Toen kwam het grote moment :-) het stukje wat ze geoefend hadden. Dus gewoon een receptie, alleen dan voor de kinderen uit mn klas en mn collega's.

heidebloempje

  • Gast
15 Oktober 2009 Was Onze Dag
« Reactie #13 Gepost op: 28 oktober 2009, 22:23:28 »
Wauw, mooi verslag. Het klinkt echt als een heel leuke en gelukkige dag.
Jullie zien er heel mooi uit samen! Gefeliciteerd!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards