collapse

Auteur Topic: 2011!  (gelezen 91874 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
2011!
« Reactie #275 Gepost op: 22 september 2010, 14:48:33 »
Wij hebben nog niks gepland voor de ondertrouw...
Ik ben een beetje aan het denken aan 5 november. Tis op een vrijdag dan hebben we lekker lang weekend en de dag erna gaan we naar ringen kijken.
Of net pas weer in december dan hebben we telkens iets om naar uit te kijken?
Geen idee....

Maar ik heb wel nog even een vraag.
Het leek mij het handigst om snel in ondertrouw te gaan omdat wij in een andere gemeente trouwen dan waar we wonen.
We hebben er wel allebei gewoond.

Nou is het blijkbaar zo dat we in de gemeente waar we wonen aangifte moeten doen en dat zij dan vervolgens de documenten gaan sturen naar de gemeente waar we gaan trouwen. Dan zou ook de dag pas echt gereserveerd zijn?
(ik heb in de mail een bevestiging van de reservering van de locatie dus volgens mij gaat dat niet op?)
Maar ja ze zijn niet zo snel bij de gemeente en dalijk gaat er ook nog wat mis blehhh vreselijk....
Weet iemand of het ook nog extra kosten meebrengt als je in een andere gemeente trouwt dan waar je woont?

Siske

  • Gast
2011!
« Reactie #276 Gepost op: 22 september 2010, 23:37:30 »
Hoi Veroo,

Wij wonen in gemeente loon op zand. Maar trouwen in gemeente Waalwijk. Wij gaan dus eerst in ondertrouw bij onze eigen gemeente. En die stuurt dan alle documenten op naar Waalwijk. Volgens mij brengt het geen extra kosten met zich mee om in een andere gemeente te trouwen ( maar dit weet ik niet zeker ) En of het dan ook pas echt gereserveerd is weet ik ook niet. Wij hebben al 2 maanden de bevestiging in huis liggen dat wij 17 maart gaan trouwen.

Wedding2011

  • Gast
2011!
« Reactie #277 Gepost op: 23 september 2010, 00:12:33 »
Zoals in mijn naam te zien, ga ik ook in 2011 trouwen!
Wij zijn net terug van vakantie en proberen al wat dingetjes te regelen. Aangezien de locatie die we wilden al geboekt is, de band ook en het trouwvervoer wat we wilden ook. Nu maar alle grote dingen vastleggen. We gaan binnenkort dan ook naar een fotograaf en een bandje kijken.
Morgen even langs het gemeentehuis om te kijken of we in ondertrouw kunnen.
Wij trouwen pas over 10 maanden, maar ik zit nu al met de gastenlijst. Ik vind het zoo moeilijk om te beslissen wie ik er wel en niet bij wil hebben. Met name met familie... lastig! Hebben jullie dat ook?

Sincerity

  • Gast
2011!
« Reactie #278 Gepost op: 23 september 2010, 07:34:07 »
haha jah het is echt een crime de gastenlijst!
Wij trouwen over ruim 3 maanden enne hebben nu nog niets eens echt de definitieve lijst!
We twijfelen nog over sommige gasten :-)
Ach jah het moet voor eind oktober geregeld worden want dan moeten de kaarten besteld worden!!!
Pffffff.... allemaal heel leuk hoor dat trouwen... maar die lijst :sad:

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
2011!
« Reactie #279 Gepost op: 23 september 2010, 08:27:34 »
hier valt het nog enigzins mee met de lijst.
We hebben de hele familie en zo er al op staan.
Nog twijfels over een man of 20. We gaan de definitieve echt pas 2 a 3 maanden van tevoren maken..

Bride 2 b

  • Gast
2011!
« Reactie #280 Gepost op: 23 september 2010, 21:42:20 »
@verooo; Wij trouwen in ook in een andere gemeente. Je betaald geen extra kosten omdat je ervoor kiest in een andere gemeente te trouwen. Wel is het zo dat je het beste wat langere tijd aan kan houden. Wettelijk is 14 dagen maar onze gemeente raadt 6 weken tot 2 maanden aan om tussen ondertrouw en trouwdag te houden. Blijkbaar gaan de documenten van onze gemeente met de post via australie en terug! Wij trouwen op 14 januari en gaan 20 oktober in ondertrouw. Dat is precies een jaar na "het aanzoek" :) Waarschijnlijk gaan we erna ringen kopen en 's avonds ergens een hapje eten.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
2011!
« Reactie #281 Gepost op: 23 september 2010, 22:39:01 »
dat klinkt gezellig!!

Wij hebben de locatie wel al gereserveerd met de gemeente waar we trouwen.
De datum is daar nog niet officieel maar het gebouwtje staat wel vast. dat scheelt wel al.
We trouwen pas in september en gaan waarschijnlijk in december in ondertrouw.

Leek me wel gezellig om op een vrijdagochtend te gaan en dan die dag gaan kerstshoppen met z'n 2en
Ik ben me wel bewust dat het een papierenkwestie is dus ga er ook niet meer van maken dan wat het is.
Het blijft wel leuk natuurlijk dus ik wil er wel een beetje iets aan vast plakken..

Bedankt voor de reacties! (weet ik dat ook weer he :) )

Bride 2 b

  • Gast
2011!
« Reactie #282 Gepost op: 24 september 2010, 20:25:53 »
Ja he is idd maar een papieren kwestie. Zels aan het loket heb ik begrepen....pffff weg romantiek ;-) Wij maken het "speciaal" door er een leuke dag van te maken. Geen hoge verwachtingen oid.

wedding2011

  • Gast
2011!
« Reactie #283 Gepost op: 24 september 2010, 22:44:52 »
Wij maken niets bijzonders van de ondertrouw. Sterker nog, we wilden vandaag gaan, maar om 16.00 uur is het gemeentehuis wel open, maar kan je schijnbaar niet in ondertrouw gaan of in ieder geval de papieren na laten kijken (of alles klopt).  :huh:
Weet iemand overigens of de getuigen een geldige ID of paspoort moeten hebben of mag deze verlopen zijn? Op de site van onze gemeente staat dat je voor beiden (die trouwen) een geldige ID mee moet nemen en bij de getuigen staat alleen ID, dus geen geldig ervoor. Lijkt mij dan niet toch!?

Samantha22

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Vrouw
2011!
« Reactie #284 Gepost op: 25 september 2010, 22:02:19 »
Hier hebben we de ondertrouw al gepland... idd het is een papierwinkel wat het voor mij nu speciaal maakt is dat het de trouwdag was van mijn (inmiddels overleden) opa en oma....

Voor de rest is hier alles eigenlijk al grotendeels geregeld...maar ja regelfreak hier...:tongue:

Je moet idd een geldig ID hebben ook van de getuigen...

Wedding2011

  • Gast
2011!
« Reactie #285 Gepost op: 26 september 2010, 00:52:26 »
Hmm.. dat is balen! Dan moet mijn opa nog een nieuw paspoort aanvragen. Al zei de bode bij het stadhuis dat hij dacht dat het niet geldig hoeft te zijn. Even afwachten dan maar...

Kastanjaa

  • Gast
2011!
« Reactie #286 Gepost op: 26 september 2010, 11:39:26 »
Iedere nederlander is verplicht om in het bezit te zijn van een geldig legitimatiebewijs. Dit mag ook een rijbewijs of ID kaart zijn. Als je opa één van die drie heeft is het toch ook goed?

Samantha22

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Vrouw
2011!
« Reactie #287 Gepost op: 26 september 2010, 12:24:29 »
idd elke vorm van legitimatie is toegestaan dus een rijbewijs voldoet ook...

Bride-77

  • Gast
2011!
« Reactie #288 Gepost op: 26 september 2010, 16:32:52 »
Hallo mede 2011-bruidjes!

Zo, het is al even geleden dat ik hier wat geschreven had, en als ik het zo lees loop ik wel een beetje achter met dingen regelen want wat zijn jullie al ver!  :ohmy:. Maar goed, ik ben altijd al wat meer van het laatste moment plannen  :wink:.

De gastenlijst daarentegen heb ik helemaal geen moeite mee, die had ik als eerste klaar. Alleen de mensen die wij er echt graag bij willen hebben en het is al met al een niet zo heel grote club mensen geworden ca. 50 personen.

Gisteren zijn we naar de L&M beurs geweest in Utrecht, wel leuk om eens mee te maken en ook zeker wel wat leuke ideetjes opgedaan. De modeshow was leuk om te zien, alhoewel het wel een beetje lang duurde (de kids waren ook mee en zie die maar eens een uur lang op een stoel te houden :wink:). Ook mooie pakken gezien voor vriend-lief en gelijk maar een afspraak gemaakt voor hem bij Roka-Rotterdam voor ergens in januari. Tevens al een afspraak gemaakt voor het kiezen van een bruidstaart ergens in maart. Dat dan dus weer wel  :rolleyes:. De kids vonden het trouwvervoer het leukste, mijn dochter van 4 vooral de limo (omdat er tv in zat) en de koets want dat hoort natuurlijk bij echte prinsessen zo zei ze zelf, en mijn zoontje van 2 was wild van de Ferrari's (en papa ook wel een beetje). Maar waarschijnlijk nemen we toch maar helemaal geen trouwvervoer maar onze eigen auto, want we houden alles op 1 locatie, waar iedereen vooraf al aanwezig zal zijn en als wij aankomen dan zit iedereen al binnen en dan zouden we alleen een dure trouwauto nemen voor de foto-reportage. Dat vinden we een beetje zonde van de 500-600 euries!

Volgende week de 1e afspraak voor een jurk voor mij, spannend dus! Ik ga met m'n moeder, zus en mijn aanstaande gaat ook mee! De shop waar we naar toe gaan daar hebben zowel m'n moeder 40 jr geleden en mijn zus een aantal jaren terug ook hun bruidsjurk gekocht dus dat is op zich wel grappig. Mijn voorkeur gaat uit naar iets met kleur, de Linea Raffaelli stijl spreekt mij wel aan. Niet echt een klassieke trouwjurk dus, maar wie weet hoe ik nog verander  :wink:. Misschien dat ik toch ook nog wel naar Anastasi's atelier ga, want dat spreekt me op zich ook wel erg aan. Iemand van hier toevallig al daar geweest onlangs?

Nou, zal wat vaker weer verschijnen op dit topic, want het brengt je zo toch lekker meer in 'trouwstemming'. Ook zeer leuk om te lezen wat anderen voor ideeen hebben!

Wedding2011

  • Gast
2011!
« Reactie #289 Gepost op: 26 september 2010, 18:31:42 »
Wat fijn! Een geldig rijbewijs heb ik wel van Opa! :biggrin:
Dank jullie wel!

Kittybride

  • Gast
2011!
« Reactie #290 Gepost op: 26 september 2010, 21:42:22 »
Lieve 2011-bruidjes!

Het is lang geleden dat ik hier iets geschreven heb en in de tussentijd is veel gebeurd. We zijn vanuit Frankrijk terug verhuisd naar Nederland en daarna kon het grote regelen en plannen beginnen :)
Tot nu toe was het lastigste om de ringen te kiezen, want we werden het niet snel eens. Vorig weekend zijn we toch geslaagd en daar zijn we erg blij mee! Eerder hebben we al de locatie besproken (Oranjerie in Arnhem) waar we de hele trouwdag zullen doorbrengen. Gisteren heb ik 'per ongeluk' De Jurk gevonden, het was niet de bedoeling om al jurken te passen maar ik wilde de kans niet voorbij laten gaan... en toen was zij daar! Ik straalde en mijn lief, die er dus per ongeluk bij was, straalde net zo hard als ik! Prinsessengevoel ten top! Dus nu heb ik een dubbel-happy voor de ringen en de jurk :biggrin:
Binnenkort kunnen we in ondertrouw, als alle papieren binnen zijn. Daarna moeten we nog langs de notaris en we moeten beslissen over de fotograaf. Afgelopen week heb ik de save-the-date kaartjes besteld die we eerder al hadden uitgezocht, en ook de uitnodigingen hebben we al gekozen, dus binnenkort mogen we een berg enveloppen schrijven...
Alles verloopt tot nu toe vrij soepel, we zijn niet zo van het lang twijfelen. Alleen zijn we er ook achter dat het lastig is om binnen ons budget te blijven :sad: Het is zo moeilijk als je iets ziet dat je écht wilt, maar het is nét te duur... Het blijft je trouwdag, niet waar?! Tot nu toe heb ik in ieder geval nergens spijt van!
Veel succes allemaal, geniet van alle voorpret!

Liefs

Sincerity

  • Gast
2011!
« Reactie #291 Gepost op: 27 september 2010, 09:01:22 »
@ Kittybride; De oranjerie is echt heeeeel mooi! Wij wilden daar eigenlijk trouwen, bruidstaart met champagne en dineren dan naar onze feestlocatie in Huissen gaan.
Maar uiteindelijk vonden wij het iets te prijzig met ruim 50 daggasten!
Woon je nu dan ook in Arnhem?
« Laatst bewerkt op: 28 september 2010, 08:57:08 door Sincerity »

Inkie85

  • Gast
2011!
« Reactie #292 Gepost op: 27 september 2010, 11:59:32 »
Zo, even vlug een berichtje van mij....

@Bride77: veel plezier met jurken passen!

Ik ben zelf net afgelopen zaterdag geweest. Ik ging heel gericht om gewoon 1 jurk te passen, ik wist precies welke. En die was PRACHTIG :wub: Ik ben helemaal verkocht :biggrin: Beetje onhandig dat dit voor 8 oktober valt, mn "officiele" pasdag, want ik betwijfel het of ik de andere jurken nog leuk vind :wink: Maar dat wordt gewoon een gezellig dagje met mn zus en beste vriendin :biggrin:

@Kittybride: je hebt t over n notaris, waar is die voor nodig? Of mis ik iets heel groots wat ik dus vergeet te regelen?

Samantha22

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Vrouw
2011!
« Reactie #293 Gepost op: 27 september 2010, 17:21:46 »
Ow heerlijk he al die jurken...ik had mijn droomjurk als derde aan en had gelijk zoiets van nah nu hoef ik nie meer te passen.....en alles wat ik erna aan had viel in het niet bij mijn droomjurk!

@Inkie: Ik denk dat ze huwelijkse voorwaarden bedoelt... dat regel je bij de notaris....

Kittybride

  • Gast
2011!
« Reactie #294 Gepost op: 28 september 2010, 08:50:35 »
@ Inkie & Samantha: wij gaan voor twee dingen langs de notaris.
1: De huwelijkse voorwaarden worden inderdaad bij de notaris opgesteld en dat willen wij goed regelen.
2: Omdat mijn lief de Franse nationaliteit heeft kunnen wij in principe kiezen of ons huwelijk onder de Nederlandse of Franse wet valt, maar blijkbaar was dat vroeger niet duidelijk voor iedereen, dus nu hebben ze (vanuit de Franse overheid) de regel ingesteld dat je langs de notatis moet om dit officieel vast te laten leggen. In Nederland is er alleen de 'gemeenschap van goederen' regeling waar in basis ieder huwelijk onder valt, maar in Frankrijk hebben ze bij wet 4 keuzes, ik denk dat het daarom is.

@ Inkie: Ik had afgelopen zaterdag precies dezelfde ervaring, De Jurk is gevonden maar wat nu te doen met de officiële pasdag?! Gelukkig vond bij mij iedereen het alleen maar heel leuk en zijn ze nieuwsgierig naar de jurk, ik hoop dat ze bij jou ook enthousiast reageren :)

@ Sincerity: Wij zijn helemaal weg van de Oranjerie! Het is er prachtig, het eten is erg lekker, de service was tot nu toe goed. Wij hebben waarschijnlijk 100+ gasten (stiekem hopen we op iets minder...) dus dan is het financieel gezien interessanter om te doen :) Wij blijven er ook de hele dag, dat vinden we prettiger dan heen-en-weer reizen.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2010, 08:53:39 door Kittybride »

Sincerity

  • Gast
2011!
« Reactie #295 Gepost op: 28 september 2010, 08:56:01 »
@ Sincerity: Wij zijn helemaal weg van de Oranjerie! Het is er prachtig, het eten is erg lekker, de service was tot nu toe goed. Wij hebben waarschijnlijk 100+ gasten (stiekem hopen we op iets minder...) dus dan is het financieel gezien interessanter om te doen  


100 gasten over de gehele dag? of bedoel je nu in de avond...of bedoel je 10+ haha ik vind 100 gasten waar je mee eet en drinkt echt wel heel veel.. en dan lopen sommige tegen ons te zeuren dat 50 + daggasten al heel veel is........
Wel heel gezellig hoor, maar bedoel vooral dat het dan echt heel kostbaar wordt.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2010, 08:57:55 door Sincerity »

Inkie85

  • Gast
2011!
« Reactie #296 Gepost op: 28 september 2010, 08:56:04 »
@Kittybride:

ah, thnx voor de info :) Ik was al bang dat ik iets groots over het hoofd zag  :ph34r:
Wordt de bruiloft ook Frans/Nederlands, of worden er geen invloeden uitgewisseld zeg maar?

Ik zet mijn dag gewoon door, voor de gezelligheid :) Ik ga in Schoonhoven en Dordrecht passen. Vervolgens rijden we nog door naar Rotterdam waar ze mijn jurk ook hebben hangen, en dan pas ik m daar om aan mn zus te laten zien. Het winkeltje waar ik m afgelopen zaterdag heb gepast, is in Enschede, dus dat is een  beetje ver om de 8e nog heen te gaan, vandaar Rotterdam. Denk wel dat ik m uiteindelijk in Enschede wil kopen :)

Kittybride

  • Gast
2011!
« Reactie #297 Gepost op: 28 september 2010, 09:08:26 »
@ Sincerity: Omdat er veel internationale gasten zullen zijn (familie van mijn lief, vrienden van ons beiden die we tijdens onze verblijven in het buitenland hebben leren kennen) is het niet onze insteek om te werken met daggasten en avondgasten etc. We nodigen iedereen uit voor de hele dag, maar die duurt bij ons van ongeveer 15.00/16.00 tot 23.00/24.00 dus geen ochtendprogramma en geen lunch :)
We verwachten niet dat mensen de halve wereld afreizen alleen voor een avondje... Het is natuurlijk wel een goede manier om het aantal gasten naar beneden te krijgen :ph34r:

@ Inkie: Ik ga vandaag proberen mijn officiele pasdag voor komend weekend te regelen in plaats van het weekend erop, ik wil De Jurk weer aan en haar aan iedereen laten zien! :biggrin:
De bruiloft wordt grotendeels in het Engels, dat is voor bijna alle gasten te volgen. Helaas spreekt mijn schoonmoeder weinig Engels, dus voor haar zullen we tijdens de ceremonie iets in het Frans moeten verzinnen (waarschijnlijk papier met vertalingen), en we willen in ieder geval alle gasten in hun eigen taal welkom laten heten door de babs (dus Engels, Frans en Nederlands, hopen dat we de babs twee of drie regeltjes Frans kunnen leren!). Daarnaast komen er speeches en we hebben het zo in gedachten dat er één speech in het Nederlands, één in het Frans en één in het Engels is.
Als je niet specifiek de talen bedoelde, maar meer Nederlandse en Franse gebruiken dan denk ik dat we het wel redelijk met elkaar mengen. We doen waar wij ons prettig bij voelen, wat neer komt op een mix tussen zijn (Franse) ideeën en mijn (Nederlandse) ideeën, met een dosis originaliteit en eigenwijsheid :cool:
« Laatst bewerkt op: 28 september 2010, 09:09:32 door Kittybride »

Samantha22

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Vrouw
2011!
« Reactie #298 Gepost op: 28 september 2010, 09:28:30 »
We hebben ook te maken met mensen van verder weg (de uithoeken van NL zeg maar).... lol niet zo ver als Kittybride maar toch... wij beginnen ook aan het einde van de middag (ceremonie is om 16.00 uur)en dan tot 00.00 uur....we hebben wel enige schifting gemaakt in gasten...Daarbij is de familie van mijn lief nogal hecht....dus we verwachten dat er heel wat komen....

We hebben dus 3 schiftingen...
- de daggasten 12 man en 5 kinderen (ouders en broers van beide kanten, Chauffeur/oom en tante van mijn lief, fotograaf,ceremoniemeester en haar zoontje, mijn beste vriendin (getuige) met haar gezin). Zij worden ook al eerder verwacht ivm foto's maken met de auto en met de ouders enzo
- dan aantal mensen die we voor beide uitnodigen (en dan een maaltijd aanbieden) maar ook vanwege werk ed zal ws niet iedereen op de ceremonie komen en dus niet blijven eten (en vandaar dus de schifting met de daggasten)
- en de mensen die we s'avonds uitnodigen (dit zal vooral mijn familie betreffen en vrienden die in de buurt wonen).

june102011

  • Gast
2011!
« Reactie #299 Gepost op: 28 september 2010, 21:32:00 »
Hey Ladies!
dit is geloof ik mijn 1ste post...ik ga volgend jaar 10 juni trouwen, low-budget maar wel met styl (hoop ik!)...We hebben niet veel gasten, ong 60, dus alleen fam & hele goeie vrienden. Ons thema wordt Black/White Lounge, strak modern dus.

Ik plan alles zelf dus ben de komende tijd nog wel even bezig. Alles is in principe geregeld, trouwlocatie, feestlocatie, muziek, jurk, zelfs de kapper, enz enz. Ik zit alleen nog met aankleding vd trouwlocatie zelf. Uiteraard heb ik daar de dag zelf echt geen tijd voor en wil liever mijn vrienden en familie er niet mee belasten. En een professionele wedding planner of ceremoniemeester zit helaas buiten ons budget. Tijdens het surfen ben ik een paar styling buro's tegengekomen die de locatie kunnen versieren. Ik heb een paar mailtjes uitgestuurd maar nog niks terug gehoord.

Nu komt mijn vraag: heeft 1 van jullie ervaring met styling buro's of iets dergelijks?? Ik heb zelf heel veel ideetjes en kan veel dingen vantevoren in elkaar knutselen maar er moet wel iemand zijn die de spullen kunt brengen, de locatie aankleden enz. Aangezien ik best pietje precies ben, wordt dat best moeilijk.
Dus als je wat weet of hoort laat mij dan even weten....

BEDANKT!!!!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards