collapse

Auteur Topic: 25-06-2010, Iemand?  (gelezen 70719 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #75 Gepost op: 12 januari 2010, 10:46:01 »
Dank je wel voor het warme welkom!

Ik heb het e.e.a. al geregeld maar ik moet eerlijk zeggen dat het een hele bevalling is geweest! Wat moeilijk om al die keuzes te maken, je wilt er toch de rest van je leven met heel veel plezier op terug kijken en niet denken had ik maar....

Het eerste wat geregeld was is mijn jurk! Ik ben in Leeuwarden geweest en ben daar geslaagd! Ik ben he-le-maal verliefd geworden op een schitterende jurk van Maggie Sottero. Deze ligt nu in hun atelier om vermaakt te worden en ik mag 5 maart weer mijn jurk aan. *zwijmel*

Daarna kwam de aller aller moeilijkste beslissing. We houden een kleine bruiloft. Ik moet eerlijk zeggen dat het lastig is mensen te moeten teleurstellen maar iedereen reageert tot nu toe best wel positief. De meesten zeggen zelfs dat als ze het over zouden doen ook klein zouden houden en spijt hebben van een groot feest waarop ze geleefd werden. Al is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk natuurlijk.

De locatie hebben we geregeld en we hebben een hele leuke en goede cateraar gevonden.
Ook save the date kaarten zijn verstuurd, dit hebben we in combinatie met de kerstkaarten gedaan.
Voor de rest hebben we al een kleurenthema gevonden dit wordt rood & roze.
Ook zijn we geslaagd voor de trouwringen.
We zijn afgelopen zaterdag bij de fotograaf geweest en waarschijnlijk zijn we eruit en wordt zij het.
Ook onze getuigen zijn al gevraagd en zijn we op 31-12-2009 in ondertrouw gegaan. (stelt eigenlijk niet zo veel voor, maar je kan het zelf wel bijzonder maken)

Als ik het nu zo lees hebben we al best veel geregeld. :biggrin:

Het volgende staat nog om mijn to-do lijst
- pak vriend
- kleding bruidsjonker
- aankleding voor locatie
- uitnodigingen
- bloemen
- muziek uitzoeken (zijn we bijna uit)
- roze loper kopen voor in kapel (hihihi)
- ontbijt voor de volgende ochtend
- Give aways
- trouwvervoer
- ik vergeet vast iets..... suggesties?

Zijn jullie ook tegen familie problemen opgelopen?
soms....grrrrr, ach je krijgt ze erbij en kan ze helaas niet ruilen. hahaha

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #76 Gepost op: 15 januari 2010, 00:08:24 »
hoi Marjolein!
welkom bij de 25-juni-club! erg leuk nog een bruidje erbij met leuke verhalen! Je hebt groot gelijk dat je het lekker persoonlijk houdt, ik heb hier ook het probleem dat iedereen denkt dat ie er heel de dag bij mag zijn.... erg lastig soms omdat je niemand teleur wilt stellen. Wij houden het overdag op zo'n 30 man en 's avonds zitten we rond de 120 mensen. Familie problemen hebben we nog niet echt gehad, ik heb zelf een grote familie en wil ook echt niet iedereen uitnodigen. Voor hajo komen er maar 4 mensen van zijn familie, meer ken ik er ook niet. Gelukkig werken we allebei voor hetzelfde bedrijf en hebben we dus dezelfde collega's waar we een erg goede band mee hebben. Mijn ouders maken zich soms wel een beetje zorgen om de kosten, zelf betalen ze het overdag-gedeelte. Vandaag heb ik het gospelkoor vast gelegd!!!!!!!!!! ik ben zo blij! Lang getwijfeld wel, want ze kosten 1100 euri en ze komen maar een uurtje in de kerk zingen. Maar ik was zo bang dat ik er spijt van zou krijgen. Heb altijd tegen Hajo gezegd; als we gaan trouwen moet er zo'n dikke negerin in de kerk komen zingen! ze heten Joy en zingen werkelijk de sterren van de hemel. Heb ook gelijk wat liedjes uitgezocht die ze gaan zingen, a wedding day, dat zongen ze vroeger ook bij love letters. Ik zie mezelf al helemaal naar het altaar lopen met mijn vader!
Bij ons heeft alles ook even stil gelegen door de feestdagen, maar ook zijn we met het dierenasiel verhuisd naar een nieuw pand, dat heeft ook veel tijd en energie gekost.
Wij moeten ook nog veel regelen;
ringen
hajo's pak (hij gaat in februari met mijn zwagers en vader een pak uitzoeken)
trouwauto (mag hajo uitzoeken, omdat ik al zoveel andere dingen besloten heb hihihi)
de locatie voor overdag nog vastleggen (de feestlocatie staat vast voor 's avonds met rock 'n roll band, we hebben al wel een locatie op het oog en willen bbq-en)
bloemen (de schoonmoeder van mijn zus gaat dat doen)
de taart

we zijn al in ondertrouw gegaan en hebben ook de fotograaf en de cameravrouw geregeld, ook de jurk heb ik al, kan niet wachten op het passen! moet nog wel lingerie en schoenen kopen. Heb de bruidsschoenen van mijn zus gekregen maar die zijn me veel te hoog!

afgelopen week heb ik helaas wat minder leuk nieuws gehad. Het blijkt dat er bij ons in de familie veel mensen aan borstkanker zijn overleden en het is erfelijk. We hebben een brief gehad dat we ons allemaal moeten laten testen. de kans is 50% dat we het in de genen hebben, en als het erin zit is de kans weer 70 tot 80% dat we het ook daadwerkelijk krijgen. Dat viel een beetje koud op ons dak. Ik en mijn 2 zussen gaan volgende week naar de dokter om ons te laten onderzoeken.

Hoe gaat het verder met jullie? nog iets meer dan 5 maanden dames, dan is het al zo ver!
kleding voor bruidsmeisje en jonkertje

Lismans

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #77 Gepost op: 19 januari 2010, 21:19:24 »
Hey meiden!

Heb ff geen tijd om een hele lange mail te schrijven, maar Maart ik lees net je nieuws over de borstkanker.
Bij mij in de familie namelijk precies hetzelfde..Mijn oma (mijn moeders moeder) is aan borstkanker overleden ver voordat ik geboren werd. Mijn tante (mijn moeders zus) is in 2008 overleden aan eierstokkanker. Allebei 50 jaar...Bij ons in de familie gaat het dus ook om een erfelijk gen die vanaf mijn oma komt en die mijn tante dus ook heeft gehad. Zodoende heeft mijn moeder vorige jaar het gen onderzoek gehad. Mijn moeder bleek uiteindelijk het gen niet te hebben, gelukkig maar! Het heeft ons allemaal behoorlijk wat stress en gepieker opgeleverd. Had mijn moeder het wel gehad dan hadden ik, mijn zus en de dochter van mijn broer dus ook kans gehad op het gen. Nu blijkt dat mijn moeder het niet heeft, hebben wij het ook niet. Het gen 'slaat' geen generatie over. Desalniettemin hebben wij alsnog allemaal kans om het krijgen, maar zonder verhoogd risico. Dus net zoveel risico als ieder ander.

Als ik jou was zou ik zeker dat onderzoek doen. Mocht er bij jou of bij je 2 zussen het gen gevonden worden dan blijf je gewoon onder hele strenge controle. Mocht er tijdens die controle iets gevonden worden dan is dat in een vroeg stadium omdat je onder strenge controle bent en dus regelmatig een check/mammografie krijgt.

Al met al een hele hap om over na te denken. Bij ons leeft het ook nog veel.
Hou ons op de hoogte!

Op trouwgebied loopt alles op rolletjes, weinig nieuws eigenlijk.
M'n vriend gaat a.s. zaterdag naar pakken kijken, hoop dat ie slaagt!

GRoetjes!

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #78 Gepost op: 20 januari 2010, 10:58:45 »
hoi Lismans,
bedankt voor je reactie. Heftig dat jullie dit ook allemaal hebben meegemaakt. Mijn moeder wordt inderdaad eerst getest, die wacht op een uitnodiging. Als ze positief wordt getest moeten wij ook. Intussen hebben we al wat meer info over hoe het allemaal in zijn werk gaat. We gaan nog wel samen naar de dokter omdat mijn zussen dat graag willen. Ik heb zelf meer zoiets van we wachten wel af tot de test van mijn moeder binnen is. Ik laat het nu ook even los totdat we meer weten, druk maken om niks heeft weinig zin.

het komt steeds dichterbij! nog maar 5 maanden en 5 dagen! Gisteren hebben we veel dingen voor de kerk geregeld, zo moesten we ons doopbewijs ook opvragen. Vanavond gaan we naar de locatie kijken voor overdag.
Ook vandaag zijn we vrij en gaan we veel dingen regelen.

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #79 Gepost op: 20 januari 2010, 23:00:57 »
jeee maart wat een verhaal, kan me voorstellen dat je daar even mee in je maag zit, ik hoop dat er snel duidelijkheid voor jullie komt, veel sterkte in ieder geval!

5 maanden 5 dagen vandaag, de tijd gaat snel he! hier ook weer de voorbereiding een beetje opgepakt. Hoewel ik het idee heb dat we het meeste echt wel onder controle heb, de kaarten schieten best op nu nog wat bedenken als bedankje, een kleinigheidje met een persoonlijke noot gaat het worden. Zelf vind ik die vruchtenhartjes wel leuk die kun je bestellen met je naam of datum erop, misschien dat het wel zoiets word.
van de week nog even gebeld voor mijn jurk. ik heb hem in oktober gekocht en zou m na een aantal weken op kunnen halen (was een aanbieding dus kon niet in de winkel blijven hangen) Ik had nog niets gehoord en toch maar even gebeld, gelukkig gaat alles goed de jurk is klaar, de kraag is erop gezet alleen is het wachten op de sluier ik ben weer gerustgesteld :)  wel kwam ik erachter dat de schoenen die ik in de bruidswinkel aan had daar 119 euro koste, dit vond ik teveel voor schoenen die je 1 dag gaat dragen en wilde verder kijken. Nu heb  ik exact dezelfde schoenen bij een andere bruidswinkel voor 49 euro... hartstikke mooi en ik heb ze gelijk besteld maar ook een naar gevoel dat ik bij "mijn" winkel toch een beetje een opgelicht gevoel heb, 15 euro verschil ok maar 60...!!!  maar goed ik denk maar zo ik heb ze nu een stuk goedkoper, wel vreemd om straks met die schoenen te gaan afpassen...

leuk Marjolein dat je ook bij de club van 25 juni bent! je hebt ook al best veel geregeld enne dat van de familie herken ik wel hahaha jammer genoeg hebben we die van beide kanten niet voor het uitzoeken... mijn schoonouders zijn best leuke mensen maar houden niet van aandacht en gedoe, moet je dus net met een bruiloft mee aankomen...

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #80 Gepost op: 21 januari 2010, 09:23:04 »
hoi dames,
wat fijn dat het allemaal op rolletjes loopt heidi! wel knap dat je die uitnodigingen allemaal zelf maakt. Wij hebben gisteren de gastenlijst samen gesteld en we zijn naar de locatie voor overdag geweest waar het teen en tander hebben vastgelegd. We gaan die dag bbq-en!! Ik geef zelf helemaal niks om eten dus zo'n duur diner hoefde voor ons echt niet. Nu maar hopen dat het mooi weer wordt, want het is daar heerlijk buiten vertoeven! Nu moeten we echt ook aan de uitnodigingen gaan werken, we weten al een beetje hoe en wat en de foto van de verloving komt voorop te staan. ze worden allemaal geprint bij mijn zwager zijn bedrijf.
Omdat we s'avonds een rock 'n roll feest geven hadden we een leuk idee voor de bedankjes. We willen een bord neerzetten waar je met je hoofd doorheen kan en dat het dan lijkt dat je verkleed bent als rock 'n rollster, en daar dan een foto van maken. Dan kunnen we die na de bruiloft naar iedereen toesturen. Wat we ook grappig vonden was een soort filmpje waar ook alleen je hoofd op is te zien, dat heeft mijn zus ooit gedaan op een feest. Ze zingen dan grease en dan zie je van die dansende poppetjes in beeld met het hoofd van mijn zus en zwager. Je staat dan voor een groen scherm en je krijgt een groene doek om, alleen je hoofd komt eruit, op het groene wordt dan het filmpje 'geprojecteerd'. Dat geeft dus een heel leuk effect. Nu nog ff uitzoeken waar je zoiets vandaan haalt.
Gisteren nog ff met de diaken gebeld, we staan nu ook op de website van de kerk met een foto en een verhaal. We moeten naast de uitnodigingen ook de kerkboekjes zelf maken. Nog een hoop te doen dus!!!!!!
 en jullie? gaan jullie het allemaal redden voor 25 juni? is het meeste al geregeld en zijn jullie al in ondertrouw gegaan?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #81 Gepost op: 26 januari 2010, 15:22:44 »
@: Maart, Wat een ontzettend leuk idee voor de bedankjes! Echt orgineel!

Even een kleine update; De fotograaf is geregeld! Ben ik echt zóóó onwijs blij mee.
Ze komt vanaf het aankleden van de bruid tot aan het diner +/- 18:00 uur. Omdat ik haar ken van vroeger krijgen we van haar een DVD met alle foto's erop zodat we deze zelf kunnen nabestellen. Helemaal super dus.

Verder heb ik een idee voor mijn bruidsboeket het wordt i.i.g. iets eenvoudigs met een gloriosa, dat is een hele mooie sierlijke roze bloem. Mijn moeder maakt zelf alle bloemdecoraties want zij is bloemiste. (ze droomt hier natuurlijk al haar hele leven van om dit te mogen doen)

Voor de rest ben ik nog op zoek naar een eventuele binnenlocatie voor foto's (Het MOET mooi weer worden!!!!) Waarschijnlijk wordt dit een grote meubelzaak hier in de buurt. Ze verkopen o.a. Riviera Maison, dus dat moet wel mooie plaatjes opleveren.

Tja, een pak voor mijn a.s. wil maar niet vlotten. Hij heeft echt een mega hekel aan winkelen en dan vooral het passen.
Nu is het zo dat hij dagelijks in pak loopt en het niet zo belangrijk vindt om op de bruiloft er anders uit te zien. (een Bijenkorf pak net als naar zijn werk vindt hij méér dan prima!  :blink: )Hij stelde zelfs voor om een pak te huren maar dan ben ik misschien wel een zeikerd maar dan zie ik echt zo'n heel lelijk té glimmend niet goed passend pak voor me. Moet maar even kijken of we hieruit kunnen komen.

De bedankjes zijn ook bedacht. We geven iedereen de volgende ochtend bij het vertrek een fotobedankkaart (niet bijster orgineel) met daarop een tekst dat we het geld dat we gereserveerd hebben voor bedankjes gaan schenken aan een goed doel. Heeft iemand nog een leuk idee qua tekst? Wij vinden het namelijk zonde om goed bedoelde rotzooi te geven en geven het liever aan mensen/dieren of waar we ook voor kiezen, die het beter kunnen gebruiken.

Tja, voor de rest heb ik niet zo heel veel te melden, Succes nog meiden nog maar 5 maanden!!! :biggrin:

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #82 Gepost op: 28 januari 2010, 15:33:35 »
de tijd gaat inderdaad razendsnel, gewoon nog minder dan 5 maanden! (ok ok -3 dagen maar toch.... wow) ik heb het idee dat wij er weer even voor moeten gaan zitten, we zijn er allebei wel mee bezig maar zijn zo druk met werk en andere dingen dat het er even niet van komt knopen door te hakken.
Qua bedankjes gaan we zelf kleinigheidje maken in dezelfde stijl als de kaart. Waarschijnlijk heel standaard met bruidssuiker of snoepjes. Ik heb hier op het forum een leuke site gevonden om zelf dingen te maken wat er erg leuk uitziet http://party-gifts.nl/ , dus ga nog eens bekijken.

haha het valt me op dat ik het steeds over "ik" heb uiteraard is AS er ook wel mee bezig maar toch nog steeds iets minder dan ik, als hij iets niet leuk vind zegt ie het gelijk gelukkig maar 90% van wat ik voorstel gaat zonder problemen door :biggrin: wel heeft hij nog totaal geen haast met een pak kopen. Hij is het tegenovergestelde van jou vriend Marjolein, hij draagt nooit een pak en heeft er 1 in de kast hangen voor als ie wel een keer voor zijn werk netjes weg moet. het liefst koopt hij onder dat pak een nieuw paar schoenen en een blouse...laatst had ie het zelfs over frans molenaar pakken bij de C&A... serieus... hij wil een pak wat hij nog een keer aankan, en materiaal wat niet zo kreukt jaja... ik heb toch een wat ander idee van een trouwpak, ik weet niet hoor maar dat zijn toch vaak wat dikkere kwaliteit stoffen en tja...pfew mannen... hij blijft maar zeggen dat ik er wel op kan vertrouwen dat hij iets moois uitzoekt...stieken zou ik toch wel meewillen :wink:

De gastenlijst ligt hier ook wel vast al weet ik nog niet hoe we het met collegas gaan doen, hoe doen jullie dat? AS wil gewoon een uitnodiging op zijn kantoor hangen voor zijn afdeling, ik geef liever de collegas allemaal een kaart, maar wat zet je er dan op, ga je ervan uit de de partner ook komt. Zelf zou ik niet zo snel meegaan naar een bruiloft van zijn collega...hoe pakken jullie dit aan?

Voor de fotograaf moet ik nog steeds even langs mijn tante gaan, zij is vroeger fotograaf geweest en we willen haar graag vragen fotos te maken. Ik hoop dat we dat dit weekend kunnen regelen, anders wordt het wel heeel kort dag om iets anders te zoeken mocht ze dit niet kunnen doen voor ons (waar ik niet van uit ga natuurlijk) we houden beide niet zo van fotos maken of op de foto gaan dus het zou fijn zijn als ze wil doen, voelen we ons lekker op ons gemak.

dat was het wel weer voor update van mijn kant, vandaag beetje thuis aan het werk met een flinke verkoudheid dus ik ga zo nog even liggen, hopelijk vanavond papier voor de kaart gaan halen kunnen we van het weekend verder gaan :)

lieve groetjes allemaal!!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #83 Gepost op: 28 januari 2010, 20:44:46 »
Hi Tijger79,

Om even terug te komen op jou vraag, vind ik het idee van je vriend wel goed om een kaart op de afdeling te hangen. Ik denk dat de meeste partners er wel het zelfde over denken en dan niet mee gaan, vooral ook omdat je geen kaart persoonlijk stuurt. Je vriend kan dit natuurlijk ook even bij zijn collega's persoonlijk polsen wat hun idee hierover is.
Wij hebben dit probleem niet omdat onze bruiloft heel klein gevierd wordt. We houden daarna eventueel nog een BBQ in de tuin voor iedereen die niet uitgenodigd is maar dat is nog niet zeker.

Veel sterkte met je verkoudheid, ik heb er zelf ook last van en na 1 week en antibiotica schiet het nog niet echt op  :sad:

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #84 Gepost op: 1 februari 2010, 21:47:39 »
We gaan inderdaad bij mijn vriend op zijn werk de kaart ophangen en bij mij bekijk ik nog even, ik denk dat ik uiteindelijk de kaart ook gewoon ophang. Scheelt ook veel kaarten maken, aangezien we alle kaarten zelf maken :wink:
Dit weekend veel geregeld, vrijdag kreeg ik eerst een email dat mijn schoenen besteld waren, hartstikke fijn, dezelfde schoenen als in de winkel waar ik mijn jurk kocht alleen 49 euro ipv 119... mooie meevaller! toen belde de winkel dat ik mijn jurk op kan halen, aangezien ik voor mn werk naar amerika moet komende week kan ik pas 12 feb gaan maar wel leuk! De jurk was een aanbieding dus ik moet hem nu al ophalen en er dan 6 weken vantevoren mee terug komen naar de winkel voor het passen en verder op maat maken. Mijn vriendin uit Canada belde ook vriijdag dat ze een vlucht had gevonden en dus de week voor het trouwen al lekker hier is :) echt helemaal top! Op zaterdag zijn we dan nog langs de locatie geweest om wat dingen door te spreken, het menu, wat vragen van de band, en gewoon de locatie nog eens bekijken, leuk om te zien en ideetjes op te doen.
Al met al dus lekker bezig!

hoe is het met de andere juni bruidjes? iedereen alles onder controle?

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #85 Gepost op: 3 februari 2010, 17:50:33 »
hee hier is alles eigenlijk nog vrij rustig..

wel is mijn jurk binnen! 6 maart mag ik gaan passen..
verder de fotograaf definitief vastgelegd en nog met de dj aan t onderhandelen over de prijs. bij gesprek een prijs genoemd, op offerte anderhalf keer zo duur..!
voor kaarten gaan we over paar weken kijken en ook mijn man heeft geen haast met pakken e.d.

de kerkdienst is het volgende ding. al van de pastor de orde van dienst met geschikte teksten gekregen, nu nog de goede teksten en liedjes uitzoeken.

ben eigenlijk op t moment een beetje 'trouwmoe' geen behoefte aan voorbereidingen/ discussies/ keuzes maken..
maar dat zal vast binnenkort wel weer veranderen.

 van t weekend lekker een weekendje naar limburg met man en kind (en schoonfam)
gr!

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #86 Gepost op: 5 februari 2010, 13:20:49 »
heey dames!!!!!!!!
wat gaat die tijd toch hard he! ik heb dinsdag een mamografie gehad en er kwam niks raars uit gelukkig. Nu nog ff de dna test afwachten.
Vanavond gaan we de ringen uitzoeken bij mijn vriendin, die is juwelier. Volgende week gaat Hajo zijn pak uitzoeken met mijn vader en de mannen van mijn zussen, ben erg benieuwd! Maar ja, moet toch afwachten tot 25 juni. Hajo heeft er wel zin in, heeft vroeger ook altijd pakken gedragen voor zijn werk, nu niet meer. Maar hij vindt het wel leuk om er goed uit te zien die dag, dus dat zal wel goed komen denk ik.
Nog wel wat problemen met het doopbewijs helaas, de mijne is al binnen maar die van Hajo kunnen ze nergens vinden! nu moeten misschien zijn ouders onder ede verklaren dat ie gedoopt is. Alleen heeft Hajo geen contact meer met zijn vader, dus dat is wel rot. Ik heb weet ik het hoeveel man aan de telefoon gehad hierover, heb nog net de paus niet hoeven bellen.
Heb pas de foto van ons aanzoek laten inscannen voor de uitnodiging, daar gaan we zondag mee aan de slag, ben erg benieuwd of ik er wat van kan maken. Als het goed is staan we vandaag in de Margriet over het aanzoek van Hajo, ik heb het zelf nog niet gezien maar ben reuze benieuwd! ze zijn foto's komen maken een tijdje terug, die heb ik al wel gezien.
De laatste dagen ben ik vooral druk met een puppy die we tijdelijk opvangen vanuit het asiel. Het is een anatolische herder, die worden mega groot! gelukkig is het nu nog een lekker wollig klein dotje! alleen nog niet zindelijk helaas........ maar wel lekker wat afleiding nu het erg rustig is met mijn eigen werkzaamheden.
Jullie nog leuke plannen voor het weekend?

Lismans

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #87 Gepost op: 8 februari 2010, 16:08:53 »
Hoi meiden!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest zag ik...We zijn ook druk geweest de afgelopen tijd, 's avonds vaak weg en afgelopen week vakantie.

M'n vriend heeft inmiddels zijn pak gekocht met alles erop en eraan (tot onderbroek en luchtje aan toe). Mijn jurk komt half maart binnen. Heb vorige week de winkel toch maar even gebeld aangezien ik de jurk in oktober al had besteld. Komt goed dus, nog even geduld :biggrin:

Het enige wat we echt nog moeten regelen is de kaart. We hebben bedacht deze door een vriend te laten ontwerpen, maar juist daardoor hebben we helemaal geen idee. Op internet hebben we heel veel leuke voorbeelden gezien en naar hem doorgestuurd. Ik hoop dat hij nog ideeen heeft want wij weten het niet. Ik vind de kaart serieus nog moelijker dan de jurk...haha.

Fijn Maart dat je mammografie goed was!
Heb je de foto van de Margriet toevallig?? :biggrin: Ben wel benieuwd!
Balen zeg dat het doopbewijs van je vriend weg is!! En nu?

Ken het gevoel Drieke, trouwmoe..Vooral familie wil er heel veel over kletsen en ideeen aandragen. Soms een beetje vermoeiend. Plus ik wil de dag niet van minuut tot minuut vast leggen. Er moet ruimte zijn voor spontaniteit, zo ontstaan ook de mooiste foto's en momenten vind ik.

Maar de tijd vliegt inderdaad joh! Nog 4,5 maand!

Tot snel!

Groetjes

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #88 Gepost op: 10 februari 2010, 17:16:34 »
Hi Dames!
Kort berichtje vanuit Amerika, ben voor mijn werk afgelopen week naar een salestraining geweest in palm springs, heerlijke dagen gehad zelfs een kleurtje op mogen doen in een klein zonnetje buiten :) gister een vrije middag en ik ben gelijk op zoek gegaan naar een Michaels. Een crafts winkel waar je 1001 dingen kunt kopen om maar te knutselen, typisch amerikaans/canadees en vond het altijd super hier rond te kijken. Ze hebben ook een hele trouwafdeling, ik heb hier ontzettend leuke doosjes gevonden voor onze bedankjes met een super mooie prijs ook. we willen op de een of andere manier onze connectie met Canada naar voren laten komen op de kaart en de bedankjes, deze doosjes hebben een uitgesneden vorm van een maple leaf en zijn precies de kleuren van onze trouwkaart! 150 doosjes voor 20 euro! helemaal happy!
Ook leuke zegel stickers gevonden om onze kaart te sluiten, weten mensen gelijk dat het een trouwkaart betreft en een mooie punch van een maple leaf... leuk ik heb zin in volgende week het plannen weer een beetje op te pakken...de maanden gaan nu toch wel snel!
ik ga snel mijn koffer inpakken, vlieg over paar uurtjes terug, wilde dit even met jullie delen :biggrin:

groetjes en tot snel weer!

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #89 Gepost op: 11 februari 2010, 13:50:57 »
Hoi Heidi!
so eej, palm springs! Dat is een eindje hier vandaan! Fijn dat je het daar naar je zin hebt en mooie spulletjes voor de bruiloft hebt gevonden! Dat is wel heel bijzonder!
Ik ben zelf al 3 dagen ziek :sad: Maar toch hebben we weer een hoop geregeld de afgelopen dagen! Hajo heeft een leuke trouwauto uitgezocht, een ford mustang cabrio. Daar is hij helemaal weg van.
Ook hebben we nu 2 bands! Ik had zelf een rock 'n roll band geboekt, daar was Hajo ook helemaal weg van alleen had hij een paar nummers die hij ook graag wilde horen. Nu spelen er vrienden van ons als de andere band pauze neemt. Volop muziek dus die dag!
Afgelopen vrijdag hebben we de ringen gekocht, een vriendin van mij is juwelier en daar hebben we ze gekocht. Ze zijn wel prijzig! Maar ook wel erg mooi en apart. We hebben gekozen voor witgoud.
Misschien dat het met het doopbewijs allemaal nog mee gaat vallen. Hajo is erachter gekomen dat ie in een andere kerk is gedoopt dan hij eerst dacht! Lekker handig...... Gisteren zijn we naar de Diaken geweest, binnenkort gaan we kijken wat voor dienst het gaat worden. Hij was helemaal enthousiast over het gospelkoor.
Vanavond gaat Hajo zijn pak uitzoeken met mijn vader en de mannen van mijn zussen. Ze gaan samen ook uit eten dus dat gaat helemaal goed komen!
Mijn vriendin heeft op de kunstacademie gezeten en gaat ons helpen met het maken van de uitnodigingen. Gelukkig hebben we de verlovingsfoto's dus hebben we al een idee hoe we het willen.
Zijn jullie al bezig met je bruidskapsel enz? Ik heb al wel iemand op het oog maar ik krijg haar steeds niet te pakken helaas. Het komt allemaal zo snel dichterbij! Spannend he!

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #90 Gepost op: 15 februari 2010, 22:18:30 »
voel je je alweer beter maart? ik ben zel ook een tijdje niet lekker geweest, bleef maar rondhangen die verkoudheid maar nu gelukkig weer 100% :) wij zijn weer helemaal in de trouwstemming gekomen :wink: zo langzaamaan beginnen steeds meer dingen geregeld te zijn. We hebben alle materiaal voor de kaarten in huis en nu zijn we bezig met de tekst. Toch nog lastig, AS wil graag een persoonlijk stukje op de kaart schrijven, hij was vroeger erg van het schrijven, gedichten en verhalen en hij heeft een mooi stukje geschreven, alleen is het in het engels en ik ben er nog niet uit of ik het wel leuk vind op de kaart. Ook moet het nog worden aangepast het is nu nog erg persoonlijk...

Kapsel vind ik lastig, ik ben mijn haar al sinds september aan het laten groeien en wil het ook los dragen met veel krullen, maar dan wel met sluier dus hoe ik dat ga doen ik heb geen idee... hebben jullie al iets uitgezocht? ik wil een afspraak maken bij een kapper hier 5 min vandaan. Nu is het zo dat op de dag zelf mijn moeder en zus bij mij zullen zijn en mijn 3 beste vriendinnen (1 getuige en 2 uit Canada die bij ons logeren) we zullen dus met zijn 6en zijn en allemaal ons haar willen laten doen. Ik hoop dat we bij die kapper terecht kunnen en ook allemaal tegelijk. Het is een grote salon dus moet lukken, het lijkt me ook wel erg leuk en relaxed om te doen zo met alle dames :)

een leuke site met ideeen voor kapsels vind ik zelf www.theknot.com  je moet er even op aanmelden en dan heb je heel veel ideeen voor bruidkapsels :)  deze vind ik er leuk, maar ik weet niet of mijn haar lang genoeg gaat zijn, het is nu tot op mijn schouders... nog 4 maandjes hard groeien :biggrin:

pamela

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #91 Gepost op: 15 februari 2010, 23:13:24 »
[quote name=\'maart\' post=\'281030\' date=\'05 November 2009, 22:33\']Hallo allemaal!
is er iemand die op 25 juni 2010 trouwt?[/quote]


Nou ja, bijna dan...
wij trouwen op 25 juni 2011 :biggrin:

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #92 Gepost op: 16 februari 2010, 13:07:56 »
Hoi Pamela! Welkom bij de 25-juni-bruiden-club!
Heb je al veel dingen vast gelegd? Wel fijn dat je nog veel tijd hebt om alles te regelen, over 4 maanden en 9 dagen staan wij al voor het altaar! De tijd vliegt voorbij! Wel leuk dat jij wat langer de tijd hebt om ernaar toe te leven. Bij ons zat tussen de verloving en de bruiloft 8 maanden, maar merk toch wel dat het allemaal erg snel gaat!
Ik voel me gelukkig al een stuk beter! We hebben ook eindelijk het doopbewijs van Hajo binnen. Zijn moeder had de verkeerde kerk in  gedachten dus liepen we op een dood spoor, erg fijn! Nu is alles geregeld en zijn we weer gerust gesteld. Bij ons gaat alles nu ook in een sneltreinvaart, veel dingen geregeld de afgelopen week. Zaterdag zijn we naar de band geweest die komt spelen op onze trouwdag. Het was erg leuk, mijn pa is zelf ook drummer en die heeft een paar nummers meegespeeld. Dat gaat hij ook op onze bruiloft doen! Ik was mega trots toen ik hem achter dat drumstel zag zitten! Hajo heeft zijn pak uitgezocht donderdag, hij zit me elke keer voor de gek te houden dat ie veel batterijen nodig heeft die dag. Ik zei; dus je hebt het pak van de toppers overgenomen?
@heidi; wat een mooie foto van dat kapsel! Ik denk dat dat heel mooi zal staan, losse krullen! Ik denk dat ik het laat opsteken, een beetje grace kelly look. Heb zelf nu best lang blond haar dus kan alle kanten nog op. Woensdag gaan we bij mijn vriendin langs voor de uitnodigingen, zij heeft de kunstacademie gedaan en kan vast iets moois maken van onze verlovingsfoto.
Wel lastig he, die tekst voor de uitnodiging. Ik ben er zelf ook nog niet uit. Wij geven ook een thema feest, we hopen dat de mensen verkleed komen in rock 'n roll stijl. Wat wel jammer is, is dat mijn nicht 3 april 40 wordt en ook een rock 'n rollfeest geeft! Ik hoop dat het niet al te veel op elkaar gaat lijken.
Ik ga nu naar Rotterdam voor het dna-onderzoek voor borst- en eierstokkanker. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat we niet net voor de bruiloft slecht nieuws gaan krijgen.

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #93 Gepost op: 19 februari 2010, 21:49:49 »
hi allemaal!
welkom Pamela mooie datum hebben jullie uitgekozen!
Hier een leuke dag gehad, vanmorgen mijn jurk al opgehaald! omdat ik een jurk heb gekozen uit de oude collectie moest ik hem nu al ophalen en dan 4 weken voor 25e komen afpassen. Spannend het was toch wel weer sinds oktober dat ik hem had gezien en al heb je foto's het is toch ook het gevoel! en dat was er nog steeds! wat ben ik blij met mijn jurk ik voel me er echt zo goed in! Toen ik de jurk kocht heb ik een hele discussie met de verkoopster gehad, ik ben stevig, heb maat 42/44 en ik twijfelde over mijn armen. (strapless jurk met opgezet kraagje) ze liet me toen een bolero jasje zien heel leuk en ik voelde me er op dat moment ook goed bij. later toen we de rekening gingen opmaken bleek dat dat ding 280 euro was!!! ik heb gezegd dat ik dat wel heeel veel geld vond, maar ben niet hard genoeg geweest, ik was ervan overtuigd dat ik mn armen moest bedekken, dus heb ik hem uiteindelijk toch genomen. Waar ik al bang voor was gebeurde vanmorgen, ik vind mijn jurk onwijs mooi, en mijn armen...die voelen helemaal niet op! het bolera jasje is wat aan de lange kant waardoor hij precies over het bewerkte deel van de jurk valt. De verkoopster zei dat ik m bij de naaister nog mooi op maat kan laten maken, maar ik heb vandaag na overleg met moeders besloten dat ik me niet op dit ding ga richten, het is zonde van het geld en onwijs balen, maar de jurk is zoo mooi daar ga ik niet aan af laten doen. Op zich is het een heel mooi gemaakte bolero, een beetje van sluier stof gemaakt, maar goed, niet over nadenken ik ben hartstikke blij met mijn jurk!!

het schiet echt al bijna maart... we mogen wel gaan opschieten met het maken van de kaartjes en de andere decoratie dingetjes... leuk hoor ik heb er zin!

@ Maart hoe is het met je onderzoeken gegaan? krijg je al snel de uitslag? veel sterkte!!

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #94 Gepost op: 21 februari 2010, 00:22:37 »
Hoi hoi!
@heidi: wat gaaf dat je je jurk al mocht ophalen! En wat tof dat je er zo enthousiast over bent. Ik snap dat je een beetje baalt van de bolero, misschien dat je hem af en toe aan kan doen op de bruiloft? Als je bijvoorbeeld van locatie naar locatie gaat? Dan heb je er misschien nog wat aan. 280 euri is veel geld, maar je moet natuurlijk doen waar jij je het prettigst bij voelt. Ik heb toen je foto gezien en je ziet er prachtig uit dame! Ik was zelf ook bang voor een strapless jurk, had er zelfs een topic voor geopend voordat ik ging passen. Ook bij mijn jurk zat zo'n ding, maar die heb ik ook weggelaten. Ik denk dat ik in maart mijn jurk mag gaan passen, dan moeten ze hem nog vermaken. Hebben jullie al schoenen en lingerie? Ik heb wel al wat rond gekeken, maar ik koop het toch maar gewoon in de bruidszaak. Het is daar niet veel duurder dan op de andere adressen waar ik ben geweest. Ook voor schoenen wil ik daar kijken. Verder hebben we alweer een hoop geregeld. Vandaag heb ik afspraken gemaakt voor de proef make-up en de gelnagels. Ik bijt zelf nagels, dus dat ziet er niet uit. 3 weken van te voren laat ik ze vast zetten, en dan 2 dagen ervoor krijg ik een nabehandeling. Zo kan ik vast wennen aan die dingen.

Afgelopen dinsdag zijn we naar rotterdam geweest voor het dna-onderzoek. Mijn moeder moet zich eerst laten testen, als dat positief is moeten wij ook. Ze zijn heel de familie nagegaan, dat viel nog niet mee aangezien mijn moeder uit een gezin van 13 komt. Mijn zussen drongen een beetje aan op mijn moeder dat ze die test moest doen. Maar ik zag dat ze er toch wel moeite mee had. Stel dat je ineens te horen krijgt dat je 80% kans hebt om borstkanker te krijgen en 20% op eierstokkanker. Ik ben er even tussen gesprongen en heb gezegd dat mijn moeder echt zelf die keuze moet maken, doet ze het niet ,dan kunnen wij onszelf alsnog laten testen. Mijn moeder heeft bloed laten prikken en mocht later laten weten wat ze deed. gisteren heeft ze gebeld dat ze het toch wil, maar nu wil die man onze dokter weer spreken om te checken of ze het allemaal wel aan zal kunnen. Gaat alles door dan krijgt ze over 6 weken de uitslag. Is het negatief dan zijn we allemaal gerust, is het positief dan moeten wij dus ook getest worden en moeten we, als we ook positief getest worden, na gaan denken of we onze borsten willen laten amputeren en vanaf 40 jaar ook onze eierstokken. Ook kunnen we kiezen of we elk half jaar gecontroleerd kunnen worden. Het is dus nog even best spannend, ik hoop dat we snel meer weten.

Hoe gaat het bij jullie? nog 4 maanden!!!!!!!!! de tijd vliegt! Gaat er iemand van jullie naar de love and marriage beurs volgende week? Mij lijkt het wel leuk, alleen hebben we eigenlijk alles al geregeld, en ik moet nu niet ineens nog meer geld gaan uitgeven. Vandaag zijn we ook naar het reisbureau geweest voor boeken, we denken nu dat we naar kaapverdie gaan of de dominicaanse republiek. Ook cuba en jamaica lijken ons erg gaaf! Maar dat is weer een stukje duurder. We willen ook echt zeker 2 weken weg blijven.

2010bruidje

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #95 Gepost op: 25 februari 2010, 14:47:54 »
ik trouw ook op 25-6-2010 in zeegse drenthe en hebben alles al bijna geregeld

ben trouwens 21 dus lekker vroeg

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #96 Gepost op: 8 maart 2010, 09:40:07 »
Hallo allemaal!
Welkom 2010bruidje! Leuk dat je hier ook komt kijken, lekker dat je alles al hebt geregeld!
3 maanden 17 dagen… nog niet zo lang geleden was het nog bijna “maar” 6 maanden ongelovelijk :wink: ik moet zeggen dat hier zo af en toe de stress ons om de oren slaat. We hebben onwijs drukke weken achter de rug met weekenden vol verjaardagen, helpen verhuizen en proberen het huishouden nog een beetje bij te houden omdat we door de week gewoon bijna niet thuis zijn.
Dit weekend gehoord dat er nog 2 tantes van vriendlief uit Canada gaan overkomen, aantal buitenlandse gasten staat daarmee op 15. We hadden niet gedacht dat zoveel mensen van zover ook daadwerkelijk zouden kunnen/willen komen, hartstikke gaaf!! Betekend voor ons wel dat we ons nu moeten gaan bezig houden met de planning, gelukkig houden we alles op 1 locatie, maar die mensen moeten wel onder gebracht worden bij familie/vrienden/hotel en hebben geen vervoer dus ook daar moeten we goed op letten.

Gelukkig hebben we 2 ceremonie meesters op de dag aangewezen en gaan we hun vragen vooral een oogje te houden deze gasten.
Zijn we de enige die nog veel moeten regelen of hebben jullie ook nog open dingen op je lijstje? Wij wilden in april de draad weer echt oppakken maar ik denk dat we toch eerder moeten beginnen…

Ondertrouw
We hebben nog geen ringen
De kaarten gaan we nog maken, we hebben alles  in huis behalve de tekst en ik ben nog steeds op zoek naar een pons dingetje met iets van hartjes of ringen voor de voorkant van onze kaart
De bedankjes gaan we nog maken, doosjes zijn in huis maar nu nog de inhoud, waarschijnlijk snoepjes of bruidsuiker
Kapper nog regelen, het blijkt dat we nu met 7 meiden naar de kapper gaan dus om voor zoveel mensen die ochtend te regelen mag ik dit wel snel doen
Dan heeft as zijn pak nog niet gekocht en hij heeft nog geen haast, ik zal hem er snel op uit moeten sturen haha in april gaan we bruismeisjes outfit regelen voor mn nichtje en zijn neefje (pak)
Ivm de mensen uit het buitenland willen we graag zelf een tafelindeling maken zodat mensen die geen engels spreken niet buitengesloten worden of er teveel vertaald moet gaan worden. We gaan dus nog naamplaatjes maken in de vorm van kleine stoeltjes
En dan willen we nog gaan bedenken of we nog decoratie in de zaal/thuis willen, hier zijn we nog niet overuit, is het wel echt nodig… gaan jullie nog iets ondernemen qua aankleding/decoratie/huisversiering?

@ Drieke hoe gaat het bij jullie? Een beetje van de bruidsmoeheid af?
@ Maart  hebben jullie al een huwelijksreis geboekt?

Oei ik heb de lente kriebels en het sneeuwt hier gewoon weeeer vandaag :wink:

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #97 Gepost op: 8 maart 2010, 16:20:03 »
Zo... weer een mijlpaal!

Omdat ik helemaal gek ben van Disney wilden we wat van Disney door onze bruiloft verweven (heel subtiel).
Nu hebben we dus een klein sprookje bedacht over onze ontmoeting voor de uitnodigingen. Dit wordt een klein boekje.
En ook een liedje van Disney voor tijdens het tekenen ( a whole new world, van Aladdin).

Ook heb ik net de data voor mijn proef make-up en kapsel geprikt.
Alleen moet ik nu wel mijn draaiboek aanpassen want ik kan pas om 8 uur terecht op de dag zelf.
Maar ja, iets strakker plannen dan maar.

Binnenkort maar even met mijn moeder een proef boeket maken (mijn moeder is bloemiste).

Nog te doen:
uitnodigingen bestellen
Ringen laten graveren
Trouwboeket kiezen
Goed doel bedenken voor gift ipv bedankjes
Versieringen
Details ;-)

Nog maar 108 dagen dames!!!!

2010bruidje

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #98 Gepost op: 8 maart 2010, 21:43:36 »
ook wij trouwen op 25-6-2010

nog doen

-vulling organza zakjes kopen
-antennelintjes maken 10 met mama
-pak voor aanstaande
-allebij schoenen
-proefmake up
-proefkapsel
-naar de ambtenaar ceremonie doorspreken
-boeket bestellen en corsages
-kaarten bestellen
-kado voor de chauffeur??????????


dus al bijna klaar dat waren we vorig jaar november al bijna hahaha]



waar trouwt iedereen?

ik in zeegse

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #99 Gepost op: 10 maart 2010, 12:32:03 »
Hoi meiden!
wat leuk dat er weer een par dames bij zijn gekomen die op 25 juni trouwen! Nog maar 3 maanden en 15 dagen! pfffff wat vliegt de tijd! Wij trouwen in Oisterwijk, daar heb ik heel mijn leven gewoond, ik woon nu in Tilburg maar vind Oisterwijk toch een stuk romantischer! Ook zijn mijn twee zussen me al voor geweest daar. we hebben dezelfde trouw ambtenaar dus dat is wel leuk! In oisterwijk hebben ze een trouwlaantje, daar loop je overheen op weg naar het stadhuis.
Ook wij moeten nog veel regelen. De ringen liggen klaar, die hebben we vorige week gepast en ze zijn al gegraveerd. Ik zat er wel een beetje over in de rats omdat ze zo ontzettend duur waren. Maar toen ik ze weer zag was ik er toch wel erg blij mee.
8 april ga ik mijn jurk passen, die is intussen binnen! Ook zoek ik dan gelijk lingerie en schoenen uit daar. Ook heb ik al iemand voor de make-up en laat ik gelnagels zetten. Ik bijt zelf nagels dus die zien er niet uit. Ik heb eindelijk ook een kapster gevonden. Mijn zus is ook kapster, maar die raakt nogal snel in de stress, ook moet zij de bruidskids aankleden, dat zijn haar kinderen.
De uitnodigingen zijn in de maak, mijn vriendin is er druk mee bezig. Van buiten wordt het serieus en strak, met de verlovingsfoto op de voorkant. en van binnen wordt het heel gek en maf. We hebben pas foto's gemaakt in rock 'n roll stijl.
Trouwen jullie ook voor de kerk? Ik heb namelijk nog niks gehoord van de kerk. We nemen zelf wel soms contact op, maar ik wil toch wel wat gaan plannen wat de mis betreft. Ik moet ook het gospelkoor nog vertellen welke liedjes ze moeten zingen. Ook laten we nog een trouwkaars maken.
Mijn aanstaande heeft zijn pak al uitgezocht, hij moet alleen nog schoenen. Hij heeft gelukkig geen kapper nodig want hij heeft niet zoveel haar hahaha. Hij scheert het ook altijd lekker kort.
Binnenkort gaan we naar de trouwauto kijken, een mustang uit '66.
We moeten de gastenlijst nog verder afmaken en stickers printen met adressen. Mijn aanstaande moet nog op pad voor het boeket. Dat maakt de moeder van mijn zwager.
Verder moeten we nog een keer langs bij de locaties om alles goed door te spreken. En onze 'tweede' band moeten we nog bezoeken.
jeeeeeeeeeeeeeetje wat een hoop werk nog!

@heidi: we hebben nog geen huwelijksreis geboekt, het zal denk ik wel de dominicaanse republiek worden. Ik had ff gebeld hoeveel vakantiegeld we gaan krijgen ihhihihi. Er is niet heel veel meer van het budget over namelijk!
@marjolein: wel een leuk idee om iets aan een goed doel te schenken i.p.v. bedankjes, hoe ga je dat precies doen? geef je een bedrag wat je eigenlijk aan de bedankjes kwijt zou zijn? Wij werken allebei voor het dierenasiel, dus misschien wel leuk als we daar wat geld naartoe kunnen doen voor de diertjes.

14 april krijgen we de uitslag van het dna-onderzoek van mijn moeder, wel erg spannend allemaal. Over mijn baan weet ik nog steeds niks, ik ga maar gewoon vrolijk door en we zien het wel. Intussen weer wat arme wezentjes erbij in huis. Afgelopen zaterdag was er een pup van 6 weken gedumpt. Die zit zo lang bij ons in huis. Hij is echt inieminie! het is waarschijnlijk een dwerg pinchertje. Slapeloze nachten helaas, maar weet nu wel gelijk hoe het is om moeder te zijn hahaha.

Dames, heel veel succes met alle voorbereidingen! het wordt steeds spannender!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards