collapse

Auteur Topic: April 2010  (gelezen 122127 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tinq

  • Gast
April 2010
« Reactie #50 Gepost op: 10 december 2009, 11:38:02 »
Grappig dat we allemaal op die site terecht zijn gekomen, straks allemaal Humpiedump bruidsmeisjes en jonkertjes in april  :biggrin:

Ik las een stukje terug dat sommige van jullie (sorry, namen zijn me even ontschoten) de kaarten al in huis hebben. Hoe zijn jullie aan de tekst gekomen?

Ik zit met het volgende 'probleem', misschien willen jullie even meedenken?

Wij trouwen niet in onze eigen woonplaats, maar een half uurtje rijden daar vandaan, op een boot dus.
De plechtigheid is om 3 uur, daarna gaan we met alleen familie lekker eten.

Nu vind ik het dus vervelend dat de mensen die wel naar de plechtigheid zijn gekomen, dan maar ff moeten zien wat ze gaan doen. Ik heb het idee dat ik voor die mensen (stuk of 40) 'iets' moet regelen, maar dat laat het budget echt niet toe.
Mijn vriendinnen zeggen dat ik me daar niet zo druk over moet maken en dat dit niet mijn probleem is.

Maar goed, daarna om 8 uur begint het feest en gaan we varen, die mensen die ik eerder heb 'weggejaagd' mogen nu weer terugkomen.
Probleem 2,omdat we varen, kun je dus niet tussentijds zeggen: "Ik ga naar huis" Dus ik verplicht mensen dan tot 12 uur te blijven, kan ik dat maken?

En dan is er ook nog een klein probleempje 3 en dat is dat kinderen onder de 4, s' avonds niet op het feest kunnen zijn. Volgens de kapitein is dat voor ons, voor de ouders en voor de kinderen geen succes, dat snap ik ook wel. Maar hoe zet ik dit alles op de kaart??

Ideeën zijn welkom!

Oh en verder las ik nog iets over een vakantie in Thailand...mijn ouders zijn daar geweest en raken er inderdaad niet over uitgepraat! :)

Grtz Tinq

debster28

  • Gast
April 2010
« Reactie #51 Gepost op: 10 december 2009, 12:53:32 »
oef tinq dat is idd even na denken...hmmmm....zal er ns over denken hoe je dat beste kan zetten

debster28

  • Gast
April 2010
« Reactie #52 Gepost op: 11 december 2009, 07:36:54 »
@ kaartje
waar gaan jullie fotos maken?
en als t regent weet je dan al iets?

hartje

  • Gast
April 2010
« Reactie #53 Gepost op: 11 december 2009, 12:39:20 »
Wat kunnen jullie kletsen zeg! Kan het even zo gauw niet bijhouden  :wink:
Maar wel gezellig met zo wat meer mensen erbij.

Ting: probleem 1, zou ik zelf geen probleem van maken. Wij schrijven op de kaart wanneer en waar we gaan trouwen en dat we ze uitnodigen voor het feest 's avonds. Als mensen bij de ceremonie willen zijn kan dat en bedenken ze zelf wel wat ze gaan doen tot het feest 's avonds.
probleem 2: Tja, ik zou ook daar geen probleem van maken. Wel duidelijk op de kaart zetten dat jullie tijdens het feest gaan varen, dan kunnen ze zelf de keuze wel maken of helemaal wel of helemaal niet komen. Het is jullie feest, vergeet dat niet!
probleem 3: Bij ons komen er ook geen kinderen op het feest, hier en daar al aangegeven en verder sturen we de kaarten op naam (bijv. de heer en mevrouw, i.p.v. familie....)
Daarnaast denk ik dat als mensen zien dat jullie gaan varen en het feest tot 12 uur duurt, ze zelf ook al wel de conclusie kunnen trekken dat het niet echt handig is om (kleine) kinderen mee te nemen.

Wie gaat er naar Thailand? Sorry, waarschijnlijk dat stukje gemist en kan nu even niet terug lezen. Azië vind ik helemaal geweldig!

Wij moeten trouwens de kaarten nog uitzoeken, hoop dat we daar in december eens aan toekomen.
Hebben jullie al nagedacht over gastenboek, bedankjes enzo???

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
April 2010
« Reactie #54 Gepost op: 11 december 2009, 13:08:48 »
[quote name=\'debster28\' post=\'289345\' date=\'11 December 2009, 07:36\']@ kaartje
waar gaan jullie fotos maken?
en als t regent weet je dan al iets?[/quote]

Moet nog antwoord krijgen van de fotografe die we graag willen, zij doet het vaker en weet de leukste plekjes. Ik hoop op lekker weer en dan denk ik bij de vuurtoren, op het kleine strandje, in de vesting (misschien daar bij de vestingwallen). en als het regent...uhm...Dat hou je nog van me tegoed, heb geen flauw idee. En jullie?

debster28

  • Gast
April 2010
« Reactie #55 Gepost op: 11 december 2009, 15:26:05 »
@ hartje bedankjes gaan we zelf maken
en gastenboek ben ik nog aan het bedenken wat waren jullie van plan?

@ kaartje  ja mooi bij de vuurtoren.wij doen als het droog is in oostvoorne..
:-) en ook op het park.
en als t regent tja das behoorlijk hard nadenken nog...heb zo geen idee he...weinig leuks binnen
zo moeilijk...

hartje

  • Gast
April 2010
« Reactie #56 Gepost op: 11 december 2009, 20:17:11 »
debster: nog geen idee wat we daarmee gaan doen. Moeten eerst de kaarten regelen, in ondertrouw gaan en een afpsraak bij een notaris regelen. De rest komt daarna wel weer.

kaartje: Leuk, bij de vuurtoren foto's maken! Ook dat moeten we nog helemaal gaan uitzoeken.

Hellup! Als ik zie wat we nog allemaal moeten doen, wordt ik toch wel behoorlijk zenuwachtig! Vriendlief niet, die denkt dat we nog alle tijd hebben, tuurlijk :wink:
Hoe is dat bij jullie?

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
April 2010
« Reactie #57 Gepost op: 12 december 2009, 21:35:16 »
[quote name=\'hartje\' post=\'289544\' date=\'11 December 2009, 20:17\']Vriendlief niet, die denkt dat we nog alle tijd hebben, tuurlijk :wink:
Hoe is dat bij jullie?[/quote]

Al die mannen zijn gelijk! Hier ook eentje die denkt dat er tijd genoeg is, maar dat zegt hij vast straks ook nog als het een week voor de bruiloft is. zo vervelend altijd!

@ debster. Heel vervelend binnenlocaties in de buurt. Dacht nog aan het brandweermuseum? Kan misschien ook grappige plaatjes opleveren? Maar hoorde volgens mij ook laatst dat ze die wilden sluiten dus misschien is het er wel helemaal niet meer. Misschien dat de fotograaf nog opties heeft.
Oostvoorne kan je ook leuke plaatjes schieten!

Ik denk dat ik wel een gastenboek wil, heb een hele leuke gezien in de vorm van een hart die ook nog eens redelijk betaalbaar was. Dus misschien dat ik zoiets wel ga bestellen tzt.

debster28

  • Gast
April 2010
« Reactie #58 Gepost op: 13 december 2009, 08:21:39 »
@KAARTJE JA MOET ER NOG MAAR IS FF OVER NADENKEN IDD HIHI :-)

Valerie

  • Gast
April 2010
« Reactie #59 Gepost op: 13 december 2009, 09:49:16 »
@debster en Kaartje: Ik zat net even te googlen op julli elocatie en dat ziet er erg leuk uit! Vraagje: hebben jullie de all-in bruiloft? Kan je daar aanpassingen op aangeven? Zijn jullie daar geweest om alles door te spreken en de mogelijkheden te vragen, zo ja, moet dit op afspraak? We zijn nu in het stadium dat we alles nog een keer onder de loep nemen en het allerleukste eruit gaan halen, ondanks dat er wat dingen dus moeten worden omgegooid.

En aan de mensen die naar Thailand gaan: BEN JALOERS!!! Gaaf joh!

debster28

  • Gast
April 2010
« Reactie #60 Gepost op: 13 december 2009, 10:15:28 »
@ valerie ja wij hebben all in en kunnen ook als we willen bepaalde dingen aanpassen.wij zijn wel op afspraak langs geweest en kregen we veel informatie
erover.
word goed uitgeled iedergeval
er is daar 10 januari een trouwbeurs misschien kun je eens gaan kijken???? is misschien een idee.
suc6 ieder geval

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
April 2010
« Reactie #61 Gepost op: 13 december 2009, 20:37:57 »
@Valerie, hier ook de all inn. Met een hoop aanpassingen, dat kon gelukkig makkelijk.

Tinq

  • Gast
April 2010
« Reactie #62 Gepost op: 14 december 2009, 11:20:59 »
Jee, de foto's...ik heb nog niet eens nagedacht over de plaats van de foto's. En een gastenboek? Maar goed dat ik even hier zit te snuffelen, want dat vind ik dus wel erg leuk, maar ik had er nooit aan gedacht! Ik ga zo even googelen naar de mogelijkheden.

En ook mijn lieve aanstaande bemoeid zich nog weinig met alle voorbereidingen. Hij vind alles wat ik bedenk leuk en zegt op (bijna) alles " ja hoor, regel dat maar!" Lief hoor, maar denk zelf ook even mee! Ik zeg wel eens gekscherend...ik regel t wel, dan hoor jij wel waar en wanneer je JA moet zeggen  :biggrin:

Hij zei laatst wel tegen mij dat hij zo trots is dat hij mij als vrouw krijgt...ach, dat maakt alles weer goed he?


Oh en wij trouwen ook all-in, maar kunnen alles zo aanpassen dat het helemaal 'ons' wordt.

Over de tekst van de uitnodigingen zitten we nog te brainstormen. Misschien moet ik me inderdaad niet zo druk maken over die dingen.

Bij mij gaat t langzamerhand wel, al steeds meer kriebelen.

Heb ik gelijk nog een (hele stomme?) vraag aan iedereen:

zijn jullie ook zo bang dat je de hele dag gaat lopen huilen? als je aanstaande binnenkomt --> huilen, als mijn vader mij ziet in een trouwjurk --> tranen als ik ja moet zeggen --> heel erg huilen... (dit alles dan wel van geluk he? :biggrin: :biggrin:  )

En ik ben helemaal niet zo emotioneel tiepje   :rolleyes:  


Grtz Tinq

hartje

  • Gast
April 2010
« Reactie #63 Gepost op: 14 december 2009, 14:07:19 »
Haha denk dat dat bij mij wel meevalt, alhoewel ik ook wel een emotioneel typje ben. Maar denk dat ik meer bezig ben met de gedachte of het allemaal wel gaat zoals het moet gaan (en nee, ik ben niet zo eentje zoals van de tv, zo erg is het nou ook weer niet...). Heb een vriendin al gezegd mij af en toe, toe te fluisteren dat ik vooral moet genieten van alles.

debster28

  • Gast
April 2010
« Reactie #64 Gepost op: 14 december 2009, 14:34:35 »
huilen dat zeker.....bij mijn nicht (ook goede vriendin) ow ow heb nog mee rgehuild als zij toen die dag echt te erg...hahah

dus ben dus bang dat ik ook flink wat traantjes gaat laten...
ow erg hoor...hahaha..
heb er ook superveel zin in en kijk er steeds meer naar uit....! cant wait..

ja die mannen die hebben vaak zoiets vind het wel gooed hoor
regel maar haha

debster28

  • Gast
April 2010
« Reactie #65 Gepost op: 15 december 2009, 07:39:52 »
@ kaartje....weet niet of je nu mijn privebericht terug hebt ontvangen zie hem niet staan in verzonden items????

Tinq

  • Gast
April 2010
« Reactie #66 Gepost op: 15 december 2009, 09:23:18 »
Goeiemorgen allemaal,

Och ik heb vannacht zo verschrikkelijk liggen dromen dat alles verkeerd ging. (gisteravond met een vriendin heftig zitten kletsen over de bruiloft, daar zal t wel door gekomen zijn  :dry: )

Eerst versliep ik me (in mn droom he?) Ik werd wakker gebeld door mn moeder, zo van, waar blijf je nou?? En toen dacht ik: Nou, dan doe ik mn haar gewoon zo als altijd, dat scheelt weer in de tijd...en toen draaide ik me nog es lekker om  :blink: Vervolgens had ik nog een uur voor de plechtigheid...toen ging ik nog ff in bad liggen om er vervolgens achter te komen dat ik de spullen voor onze hotel overnachtingen nog niet had gepakt. Grote paniek in mn slaap! Gauw wat bij mekaar gegraaid en naar mn moeder, was de trouwauto al weg...het duurde ze allemaal te lang en ze waren vast vertrokken  :huh: vervolgens heb ik ueren in de file gestaan en werd ik helemaal onrustig wakker.

Dit was al de tweede oh-jee-alles-gaat-mis-droom. Vorige keer ging ik mn  jurk ophalen die voor geen meter paste....en iedereen zei van: Joh dan doe je toch bretels aan en dat soort dingen  :huh:


Hebben jullie dit soort dromen ook? Volgens mij komt dat gewoon omdat je Zo Graag wil dat alles goed zal gaan...ergens best wel grappig, tis ook allemaal niet niks, dat hele trouwgebeuren.

Ik ga trouwens zondag mn jurk ophalen...ik hoop zo dat ie mooi zal staan, helemaal op maat gemaakt, vorige keer was tie natuurlijk met allerlei hulpmiddelen 'passend' gemaakt. Ik heb de jurk trouwens gekocht bij Anastasi, kennen jullie die?

Ik mocht trouwens nog maximaal 7 kilo afvallen, anders moest ze de jurk teveel gaan vermaken. Hebben jullie ook van die richtlijnen meegekregen?
Ik ben nu braaf 2 x per week aan het sporten, niet om af te vallen, maar om de hubbels en de bubbels wat weg te werken. Ik ben vorig jaar 15 kilo afgevallen en nu hangt t allemaal teveel naar mn zin.(kipfile's onder mn armen enzo. na 3 kinderen is t sowieso allemaal niet zo strak meer, maar da's een ander verhaal)
Maar ja, of je in 4 maanden nog wonderen mag verwachten? :cool:

Nou, tis een heel verhaal geworden, dus ik ga dr maar eens een eind aan breien.

Ltrzzz Tinq

debster28

  • Gast
April 2010
« Reactie #67 Gepost op: 15 december 2009, 14:37:07 »
@ tinq

jaaa die dromen zo kan ik ook erg zijn....heb ook al paar keer gekke dromen erover gehad,het komt idd dat we er zoveel mee bezig zijn denk ik..hihi
:-) is idd heel stom...haha..
heb die naam van bruidszaak wel gehoord maar ken t verder niet.

ik mocht ook niet meer dan 5 cm aankomen of afvallen maar weet toch niet hoeveel kilo dat is...haha..
anders moest er idd ook teveel vermaakt worden.
maar ik was ben sinds januari ook al aan t lijnen ben nu ook 14 kwijt...
ja na me zwangerschap wa sik ook flink aangekomen maar is er gelukkig weer af.
maar wil nog 2 eraf maar goed...
deze maand lukt dat toch echt niet met al dat lekkers...hahaha
januari dan maar weer...kan niet wachten tot ik weer me jurk aan mag.
ze zouden een brief sturen wanneer de jurk binnen was en ik wee rmocht gaan passen dus erg spannend...

Jessica11

  • Gast
April 2010
« Reactie #68 Gepost op: 16 december 2009, 17:29:20 »
Ik heb de datum al langs zien komen, ook wij gaan trouwen op 9 april! Ik wilde namelijk graag in de lente trouwen en ik werd in november 2008 getrouwd... Voorjaar 2009 werd dan wel errug krap!

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
April 2010
« Reactie #69 Gepost op: 16 december 2009, 17:32:51 »
[quote name=\'Jessica11\' post=\'290722\' date=\'16 December 2009, 17:29\']Ik heb de datum al langs zien komen, ook wij gaan trouwen op 9 april! Ik wilde namelijk graag in de lente trouwen en ik werd in november 2008 getrouwd... Voorjaar 2009 werd dan wel errug krap![/quote]
 
Leuke datum, is mijn verjaardag  :biggrin:

Valerie

  • Gast
April 2010
« Reactie #70 Gepost op: 16 december 2009, 21:03:56 »
Bedankt voor de antwoorden!

Ben het zo langzamerhand een beetje zat aan het worden! Wie heeft ooit bedacht dat het voorbereiden van een bruiloft leuk moet zijn?? Wij komen er maar niet uit... Wat te doen, wat niet te doen? Moeten nu toch echt wel knopen door gaan hakken, maar ik denk dat aangezien we niet echt precies weten wat we nou willen...
Receptie eerst in de pub en daarna met naaste familie uit eten, of toch all-in met alles erop en eraan? En als je dan in de pub gaat lunchen voor receptie, wat doet de familie dan in de tussentijd totdat ze aan tafel kunnen voor het diner?
Blijdorp ook al voorbij gekomen, maar aangezien zij een minimale omzet hebben van 1400 euro geven we ze gewoon geld omdat we lang niet op dat bedrag uit zullen komen....

Ook mijn vriend vindt het allemaal wel prima... Hij denkt volgens mij dat we nog een heel jaar hebben ofzo! haha!

Zoals jullie kunnen lezen zit ik een beetje in de voorbereidingsstress!! Hoop dat we er toch een dezer dagen achter gaan komen wat we nou precies willen en eens aan de uitnodigingen kunnen gaan denken!

Tinq

  • Gast
April 2010
« Reactie #71 Gepost op: 17 december 2009, 08:57:28 »
Ola Valerie

Oei voorbereidingsstress...bestaat dat ook al?  :wink: Niet te druk maken hoor, moet allemaal wel leuk blijven. Ik zit wel een beetje met dezelfde problemen als jij hoor, van wat-moet-er-met-die-mensen-in-de-tussentijd enzo, maar na een beetje om mij heen vragen, hoe anderen dat hebben gedaan met hun bruiloft, ben ik erachter dat dit nu eenmaal zo gaat met bruiloften. Het Is Jouw Dag Hoor is een veel gehoorde kreet.
Ik hou voor ogen dat het vooral FEEST moet zijn (ben gek op feestjes) en ik doe alles gewoon op mijn manier. Zo ben ik helemaal gek op kerst (ben nu helmaal in mn hum met die sneeuw) en zal de boot waar wij op trouwen he-le-maal in de kerstversiering zitten, gewoon in april. Ik vind het leuk...en wat anderen daarvan vinden maakt me niet zoveel uit, ze zijn wel wat gewend van ons.

Ik vind het trouwens wel grappig dat al mn vrienden aan het raden zijn welk thema onze bruiloft zal hebben (de meeste feestjes van ons hebben dus een thema) maar dat verklap ik mooi niet...zien ze wel als ze die boot opstappen *gniffel*

En Jory, ik heb gister een proefdruk opgevraagd van de uitnodiging, het word flessenpost (om maar in de bootsferen te blijven) ik ben benieuwd. Verder hebben we afgesproken dat we na nieuw jaar, als alles weer een beetje normaal is, de laatste dingen gaan regelen: ondertrouw, pak, bruidskinderen, uitnodigingen,bloemen....aaarrrrggghhhhh...voorbereidingsstress hahaha

Jessica11

  • Gast
April 2010
« Reactie #72 Gepost op: 17 december 2009, 13:22:43 »
Wij hebben al behoorlijk wat gergeld (nou ja, dat vind ik zelf): locatie, band, fotograaf, jurk, pak, ondertrouw (vanavond). De eerste trouwkaart-voorbeelden zijn al aangevraagd... Maar nog steeds genoeg te regelen!!

debster28

  • Gast
April 2010
« Reactie #73 Gepost op: 17 december 2009, 15:16:48 »
ik ben blij dat ik die stress niet heb opzich moet ik zeggen alles gaat tot nu toe op rolletjes...maar goed zegt natuurlijk niks...

flessenpost klinkt erg leuk vooral omdat jullie op een boot gaan varen erg leuk....

mijn AS gaat 11 januari passen voor een pak erg spannend ben echt superbenieuwd.

hartje

  • Gast
April 2010
« Reactie #74 Gepost op: 20 december 2009, 13:12:14 »
Wat een dromen allemaal, gelukkig hier nog geen last van.

Tinq, is het nog gelukt om je trouwjurk op te halen met die sneeuw?
Ik kan mijn jurk eind januari passen zodat ze 'm helemaal op maat kunnen maken.
Drie weken voor de bruiloft kan ik de jurk ophalen en krijg ik met degene die me helpt
met aankleden enzo instrukties over het aandoen, lopen, in/uit de auto stappen, naar de wc gaan enzo. Haha krijg gewoon looples.
Hoe is dat bij jullie geregeld?

Gisteren zijn we gaan kijken naar de gastenlijst en wat we de cm's laten doen.
In de eerste week van januari gaan we de trouwkaarten laten maken. We hebben al ideeën, dus dat is mooi.
Maar nu maak ik me eerst op voor een witte verjaardag morgen!

Veel plezier met alle sneeuw!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards