collapse

Auteur Topic: Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?  (gelezen 6065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Gepost op: 28 november 2009, 13:51:07 »
Hi meiden!

Wij gaan over drie weken op huwelijksreis naar Mexico. Eerst gaan we een rondreis doen, georganiseerd door OAD, door Yucatan. De reis staat in het teken van de Maya's en Aztheken. Daarna zitten we een weekje lekker luxe in het Gran Porto Real in Playa del Carmen. We hebben heel lang getwijfeld of we daar met dolfijnen wilden gaan zwemmen, maar we hebben de knoop doorgehakt omdat het ons toch wel erg bijzonder lijkt. Manlief wil gewoon een uurtje en geen hele dag (trainer for a day programma) zoals ik wel zou willen. Mijn vragen zijn:

Wie heeft er in Playa del Carmen (of in de buurt daarvan) met dolfijnen gezwommen en wat zijn je ervaringen? We willen niet in een zwembad staan, maar het liefste in een afgezet stuk zee, zodat we wel de zekerheid hebben dat we ze zien (in het wild is dat natuurlijk niet het geval).

Hoe kom je daar? Als je een excursie boekt, komen ze je dan ophalen en brengen ze je dan weer terug naar je hotel?

Alvast bedankt voor je reactie!

Karin082

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2009, 17:36:17 »
Hoi Saskia,

Ik ben in 2008 in Playa del Carmen geweest en het zwemmen met dolfijnen is superleuk! Wij hebben dit als excursie geboekt bij de reisorganisatie. We werden opgehaald bij het hotel en toen gingen we naar een waterpark waar vanalles mogelijk is (ben de naam van het park kwijt). Je kon er in ieder geval ook snorkelen, naar shows kijken en zwemmen met dolfijnen dus. Het zijn inderdaad afgezette stukjes zee zullen we maar zeggen. Je gaat dan in een klein groepje het water in, bijv. 6 personen tegelijk. Je krijgt een zwemvest aan en vooraf krijg je ook instructies hoe je met de dolfijnen om moet gaan. In het groepje mag je 1 voor 1 de dolfijn kunstjes laten doen. Je zwemt met het groepje met 1 dolfijn. Je mag hem ook aanraken en je krijgt uitleg enz. Erg bijzonder!

~M*M~

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2009, 18:00:40 »
Sh@ron is recent nog wezen zwemmen met dolfijnen in playa del carmen als ik me niet vergis.
misschien kan je haar een pb sturen...

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2009, 22:30:54 »
Thanks! Ik zal Sharon ff een pb'tje sturen.

@ Karin: er zitten verschillende parken in Playa del Carmen voor zover ik het nu kan zien. De grootste twee lijken me Xcaret en Xelha? Gaat er nu een belletje rinkelen?

Sh@ron

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2009, 10:01:55 »
Hoi,

Xelha zou ik afraden. dat is midden in een soort attractiepark. Xcaret is hetzelfde denk.  ik weet niet meer hoe het park heet waar ik ben geweest, maar heb thuis de folder nog liggen, kan ik je wel doormailen. Dat was een afgezet stuk zee, soort bassin

Was wel duur, maar zeker de moeite waard. en neem extra geld mee, voor de foto's betaal je al snel 75 euro, dvd erbij is nog meer. ze zeggen dat je zelf foto's kan maken, maar dan sta je echt te ver weg om een mooie foto te maken.

ps, nog een tip. Ga een avond stappen in playa del carmen bij Gonga Bongo (ofzoiets) echt supergaaf theater/disco/alles erop en eraan!

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #5 Gepost op: 6 december 2009, 00:46:38 »
Thanks voor de info! Heb je nog gekeken hoe het heet? Ik vind wel meer recensies van andere plaatsen waar het kan, maar het blijft lastig om het vanaf hier echt goed in te schatten.

Kan je me wat meer vertellen over hoe alles in zijn werk ging? Waar je geboekt hebt, hoe je daar kwam, en wat je kon doen in welke tijd, met hoeveel mensen... Alvast bedankt!

Sh@ron

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #6 Gepost op: 7 december 2009, 13:31:34 »
[quote name=\'Saskia1983\' post=\'288272\' date=\'06 December 2009, 00:46\']Thanks voor de info! Heb je nog gekeken hoe het heet? Ik vind wel meer recensies van andere plaatsen waar het kan, maar het blijft lastig om het vanaf hier echt goed in te schatten.

Kan je me wat meer vertellen over hoe alles in zijn werk ging? Waar je geboekt hebt, hoe je daar kwam, en wat je kon doen in welke tijd, met hoeveel mensen... Alvast bedankt![/quote]

Ons dolfijnencentrum heet Delfinus, weet alleen de plaats niet meer. maar +- 10min rijden vanaf playacar.
Wij hadden bij de reisleiding van Holland International geboekt. Wij reisden met arke/holland intenational dus kregen alle excursie infovan hun en gingen ook met hun busje daar naar toe. Maar in hotel lobby lagen ook heel veel folders, zodat je op eigen gelegenheid met een taxi kan gaan. gewoon even dan bij de receptie informeren.

Wij hadden 50 minuten in het water met de dolfijnen met totaal 5 personen. de begeleiding vult die tijd met allerlei leuke dingen (zwemmen, kusje geven, dolfijnen kunstjes laten doen, sprong maken)

Ik denk dat je ter plekke beter kan kijken hoe of wat. Er zijn zoveel plaatsten waar het kan. Misschien kan je aan mensen in je hotel vragen waar hun zijn geweest of wat een aanrader is?

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #7 Gepost op: 7 december 2009, 13:48:58 »
Fijn dat je nog even hebt gereageerd; ik ben blij dat jij hier goede ervaringen mee hebt! Bedankt!

Sh@ron

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #8 Gepost op: 15 december 2009, 15:57:08 »
Laat je na je vakantie nog even weten hoe het was?

Veel plezier iig!

Marcella80

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #9 Gepost op: 16 december 2009, 11:43:11 »
Hoihoi,

Ik ben afgelopen maart nog in Playa geweest en als je wilt zwemmen met dolfijnen kun je ook een uitstapje naar Cozumel maken (eiland op 20 minuutjes varen uit de kust vanaf Playa). Daar is ook een afgezet bassin waar je met dolfijnen kunt zwemmen. Tevens kun je daar, op dezelfde plek, vanaf het strand snorkelen of duiken. Wij hebben daar ook gesnorkeld en dit is écht een aanrader, er is veel meer te zien dan wanneer je vanaf het strand van Playacar snorkelt. Het was echt heel mooi en gaaf. Wellicht leuk om zo te combineren met het zwemmen met dolfijnen?
Ik weet ook niet meer hoe dit heette, maar op Cozumel is volgens mij maar één plaats waar je met dolfijnen kunt zwemmen dus het kan niet echt missen...
Een hele fijne vakantie alvast in ieder geval!

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #10 Gepost op: 16 december 2009, 20:17:45 »
Klinkt goed! Ik was dat ook al tegengekomen op internet. Ik ben ook nog bij het reisbureau langsgeweest om daar eens te informeren, maar zij kunnen me niet verder helpen. Ze hebben geen idee. Ze raadden me daar wel aan om ook eens bij de Nederlandse reisleiding van OAD te informeren wanneer we maandag beginnen met de rondreis, omdat die mensen daar meestal wonen en omdat zij meer ervaring hebben met dit soort excursies.

Snorkelen willen we inderdaad ook gaan doen (vooral ik, manlief verzoop een paar jaar terug zowat toen we het in Egypte deden :wink:). Wat kan ik verwachten daar? Veel kleuren vissen, koraal etc aan de kust? Kan je echt gemakkelijk vanaf het strand in Playa del Carmen snorkelen?

Samarinde

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #11 Gepost op: 24 december 2009, 22:13:56 »
Ik wil echt niet op dit gezellige forum moeilijk gaan zitten doen, maar ik snap gewoon niet dat blijkbaar niemand hier oog heeft voor de dieren zelf. Ik denk dat dit item genoeg zegt. Je kunt op de onderstaande website ook een filmpje bekijken. Worden we weer even bewust van.. (en dit gebeurt echt niet alleen op Curacao)

Kijk hier

Karin082

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #12 Gepost op: 30 december 2009, 01:21:27 »
Delphinus,dat was de naam inderdaad! Maar nu ben ik natuurlijk te laat  :wink:

@Samarinde: ik moet zeggen dat ik hier zelf wel degelijk bij heb stil gestaan. Ik had toch wat vraagtekens of ik het wel moest doen. Ik kon ter plekke echter niets ontdekken waardoor ik achterdochtig had moeten zijn (logisch misschien). Maar toch, een hele mooie ervaring. Maar ik weet natuurlijk niet wat achter de schermen gebeurt.

Dragonfly85

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2010, 16:16:50 »
Ik ben erg benieuwd hoe je reis was Saskia1983!

Ik ben in 2008 in Playa del Carmen geweest in Cancun. Het heette idd Delphinus.
Wij hebben de hele dag gezwommen en mijn droom kwam uit!!
Het was werkelijk waar fantastisch!! Het is wel aardig duur maar een dag om nooit meer te vergeten!

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2010, 20:20:55 »
Hola! Het was fantastisch! We hebben met dolfijnen gezwommen op 31 december. Het was schandalig duur, maar wel een geweldige ervaring. We zwommen met twee moederdolfijnen van 3 en 5 en hun dochters van allebei 1 jaar oud. Zooo schattig! We hadden een programma met allerlei kunstjes etc, maar we vonden de interactie met de dieren het leukste, vooral met die kleintjes: die waren echt heel nieuwsgierig, en ondanks dat we geinstrueerd werden dat we het beste geen aandacht aan de kleintjes konden besteden, kwamen ze zelf iedere keer bij ons kijken. Ze willen de moeders en dochters niet apart zetten tijdens de encounters, dus vandaar dat ze erbij waren. De plaats waar we geweest zijn fungeert ook als opvangplaats voor dolfijnen die op andere plaatsen slecht behandeld worden. De regering plaatst ze dan daar.

Zoals ik eerder op dit forum heb aangegeven, vond ik het heel lastig of ik dit wel wilde doen, en vroeg ik me af of ik iets in stand zou houden dat negatief is. Je kan natuurlijk nooit precies weten hoe ze met de dieren omgaan als je het niet ziet, maar toch heb ik er geen vervelend gevoel aan overgehouden. Het kwam op mij over alsof de trainers heel liefdevol met de dieren omgingen. Wij bleven met zijn tweeën nog even in het water nadat de overige gasten weg waren (mocht omdat we honeymooners waren) en toen hebben we met de trainers gesproken over hun werk. Ze leken ons erg positief en ze realiseerden zich hoe bijzonder het was dat dit hun baan was, om elke dag bij deze speciale dieren te zijn.

Sh@ron

  • Gast
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #15 Gepost op: 2 februari 2010, 20:23:50 »
saskia: volgens mij heb ik met dezelfde dolfijn gezwommen :tongue: ook met 2 kleintjes! die van ons heette Maya

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Met Dolfijnen Gezwommen In Mexico?
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2010, 19:33:35 »
@ Sharon: ze heetten Eva en Alexia... bij Puerto Aventuras. :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards