collapse

Auteur Topic: Gezamelijk Vrijgezellenfeest?  (gelezen 12182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Gepost op: 7 december 2009, 20:58:39 »
Misschien ben ik wel een grote zeikerd hoor (als je het vind mag je het gerust zeggen, kan wel wat hebben :wink: ), maar ik heb een soort van te horen gekregen van mijn schoonzusje dat ze waarschijnlijk gezamelijk een vrijgezellenfeest willen houden. Gewoon een dag gaan paintballen of zo, met zowel mij als mijn partner + wat anderen. Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet leuk...Het klinkt ook helemaal niet als een vrijgezellenfeest, maar meer zoiets van: zullen we zaterdag met zijn allen wat gaan doen? Ja hoor, wat dan? Nou, paintballen?!
Ik doe graag dingen samen met mijn partner uiteraard, maar vind een vrijgezellendag/feest echt wat voor apart, of ben ik dan heel erg ouderwets?
Weet het even allemaal niet meer, heb gezegd wat ik dacht en dat viel geloof ik niet helemaal goed.
Wat vinden jullie?

cherry25

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #1 Gepost op: 7 december 2009, 21:23:43 »
[quote name=\'Kaartje\' post=\'288626\' date=\'07 December 2009, 20:58\']Misschien ben ik wel een grote zeikerd hoor (als je het vind mag je het gerust zeggen, kan wel wat hebben :wink: ), maar ik heb een soort van te horen gekregen van mijn schoonzusje dat ze waarschijnlijk gezamelijk een vrijgezellenfeest willen houden. Gewoon een dag gaan paintballen of zo, met zowel mij als mijn partner + wat anderen. Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet leuk...Het klinkt ook helemaal niet als een vrijgezellenfeest, maar meer zoiets van: zullen we zaterdag met zijn allen wat gaan doen? Ja hoor, wat dan? Nou, paintballen?!
Ik doe graag dingen samen met mijn partner uiteraard, maar vind een vrijgezellendag/feest echt wat voor apart, of ben ik dan heel erg ouderwets?
Weet het even allemaal niet meer, heb gezegd wat ik dacht en dat viel geloof ik niet helemaal goed.
Wat vinden jullie?[/quote]
Hey,

Bij mij is het ook apart gedaan, zelfs op andere dagen (was wel handig met de kinderen hihi). Ik vind persoonlijk dat het ook leuker is om apart de man vriendengroep en vrouw met vriendengroep. Dan heb je ook echt een vrijgezellenfeest-idee. Je kan wel ergens afspreken dat de groepen samenkomen voor een laatste aktiviteit of borrel ofz.

Zo als zij het wil klinkt het meer als een leuk dagje met vrienden maar geen vrijgezellenfeest.

Wel goed dat je hebt gezegd wat je ervan vindt, regelt zij dan ook het vrijgezellenfeest van je AS?

santos_05

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #2 Gepost op: 7 december 2009, 21:55:30 »
Als zij er echt op staat zou ik het respecteren, maar dat kan je zelf het best inschatten. Als ze het niet waardeerde klinkt het alsof ze echt alleen maar samen wat wil doen  :sad:

Mijn eerste ingeving was ook, eerst wat met alleen de vrouwen / mannen organiseren en dan later (na het eten) samen afspreken  :dry: Vaak zijn de dingen die ze niet verwachten het leukst (net als op de bruiloft), dus je kan er natuurlijk ook op gokken  :tongue:

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #3 Gepost op: 7 december 2009, 22:10:58 »
Begrijp je volkomen, ik vind ook dat het apart hoort!! ik zou dan ook zeker zeggen dat jullie het juist leuk vinden om het apart te doen! Dat hebben ze maar te respecteren!

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #4 Gepost op: 7 december 2009, 22:29:06 »
Fijn te horen dat ik niet helemaal raar denk...

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze echt heel boos word als ik zeg dat ik niet gezamelijk ga. Maar het rare is, wij hebben haar apart meegenomen en dat vond ze echt leuk, maar haar man moest heel vroeg thuis zijn want dat vond ze dus echt niet leuk. MIsschien heel jammer dat we het niet op dezelfde dag gepland hadden, maar ging niet anders helaas. Dus voor haar wel, maar andere niet lijkt het wel en dat stoot me soms tegen de borst

Maar mijn vriendin is ook al bezig met ideetjes, dus hoop dat zij haar deel door kan drukken ( heel slecht van me eigenlijk...)

Nogevengeduld

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #5 Gepost op: 7 december 2009, 22:31:33 »
Misschien kun je aangeven dat je graag met een groepje apart van je as wilt gaan.

Ikzelf wil juist graag samen met mijn as onze vrijgezellenavond beleven. Maar dat komt vooral dat al onze vrienden en vriendinnen van ons gezamelijk zijn.
Dus zou mijn as met onze vrienden apart gaan, dan zou ik die vrienden juist missen op mijn vrijgezellenavond. Dus gezellig samen uit eten met z'n allen zou onze perfecte avond zijn.

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #6 Gepost op: 7 december 2009, 22:39:07 »
[quote name=\'Nogevengeduld\' post=\'288650\' date=\'07 December 2009, 22:31\']Misschien kun je aangeven dat je graag met een groepje apart van je as wilt gaan.

Ikzelf wil juist graag samen met mijn as onze vrijgezellenavond beleven. Maar dat komt vooral dat al onze vrienden en vriendinnen van ons gezamelijk zijn.
Dus zou mijn as met onze vrienden apart gaan, dan zou ik die vrienden juist missen op mijn vrijgezellenavond. Dus gezellig samen uit eten met z'n allen zou onze perfecte avond zijn.[/quote]

Ik heb niet zo heel erg veel vrienden en al zeker niet gezamelijk helaas. hij is soms nogal tegen mijn vriendschap met mijn beste vriendin. maar als het bij ons net zoals bij jou gezamelijke vrienden zouden zijn dan zou ik het denk ik minder erg vinden misschien nog wel leuk ook ja.

Kippie

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #7 Gepost op: 7 december 2009, 23:16:14 »
Ieder z'n ding, maar ik ben een keer op zo'n gezamelijk vrijgezellenfeestje geweest en vond het maar "lame".

Nogevengeduld

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #8 Gepost op: 8 december 2009, 07:34:34 »
Ik hoef niet zo nodig in de belangstelling te staan. Dus voor ons is dit de beste optie.

Ratatosk

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #9 Gepost op: 8 december 2009, 07:38:05 »
Ik hoef ook niet zo'n 'echt' vrijgezellenfeest.. iets leuks doen met zijn allen vind ik eigenlijk veel leuker.

Marcella80

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #10 Gepost op: 8 december 2009, 10:34:50 »
Wij hadden ook een gezamenlijk vrijgezellenfeest omdat we best een hechte vriendengroep zijn waarvan het grootste gedeelte (waaronder een aantal stellen) samen met mij in een band spelen. Ook lastig dus om "uit elkaar te trekken".
Wij hebben toch een hele originele dag gehad en absoluut iets heel anders gedaan dan wanneer we "normaal" met z'n allen uitgaan. Wij werden opgehaald met een cadillac en we hadden een routebeschrijving waardoor wij dus de tomtom voor de chauffeur waren en moesten onderweg allerlei voorwerpen scoren uit de voortuinen van de mensen die mee op vrijgezellendag gingen (klinkt misschien een beetje duf, maar was echt superleuk georganiseerd). Toen hebben alle mensen verzameld bij het café waar we normaal veel komen en daar kwamen wij met al onze spulletjes ook naartoe. Alle spullen bevatten een letter waarmee we moesten puzzelen en er een thema voor de rest van de dag uit kwam, dit was: feesten of verzuipen!
Daarna stond er een touringcar klaar die ons allemaal meegenomen heeft en naar een partyboot bracht. We hadden de hele partyboot voor onze groep alleen. Omdat wij in totaal met 40 (!) mensen waren, werd dit juist een superfeest zo en ben ik blij dat ze het gezamenlijk georganiseerd hebben.
Daarbij, ik vind dat het ook financieel leuk moet blijven voor de mensen die mee gaan (vooral wanneer dit veel koppels zijn, zij betalen immers 2 keer). Bij ons hoefden ze dus maar 1 bus te regelen en die boot waardoor het voor iedereen te doen was.
Ik wil maar zeggen: wanneer je ervoor open staat en je laat verrassen, heb je misschien zomaar één van de leukste dagen van je leven. Bij ons was dat in ieder geval absoluut zo.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #11 Gepost op: 8 december 2009, 16:27:00 »
Nou, ik vind het belangrijkst wat de vrijgezel wilt! Als die het graag apart willen, dan vind ik dat daarnaar geluisterd moet worden!

Pepper

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #12 Gepost op: 8 december 2009, 16:39:13 »
Eensch met Lalala

Sorry, maar wat is het idee achter een vrijgezellenfeest? Dat je toch met je vriendinnen/vrienden nog 1x uit je bol gaat. (niet mee eensch, want altijd uit je bol blijven gaan.) Maar het is wel de achterliggende gedachte, gewoon met een leuk clubje iets doen waar je vent niet bij is. Vind ik dan.

ANders is het gewoon een feest ter ere van dat jullie gaan trouwen, en dat is het trouwfeest zelf toch al? OF snap ik het weer niet? (kan ook hoor)

Trouwring

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #13 Gepost op: 8 december 2009, 17:05:55 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'288782\' date=\'08 December 2009, 16:27\']Nou, ik vind het belangrijkst wat de vrijgezel wilt! Als die het graag apart willen, dan vind ik dat daarnaar geluisterd moet worden![/quote]
Vind ik ook :) Ik denk dan wel dat je als vrijgezel zeer duidelijk moet zijn. Sommige mensen denken anders misschien dat je toch tegenstribbelt terwijl je het eigenlijk 'superleuk' vindt.. Ik zou het gewoon aangeven bij de organisatoren. Hoor eens, wij gaan trouwen, en we willen graag een apart vrijgezellenfeest. Desnoods draag je vast iemand aan die het vf voor je as kan organiseren, dan is't voor die organisator alleen maar makkelijker, want dan is't voor minder mensen.

Wat ik eigenlijk vooral suf vindt is dat ze al verteld wat jullie gaan doen? Het leuke is toch juist dat het een verrassing is wat je gaat doen :biggrin:

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #14 Gepost op: 8 december 2009, 17:12:20 »
Dat vind ik dus ook, snap niet dat ze al gezegd heeft wat ze wil gaan doen. Ik ga gewoon nogmaals aangeven dat ik het graag apart heb. En mijn vriendin die zei dat gisteren ook gelijk, zij weet ook wat ik allemaal leuk vind dus zij gaat er van de week een mail uit doen naar wat mensen, waaronder mijn schoonzus en hopelijk gaat het dan allemaal gewoon gezellig goed. Wil namelijk ook niet dat door mijn toedoen er scheve gezichten gaan komen, want het moet tenslotte wel een leuk iets blijven.
Thnx voor de reacties!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #15 Gepost op: 8 december 2009, 17:48:57 »
Ook eens met jou Pepper!
Als je vent erbij is, dan is het toch geen vrijgezellenfeest maar meer een feest ter ere van jullie trouwen en dat is het feest op de dag zelf toch al?! Maar goed, ieder zijn ding!

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #16 Gepost op: 8 december 2009, 20:34:08 »
Ik vind dat er geluisterd moet worden naar wat de vrijgezellen in kwestie willen (en naar ik hoor gaat het daar vaak genoeg mis...).

Wij willen wel een gezamelijk vrijgezellenfeest. We hebben namelijk veel gezamelijke vrienden en ik veel mannelijke en hij veel vrouwelijke vrienden. Het principe is dan inderdaad kwijt; nog één keer met alleen je vrienden uit je bol gaan (en inderdaad, dat principe is in de huidige tijdsgeest ook al behoorlijk verdwenen, uit je bol gaan, ook zonder partner, kan gewoon). Maar ik vind het uitgaan nu toch ook leuker als as erbij is en wil graag al mijn vriendjes en vriendinnetjes erbij hebben.
Zo zal het geschieden :tongue:

Kippie

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #17 Gepost op: 8 december 2009, 20:47:20 »
Je kan ook altijd overwegen om een gescheiden dag te hebben en om elkaar (later op de avond) tijdens het stappen tegen te komen.

juudske

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #18 Gepost op: 10 december 2009, 13:58:42 »
ik ben blij voor de mannen dat ze niet met ons mee hoefden... die hadden al die wijn nooit naar binnen kunnen lurken... :)
Maar ik ben ook blij dat we apart zijn geweest... in mijn ogen (don't get me wrong) is dat de essentie van een vrijgezellenfeestje... zoals hierboven al eerder is gezegd.
Wij hebben ook veel gezamenlijke vrienden maar dat was echt geen probleem (mannetjes met de mannetjes, vrouwtjes met de vrouwtjes...), beide feestjes zijn wel op dezelfde dag geweest.
aller belangrijkste... Wat je zelf het leukst vindt!!!!!

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #19 Gepost op: 10 december 2009, 14:25:49 »
Vrijgezel = de baas!

En ik moet er niet aan denken om een vrijgezelle feest te hebben with my man! Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Nu hebben wij over het algemeen "eigen" vrienden en gaan we ook zelden samen stappen, dus vandaar.
Maar er moet idd naar de vrijgezel worden geluisterd. Dat schoonzus/nicht/vriendin/buurvrouw het nou leuk vind om als konijn over de dam te lopen met een wortel in dr hand, betekend nog niet dat vrijgezel dit ziet zitten...

Oh, en (schoon)moeders zijn ook niet welkom!
« Laatst bewerkt op: 10 december 2009, 14:26:11 door Lynnz »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #20 Gepost op: 10 december 2009, 16:30:48 »
haha, eens met Lynnz :wink:

Es81

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #21 Gepost op: 10 december 2009, 21:35:21 »
[color=\"#008000\"][font=\"Century Gothic\"]Ook ik vind dat dat de keuze van de vrijgezellen-in-kwestie is, niet die van de organisatie!

Bij ons is het andersom: een koppel uit de vriendengroep gaat niet mee, juist omdat onze feestjes apart zijn  :sad:
[/font][/color]
« Laatst bewerkt op: 10 december 2009, 21:35:48 door Es81 »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #22 Gepost op: 10 december 2009, 21:53:59 »
@ Es, sorry hoor, maar wat kansloos! Dat waren mijn vrienden niet meer! Hekel aan van die mensen die daarom niet mee zouden gaan, hallo, je bent, naast dat je samen bent, ook nog een individu en het gaat om de wens van het bruidspaar! Egoisten!
« Laatst bewerkt op: 10 december 2009, 21:54:31 door lalalalala »

Ratatosk

  • Gast
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #23 Gepost op: 11 december 2009, 07:46:45 »
Wat zielig van die mensen zeg, kunnen ze echt niet een dagje zonder elkaar?

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
Gezamelijk Vrijgezellenfeest?
« Reactie #24 Gepost op: 11 december 2009, 13:31:31 »
MOet ook eerlijk bekennen dat dat dan mijn vrienden niet meer zouden zijn, is toch raar dat ze af gaan zeggen omdat het apart is..

Gelukkig wordt ook hier nog even bevestigd, geen schoonmoeders!! (moeder heb ik niet meer dus in die geval alleen zo, maar anders die ook niet)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards