collapse

Auteur Topic: Dresscode Ja Of Nee?  (gelezen 134790 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maewyn

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #75 Gepost op: 12 januari 2011, 10:19:19 »
[size="2"]Wij hebben een dresscode maar hebben het luchtig en vrijwillig gehouden, in een rijmpje:
[/size]
[size="2"]Onze dresscode is echt optioneel,[/size]
[size="2"]Maar completeert wel het geheel:[/size]
[size="2"]Iets met [color="#4b0082"]paars [/color]of [/size][color="#80ff00"][color="#80ff00"][color="#80ff00"][size="2"]groen[/size]
[/color][/color][/color][size="2"]Verder gaat 't alleen om 't fatsoen!

Ik hoop dat mensen mee willen doen, is toch wel zo leuk op de foto's! Verder maakt het ons echt niet uit wat ze dragen :).[/size]
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2011, 10:20:36 door Maewyn »

Bride-77

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #76 Gepost op: 21 januari 2011, 11:29:33 »
Nadeel met kleurenthema-dresscodes vind ik dat je toch vaak een wir-war van verschillende kleuren krijgt waardoor het juist op de foto's alsnog rommelig overkomt.

Zowiezo begrijp ik het nut er niet van om alleen voor 'de foto's' iedereen een bepaalde kleur te laten dragen.

Maewyn

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #77 Gepost op: 21 januari 2011, 11:37:04 »
Okee, okee, niet voor de foto's maar voor de hele dag, omdat AS en ik het leuk vinden - maar als ik dat zeg is het weer 'bridezilla' en 'egoistisch' en weet ik het wat... :wink:

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #78 Gepost op: 21 januari 2011, 11:41:33 »
Vind het een goed idee van je Maewyn! Leuk met dat rijmpje. Het is leuk als mensen wat in die kleur aantrekken, maar het hoeft niet per se. Zo denken wij er ook over.

Maewyn

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #79 Gepost op: 21 januari 2011, 11:49:10 »
Thanks, Jnine!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #80 Gepost op: 21 januari 2011, 12:52:48 »
...Maar door die opmerking over "fatsoen" klinkt het toch een beetje alsof jullie het onfatsoenlijk zouden vinden als men níet in het groen of paars komt :unsure:

Maar misschien denk ik te ver door. :)

Maewyn

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #81 Gepost op: 21 januari 2011, 13:31:22 »
Tja, daar kwam mijn moeder ook al mee aanzetten... Ik heb er dus ook met nadruk 'verder' bijgezet, en ik mag toch hopen dat de eerste zin ook al aangeeft dat het optioneel is. 'Fatsoen' gaat erom dat we geen dresscode als 'casual chic' of dat soort dingen vragen, dat iedereen mag aantrekken wat hij/zij gepast vindt op onze bruiloft.

twijfeltje

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #82 Gepost op: 21 januari 2011, 15:23:41 »
En het rijmt tenslotte ook.
Heb je er al reacties op gekregen, of zijn ze nog niet verstuurd?

Maewyn

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #83 Gepost op: 21 januari 2011, 16:26:37 »
Idd, de rijm was ook belangrijk :). Mijn moeder had dezelfde reactie als Inx, mijn vader vindt het leuk en onze CM heeft geen mening... Verder moet ik ze nog versturen dus dan horen jullie het!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #84 Gepost op: 21 januari 2011, 17:17:46 »
"daar zou je ons een groot plezier mee doen" rijmt ook, en klinkt aardiger :wink:

Maar ik denk eigenlijk dat (bijna) iedereen dit wel doet hoor, als je dat rijmpje zo leest. De meeste gasten zijn wel bereid om zich wat aan te passen lijkt me :)

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #85 Gepost op: 21 januari 2011, 19:08:06 »
Paars of groen, mijn hemel dat zou ik echt moeilijk vinden! Je moet er wel rekening mee houden dat niet iedereen die kleuren bij hem/haar vindt passen. :wink:

Ik vind het wel lastig met een dresscode, ook al zeg je erbij dat het niet verplicht is, toch kunnen mensen zich dan vervelend voelen als ze zich er niet aan houden. Dit vind ik overigens voor kleurencodes, voor een "gewone" code (feestelijk) vind ik dat weer geen probleem, omdat iedereen wel iets heeft dat hij/zij dan aan kan.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2011, 19:12:57 door Anna Livia »

Maewyn

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #86 Gepost op: 21 januari 2011, 21:17:20 »
Tja, heb het zo mild mogelijk gehouden: iets met paars of groen kan dus ook je sokken, je oorbellen o.i.d. zijn he :). Hoeft echt niet all out :).

@Inx: dat is ook nog een goeie! Moet alleen even kijken of dat in de ruimte past... :)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #87 Gepost op: 21 januari 2011, 21:20:23 »
@ maewyn: leuk rijmpje! En idd, sokken, oorbellen, haarklipje een tikje kleur in de stropdas, boxershort :tongue: Zo moeilijk kan het niet zijn toch.
Ga je rijmpje idee zeker meenemen als inspiratie voor bij ons.
Wil ook wel graag ons thema erin verwerken, maar dan meer om bepaalde personen er nog enigzins op te wijzen dat een afgerachte spijkerbroek en een t-shirt wat je die dag aan gehad hebt na je werk en stinkt naar zweet (bij binnenkomst dan al he;)) niet kan! (tja niet iedereen heeft een erg fatsoenlijke smaak? :wink: )

Bride-77

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #88 Gepost op: 21 januari 2011, 21:41:52 »
of net zo erg...korte broeken.. :wink:

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #89 Gepost op: 9 februari 2011, 16:06:53 »
Bij ons mocht iedereen komen zoals hij of zij wilde.
Achteraf vind ik het wel vreemd dat mijn schoonvader, die ook getuige was en vaak een pantalon draagt, in zijn spijkerbroek kwam.

Jolanda

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #90 Gepost op: 9 februari 2011, 19:01:05 »
Bij ons mocht iedereen komen zoals hij of zij wilde.
Achteraf vind ik het wel vreemd dat mijn schoonvader, die ook getuige was en vaak een pantalon draagt, in zijn spijkerbroek kwam.
Misschien dacht je schoonvader: ik draag al zo vaak een pantalon die kennen ze wel. Ga nu voor een spijkerbroek, eens wat anders.  :wink:

Samarinde

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #91 Gepost op: 9 februari 2011, 21:22:19 »
hihi, dat is wel een aparte keuze ja.. Zou er niet zo blij mee zijn eigenlijk. Ik vind het wel het belangrijkst dat mensen zich prettig voelen op onze bruiloft. Welke kleur dat ook mag zijn. We hebben wel als thema zwart-wit, maar willen niemand opleggen met die 'kleuren'. Het is wel anders als je vraagt om een detail in kleur, maar dan nog... Je kan ook net een gast hebben die een fantastisch pak vind in een kleur die niet combineert met een detail in jou thema.
Ik vind het al bijzonder als mensen moeite doen om er mooi uit te zien op onze dag.

Maar ach, ieder zn ding  :)

misstiara

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #92 Gepost op: 10 februari 2011, 00:34:38 »
Mijn Bruidsmeisjes vraag ik wel om allemaal in het roze te komen. Ze mogen dan wel zelf kiezen welk kleur roze.
De overige gasten mogen komen zoals ze zelf willen, maar meestal kleedt men zich wel feestelijk. mannen komen meestal in pak en dames een jurkje. Ik heb nog niet eerder op een bruiloft meegemaakt dat hij zijn spijkerbroek kwam of zo.
Als men vraagt om een kleur, dan geef ik dat door. Maar ik ga het niet in de kaart zetten of iets dergelijks

syrae

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #93 Gepost op: 10 februari 2011, 10:20:48 »
IK zet op mn website als drescode: Feestelijk chique. Dan mag iedereen beslissen wat en hoe maar dus wel feestelijk en chique :)

Bij ons wil ik de kleuren rood en zwart laten terugkomen, en natuurlijk wit. Onze kaart is in dit schema, mijn daggasten weten het al dus dat is ergens wel makkelijk :)

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #94 Gepost op: 10 februari 2011, 13:03:38 »
Wij hebben er voor gekozen om geen dresscode te doen. We hebben dan ook geen thema of themakleuren. Iedereen moet aantrekken wat ie zelf leuk vind. Dat vind ik zelf ook altijd prettig als ik naar bruiloft ga. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn vader echt nooit een pantalon aan heeft en al helemaal nooit een pak. Van mij mag hij ook gewoon een spijkerbroek aan hoor! Ik denk dat hij gewoon met mijn moeder gaat shoppen en een nieuwe spijkerbroek + blouse gaat kopen. Ik vind het dan al heel fijn dat hij de moeite neemt om iets nieuws te kopen. Ik vind dat minstens net zo leuk als een oom in een pak dat hij altijd aan heeft.
Misschien dat de foto's dan niet zo harmonieus worden, maar stralende gezichten zijn dan toch voor mij het allermooist!

Maar ik kan me best voorstellen dat anderen het wel doen hoor een dresscode. Bij ons komt het ook nooit voor eigenlijk, ben nog nooit op bruioft geweest waar een dresscode was. Dus ik heb ook nooit het gevoel gehad van: dat wil ik ook!

KarinB

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #95 Gepost op: 10 februari 2011, 13:15:30 »
Wij hebben wel gekozen voor een dresscode. Bij ons gebeurt het wel vaker, dus echt vreemd is het niet.
Ik denk alleen dat de familie van mijn moeder er wat moeite mee heeft.

In eerste instante was er geen sprake van een dresscode maar omdat L. bij de Marine zit en hij in zijn Marine uniform trouwt moeten alle militairen automatisch ook in uniform. Dat zijn blijkbaar militaire regeltjes. Mijn vriendinnen en ik zijn gek op cocktailjurkjes en zo ontstond er eigenlijk een idee voor een dresscode. Dus (militair) kostuum voor mannen en cocktail voor vrouwen :biggrin:. De kleur houden wij lekker open, het gaat om het jurkje. Het is tenslotte toch juli, dus met een beetje geluk is het toch jurkjes weer ;-)

We zullen wel merken wat de reacties zijn ;-)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #96 Gepost op: 10 februari 2011, 14:20:50 »
Maar ik kan me best voorstellen dat anderen het wel doen hoor een dresscode. Bij ons komt het ook nooit voor eigenlijk, ben nog nooit op bruioft geweest waar een dresscode was. Dus ik heb ook nooit het gevoel gehad van: dat wil ik ook!

Wat grappig, ik ben ook nog nooit op een bruiloft geweest waar er een dresscode was, maar mede daardoor heb ik echt zoiets van, ja ik wil een dresscode...
Ik ben wellicht op 'aparte' bruiloften geweest? Waren eigenlijk altijd mensen (en dan niet 1 of 2, dat houd je toch) die in kleding kwamen die in mijn ogen echt niet kan op een bruiloft. Aankomen zetten met een versleten spijkerbroek en een shirt waar de vlekken en zweetplekken van de werkdag inzitten...., korte broeken (en dan niet de nette en ook nog eens met koud weer) als getuige in een spijkerbroek komen aanzetten die overduidelijk niet nieuw(ig) was etc...
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2011, 14:22:15 door Jof »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #97 Gepost op: 10 februari 2011, 14:23:39 »
Wat grappig, ik ben ook nog nooit op een bruiloft geweest waar er een dresscode was, maar mede daardoor heb ik echt zoiets van, ja ik wil een dresscode...
Ik ben wellicht op 'aparte' bruiloften geweest? Waren eigenlijk altijd mensen (en dan niet 1 of 2, dat houd je toch) die in kleding kwamen die in mijn ogen echt niet kan op een bruiloft. Aankomen zetten met een versleten spijkerbroek en een shirt waar de vlekken en zweetplekken van de werkdag inzitten...., korte broeken (en dan niet de nette en ook nog eens met koud weer) als getuige in een spijkerbroek komen aanzetten die overduidelijk niet nieuw(ig) was etc...
Tja, ik hecht er meer waarde aan dát ze komen! De vriendin van mijn neef kwam bijvoorbeeld halverwege de borrel. Vers uit haar werk gerold, dus ja, in een spijkerbroek met een wollen vest, maar ze wás er en ik vond het heel tof dat ze, ondanks dat ze moest werken tóch kwam.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #98 Gepost op: 10 februari 2011, 14:24:48 »
Tja, ik hecht er meer waarde aan dát ze komen! De vriendin van mijn neef kwam bijvoorbeeld halverwege de borrel. Vers uit haar werk gerold, dus ja, in een spijkerbroek met een wollen vest, maar ze wás er en ik vond het heel tof dat ze, ondanks dat ze moest werken tóch kwam.
Tja en ik denk dan gooi een schoon shirt in je tas en kleed je even snel om voordat je aan komt zetten, dat is moeite doen in mijn ogen (heb ik ook al meerdere keren gedaan) of kleed je even netjes aan naar je werk, doe ik ook regelmatig.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2011, 14:28:13 door Jof »

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #99 Gepost op: 10 februari 2011, 15:14:11 »
Ik snap het wel hoor Jof, maar net als Inx hecht ik er meer waarde aan dat mensen er zijn. Het maakt me dan niet zo veel uit wat ze aan hebben eerlijk gezegd. Maar het is denk ik ook wat gewend bent. Ik ben zelf namelijk helemaal niet het type van de nette jurkjes en rokjes dus daarom verwacht ik het misschien van anderen ook niet. Naja wel van bruidegom natuurlijk!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards