collapse

Auteur Topic: Wij Zijn Getrouwd!  (gelezen 4277 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil

  • Gast
Wij Zijn Getrouwd!
« Gepost op: 2 januari 2010, 15:14:55 »
Oudjaarsdag was ons moment! 31 december 2009 aan het einde van een bewogen jaar toch een bewogen privé moment. Een moment dat we hebben mogen beleven met onze kinderen, ouders en een aantal anderen die ons na staan. Verrassend genoeg schoof nog een goede vriend (met vriendin) aan die we eigenlijk niet verwacht hadden.

Om 7 uur 's ochtends stond mijn bruidegom al bij de bakker voor gebak en oliebollen.  Kwart voor 8 stond ik onder de douche. Daarna opmaken en wachten op de kapster. Om ca. 9 uur stonden wij allebei klaar om deze dag te gaan beleven.
De auto was precies op tijd, een Buick uit 1956, echt te gek. Om kwart over 9 zijn we naar de molen in Nootdorp gereden voor het maken van foto's. Het was berekoud. Daar stond ik in mijn jurkje te bibberen. Gelukkig is het bibberen niet vast te leggen op een foto maar wat hadden we het koud. Na de foto's zijn we terug naar huis gereden waar de familie inmiddels al was binnen gedruppeld. De koffie en oliebollen werden gretig genuttigd en om even na half 11 reden we naar het stadhuis.
Bij het oude Raadhuis van Nootdorp aangekomen lag de rode loper al uit. Terwijl onze familie naar de raadzaal werd begeleid  werden wij apart genomen door de ambtenaar die ons zou trouwen. Alles leek goed te gaan totdat we te horen kregen dat de CD met muziek die we hadden meegenomen het niet deed. Shit! Gelukkig lag er in de zaal vervangende muziek die kon worden opgezet.

Onder de klanken van "This is de moment" zouden wij de zaal binnenkomen. Helaas kwamen toen mijn tranen (en ik had me voorgenomen om NIET te huilen). Ojee dacht ik mijn mascara.... en de bode rende door het raadhuis op zoek naar een servet! Gelukkig deed de achterkant van bruidegoms stropdas ook even dienst als tissue. Tranen gedroogd en toen naar binnen.

De ambtenaar had een hele leuk speech voorbereid waarin extra aandacht werd besteed aan onze ouders, onze kinderen en de getuigen. En toen was het moment daar, we moesten gaan staan en elkaar de rechterhand geven. Tja..... en toen hield ik het niet droog.  Gelukkig had ik mijn stem terug toen ik ja moest zeggen. Het was zo bijzonder en mooi, eigenlijk mooier dan bij mijn eerste huwelijk. Maar ja, toen was ik ook 24 jaar jonger....... Deze keer was gewoon heel anders, ik was me er gewoon veel meer bewust van waar ik mee bezig was. En het is ook heel bijzonder om te trouwen in het bijzijn van je kinderen.

De ringen werden aangegeven door mijn jongste zoon. Wat was ik trots op hem. Hij deed het zo goed! Daarna werd er getekend. Dat was heel dubbel. Onze getuigen waren mijn 2 broers en de zoon van mijn bruidegom.
Mijn jongste broer had het erg moeilijk want hij had net 2 dagen voor onze bruiloft zijn relatie op de klippen zien lopen. Met tranen in mijn en zijn ogen heeft hij zijn handtekening gezet voor zijn grote zus.

Na afloop van de plechtigheid werden we buiten verrast door mijn oudste zoon met schitterend vuurwerk (wat anders verwacht je op Oudjaarsdag. Daarna zijn we met zijn allen (helaas behalve mijn jongste broer) naar huis gereden waar de champagnekurken knalden en we met zijn allen hebben getoost. Het gebak ging er in als koek en de broodjes die later werden gebracht waren ook in een mum van tijd opgegeten.

Om ongeveer 2 uur is iedereen zijn weegs gegaan om de dingen te doen die we doen op oudjaarsdag (oliebollen, vuurwerk etc je kent het wel) Wij hebben nog een bezoek gebracht aan mijn oma die gezien haar gezegende leeftijd van 99 jaar niet aanwezig kon zijn. Samen met de fotograaf hebben we toch enige mooie foto's kunnen maken.

Om ongeveer kwart over 3 waren we weer thuis en gingen mijn ouders als laatste ook naar huis. De rest van de dag hebben we relaxed thuis doorgebracht. Wij hebben genoten en gaan de komende seconden, minuten, uren, dagen, maanden en jaren heerlijk van elkaar genieten.

Inmiddels is het 2 januari 2010 en kunnen we zeggen dat we vorig jaar zijn getrouwd.
Zodra ik wat foto's beschikbaar heb zal ik wat proberen te plaatsen.

Rest mij nog voor nu iedereen een gelukkig Nieuwjaar toe te wensen.


Wil
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2010, 23:05:07 door wil »

Kippie

  • Gast
Wij Zijn Getrouwd!
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2010, 15:26:00 »
Gefeliciteerd!! Zo te horen hebben jullie een fantastische dag gehad en hebben jullie het nieuwe jaar op een fantastische manier ingeluidt.

Ik ben benieuwd naar jullie foto's!!

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Wij Zijn Getrouwd!
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2010, 15:51:45 »
Gefeliciteerd!! ik ben ook zeer benieuwd naar de fotos, ik ben zelf altijd een koukleum.. dus hoop dat het in mei warm genoeg is om fotos te maken zonder jasje of iets!! :biggrin: maar daar gaan we wel van uit!!

(krijg altijd erg blauwe plekken op mn handen als het wat frisser is..)

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Wij Zijn Getrouwd!
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2010, 19:28:14 »
Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige trouwdag

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Wij Zijn Getrouwd!
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2010, 20:16:24 »
Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat een bijzondere dag om te trouwen zeg!!!  :)

Janet2

  • Gast
Wij Zijn Getrouwd!
« Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2010, 22:55:41 »
Hoi Wil,

Hartelijk gefeliciteerd!
Door alle drukte hier was ik aan mailen niet meer toegekomen. Fijn om te lezen dat je een mooie trouwdag had!!!!!
Veel geluk samen gewenst!!!!

lieve groet, Janet

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Wij Zijn Getrouwd!
« Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2010, 11:44:51 »
Congrats! Nieuwsgierig naar de foto's!

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Wij Zijn Getrouwd!
« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2010, 12:14:04 »
gefeliciteerd !!

Trouwring

  • Gast
Wij Zijn Getrouwd!
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2010, 17:31:05 »
Gefeliciteerd! Wat een bijzondere datum :) Leuk verslag, en 'apart' (niet negatief) dat jullie om 15.15 alweer thuis waren. Bij een bruiloft denk je toch vaak aan feesten tot iig 's avonds. Niet dat het uitmaakt! Het was jullie dag op jullie manier dus dan is het uiteraard goed :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2010, 17:31:19 door Trouwring »

Jory

  • Gast
Wij Zijn Getrouwd!
« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2010, 21:30:19 »
Van harte gefeliciteerd!! :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards