collapse

Auteur Topic: Dubai?  (gelezen 15414 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mariekel

  • Gast
Dubai?
« Gepost op: 5 januari 2010, 20:27:48 »
Hallo allemaal, wij trouwen op 10-09-10 en door een leuke financiele meevaller kunnen we ons een iets luxere huwelijksreis veroorloven dan gepland! We zijn gebonden aan de schoolvakanties vanwege mijn werk als directeur van een basisschool en we gaan dus in de herfstvakantie (eind oktober). We zoeken naar iets waar het nog lekker weer is rond die tijd en we kwamen ook bij Dubai uit. Helemaal niets voor ons in eerste instantie, omdat we altijd voor de veiligere opties gaan qua vakantie (dichtbij, bekend). Zijn er mensen die ervaring hebben met een vakantie naar Dubai? Ben zelf ook al druk aan het speuren op internet en opties genoeg, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Groetjes Marieke

Femke

  • Gast
Dubai?
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2010, 20:31:11 »
grappig, ik wou net vandaag deze link openen, met de vraag voor tips in Dubai.
Wij gaan 4 feb voor 4 nachten naar Dubai en dan door naar de malediven.

Happy Bride had wat tips in het algemene topic.

Ik wil graag:
* shoppen, leuke lantaarntjes ofzo, of een dekenkist (mag 30 kilo meenemen met fly emirates)
* ballonvlucht over de woestijn
* relaxen
* 800 meter hoog gaan in dat nieuwe gebouw!

mariekel

  • Gast
Dubai?
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2010, 20:43:13 »
[quote name=\'Femke\' post=\'294580\' date=\'05 January 2010, 20:31\']grappig, ik wou net vandaag deze link openen, met de vraag voor tips in Dubai.
Wij gaan 4 feb voor 4 nachten naar Dubai en dan door naar de malediven.

Happy Bride had wat tips in het algemene topic.

Ik wil graag:
* shoppen, leuke lantaarntjes ofzo, of een dekenkist (mag 30 kilo meenemen met fly emirates)
* ballonvlucht over de woestijn
* relaxen
* 800 meter hoog gaan in dat nieuwe gebouw![/quote]


Grappig inderdaad! In welk hotel slapen jullie in Dubai? En oh ja, heb last van hoogtevrees, dus dat nieuwe gebouw gaat het niet worden, haha.

Femke

  • Gast
Dubai?
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2010, 20:50:12 »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Dubai?
« Reactie #4 Gepost op: 5 januari 2010, 22:49:56 »
Citaat
Wij hebben een stadtour gedaan erg leuk want dan zie je veel in een korte tijd.
Ga absoluut naar de goud en specerijen markt is echt geweldig mooi om te zien. Je kan met een bootje de rivier oversteken, echt een aanrader. Wel dringen doordat wij met een gids waren kregen we voorang :)
Heb er een mooie sjaal gekocht voor nop.
Dit was ons hotel. Keurig verzorgd en 3 leuke restaurants.
Voor dit hotel is een museum over Dubai, is best de moeite om te kijken. Achter dat museum aan de overkant heb je een bazar. Super leuk en gezellig de sfeer proeven

Ik merkte wel heel erg dat je als vrouw daar gewoon echt minder bent dan een man. En dat is heel erg wennen voor ons zelfstandige Hollandse vrouwen, vond ik.
Huur echt geen auto, een taxi kost niks en zelf rijden is levens gevaarlijk.
Er is een moskee waar je op bepaalde dagen ook als niet gelovige naar binnen mag. Zou ik zeker doen, ik weet alleen de naam even niet meer.
Wat mij ook erg opviel dat het verschil tussen arm en rijk enorm is. Je ziet dat enorme gebouw maar daar onder is het vaak ook erg rommelig en armoedig.
Citaat
Ja 4 nachten is wel te doen hoor. Wij hadden er 2 en dat is echt kort.
Wij hadden een simpele kamer. Tot onze verbazing de meest luxe kamer die we ooit hebben gehad haha. Kingsize bed, helemaal super.
Hihi ja ik moest er erg aan wennen dat ze mij gewoon niet aanspreken. Zeker niet als het om financieën gaat haha. In het hotel trouwens wel.
Toe wij aankwamen om 0700 smorgen was het al 28 graden en zijn we gelijk het zwembad in geplonst, lekker!!!
Vanuit het hotel rijdt er een shuttle bus naar Jumeirah beach.
Is een mooi strand en er is ook een grote shopping mall mwaar daar zijn we niet geweest, wel de moeite waard geloof ik.

In het hotel zit een engelse pub met echt geweldige nacho's en een India's restaurant die is ook super goed.
De bazars zijn echt super leuk.

Ik heb 2 stukjes van mezelf gequote uit het algemeen topic.
Ik denk dat 4 dagen genoeg is.Tenzij je echt van een strand vakantie houd.Dan kun je er perfect verblijven.

Je mag niet zomaar in die hoge gebouwen.
In de Burj al arab is de goedkoopste manier om erin te gaan een high tea voor een spectaculaire prijs :wink:

Hotelkamer waar wij sliepen
Zicht op het hotel vanuit het museum.
De prachtige bazaar met aan weer zijde veel winkeltjes. Dit was tijdens het gebed dus erg rustig
Deze winkeltjes zie je heel veel. Natuurlijk een prachtige sjaal gekocht. Goed afdingen :wink:
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2010, 23:15:39 door Happy Bride »

Kippie

  • Gast
Dubai?
« Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2010, 22:53:15 »
Ik zou ook eens goed rondkijken naar prijzen. Dubai is pas door een ander oliestaatje van het faillisement gered!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Dubai?
« Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2010, 23:04:48 »
Altijd via een reisbureau dan is Dubai nl veel goedkoper omdat ze liever toeristen hebben dan mensen uit eigen land (die dus rechtstreeks boeken).
Ik sloeg stijl achterover van de prijzen die per nacht werden gevraagd die in het hotel in de info boekjes stonden.
Dat hebben wij nooit betaald zoveel haha

Oh en Kippie olie staatje....dat is de rijkste emiraat die een flink smak geld in Dubai gepompt heeft :wink:
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2010, 23:05:44 door Happy Bride »

Kippie

  • Gast
Dubai?
« Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2010, 23:41:59 »
Hihi tja, voor deze crisis deed Dubai ook leuk mee...



Een economische crisis kan best leuk zijn voor een hotel shopper :wink:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Dubai?
« Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2010, 11:08:20 »
[quote name=\'Kippie\' post=\'294659\' date=\'05 January 2010, 23:41\']Hihi tja, voor deze crisis deed Dubai ook leuk mee...



Een economische crisis kan best leuk zijn voor een hotel shopper :wink:[/quote]
Het probleem is dat de prijzen die op de websites staan vele malen hoger zijn dan de prijs die wij hier vanuit NL betalen. Dus houd dat ook goed in de gaten

piglet

  • Gast
Dubai?
« Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2012, 16:30:19 »
Wie is van plan om met de huwelijksreis naar Dubai te gaan? Of is er iemand die er al eens geweest is?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Dubai?
« Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2012, 16:37:46 »
Haha ben ik weer.
Yep 3 dagen in Dubai geweest, dat vond ik meer dan genoeg.
Het is vooral voor uiterlijk vertoon en als je van shoppen en strand liggen houd is het een geweldige reis.

piglet

  • Gast
Dubai?
« Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2012, 16:40:52 »
Mooi, dan zit ik goed! Ik ga er ook heen omdat ik niet tegen een hoge luchtvochtigheid kan. Dat heb je namelijk bij negen van de tien bestemmingen die een beetje verder of aparter zijn. En toen kwam Dubai op. Lijkt me geweldig! Welk hotel had je en in welke maand ben je gegaan?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Dubai?
« Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2012, 17:05:02 »
Wij zijn in april geweest, prima weer, 1 dagje wat bewolkt maar dan is het daar nog steeds warm.
Wij zaten in het Arabian Courtyard hotel. Is een prima hotel, luxe en betaalbaar, met een shuttle bus kan je elke dag naar het strand

piglet

  • Gast
Dubai?
« Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2012, 17:14:17 »
Klinkt goed dat hotel, ga ik in gedachte houden! Wij gaan in mei.

Femke

  • Gast
Dubai?
« Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2012, 17:33:58 »
Ik vond Dubai niets aan. Ben er net als HB paar dagen geweest op doorreis, volgens mij zelfde hotel, maar was blij dat we door konden naar de Malediven!!!
strand vond ik niet mooi, eigenlijk is Dubai 1 grote bouwput.
Zou eerder naar oman gaan ofzooh ja, dat hotel had ik volgens mij op aanraden van HB, haha. Het was een prima hotel, maar zwembad was niet echt hoogstaand. Voor een doorreis prima, maar voor honeymoon zou ik toch voor de iets luxere, maar ook veel duurdere hotels gaan.

piglet

  • Gast
Dubai?
« Reactie #15 Gepost op: 28 juni 2012, 17:38:01 »
Femke, jammer dat jij er niets aan vond. Mij lijkt het een geweldige ervaring. Ik ga dan ook voor de luxere hotels inderdaad, in ieder geval vijf sterren.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Dubai?
« Reactie #16 Gepost op: 28 juni 2012, 19:40:38 »
Piglet, houd er wel rekening mee dat 5 sterren daar anders is dan hier he

piglet

  • Gast
Dubai?
« Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2012, 19:49:35 »
Ja weet ik, dankje!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Dubai?
« Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2012, 20:07:45 »
Zeker de moeite waard zijn de Goldsouk en de Spicesouk.

piglet

  • Gast
Dubai?
« Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2012, 20:11:12 »
Goed dankjewel! Nog meer tips? Zijn altijd welkom!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Dubai?
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2012, 21:02:03 »
Voor het Arabian Courtyard hotel is een klein museum, best leuk om te kijken en wij hebben een stadstour gedaan.
Ik vond dat wel leuk om in die korte tijd zo de highlights van de stad te bekijken
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2012, 21:02:12 door Happy Bride »

Femke

  • Gast
Dubai?
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2012, 22:03:46 »
ik zou toch echt naar Oman gaan, schijnt veel mooier te zijn, ik vond Dubai echt tegenvallen. Dat museum tegenover t hotel stelt weinig voor en de souks ben je ook in een uur door.
sorry voor t afkraken, maar ik vond t echt niet zo leuk.

Femke

  • Gast
Dubai?
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2012, 22:11:38 »
Ik heb het bestaande topic en het nieuwe topic even samengevoegd
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2012, 22:12:45 door Femke »

~M*M~

  • Gast
Dubai?
« Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2012, 22:16:16 »
Komt spuit 11, maar ik zou eens kijken naar zanzibar, zon, zee strand en geen hoge luchtvochtigheid. Echt een tropische bestemming maar dan heerlijke temperatuur.

Femke

  • Gast
Dubai?
« Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2012, 22:22:58 »
ja afrika!

marokko schijnt ook prachtig te zijn

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards