collapse

Auteur Topic: Trouwen Op Zondag - Vrije Locatie  (gelezen 3322 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morgawse

  • Gast
Trouwen Op Zondag - Vrije Locatie
« Gepost op: 9 januari 2010, 19:44:45 »
Mijn vriend en ik willen volgend jaar graag trouwen, maar 'onze' datum valt op zondag (20-11-2011)
We hebben een locatie in gedachten die niet onder een van de standaard gemeente-locaties valt..
(zijn familie heeft een kasteeltje in Nederland bezit)

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om te trouwen op zondag op een vrije locatie?
En waar hangt dat dan vanaf of dat dat kan; hoe kom ik daar achter?

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Op Zondag - Vrije Locatie
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2010, 21:47:43 »
Even bellen met de gemeente waar de beoogde locatie is gesitueerd?

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Op Zondag - Vrije Locatie
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2010, 21:52:06 »
of een (freelance) BABS inhuren... je kunt dan op een ander moment (gratis) voor de wet trouwen...
(dit gaan wij ook doen)

morgawse

  • Gast
Trouwen Op Zondag - Vrije Locatie
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2010, 22:49:40 »
[quote name=\'Loesje1986\' post=\'295984\' date=\'09 January 2010, 21:52\']of een (freelance) BABS inhuren... je kunt dan op een ander moment (gratis) voor de wet trouwen...
(dit gaan wij ook doen)[/quote]

Dat is zeker een goed plan!
Dank je voor de tip!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Trouwen Op Zondag - Vrije Locatie
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2010, 23:56:22 »
er zijn maar een paar gemeentes in Nederland die op zondag huwelijken sluiten.

Wel zijn er steeds meer die een locatie voor 1 dag tot huis der gemeente uitroepen.

Je zou dus het beste even contact op kunnen nemen met de gemeente voor beide vragen

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Op Zondag - Vrije Locatie
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2010, 11:15:09 »
Soms kost trouwen met een BABS niet minder (gratis) maar juist meer, pas dus op!
Niet alle gemeentes staan trouwen op niet off. trouwlocaties toe. Indien mogelijk worden locaties overigens vaak eerst gekeurd... Trouwlocaties moeten nl. aan eisen voldoen...

Zoals Within en ik al aangaven, ik denk dat het startpunt is de gemeente bellen.
Succes!

morgawse

  • Gast
Trouwen Op Zondag - Vrije Locatie
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2010, 23:15:09 »
[quote name=\'stimpy\' post=\'296345\' date=\'11 January 2010, 11:15\']Soms kost trouwen met een BABS niet minder (gratis) maar juist meer, pas dus op!
Niet alle gemeentes staan trouwen op niet off. trouwlocaties toe. Indien mogelijk worden locaties overigens vaak eerst gekeurd... Trouwlocaties moeten nl. aan eisen voldoen...

Zoals Within en ik al aangaven, ik denk dat het startpunt is de gemeente bellen.
Succes![/quote]


Ja, dat lijkt me inderdaad het beste.
Ik weet dat er eisen zijn aan trouwlocaties, maar waarschijnlijk voldoet de ruimte daar al aan.. er is in het verleden al voor kleine evenementen goedkeuring verleent, o.a. door de gemeente en brandweer :)

wat de kosten betreft.. daar hopen we gelukkig goed uit te komen, beide enigst kind (en kleinkind) met een familie met veel ooms en tantes die ook erg graag bij willen dragen :)

trouwambtenaar Mariƫlle

  • Gast
Trouwen Op Zondag - Vrije Locatie
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2010, 13:36:58 »
[quote name=\'stimpy\' post=\'296345\' date=\'11 January 2010, 11:15\']Soms kost trouwen met een BABS niet minder (gratis) maar juist meer, pas dus op!
Niet alle gemeentes staan trouwen op niet off. trouwlocaties toe. Indien mogelijk worden locaties overigens vaak eerst gekeurd... Trouwlocaties moeten nl. aan eisen voldoen...

Zoals Within en ik al aangaven, ik denk dat het startpunt is de gemeente bellen.
Succes![/quote]

Juist als de gemeente niet mee wil werken is een "eigen" babs een uitkomst omdat je dan niet meer afhankelijk bent van de gemeente.
De Babs(buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand) verzorgt op de niet officiele feestlocatie een bijna echte trouw"ceremonie" maar het bruidspaar is wettelijk gezien al eerder (gratis? als je dat wilt) getrouwd!

De Babs komt natuurlijk niet voor niets, maar daar krijg je dan ook wel een heel "bijzondere huwelijkssluiting" voor, op de plek die je zelf graag wilt.
Natuurlijk is het leuker als je echt kunt trouwen maar als dat bij deze gemeente niet lukt is dit een mooi plan B :rolleyes: .

Groet van Marielle (babs)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards