collapse

Auteur Topic: Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven  (gelezen 72773 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nicolle

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Gepost op: 17 januari 2010, 13:24:31 »
van om mij heen hoor ik vaak dat lingerie voor onder de trouwjurk waanzinnig duur is.

is dit ook zo?
wat kostte jullie lingerie en hebben jullie deze is de bruidsmodezaak gekocht of elders.

zelf neig ik erna om het bij de bruidsmodezaak te kopen, dit omdat ik dan zeker weet dat het mooi onder de jurk zit, maar ja ik ben dan ook een twijfelaar!

hoe hebben jullie dit gedaan?

Ann.

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2010, 13:55:45 »
Dat vond ik dus ook. Ben toen op zoek gegaan in gewone lingerie zaken en heb alleen bij de livera een goede torselet gezien voor 70 euro geloof ik. Ik heb er nu een gekocht bij de bruidswinkel waar ik voor de tweede keer mijn jurk ging passen. Daar kostte het 85 euro maar weet nu idd dat ie mooi onder m'n zit. Ik vind het nog steeds belachelijk veel geld omdat ik 'm waarschijnlijk daarna nooit meer aan heb!

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2010, 14:05:35 »
Mijn bovenstukje wordt echt een corset en daar hoef ik dus niks onder. Weet niet wat ik anders gedan zou hebben...toch proberen ergens een aanbiedinkje vandaan te krijgen denk ik;).

Niel

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2010, 14:36:32 »
Bruidslingerie is inderdaad prijzig.
Maar ik vind het belangrijk dat het goed zit, en blijft zitten. Niets is zo vervelend als je hele dag loopt te hijsen.

Ik heb mijn torselet ook bij de bruidswinkel gekocht. Je kan evt op internet opzoek naar dezelfde als die je bij de bruidswinkel gepast hebt,... of wellicht van iemand van het forum overnemen.

Suusjeuh

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2010, 14:43:32 »
Ik heb mijn torselet bij een andere bruidsmodezaak gekocht als mn jurk, want daar beweerde hij namelijk dat een 105B prima zat ( borsten puilde aan alle kanten eruit ) en heb in feite 85D... Nogal een verschil! Mijn torselet is vrij duur, 99 euro geloof ik, maar ik draag hem nog vaker hoor, waarom zou je het bij 1x laten? Ik draag hem ook onder mn feestjurkje bv met de kerstdagen enzo... Hij zit heerlijk, en 't is zo nu en dan een leuke verassing voor mn man!

Niel

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2010, 14:47:43 »
Ik draag hem net als Suusjeuh,..soms nog wel eens. Maar dan vooral bij feestelijke gelegenheden of onder een bloot jurkje.
Gekke is,... ik voel met dan ook echt vrouwelijk.

melis

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2010, 15:09:18 »
torsolet heb ik bij de bruidszaak gekocht omdat dat ook gelijk mij buikkje corrigiseerd kosten € 169-, na de bruilof zou ik hem ook vaak onder me kleding dragen dus voor mij maakte op dat moment de prijs niet uit.

Ik doe dag erna een mooi sexy setje aan als we nog in het hotel zitten met ze tweeen, denk op de dag zelf dat hij daar niet meer na kijk maar wilt slapen.
Mooi sexy setje haal ik gewoon bij hunkemuller niet al te duur en die doe je ook vaker aan.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2010, 15:47:42 »
Ik koop hem gewoon bij de bruidsmodezaak, die staat goed, zit goed, en is ook precies de goede maat voor onder m'n jurk (mijn jurk wordt nogal strak dus het torselet moet echt goed zitten). Ik ben wel van plan het torselet daarna ook nog te dragen: Inderdaad onder een jurkje, of als je een keer op sjiek moet of iets straks aan hebt, dan vind ik het toch wel heel mooi hoor!

Marry24

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2010, 16:16:30 »
bij de bruidsmode zaak hier verkopen ze poirier... Daar zou ik alleen voor de torselet 160 euro betalen  ja daaaaaaaaaag :wink:
via iemand met een bruidswinkel aan huis had ik mijn torselet, string, kousen en hoepel samen voor 160 euro :biggrin: EN exact de zelfde :biggrin:

DustyDevil

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2010, 18:34:16 »
Ehmmmm mijn bustier kostte 199 euro. Gekocht bij lingeriezaak. Heb ook niemand gezegd wat het echt kostte! :) Heb me er eerst heel slecht over gevoeld omdat het zo veel geld is, maar heb hem toch gehouden omdat hij zo mooi is. Ik denk dat ik hem ook na mijn huwelijk wel zal dragen, b.v. onder bloesje of inderdaad onder een jurk waar je geen bandjes wilt zien.

En ach, soms heb je ook een boete voor te hard rijden ofzo en die betaal je ook gewoon zonder morren... dus gewoon maar niet meer over nadenken.

Suusjeuh

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2010, 18:43:25 »
Ja inderdaad, en als ik zie hoeveel meiden soms uitgeven aan hun jurk of hun gehele bruiloft, dan valt dat geld van bustier echt in 't niets :wink:

Madeira

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2010, 21:02:25 »
Ik was in totaal ongeveer 110 euro waard. Maar je hebt wel echt een goed zittende lingerie nodig.
Het gewicht van je jurk kan dan ook beter worden verdeeld (stond in een folder :tongue: )

Eveline82

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2010, 21:45:39 »
ik heb gepast bij bruidslingerie zaak en uiteindelijk dezelfde maat corselet via Ebay gevonden :biggrin:

Ratatosk

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2010, 21:55:21 »
Ik heb mijn torselet voor 35 euro (ofzo, weet het niet meer precies) tweedehands van Marktplaats gehaald.
De hipster moet ik nieuw gaan kopen en dat is echt om te janken. VIJF EN DERTIG euro durven ze te vragen voor een hipster en nogmaals hetzelfde voor een string.
Ik vraag me af waarom dat zo duur moet zijn.

lydia

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2010, 22:34:19 »
het hele lingerie-gedoe voelt ook wel als een pat-stelling; je hebt het nodig, dus ze kunnen er mooi veel voor vragen. maar bij de winkel waar ik mijn jurk heb gekocht verwachten ze dat je bij de eerste doorpas je lingerie hebt; zoniet dan moet het het daar kopen.

Maar ik stond dus in de winkel in een mooie torselet, had nog een paar dagen 20% korting (hij was 113 euro) maar door het strikje op de voorkant (zie je dat door mijn jurk heen?)en door een discussie op dit forum over evt opvulling van de cup twijvelde ik zo dat ik het niet heb gedaan (ruilen had gemogen - maar de winkel is zo klein dat er bijna geen keuze was)
nu heb ik spijt; want de torselets die ik ik de bruidswinkel had gepast kriebelden door het kant - dus hopelijk hebben ze ook iets wat wel goed zit. ondertussen kijk ik af en toe op mp of er iets in mijn maat is..

maar niks aan; zoveel geld uitgeven voor lingerie..

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2010, 22:39:57 »
ola meiden.

ik heb mijn lingerie gekocht waar ik mijn jurk ook heb gekocht
bij Anastasi. maar heb geen idee wat t kostte.
mijn ouders hebben het betaald dus heb geen idee.

greets paula

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2010, 09:35:28 »
Ik heb mijn torselet van marktplaats. Toen ik voor het eerst jurken ging kijken, kreeg ik een torselet van de winkel aan. Ze vroeg eerst wat voor maat ik normaal droeg en dan kon ik gelijk even zien of dat goed was voor een torselet. (@suusjeuh: Ik kreeg dus gewoon m'n eigen maat aan, vreemd dat ze jou in een heel andere maat stopten!) Daarna heb ik op marktplaats gezocht naar een torselet in mijn maat en die heb ik gevonden. Als 'ie niet goed was geweest, had ik 'm gewoon via marktplaats weer verkocht, dan ben je alleen de verzendkosten kwijt, dat is te doen!

Kippie

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2010, 11:48:13 »
Ik heb nog geen lingerie gekocht. Mijn jurk heeft balleinen en een voorgevormde cup in het lijfje, dus ik weet niet of het niet een beetje dubbelop is om nog een bh daaronder aan te gaan doen. Een torselet zou het iig niet worden, want dat vind ik niets.

Met alles al in de jurk ingebouwd wordt het dan eigenlijk niet verwacht dat je gewoon 'los in de kooi' gaat?

Trouwring

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2010, 18:28:26 »
Ik heb het bij de Livera gekocht, maar ik hoefde dan ook geen torselet, had er gewoon een beha onder - comfort boven alles zou ik zeggen :wink: Het lijfje van mijn jurk was ook redelijk 'stijf', maar was blij dat ik een beha aan had, anders had ik allemaal strepen gehad.

Maar, het loont de moeite om hier en daar eens rond te kijken, als ergens bruids- voor staat is het al gauw een stuk duurder. Zeker als je 'standaard' maten hebt :)
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2011, 17:29:35 door Trouwring »

CCBloom

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2010, 21:23:42 »
ik heb voor mijn witte lingerie een afspraak gemaakt bij een bruideszaak, de jurk had ik al...eerst kwamen ze met zo'n wit torselet zonder kant of doorzichtigheid, vond het nogal een omading, toen kwam ze met een supermooi torseletje dat voor zijn mooiheid ook echt niet duur was! daar heb ik gewoon een normale onderbroek bij gekocht (GEEN string, maar gewoon een driehoek zeg maar die past bij het torselet) en een petticoat. Ik droeg savonds een zwarte jurk, dus moest ook nog een zwart setje...had maanden vantevoren een supermooi setje gezien maar het simpelste stringetje was daarvan al 85 euro en het torselet zelf was 300 ofzo...dus toch maar niet gedaan. Toen ik in de stad naar goed elingerie liep te zoeken kwam ik datzelfde torselet tegen, maar nu met 40 procent korting! yay! meteen gekocht. Het witte torselet was 120 en het broekje 30 geloof ik... voor mij was belangrijk dat er jaretels aan zaten want zon panty is echt niet sexy als ie je jurk uitdoet hahaha

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2010, 21:36:38 »
Nee, een panty is echt 'verboden' op je trouwdag, haha! En pantykousjes helemaal!!

Weet iemand trouwens waar je kousen (die schaar ik maar even onder lingerie...) kunt kopen in huidskleur, maar dan met een rode of zwarte rand? Ik draag graag kousen ivm mijn werk, maar wil wel eens een ander kleurtje dan huidskleur rand, gewoon voor de leuk.

[edit] Nu lijkt het alsof ik mijn geld verdien in de prostitutie :laugh:

CCBloom

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2010, 21:46:23 »
@edit: oh ja joh? ;-)

bij mijn bruidsmodezaak hadden ze huidskleurige kousen met zwarte rand... ik vind een huidskleurige rand altijd een beetje eng... het waren alleen wel van die hold ups...de eerste keer dat er kwam hadden ze ook gewone kousen in die samenstelling van tinten...

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2010, 21:52:28 »
Huidskleurige rand is ook niet mooi. Maar als je je kousen gewoon bij de HEMA en V&D koopt, zoals ik altijd doe, dan zijn zwarte-rand kousen ook helemaal zwart, en huidskleurige kousen ook voorzien van een huidskleurige rand... Bóóóóring!
Voor de bruiloft heb ik wel huidskleurige kousen met ivoren rand. Maar ik zoek nu juist huidskleur met zwart randje. Die bestaan dus ook :tongue:

dory

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2010, 22:21:01 »
Ik had dus ook van die mooie kousen met een mooie witte rand. Waren erg duur. Bleven ze niet zitten. Ben in de zomer getrouwd het was 30 graden. Warm!!! Dus ik moest wel pantykousjes aandoen. Met blote voeten die schoenen dragen ging ook niet. Zat niet lekker. Ik heb iets tegen bloten voeten. Kan er niet tegen. Niemand wist zelf mijn man niet dat ik dus pantykousjes droeg.

Kippie

  • Gast
Het grote "bruidslingerie is duur"-topic met alternatieven
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2010, 23:00:20 »
Ik ben van plan om de panty's en kousen thuis te laten. Da's niets voor mij, en ook niet erg passend bij mijn schoen.

Ik vind zo'n fel gekleurde legging/maillot (hoe schrijf je dat eigenlijk?) wel ERG stoer.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2010, 11:55:48 door Kippie »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards