collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 382519 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marjolein1987

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #125 Gepost op: 11 januari 2012, 13:40:04 »
Oke, dan ben ik benieuwd! Ik heb de site even bekeken, hij is inderdaad niet duur!

Heeft iemand trouwens ook ervaring met gertjan koster uit bennekom?

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #126 Gepost op: 11 januari 2012, 14:52:15 »
Wij hadden als fotograaf Judith Noorlandt, haar website is: www.jcnfotografie.nl
Ze komt uit Veenendaal. Ze was een studiegenootje van mij dus ik vond het vooral fijn dat er geen onbekende rondliep op mijn bruiloft. En ik vind het haar foto's ook erg mooi. Wij hebben een vriendenprijsje betaald, maar heb geen idee hoeveel ze gewoon vraagt voor een bruiloft.

marjolein1987

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #127 Gepost op: 11 januari 2012, 16:11:47 »
Wauw! Zij maakt ook mooie fotos! Hoe lang doet zij dit al?(doet ze dit fulltime of parttime?) Enne...heb jij fotos van jou bruiloft hier op het forum staan?

marjolein1987

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #128 Gepost op: 12 januari 2012, 10:39:17 »
Het is moeilijk om een fotograaf te vinden! Op elke site staan er wel fotos die we mooi vinden maar natuurlijk ook fotos die wij niet zouden willen.
Er staat ook vaak dat je kan kiezen of je de fotos op dvd of in een boek wilt. Wat kiezen jullie? Maken jullie later zelf een boek? Of laten jullie hem door de fotograaf maken?

blondbruidje

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #129 Gepost op: 12 januari 2012, 11:53:03 »
Wij hebben vrijdag een gesprek bij een fotograaf en zijn inderdaad afgegaan op de foto's. Die vinden we van haar erg mooi. Verder heeft de fotograaf een blog en die spreekt ons ook erg aan. Niet alleen de foto's, maar ook de schrijfstijl. Natuurlijk zijn er bij iedere fotograaf foto's waar je niet zoveel mee hebt, maar die zijn in ons geval echt in de minderheid en daar kun je natuurlijk afspraken over maken. Bovendien bepalen wij uiteindelijk wat er in het boek terecht komt. Voor het album daadwerkelijk gemaakt wordt, heb je bij haar nog een afspraak om het concept-album te bekijken, zodat die ene niet zo mooie foto eruit kan worden gehaald als je dat wil.

Wij laten het boek dus maken. Vrienden van ons hebben een bevriende fotograaf de foto's laten maken met het doel zelf het album te maken. De man van het stel is ook erg creatief met computers (ik weet ff niet wat z'n baan is..) dus hij zou dat prachtig kunnen maken. Nu na 3,5 jaar staan de foto's nog steeds op de computer. 1 is op canvas gedrukt en hangt in de kamer, maar ik vind het zonde dat je verder niet iets tastbaars hebt; alleen een map met nog niet bewerkte foto's..

Op de fotograaf gaan we dan ook niet bezuinigen, want juist die boeken zijn behoorlijk prijzig.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #130 Gepost op: 12 januari 2012, 11:57:32 »
Het is moeilijk om een fotograaf te vinden! Op elke site staan er wel fotos die we mooi vinden maar natuurlijk ook fotos die wij niet zouden willen.

Ik zou iig een fotograaf kiezen waar je zelf de selectie mag maken. Zelf fotografeer ik ook en ik merk heel vaak dat stellen andere foto's uitzoeken dan ik gedaan zou hebben. Voor mij is sfeerbeeld bijv belangrijk, maar voor stellen juist de persoonlijke dingen. Soms mag ik de selectie zelf maken, maar wat is dat lastig.

marjolein1987

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #131 Gepost op: 12 januari 2012, 12:15:10 »
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen!
En die boeken pfff die zijn inderdaad duur maar aan de andere kant heb je wel iets heel moois! Zelf kan ik ook wel fotoboeken maken(digitaal) maar ik weet niet of ik dat wel aandurf met onze eigen trouwfotos!(vakantiefotos lukt nog wel)

we hebben een budget van 1000 euro voor een fotograaf maar volgensmij heb ik me daar flink op verkeken!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #132 Gepost op: 12 januari 2012, 12:38:48 »
Fotograaf kiezen waren we snel uit, dezelfde fotograaf als op de bruiloft van mijn schoonzus. Leuke man, prachtige foto's met een fijne sfeer.
Wij hebben ook 1000 euro begroot hiervoor, kan ietsje meer worden. Daarvoor krijg je dan 70-80 foto's in een album, een mini album vlak na de bruiloft met 6 fotootjes en vooraf een portret fotoshoot om de fotograaf te leren kennen.

Wij kiezen er ook voor om een mooi album te laten maken. Scheelt ons een hoop werk, want die tijd hebben wij niet. We kunnen altijd later nog wel dde foto's op dvd krijgen, als we dat graag willen. Ik denk dat ik dat toch wel wil, is toch leuk als je ook wat mooie foto's hebt op internet.. Misschien dat we nog even gaan onderhandelen over bijvoorbeeld de 10-20 mooiste foto's op een dvdtje. Want alles kost 250 euro en dat is wel weer erg veel..

marjolein1987

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #133 Gepost op: 22 januari 2012, 10:33:34 »
We zijn gister bij een fotograaf geweest en er was direct een klik! Fotos en style van fotograveren was precies wat we zochten! Voor 895 euro komt hij 6 uur fotograferen, dat is vaak genoeg tijd zei hij. Daarbij willen we ook nog een boek. Deze liggen tussen de 595 euro en de 999 euro. Dus ons budget van 1000 euro word hiermee ernstig overschreden maar ach, we waren beide direct verkocht!! En ook een boek vinden we erg belangrijk, dat is voor altijd! Het is de bedoeling dat we wel een aanbetaling doen(500 euro) en de rest pas als je het boek komt ophalen... Dus, van de week gaan we de datum vastleggen!!!

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #134 Gepost op: 22 januari 2012, 12:55:27 »
Wauw! Zij maakt ook mooie fotos! Hoe lang doet zij dit al?(doet ze dit fulltime of parttime?) Enne...heb jij fotos van jou bruiloft hier op het forum staan?

Ik zie dat je inmiddels al bij iemand anders geweest bent :wink:, maar toch nog even de antwoorden op je vragen.
Ze doet dit denk ik nu ongeveer 3 รก 4 jaar parttime. Ik heb maar een paar foto's hier op het forum staan.
Dit is de link: *klik*

marjolein1987

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #135 Gepost op: 22 januari 2012, 16:30:18 »
Ja klopt :-) we waren wel van plan verder te kijken maar we waren hier gelijk zo weg van!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #136 Gepost op: 23 januari 2012, 06:32:31 »
Hallo,

is iemand bekend met YesIdo fotografie?
Ik vind de foto's op de website van fotograaf Wouter geweldig gaaf, en ben benieuwd of iemand hem, of zijn werkwijze kent. (van eigen bruiloft, of van iemand anders?

Groetjes Marlie

ellendeboer

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #137 Gepost op: 28 januari 2012, 15:11:19 »
Ook wij zijn druk op zoek naar een fotograaf! We hebben er nu 2 thuis gehad, maar de 1 sprak ons minder aan en er was niet echt een klik. De tweede was wel erg leuk, mooie foto's, maar toch wel duurder dan ons budget toelaat. Nu zijn we erg in dubio of we dan toch voor de duurdere moeten gaan. Ik vind persoonlijk 1500 euro voor een fotograaf erg veel geld...moeilijk moeilijk.

Wel heb ik net Jeroen gemaild van Huwelijksfotografie.nl. Schijnt goed te bevallen lees ik hier. Op zijn site staat onze dag nog vrij, dus nu hopen dat hij nog beschikbaar is!!

*helaas, net gisteravond voor onze huwelijksdag een optie geplaatst bij iemand anders :sad: Dan maar verder zoeken....Wist niet dat het zo een gedoe was een goede betaalbare fotograaf te vinden zeg.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2012, 15:41:13 door ellendeboer »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #138 Gepost op: 28 januari 2012, 15:58:27 »
in welke omgeving zoeken jullie?

Niet opgeven hoor! Er zijn zo ontzettend veel fotografen! Je kan altijd in de nabij liggende plaatsen gaan zoeken. Komt vast helemaal goed :)

marjolein1987

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #139 Gepost op: 29 januari 2012, 10:59:01 »
Wij hadden 1000 euro bedacht voor de fotograaf. Nu een fotograaf gevonden die dit doet voor die prijs alleen... Dan hebben we nog geen boek. De goedkoopste is 600 euro. Wel heel veel geld maar wij hebben het er wel voor over. Fotos blijven wel voor eeuwig...
Wij hebben www.design-en-zo.nl uit lienden
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2012, 10:59:56 door marjolein1987 »

Sofraine

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #140 Gepost op: 22 februari 2012, 13:11:28 »
Wij hebben gekozen voor www.visuels.nl . Haar stijl spreekt ons erg aan en het contact tot nog toe verloopt ook heel fijn. Plus het feit dat ze zelf net getrouwd is en daarom extra goed begreep hoe belangrijk mooie foto's van die dag zijn. Zij komt uit N-Br en we betalen (meen ik) 900 euro voor 6 uur inc nabewerken en zo. Geen album overigens, dat doen we zelf.

Ik kan dus pas over een paar maanden zeggen hoe het daadwerkelijk was, maar wij hebben veel vertrouwen in haar.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #141 Gepost op: 22 februari 2012, 16:16:53 »
Hier een fotograaf uit oud-beijerland gevraagd.
Zij zijn professionele amateurs. Wij vinden ze echt heel goed! Hebben ze voor 1000 euro inclusief boek geboekt.
Een site hebben ze niet. Ik zal ze vragen of ik gegevens door mag spelen naar jullie.
Weet wel dat ze vooral fotograveren in omgeving Hoeksche Waard

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #142 Gepost op: 22 februari 2012, 19:31:09 »
Heb haar net gesproken maar door priveomstandigheden wil ze nog even anoniemer blijven..
Volgend jaar wordt het rustiger en kan ze meer stellen helpen!

MaaikeenRaymond

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #143 Gepost op: 22 februari 2012, 21:21:11 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar een niet zo dure fotograaf in Enschede of omstreken. Iemand tips?

Bloem85

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #144 Gepost op: 14 maart 2012, 21:58:35 »
Wij zijn op zoek naar een goede fotograaf (liefst onder de 700 euro) in zuid holland of omstreken. Suggesties?

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #145 Gepost op: 14 maart 2012, 22:11:28 »
Ja, mijn fotograaf! www.fadingphoto.nl Woont in regio Amsterdam, maar heeft mijn bruiloft en een andere in Zuid Holland gedaan. Ik moet er wel bij zeggen dat hij ook een vriend van me is en een goede amateurfotograaf.  :wink: Ik ben tevreden met mijn foto's in ieder geval.  :) (als je bij de bruidsfoto's op de foto klikt zie je een heel aantal foto's van die bruiloften.)
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2012, 22:14:56 door Maaike J »


cerylle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #147 Gepost op: 14 maart 2012, 22:18:58 »
Ook wij hebben gekozen voor Jeroen Rebergen. We hadden er meteen een goed gevoel bij!
Ook filmt hij de ceremonie wat natuurlijk mooi meegenomen is. Verder is hij niet duur en je krijgt alle foto's....

Jeff&Shar

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #148 Gepost op: 18 maart 2012, 12:05:58 »
We willen graag andere bruidsparen voor de fotograaf MARINUS KETTING, omdat hij ons ontzettend onprofessioneel heeft behandeld en ervoor gezorgd heeft
dat wij een trouwalbum hebben met heel veel grote fouten en niet vol trots aan iedereen kunnen laten zien (en als we dat doen, krijgen we terechte negatieve reacties) Helaas valt hij ons
nu nog steeds lastig met vreemde mailtjes. We zitten te denken om ook Radar hierbij in te schakelen.
Eerste indruk lijkt hij een aardige en professionele fotograaf. Alleen helaas blijkt het tegenovergestelde! Om een heel lang verhaal kort te maken. Deze meneer maakt ontzettende foute digitale foto albums. De eerste album die wij kregen, stonden vol met fouten. Hoofden van de bruidegom eraf gesneden, foto's dubbel erin gezet, personen van een foto weggehaald etc etc. Te erg voor woorden. Marinus stelde een nieuw album voor. Helaas is dit album net zo onprofessioneel geworden. Het album zit vol met mooie foto's, alleen de meeste foto's zitten er in gepropt. Ook zie je niks van aparte tinten (bladzijde als foto en daarop bijv weer een foto). Wat wij vooral erg vinden, is dat er weer mensen op foto's zijn weg gesneden en personen er half op staan. Helaas heeft hij deze fouten weeer over het hoofd gezien en zitten wij nu ons hele leven vast aan een lelijk album. Iedereen die het album ziet, schrikt. Gelukkig bestaat er nog iets van foto.com en hebben we daar een heel professioneel album gemaakt. Na wat onenigheid hierover hebben we een andere man gezien die wij in het begin zagen. Zijn woorden waren onder andere: "we moeten blij wezen dat wij een nieuw album hebben gekregen." Voor het vele geld wat wij betaald hebben, zijn wij dus helemaal niet blij......
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2012, 12:07:51 door Jeff&Shar »

AnneVee1

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #149 Gepost op: 29 maart 2012, 18:33:10 »
Jeetje wat een zure nasmaak krijg je daarvan. Wel fijn dat je de moeite neemt om het hier even te melden voor degene die nog op zoek zijn. Laat je het hierbij of heeft het nog een vervolg?


Wij hebben nog bijna niets vast staan behalve de fotograaf. Ik heb haar gezien op een bruiloft van een kennis en vond de resultaten erg mooi. Eefje Gerritsjans is haar naam en ze doet het voor een prima prijs. Eefje Gerritsjans is haar website.


Laten jullie je fotograaf de hele dag/avond meelopen of maar een deel ervan?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards