collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 382368 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #300 Gepost op: 5 november 2012, 10:59:45 »
Thnx Hilda, maar ik laat echt ons boek/album maken. Vorige week vertelde onze fotograaf dat ze tijdens de reportage eigelijk al het hele boek aan het maken is. Ben ook bang, als ik het zelf ga doen dat we na een jaar nog geen album hebben hihi :blush:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #301 Gepost op: 5 november 2012, 11:47:03 »
Tuurlijk is iedereen er vrij mee om te vermelden wat zij wil, alleen kan je er zo weinig mee als consument om te weten wat de inkoopprijs is.

Ik wel  :biggrin: Wist het al eerder dan dat het hier verteld werd, maar door het prijsverschil ga ik zelf een fotoboek maken. De foto's worden al bewerkt op dvd afgeleverd en daar kan ik makkelijk zelf een fotoboek van maken. Het is maar wat je zelf wilt en kunt.

Kim Righarts

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #302 Gepost op: 5 november 2012, 16:58:59 »
@Hilda79 Ik vind het ook een beetje vreemd om inkoopprijzen te gaan vermelden als je zelf fotograaf bent maar goed dat is mijn mening.

Daarbij moet men nou niet gaan denken dat iedere fotograaf voor 400 euro inkoop een luxe album heeft.
De Albums die hier hier worden genoemd van profotonet zijn wel albums waar de foto op papier wordt gedrukt... Een goede kwaliteit albums zoals al vaker geschreven maar niet echt een luxe album te noemen.
Dit is een album wat men eerder zal omschrijven als een standaard album.
Bij een luxe album denk je toch eerder aan echte foto's die in een passe partout gelegd worden.
En die heb je echt niet voor 400 euro inkoop!

Ik kan het ook niet aanraden zelf een album te maken dus daar geef ik je groot gelijk in @majohn!
Jou fotograaf probeert een verhaal te vertelen met zijn of haar foto's. Zoals diegene al zei die maakt over de hele dag in haar of zijn hoofd het album al.... Door dat zelf te gaan doen krijg je toch een heel ander beeld

Iemand vroeg hier nog wat ik zelf ging doen omdat mijn vriend bruidsfotograaf is (weet niet meer wie dat was kon het zo snel niet terug vinden?)
Het lastige is dat mijn vriend een specifieke stijl heeft en eigenlijk geen fotograaf kent die op deze wijze werkt of niet met de kwaliteit die wij wensen...... Er is er eigenlijk maar een en dat is jeff ascough maar dat is een engelsman en dat kost ons gewoon te veel om die hierheen te halen......
Naast jeff is er maar 1 andere fotograaf die mijn vriend vertrouwd en dat is zijn eigen oom...... ook een fotograaf die op deze wijze werkt.... Wij gaan dan dus ook voor zijn oom al had ik heel veel liever jeff gehad haha!! http://www.jeffascough.com/ zijn website zegt genoeg denk ik!
Ben met mijn vriend zijn oom ook blij hoor! Krijgen zo iig het soort foto's wat wij mooi vinden en afwerking en album enzo tsjaah... daar zullen wij ons wat meer mee bemoeien als een ander bruidspaar haha! En dat wordt absoluut zo'n luxe album als ik hier boven beschreven heb ;)

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #303 Gepost op: 5 november 2012, 17:17:27 »
Kim89, eerlijk gezegd vind ik je reactie een beetje denigrerend richting andere bruidsparen. En het komt over alsof je je vriend met Jeff Ascough vergelijkt. Gedurfd. De albums waar jij het over hebt zijn traditionele albums waar je afgedrukte foto's inplakt. Hiernaast heb je de digitale albums en die worden heel vaak gekozen door professionele fotografen. Er zijn natuurlijk duurdere albums, maar het prijsverschil zit het hem vaak in het aantal blz en de kaft. Het is en blijft een kwestie van smaak waarvoor je kiest. Dat heeft niets te maken met goed en beter en best.

Kim Righarts

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #304 Gepost op: 5 november 2012, 17:40:12 »
Zo was mijn reactie niet bedoeld hoor. En die vergelijking durf ik niet te maken hoor! Mocht mijn vriend willen! Zijn stijl is hetzelfde maar zit nog al een verschil tussen zijn foto's en de foto's van mijn vriend! Ze worden alleen met het zelfde uitgangspunt genomen.

Wat betreft de albums ben ik het niet helemaal met je eens... de prijs ligt in dit geval dan niet aan het aantal bladzijdes en de kaft maar aan het type album... zit nogal een verschil in gedrukte foto's en ingeplakte foto's.
En ik wil daarbij niet zeggen dat ik de foto's in het album gedrukt niet mooi of goed genoeg vind! Sterker nog ik vind de albums van profotonet super en ik zou heel blij zijn met zo'n album in mijn kast....

Alleen wat wij vaak terug krijgen is bij het ingeplakte en dus ook duurdere album dat dit luxer overkomt en ook meer het idee geeft van een trouwalbum dan een album waar het op de pagina is gedrukt. En die mening deel ik. Het ziet er luxer uit het heeft meer weg van een trouwalbum maar dat is misschien wel omdat je die andere albums ook sneller besteld voor je vakantiefoto's enz. (al zou ik daar geen profotonet album met leren kaft voor nemen maar een wat goedkopere). Maar goed dat is denk ik een kwestie van smaak.....

En wat ik met die albums wilde zeggen is ga je niet vasthouden aan de prijzen die hier staan..... Dat kan nogal tegen vallen als je een fotograaf treft die andere albums met andere prijsklasses heeft!

Mirthe

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #305 Gepost op: 5 november 2012, 17:49:16 »
Iedereen heeft sowieso zijn eigen smaak. Voor een bruiloft vind ik die foto's van Jeff Ascough met een hoge constrastwaarde een beetje heftig omdat ik toch liever wil dat het er vriendelijk uitziet en mijn grootmoeder met al haar rimpels er ook nog mooi uitziet. Maar voor kunst fotografie vind ik hoge contrastwaardes dan wel weer mooi.

Maar ik ben nogal off-topic aan het gaan, sorry.

Inderdaad zijn ingeplakte albums met van die passepartouts duurder dan albums waar de foto's op de pagina's van de albums wordt geprint. Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen bieden de meeste fotografen toch een geprint en niet een ingeplakt album aan, en dan is het wel goed om te weten wat dat eigenlijk kost en hoeveel het kost (en waar je het het best kan doen) als je het zelf wil doen.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #306 Gepost op: 5 november 2012, 18:05:05 »
Is onze fotograaf dan de enige waarbij ingeplakte foto's veel goedkoper zijn dan een digitaal album?
Sorry hoor, maar ons digitale album kost 970 euro, kan niet zeggen dat dit goedkoop is..
Wat kost zo'n album waar jullie het over hebben dan wel niet??

Kim Righarts

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #307 Gepost op: 5 november 2012, 18:17:04 »
@mirthe ik snap wat je bedoeld zijn foto's hebben nogal een rauw randje... en ik begrijp ook heel goed dat je dan liever een foto hebt waar ze er wat mooier op uit ziet. Persoonlijk heb ik zoiets van ach die rimpels had ze die dag dan mag ze die in mijn album ook wel hebben en als de blaadjes een de boom niet groen waren hoef je ze dat ook niet te maken om het maar zo te zeggen! Maar dat is puur wat je zelf wilt dat jou trouwalbum uit straalt....

@nadine Ik vind dat digitale album behoorlijk aan de prijs... maar goed dat hangt natuurlijk af van wat jullie allemaal willen, en wat voor een album het precies is :) Het zal ook best zo zijn dat in sommige gevallen ingeplakte foto's goedkoper kunnen zijn! Verschil zal hem dan ook wel zitten in plakt de fotograaf zelf, laat de fotograaf de leverancier van het album plakken. Op wat voor pagina's worden ze geplakt en liggen ze in een passe partout of niet...
De kosten van het album waar ik het over heb durf ik zo niet te noemen.... maar die zullen meer in de buurt komen van de prijs die jij noemt voor het digitale album!

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #308 Gepost op: 5 november 2012, 18:20:47 »
Haha, ik dacht al.. Kon me al niet voorstellen dat er albums zijn die nog véél duurder zijn, vind die van ons al belachelijk duur :dry:

Kim Righarts

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #309 Gepost op: 5 november 2012, 18:23:14 »
Oh ze kunnen nog duurder hoor haha! Maar dan spreek je over bijzondere kaften, afwijkende formaten, veel pagina's enz!

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #310 Gepost op: 5 november 2012, 18:24:48 »
Ja dat kan ik me voorstellen, wij konden inderdaad ook allerlei opties kiezen qua kaft, megagroot formaat of dubbel zo dik als nu.. Heb maar niet gevraagd wat dat zou gaan kosten :biggrin:

Hilda79

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #311 Gepost op: 5 november 2012, 20:21:49 »
Kim, je hebt bij profotonet de albums en de boeken. De albums kun je als particulier zelf maken en dus ook prijzen van vinden. Voor de boeken moet je echt fotograaf zijn. In de album range van profotonet zijn veel verschillende aanbieders.

In mijn optiek is je trouwalbum een fotoalbum die bijzonder mag zijn. Anders dan je vakantiealbums die je zelf kunt maken. Dat kan een traditioneel ingeplakt album zijn maar ook een digitaal opgemaakt album in welke vorm dan ook.
Er zijn fotografen die werken met digitale albums maar ook die werken met traditioneel inplakken en als je die albumbladzijdes dan naast elkaar legt zie je slechts een klein verschil.

PS ik ben benieuwd wie jouw vriend is, pb?

Dat even los van het topic maar toch wel ontopic.

Als je een fotograaf kiest kies dan wat bij jullie past. Dat kan een dvd zijn met alle foto's, een traditioneel ingeplakt en geknipt album of wat dan ook. Zolang het maar is wat jullie samen willen.

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #312 Gepost op: 6 november 2012, 12:56:35 »
Conclusie...als je wil dat je album er professioneel uit komt te zien, kan je dit beter aan de fotograaf overlaten hihi! Want bij profo...dinges kan je ook geen prof album/boek bestellen als je fotograaf bent.

Nu weer even waar dit topic over gaat:
"Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen"
Bijna niemand zet de namen neer van de fotograaf van hun keuze? paar topics terug wel iemand, waar ook op gereageerd is. waarom doet niemand dat. dat maakt mss de keuze makkelijker?
En ervaringen van degene die al getrouwd zijn lees ik ook niet.


Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #313 Gepost op: 6 november 2012, 12:58:45 »
Ow kan dat niet? Ik heb met de profoto-album software ons album in elkaar gezet en had eigenlijk gehoopt dat we een boek konden maken... (is nog niet besteld omdat ik nog wat laatste dingetjes wil proberen)

Hilda79

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #314 Gepost op: 6 november 2012, 14:01:32 »
Voor zover ik weet kun je dan alleen het album kiezen met hardcover, linnen of leren omslag.
Dit staat er bij hun boeken: http://www.profotonet.nl/producten/profotoboek/profotoboek.html

Nu moet ik zeggen dat ik al zeker een jaar geen albums/boeken meer via hun doe dus wellicht dat er een maas in de software zit waardoor je wel het boek kunt bestellen.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #315 Gepost op: 6 november 2012, 14:05:17 »
Ik ga het gewoon proberen! Ongeacth de uitkomst zal ik hier verslag doen :)

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #316 Gepost op: 6 november 2012, 15:02:11 »
Je moet een keer iets bestellen (al zijn het maar een paar foto's) en dan is je e-mailadres daar bekend. Met dit e-mailadres kun je de professionele software downloaden. Ik heb er als amateurfotograaf op deze manier ook een boek kunnen bestellen voor een bruidspaar.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #317 Gepost op: 6 november 2012, 16:11:11 »
Je moet een keer iets bestellen (al zijn het maar een paar foto's) en dan is je e-mailadres daar bekend. Met dit e-mailadres kun je de professionele software downloaden. Ik heb er als amateurfotograaf op deze manier ook een boek kunnen bestellen voor een bruidspaar.

Bedankt voor de tip!

17-05-2013

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #318 Gepost op: 12 november 2012, 01:39:43 »
Hallo Allemaal,

Ik zit er zelf aan te denken onze foto's door het leukste stel te laten maken. Via een vriendin van mij, via facebook kwam ik op hun site terecht. Ze regelen meer dan alleen de fotograaf en de kosten vallen mij erg mee. (wij hebben een erg beperkt budget) Zij had al haar haar en make-up daar laten doen en dit was haar erg goed bevallen. Nog meer mensen ervaringen? De site mone at mine ziet er ontzettend mooi uit. Goede fotograaf zoals ik het zie maar way to far buiten ons budget. Ik schrik toch wel erg van het totaal bedrag. Als je ergens trouw voor zet loopt het gelijk op...

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #319 Gepost op: 12 november 2012, 17:21:42 »
Ziet er leuk uit, het leukste stel. Qua fotografie springen ze er niet uit. Kijk een s bij de budgetreportages van onze fotograaf. Www.budgettrouwfotograaf.nl dan weet je echt zeker dat de foto's goed en mooi zijn. En je krijgt er nog een album bij ook. Wij hebben 1 van deze fotografen, maar dan niet via budget. Wij wilde graag het luxe album en veeeeel meer foto's hihi! Kijk maar, ze zijn echt leuk! ( en nee, ik heb geen aandelen of krijg geen korting na deze post;-))

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #320 Gepost op: 12 november 2012, 20:44:06 »
Die van het leukste stel is wel handig met alles wat ze erbij doen. Toch maar eens overleggen met as

17-05-2013

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #321 Gepost op: 15 november 2012, 13:00:49 »
Dat vonden wij dus ook! Wij hebben geboekt bij het leukste stel!! voor pakket 2 gekozen. Een trouwauto, mijn haar makeup en nagels en natuurlijk de fotograaf.  Ik vond de fotos juist wel leuk. lekker spontaan. Naar ons idee erg voordelig! we zijn nog aan het twijfelen voor het versieren van de locatie. Hoefden we nog niet nu al te beslissen. Wij hebben ook gekeken bij budgetfotograaf maar uiteindelijk word dat toch duurder. Je krijgt niet alle fotos en dat willen we eigenlijk wel zodat we alle keus hebben en toch een fotograaf voor iets meer uur voor lage kosten... In ons geval was dit de beste keus.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #322 Gepost op: 15 november 2012, 20:54:00 »
Nou wij zijn er uit. We hebben gekozen voor Koppenhagen fotografie. http://koppenhagenfotografie.nl/ Zijn foto's spraken ons enorm aan. Fris, helder en modern.
We hebben een gesprek gehad en de klik was. Hij liet veel materiaal zien en voelde onze wensen goed aan. En voor ons toch ook heel belangrijk hij is nog betaalbaar ook. Voor wie nog iemand zoekt....kijk eens op zijn site. Hij werkt door het hele land.

Destino

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #323 Gepost op: 21 november 2012, 14:49:29 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:58:35 door destino »

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #324 Gepost op: 21 november 2012, 15:08:15 »
Wat grappig dat er toch veel bruiden voor een mannelijke fotograaf kiezen...ik wilde perse een vrouw;)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards