collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 381197 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #525 Gepost op: 2 december 2013, 07:46:34 »
Jeroen was onze fotograaf (en beetje videograaf, we hadden naast hem ook gewoon nog een videograaf)
en we zijn super tevreden over hem!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #526 Gepost op: 2 december 2013, 09:21:59 »
Wij zijn ook tevreden over de kwaliteit van zijn foto's en video! Wat wel een aandachtspuntje is: wij misten wat input van hem qua opstellingen/poses van de familiefoto's. Daar staat iedereen steeds recht op een rijtje. Verder beviel het prima!

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #527 Gepost op: 3 december 2013, 14:16:26 »
Hallo allemaal,

Ik ben druk op zoek naar een videograaf voor onze bruiloft.
Heeft iemand ervaring met droomvideo.nl? Ik ben benieuwd..

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #528 Gepost op: 4 december 2013, 18:57:55 »
Ik had beeldkr8 ook bekeken maar vind het bij hen jammer dat ze alleen korte clips en film van een aantal minuten kunnen leveren en niet een dvd met al het ruwe materiaal. Maar de prijzen liggen idd vlakbij elkaar.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #529 Gepost op: 10 december 2013, 13:59:21 »
Dames, ik zoek iets en kan het niet vinden!
Ik zoek een fotograaf die het soort foto's maakt als in deze link: http://www.benmooreweddingphotography.com/gallery/

Ik kan het maar niet vinden voor een fatsoenlijke prijs (alles boven de 1000 euro voor 5/6 uurtjes vinden we te veel)

Wie heeft tips!??!!? Ik wil echt graag deze sfeer / uitstraling van de foto's maar ik kan het maar niet vinden, ik weet dat het allemaal met de bewerking te maken heeft maar hoe heet de stijl? En welke fotograaf kan dit doen voor een normale prijs!?!?
Het hoeft niet perse een bruidsfotograaf te zijn trouwens, ik heb ook wel hele goede concertfotografen of babyfoto's gezien, maar die doen dan weer geen bruiloften...

toekomstig Boerinnetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #530 Gepost op: 11 december 2013, 10:44:57 »
Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen van liefdesmomenten (Grace en Niels) of Gabriel en Eduard
Iemand???

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #531 Gepost op: 11 december 2013, 11:44:41 »
Wij hebben er destijds voor gekozen het niet te doen (al hadden wij niet echt een feest maar een lang diner tot laat). Onze fotograaf raadde het juist af: het licht wordt minder, dus krijg je of foto's met flits die vaak dan toch niet mooi zijn, of foto's met veel ruis en mogelijk beweging omdat de iso omhoog moet en de sluitertijd alleen maar langer wordt. En daarnaast zijn de foto's zelf ook vaak wat minder charmant, zeker als er druk gedanst wordt of gedronken wordt ;)

Wegwerp cameraatjes of inderdaad vrienden foto's laten nemen met een digitale camera is vaak de oplossing. Heb je toch foto's, en je kunt gewetenloos dingen wegmikken die je niet mooi vindt :)

M14

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 817
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #532 Gepost op: 11 december 2013, 12:28:50 »
Wij hadden een DJ, waar tevens een fotoservice bij zat. Ze hebben foto's van (bijna) iedereen gemaakt bij binnenkomst en de hele avond zijn er tig foto's geschoten, net als bij een stapavond. Ik vind het heel erg fijn ook aan dat deel herinneringen op foto te hebben. De videograaf is ook tot bijna het einde gebleven. Dat heeft fantastische beelden opgeleverd!  Ik vind het juist wel leuk de mensen wat losser en dansend te zien. :)

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #533 Gepost op: 11 december 2013, 12:49:38 »
Dames, ik zoek iets en kan het niet vinden!
Ik zoek een fotograaf die het soort foto's maakt als in deze link: http://www.benmooreweddingphotography.com/gallery/

Ik kan het maar niet vinden voor een fatsoenlijke prijs (alles boven de 1000 euro voor 5/6 uurtjes vinden we te veel)

Wie heeft tips!??!!? Ik wil echt graag deze sfeer / uitstraling van de foto's maar ik kan het maar niet vinden, ik weet dat het allemaal met de bewerking te maken heeft maar hoe heet de stijl? En welke fotograaf kan dit doen voor een normale prijs!?!?
Het hoeft niet perse een bruidsfotograaf te zijn trouwens, ik heb ook wel hele goede concertfotografen of babyfoto's gezien, maar die doen dan weer geen bruiloften...

Dat is wel een vrij klein budget voor de kwaliteit foto's die je zoekt. Maar wellicht vindt je www.lerafotografie.nl leuk?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #534 Gepost op: 11 december 2013, 12:50:33 »
@Pitahaya, dat ziet er inderdaad wel heel goed uit! Mag ik je vragen of je mij een pb wil sturen met een inzichtje in de kosten? Ze zien er vrij duur uit namelijk...hahah...ik hoor het graag van je!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #535 Gepost op: 11 december 2013, 13:18:50 »
@pitahaya, thanks voor je pb, we gaan er naar kijken.

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #536 Gepost op: 11 december 2013, 13:39:53 »
Wij hadden verschillende fotografen: een goede vriend die de reportage 's ochtends gedaan heeft, een professionele fotografe die we betaald hebben voor de ceremonie en een goede vriendin heeft 's avonds foto's gemaakt tijdens het feest. En daar zijn echt een hoop leuke foto's uit gekomen! Nee, niet de kwaliteit van de foto's van overdag, maar voor een sfeerimpressie zeker leuk. Heb zelf mijn fotoboek gemaakt en heb ervoor gekozen om van het feest verschillende kleine fotootjes in het boek te zetten. Geeft een erg leuk beeld van de avond!

We hadden geen gewone openingsdans, maar een filmpje van onze openingsdans te paard die we al eerder opgenomen hadden en die we die avond hebben afgespeeld. Daar hoefden dus ook geen foto's van gemaakt te worden. Ik kan me voorstellen dat als je wel een openingsdans hebt, dat het leuk is als daar foto's van gemaakt worden. En ik heb ook erg leuke foto's van het gooien van het boeket, maar dat zou je bv. achter de openingsdans aan kunnen doen. Ons gastenboek was een fotoboek waarbij iedereen met een polaroidcamera op de foto werd gezet en vervolgens in het boek werd geplakt, dus iedereen stond sowieso op de foto. Maar evt. een rondje aan het begin met wat foto's van alle mensen, de openingsdans en evt. stukjes, verder zou een fotograaf er voor mij niet bij hoeven zijn :)

Jassou

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #537 Gepost op: 11 december 2013, 13:45:26 »
Wij hadden het niet en ik heb het ook niet gemist. Een videograaf op een feest vind ik zelfs irritant, ik word er heel erg zelfbewust van, hoe 'onopvallend' ze ook zeggen te zijn, mij vallen ze altijd op. ;)

Jorien26

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #538 Gepost op: 11 december 2013, 13:47:55 »
wij hadden de fotograaf tot het diner, tijdens het diner heeft mijn schoonvader foto's gemaakt (met een goede camera) en 's avonds hadden we onze eigen digitale camera neergelegd met een kaartje eraan dat mensen foto's en filmpjes konden maken ermee. Dat is uiteindelijk superleuk geworden, dus ik heb de prof fotograaf niet gemist 's avonds, maar ik zou er wel voor zorgen dat er wat foto's gemaakt worden.

Jassou

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #539 Gepost op: 11 december 2013, 13:51:25 »
Ja dat klopt, ook zonder prof fotograaf heb je altijd nog een hoop gasten die zelf foto's maken, dus foto's zijn er altijd wel. Onze prof fotografe zei toen dat dat een veel betere optie was: met het gebrekkige licht op een feest weegt het verschil tussen de kwaliteit foto's van een prof fotograaf en een amateur camera niet op tegen de prijs van de aanwezigheid van die prof fotograaf..

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #540 Gepost op: 11 december 2013, 17:39:32 »
Ik zu in ieder geval geen wegwerpcamera;s doen, kost een hoop geld en leverde hele slechte foto's op. Als ik het over had mogen doen liet ik en digitale camera rondgaan onder de gasten.


wedding2013

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #541 Gepost op: 12 december 2013, 23:06:06 »
Wij hadden fotograaf tot de openingsdans en heb het niet echt gemist. Heb nog wat foto's van de gasten maar die zijn door donker en disco verlichting gewoon niet echt mooi. En foto's van dansende mensen zijn niet echt charmant!

Wat ik wel ECHT wil aanraden is om de ceremonie te laten filmen. We hebben dat door een familielid laten doen, en het is prachtig geworden. Nu staat de muziek erop, de binnenkomst , de bruidskindjes, de woorden die we voor elkaar hadden geschreven, de woorden voor onze ouders :) Dit had ik nooit willen missen...

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #542 Gepost op: 13 december 2013, 10:30:25 »
Een fotograaf die meer dan 12 uur aanwezig is: die is op een gegeven moment echt doodop. Je kunt dan ook niet helemaal meer verwachten dat hij/zij met het feest even actief is dan de rest van de dag. Als ik 6 uur fotografeerde was ik al helemaal kapot, laat staan 12 uur of meer. Alleen hier al om zou ik een fotograaf nooit ook op het feest laten fotograferen.

11102014

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #543 Gepost op: 13 december 2013, 10:40:12 »
Een beetje partijdige reactie.. Ik ben zelf (trouw)fotograaf. Ik zou de fotograaf echt hooguit tot de openingsdans laten komen. Ik heb nu 2 x gefotografeerd incl feest en dat zijn niet de leukste / mooiste foto's. Zelf laat ik mijn fotograaf dus ook echt niet 's avonds nog komen.
De vermoeidheid is ook wel een puntje idd. Hou er rekening mee dat een fotograaf max 8 uur op zn top presteert. Je bent zo aan t focussen dat je op een gegeven moment je scherpte verliest. Tenminste ik wel hoor. Ik moet meestal 2 dagen echt bijkomen van zo'n intensieve dag.
 

Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #544 Gepost op: 14 december 2013, 08:53:08 »
Dames, ik zoek iets en kan het niet vinden!
Ik zoek een fotograaf die het soort foto's maakt als in deze link: http://www.benmooreweddingphotography.com/gallery/

Ik kan het maar niet vinden voor een fatsoenlijke prijs (alles boven de 1000 euro voor 5/6 uurtjes vinden we te veel)

Wie heeft tips!??!!? Ik wil echt graag deze sfeer / uitstraling van de foto's maar ik kan het maar niet vinden, ik weet dat het allemaal met de bewerking te maken heeft maar hoe heet de stijl? En welke fotograaf kan dit doen voor een normale prijs!?!?
Het hoeft niet perse een bruidsfotograaf te zijn trouwens, ik heb ook wel hele goede concertfotografen of babyfoto's gezien, maar die doen dan weer geen bruiloften...

Kijk eens op we loveweddings.nl die komen dicht in de buurt. Het heeft vooral te maken met de de Photoshop, op die manier krijg je de sfeer. Ook heeft de foto locatie er mee te maken en de fotostyling die bepalen voor een groot gedeelte de sfeer.

misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #545 Gepost op: 14 december 2013, 09:19:11 »
Wij hebben juist van t feest maar weinig foto;s die door de gasten zijn gemaakt..
En onze fotograaf heeft eigenlijk best leuke foto's gemaakt op 't feest....
We hadden hem eigenlijk alleen tot een half uur na de openingsdans maar hij bleef zelf langer...

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #546 Gepost op: 14 december 2013, 14:38:50 »
Pitahaya, zo hebben wij het ook gedaan. Van 10 tot 10..
Ook omdat we leuke foto's van het feest wilden hebben (een paar dan) en dat is toch wel heel leuk moet ik zeggen, dan het geheel te zien in het album.. Van klaarmaken t/m feest.
De openingsdans wilden wew sowiso op foto.
Fotograaf is uiteindelijk pas na 11 uur weg gegaan en toen vroeg ze zelfs nog of er foto's waren die wij heel graag wilden... want dan zou ze die ook nog wel even maken..

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #547 Gepost op: 14 december 2013, 16:23:32 »
@Pitahaya: da's een lastig iets inderdaad, hoe lang laat je de fotograaf komen en van wanneer tot wanneer?
Hebben jullie een vriend/vriendin die op jullie feest komt en die het leuk vindt om foto's te maken? (en die ook een beetje oog heeft voor leuke foto-momenten natuurlijk). Dan zouden jullie hem/haar kunnen vragen om foto's te maken van de hoogtepunten van jullie feest, desnoods tegen een kleine vergoeding en/of een etentje oid.

Zelf hadden wij een professionele fotograaf vanaf het aankleden in de ochtend tot en met het diner. We hadden het geluk dat een vriend van ons op ons feest zelf spontaan foto's begon te maken, dat zijn echt hele leuke foto's geworden! Natuurlijk geen fotografen-kwaliteit maar gewoon hele leuke spontane feestfoto's waar we heel blij mee zijn!
Dus mijn advies zou zijn: loop nog eens goed door je vriendenlijst heen of er een amateur-fotograaf tussen zit die het misschien leuk vindt om jullie 's avonds aan wat mooie plaatjes kan helpen!

wedding2013

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #548 Gepost op: 14 december 2013, 20:22:26 »
Als ik nog een tip mag geven, niet besparen op een fotograaf! Wij hebben uiteindelijk meer betaald dan we wilden maar ik ben zo blij dat we hiervoor gekozen hebben.

We hebben erop bespaard door voor het huwelijk een goedkoper diner samen te stellen en geen album te kiezen, maar dit zelf online te maken.

Je moet je voorstellen, de dag vliegt voorbij en alle indrukken en momenten komen zo op je af. dan is het daarna heerlijk om even te kunnen nagenieten van alle prachtige momenten die zijn vastgelegd.



Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #549 Gepost op: 15 december 2013, 10:36:58 »
Op het feest hadden we ons kleine digitale cameraatje neergelegd met een kaartje eraan, dat mensen er maar vooral veel foto's mee moesten maken en hem door moesten geven.
Bijna 300 foto's zijn er gemaakt (waarvan meer dan de helft onbruikbaar was , onscherp, over- of onderbelicht) maar een dikke 100 foto's waren echt kei leuk!! super spontaan en allemaal momenten op beeld die je zelf natuurlijk mist.
en kost niks op deze manier natuurlijk..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards