collapse

Auteur Topic: Zwaar Onderwerp  (gelezen 5269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tinq

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Gepost op: 22 januari 2010, 13:15:39 »
Sorry dat ik jullie lastig ga vallen met dit probleem...maar ik moet echt mn hart even luchten.

Ik heb gisteren gehoord dat het helemaal niet goed gaat met mn aller aller aller liefste vriendin. Het laatste jaar heeft zij het heel erg zwaar gehad. Zij heeft maagkanker. We hebben heel erg veel gesprekken gehad, over het leven...en de dood..en wij hebben ook een bijzonder 'lijntje' naar mekaar (voelen wanneer t met de ander niet goed gaat)

Gisteren heb ik dus gehoord dat de kanker terug is en dat zij weer een chemo traject in moet.

Zij zal om die reden ook niet op ons huwelijk aanwezig kunnen zijn. Ik heb natuurlijk tegen haar gezegd dat zij eerst aan zichzelf moet denken..dat we wel veel foto's maken (ik heb zelfs al aan een online huwelijk zitten denken, ga ik zo even op googelen) Maar ik vind het diep in mn hart echt verschrikkelijk dat iemand die mij zo dierbaar is er op deze voor mij zo bijzondere dag niet bij kan zijn. En terwijl ik dat denk voel ik me een egoist.....


Nou, ik snap ook wel dat jullie hier niks mee kunnen, maar mn hart is even een klein beetje gelucht....

Ratatosk

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2010, 13:24:04 »
Zo egoïstisch is dat niet hoor, dat je het zo erg vindt dat je vriendin er niet bij kan zijn. Je wilt haar er gewoon graag bij, gezond en wel.

Ik weet verder niks te zeggen, als ik eraan denk dat zo'n jonge meid kanker heeft wordt ik niet lekker. :sad:

daantje84

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2010, 13:25:53 »
Wat verschrikkelijk! Het is idd heel kl*te dat ze dan niet op jullie dag aanwezig zal zijn, dat vind ik niet egoistisch, heel begrijpelijk dat je het heeeeeeel erg jammer vind.

Heel veel sterkte de komende tijd!!

Dikke knuffel

Suusjeuh

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2010, 13:27:35 »
Ik kan me je gevoel nog voor de geest halen; 6 weken voor onze bruiloft hoorden we dat mn schoonzus ( op dat moment nog onze CM ) darmkanker had. De prognose was toen nog heel onzeker ( Niets bekend over uitzaaiingen, behandeling en al helemaal geen tijdsbestek waarin de behandeling zou starten ) dus voor ons was het toen ook even alles op pauze, en eerst weten hoe het met haar ging! Wij hebben toen afgesproken, dat mocht ze voor de bruiloft al chemo hebben, en heel ziek zijn, we geen feest zouden geven - maar wel trouwen. Gelukkig is het met haar allemaal "meegevallen" voor hoever je dat kan zeggen bij kanker; geen uitzaaiingen en de 1e chemo de dag na onze bruiloft. Wij hebben dus alles gewoon doorgezet, maar op foto's zien we wel een beteuterde schoonzus die natuurlijk niet 100% kon genieten van het feest, zij was tenslotte ziek!

Wanneer gaan jullie trouwen? Is er tijd om even pauze te nemen in de plannen? En hoe is de prognose van je vriendin?

In iedergeval heel veel sterkte, dit is echt vreselijk nieuws...

Sh@ron

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2010, 13:54:10 »
wat verschrikkelijk... ook ik weet uit ervaring hoe rot het is :sad:

wij hebben toen mijn schoonmoeder zelf nog met brancard naar het stadhuis laten komen, hebben veel foto's gemaakt ook met haar. Nu zijn juist die foto's zo extra speciaal...

Zou mooi zijn als je idd tijd kan inplannen om voor of na het ja-zeggen bij haar langs kan gaan

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Zwaar Onderwerp
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2010, 14:02:26 »
Bah... Naar nieuws...

Allereerst veel sterkte voor je vriendin en voor jou.
Hoe is haar prognose? Kan het nog zijn dat ze beter wordt zodat jullie samen de weddingvideo kunnen kijken met taartjes? Do hope so!

Iig. stevig balen dat ze nu niet bij de bruiloft kan zijn... (Dat je dat zo voelt is verre van egoistisch, het toont juist dat je veel om iemand geeft...)
Hoop dat er idd. een mooie oplossing komt zodat ze zoveel mogelijk "bij" jullie kan zijn op de bruiloft. Dat wat E. klinkt iig. goed in dat kader...

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Zwaar Onderwerp
« Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2010, 14:07:07 »
Ik sluit me aan bij het al het bovenstaande. Wat afschuwelijk! En er iets niets egoistisch aan dat je haar enorm zult gaan missen op die dag omdat ze er niet bij kan zijn. Dat geeft inderdaad alleen maar aan hoe belangrijk zij voor je is. Sterkte!

Tinq

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2010, 16:28:13 »
Fijn om te horen dat t niet egoïstisch is. Ik had zoiets van, zij krijgt dit afschuwelijke nieuws te horen...en ik ga zitten mekkeren over m'n huwelijk.

De vooruitzichten zijn niet heel gunstig, jammer genoeg. Een half jaar geleden is haar maag verwijderd. En nu is het alweer bezig. Tis niet operabel...nouja...we moeten maar proberen wat positieve vibes te sturen.

Ik vind het online van ons huwelijk wel een goed idee, is zij er toch bij. Achteraf een video bekijken is ook maar zo....achteraf. Het klopt gewoon niet als zij er niet bij is. (ik had al voorgesteld dat zij ons huwelijk zou inzegenen als bijzonder ambtenaar van de burgerlijke stand)

Het huwelijk of het feest afblazen, ik denk dat ze gek wordt als ik dat vertel!

Ik vind het trouwens heel rot om te lezen dat zoveel van jullie ook al gelijksoortige ervaringen hebben. T' is compleet waardeloos (ik moet netjes blijven hier he)

Bedankt voor jullie reacties.

Grtz Tinq

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Zwaar Onderwerp
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2010, 16:30:22 »
Wat verschrikkelijk is dit! Natuurlijk ga je haar missen op die dag als ze er echt niet bij kan zijn! Het moet een perfecte dag worden, en daarvoor zijn die mensen nodig die belangrijk zijn in je leven. Dat is veel belangrijker dan de perfecte trouwjurk of die geweldige locatie. Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd: ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent dat die rotziekte terug is, maar ook dat je erg verdrietig bent om je trouwdag.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Zwaar Onderwerp
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2010, 17:03:55 »
Misschien is er wel een mogelijkheid om bij haar langs te gaan of dat je een internet verbindig creeërt.
Dan hoort ze toch speciaal opjou dag thuis
Wat vreselijk zeg hoor.Sterkte voor jullie beide

Tinq

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2010, 17:17:31 »
Zojuist even een slim computer vriendje aan de telefoon gehad. Hij gaat zorgen dat de ceremonie on line te volgen is. Natuurlijk direct het goede nieuws aan m'n vriendin verteld...en ze vond het fantastisch! Poeh, een hele opluchting hoor, we hebben even samen zitten snikken...gewoon, omdat t zo fijn is dat ze er dan toch bij kan zijn. " En dan kan ik toch zien hoe mooi je er uit zult zien"

Ik moet even een brok wegslikken hoor...

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Zwaar Onderwerp
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2010, 17:30:32 »
[quote name=\'Tinq\' post=\'300399\' date=\'22 January 2010, 17:17\']Zojuist even een slim computer vriendje aan de telefoon gehad. Hij gaat zorgen dat de ceremonie on line te volgen is. Natuurlijk direct het goede nieuws aan m'n vriendin verteld...en ze vond het fantastisch! Poeh, een hele opluchting hoor, we hebben even samen zitten snikken...gewoon, omdat t zo fijn is dat ze er dan toch bij kan zijn. " En dan kan ik toch zien hoe mooi je er uit zult zien"

Ik moet even een brok wegslikken hoor...[/quote]
Oh wat fijn. Heerlijk toch zo is ze er toch wel bij.
Is de locatie van de fotoshoot niet bijhaar inde buurt? Anders zou je de fotograaf ook nog even mee kunnen nemen naar haar zodat jullie samen op de foto kunnen

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Zwaar Onderwerp
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2010, 17:53:05 »
Goed idee ook van HB! Samen een mooie foto maken, dat is wel heel belangrijk en fijn denk ik! Onbetaalbaar zulke dingen. En wat geweldig dat ze straks toch de boel kan volgen!! Kan me voorstellen dat jullie allebei enorm ontroerd waren...

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Zwaar Onderwerp
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2010, 18:46:56 »
Geweldig dat dat gaat kunnen! :biggrin: Zit hier gewoon te juichen voor je... Zo is ze er toch een beetje bij op jullie grote dag.

Elles

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2010, 19:14:38 »
Wat ontzettend moeilijk meid, dat ze er niet bij kan zijn op jullie dag! Mijn man moest ook zijn vader missen op onze trouwdag, omdat hij te ziek was om te komen. Wij hebben toen de telefoon naast de ambtenaar neergelegd, zodat hij alles kon horen. Dat was voor hem erg fijn, en voor ons daarom ook. Gelukkig heb je nu een oplossing gevonden zodat ze jullie dag toch nog een beetje mee kan maken!

Dikke knuffel!

roos

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2010, 21:31:15 »
Sterkte en een knuffel

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Zwaar Onderwerp
« Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2010, 23:39:10 »
Fijn om dit te horen! En wat HB ook al zegt: probeer in te plannen dat jullie naar haar toe gaan die dag; zodat ze toch nog deel uitmaakt van jullie dag en ook om dit vast te leggen op foto/film.

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Zwaar Onderwerp
« Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2010, 00:59:44 »
Jeetje, wat heftig. Kan me voorstellen dat je haar ongelooflijk gaat missen. Fijn dat je iemand hebt gevonden die een live ceremonie kan regelen. En wat HB zegt vind ik ook een goede: naar haar toe gaan om fotoos te nemen.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

noaka

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2010, 22:15:43 »
Heftig zeg, Ik sluit me bij bovenstaande aan, probeer tijd te creëren en ga bij haar langs. Succes de komende tijd!

Sandra1977

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2010, 10:12:13 »
Dit is inderdaad afschuwelijk. Zelf hebben wij niet zoiets meegemaakt, maar wij hebben onze huwelijksceremonie ook online gehad. Dit hebben wij toen gedaan voor vrienden van ons die er niet bij konden zijn, omdat ze in Australie wonen. Onze gemeente bood die mogelijkheid en ik weet dat er meerdere gemeenten zijn die het aanbieden. Misschien dus ook de gemeente waar jullie trouwen? Wij kregen dit zelf overigens op dvd mee van het stadhuis, dus leuk om terug te zien. Kostte niets extra's, was een service. Onze vrienden vonden het helemaal geweldig dat ze alles toch konden volgen.

Broekkie

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2010, 11:16:12 »
ik lees het net allemaal,
wat goed joh dat dat kan he online jullie huwelijk volgen.
super.

maar wat erg voor je vriendin, en jou natuurlijk ook.
kan begrijpen dat dat aan je hart gaat.
veel sterkte

Jory

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #21 Gepost op: 25 januari 2010, 20:13:55 »
Lieve Tinq,

Ik sluit me helemaal aan bij wat er al gezegd is. Je gevoel is totaal niet egoïstisch, je vriendin is duidelijk erg belangrijk voor je.

Heel fijn dat je hebt kunnen regelen dat de ceremonie online te volgen zal zijn voor haar, zodat ze er op deze manier toch bij kan zijn.

Heel veel sterkte!
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2010, 20:15:02 door Jory »

Dragonfly85

  • Gast
Zwaar Onderwerp
« Reactie #22 Gepost op: 25 januari 2010, 21:50:07 »
Jeetje, dat is heftig zeg!!

Een goede vriend van mijn vriendin kon ook niet bij haar huwelijk zijn omdat hij erg ziek was. Ik was ceremoniemeester en heb hem gebeld en de telefoon op de tafel voor het bruidspaar gelegd tijdens de ceremonie. Zo kon hij goed meeluisteren en was hij er toch een beetje bij.

Veel sterkte!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards