collapse

Auteur Topic: Is Dit Echt Zo Vreemd?  (gelezen 4539 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Gepost op: 25 maart 2010, 21:33:18 »
Ik krijg net de vraag van mijn zus/CM dat ze een lijst wil van alle adressen van onze genodigden.

Dit vind ik op zich niet erg, maar ik weet wat ze ermee wil gaan doen.

Ze wil alle gasten vragen iets mee te nemen voor ons. Jelle en ik hebben al eerder aangegeven dit niet te willen, net als stukjes enz.
Nu is ze dus boos omdat "ze niks mag organiseren"

Is dit zo raar dat wij dit niet willen?

En als we er alsnog mee instemmen, er staan een aantal vertrouwelijke adressen op de lijst (van Within Temptation)
Van ons weten ze dat ze een kaart kregen, maar om dan alsnog een brief te krijgen van iemand die ze niet kennen? Ik weet niet of ik dat wel moet doen, als die adressen op straat komen heb ik ook een probleem.. (niet dat ik mijn zus niet vertrouw, maar het idee.. we mogen ze niet doorgeven, dat staat in onze geheimhoudingsplicht rondom de band)

Trouwring

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2010, 21:37:48 »
Persoonlijk vind ik apart iets opsturen wel een beetje vreemd. Dat kun je dan beter bij de kaart stoppen.

En wat betreft stukjes, a4tjes: wij vonden alles helemaal leuk! Kan me ook niet helemaal voorstellen dat je dat niet ziet zitten - ik wist in ieder geval van al onze daggasten zeker dat ze alleen maar hele leuke dingen wilden doen, en dat is ook gebeurd. Maar goed zo is iedereen anders.

Want wat is de reden dat jullie geen stukjes willen?

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2010, 21:42:39 »
We hebben alleen een receptie -geen feest- en daar vonden we stukjes niet inpassen..

een tijdje geleden hadden ze het er hier al over dat ze mensen een doosje thee mee wilden laten nemen voor mij en een rol pepermunt voor jelle, omdat dit beide onze verslavingen zijn. Erg leuk, maar ons bedankje is thee en er staat een schaal pepermunt op de tafel bij het gastenboek..

En inderdaad, het achteraf nog opsturen vinden wij ook een beetje vreemd. In de wetenschap dat ze niks zouden doen op ons verzoek hebben we de kaarten gewoon opgestuurd en nu beginnen ze er dus alsnog over (mijn moeder dus ook.. :dry: )

jassou

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2010, 22:15:11 »
Ik vind het ook niet vreemd om een beetje huiverig te zijn met het geven van adressen... Wij hebben een nogal cultureel diverse groep mensen, en wat de ene nationaliteit doodgewoon vindt, gaat de ander raar van opkijken (de A4tjes met info over een gezamelijk cadeau gaat, vrees ik, niet erg goed vallen bij de andere kant die hier nog nooit van gehoord hebben, laat staan over stukjes!)

Dat je niet staat te springen om verrassingen op de avond zelf (receptie of feest) snap ik ook wel, dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Waarom zou je onderworpen moeten worden aan iets wat je niet leuk vind op je eigen feest, denk ik dan :)
Misschien dat je je redenen uiteen zou kunnen zetten? Misschien kunnen ze je dan geruststellen en kan er een tussenoplossing ofzo gevonden worden?

miru

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2010, 22:16:09 »
Niks vreemds aan hoor. Wij willen ook geen stukjes, verzamelboeken of wat er ook verzonnen kan worden. En onze CM denkt er geloof ook niet eens aan, dus ik maak me er nog niet al te veel grote zorgen over.

Wel zullen wij, wanneer we de eerste "grote" bespreking hebben over dè dag met onze Cm het meteen duidelijk maken dat we dat niet op prijs stellen. Er gaat dus geen apart briefje mee van de CM bij onze uitnodigingen en al zeker niet onze gastenlijst met adressen uitlenen. Geen denken aan.

Zelf vind ik het ook erg vreemd om iets helemaal los van de uitnodiging nog op te sturen. En zeker als jullie al hebben aangegeven er geen prijs op te stellen.

Ik heb van al mijn net getrouwde vriendinnnen dezelfde tip gekregen: maak er echt jouw dag van en trek je niet teveel aan van naaste familieleden die misschien teleurgesteld zijn over jullie plannen of  de zin 'dat zou ik zelf toch heel anders organiseren'.... Nog steeds een super-tip denk ik.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2010, 22:20:40 »
Ben ik helemaal met je eens miru.. maar als er dan zo gereageerd word dan ga je toch aan jezelf twijfelen.. :unsure:

jassou

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2010, 22:24:10 »
Ja, je wilt anderen toch een plezier doen... Bij mij waren ook mensen teleurgesteld dat wij, buiten de normale speeches, geen stukjes wilde. "maar waar ga je de mensen dan mee vermaken tijdens het feest?" Ik dacht dat muziek en drank voor genoeg vertier zouden zorgen...

Is er een andere mogelijkheid waarop je hen toch iets voor jullie kan laten doen? Dus zonder dat de hele gastenlijst er mee gemoeid is, of er stukjes gedaan moeten worden?

miru

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2010, 22:37:24 »
Ja klopt, je wilt ook anderen een plezier doen. Maar dat kan vast ook op andere manieren, precies wat Jassou zegt. En wat, tsja dat is natuurlijk van hoe jullie dag eruitziet :-)

Wij hebben samen afgesproken dat we (voor ons) kleine concessies doen op gebieden die wij niet zo belangrijk vinden maar bijvoorbeeld wel heel belangrijk voor mijn ouders. Maar op punten die wij echt belangrijk vinden houden we onze poot stijf.

Zo wil mijn vader bijvoorbeeld heel graag dat een bepaalde oom wordt uitgenodigd voor de feestavond, zelf heb ik daar weinig mee en van mij hoeft het niet maar voor hem is dat er gbelangrijk. En ach, het maakt ons niets uit. Dus die oom krijgt een uitnodiging.

Maar aan de andere kant hebben we heel duidelijk vastgehouden aan ons eigen idee van de lunch op de trouwdag. Wij gaan 's ochtends eerst foto's maken samen en willen daarna bij mijn ouders thuis lunchen met onze beide gezinnen. En niet nog met een heleboel andere mensen erbij, zodat we ons nog in relatieve rust en met mensen die ons goed kennen kunnen ontspannen en voorbreiden op de huwelijksviering die direct na de lunch is. Mijn moeder wilde juist bij de lunch ook andere familie uitnodigen. Deze familieleden komen uit het buitenland dus ik begrijp dat ze die leuk wil ontvangen. Maar volgens ons kunnen die familieden best voor zichzelf zorgen, totdat de dag echt begint. We nodigen namelijk iedereen pas uit vanaf de middag, behalve onze gezinnen. En de dag na bruiloft hebben ze zelf al alle buitenlandse familie uitgenodigd voor de lunch bij hen thuis. Dus waarom ook nog op onze trouwdag?

Toen hebben wij gezegd: als je dat echt wilt moet je dat doen, maar dan gaan wij met z'n tweeën ergens anders heen. Dat rustmoment is voor ons te belangrijk. Ik moet er namelijk niet aan denken om als ik terugkom van het foto's maken wordt opgewacht door 50 familieldeden die ons willen begroeten/ spreken/ alvast feliciteren etc....

Ik begrijp dat het voor iedereen anders is hoor, hierboven gewoon wat voor voorbeelden hoe het voor mij en mijn AS is :-)

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2010, 22:40:43 »
Dat is een goede oplossing en heel begrijpelijk ook, dat je een moment rust wilt.
Daarom hebben wij ervoor gekozen eerst lekker met zijn 2en weg te gaan voor de foto's, en daarna pas iedereen te zien in Hilversum.
Kunnen we de dag met zijn 2en starten..

Maar ik heb hier een moeder die een bepaald beeld van een bruiloft in haar hoofd heeft, en alles wat erbuiten valt kan volgens haar niet. Ja leuk, maar het is onze bruiloft! En die is met WT als rode draad al lekker alternatief.
Het is alleen zo vermoeiend dat je het moet blijven zeggen..

jassou

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2010, 22:45:41 »
Ben het met Miru eens. Doe consessies op punten waar jullie niet veel belang aan hechten. Dit geeft je ook een wat sterker punt in de 'onderhandelingen'; ja maar mam, jij mocht de uitnodigingen al bepalen!'

Je kunt je moeder ook vragen wat voor haar het belangrijkste is (zoals de oom van miru), en dan kijken of je daar niet in kan toegeven. Dan snapt ze ook wel dat ze niet alles kan bepalen, maar heeft ze toch datgene wat voor haar zo belangrijk is.
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2010, 22:46:14 door jassou »

ger

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2010, 08:24:55 »
Tja [size="7"]jullie[/size] gaan trouwen,

dus groot gelijk dat jullie ook zelf willen bepalen wat jullie wel of niet willen. niet twijfelen aan jezelf, maar doen wat het beste bij jullie past en voelt. maar een goed advies is nooit weg.

kim

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2010, 10:12:44 »
Ik vind persoonlijk dat je moet doen wat jullie willen. Jullie gaan trouwen, en niet je moeder of je cm.
Het is heel moeilijk om "geen rekening te houden met anderen" maar uiteindelijk is het jullie dag!

De familie van mijn as bestaat uit heeeeeeel veel personen. Waarvan ook heeeeeeeel veel nichtjes en neefjes. We hebben met allemaal goed contact, gaan af en toe eens leuke dingen doen, stappen of naar een concert. Maar toch nodigen wij ze niet allemaal uit. Moeilijk, maar het is onze dag.

jassou

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2010, 10:24:12 »
Het is heel moeilijk om "geen rekening te houden met anderen" maar uiteindelijk is het jullie dag!

Dit vind ik dan weer het andere uiterste. Natuurlijk is het de dag van het bruidspaar, maar om nu meteen 'geen rekening te houden met anderen' lijkt me wat ver gaan. Niet als het ten koste van anderen gaat. Ik denk dat een betere oplossing nog steeds is wat concessies te doen op punten waar je als koppel weinig belang aan hecht. Hiermee creeer je een hoop goodwill binnen de familie voor de rest van je huwelijk (behoorlijk langer dan die ene dag!), en heb je op lange termijn denk ik meer aan.

juudske

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2010, 10:32:48 »
Wij wilden het ook niet en het is uiteindelijk (naast de speeches van beide ouders tijdens het diner) ook niet gebeurd.
ze hadden bij ons wel iets origineels gedaan. ze hadden van ons beide en kleins af aan allemaal foto's verzameld en daar een soort fotoslinger van gemaakt en op de feestlocatie (niet recht in het zicht) opgehangen.

Maar wat iedereen eigenlijk al zegt, het is JULLIE dag, dus jullie wensen moeten die dag vervult worden!

Jessica11

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2010, 11:29:54 »
Ik weet dat onze CM's een brief hebben rondgestuurd, maar wij waren daar niet op tegen, dus dat is ok. Ze zeiden wel dat ze iets hebben geregeld wat onze dag alleen maar leuker maakt, dus niets vervelends. Ik vertrouw ze genoeg om ze daar vrijheid in te geven, maar we hebben dan ook weer heel uitdrukkelijk vermeld dat we geen spetterend afscheid willen aan het einde van de feest (stoelen optillen, You'll Never Walk Alone, dat soort onzin).

Ik denk dat blijven communiceren heel belangrijk is, en vertel ook waaróm je iets niet wilt.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2010, 15:12:33 »
Nou.. ze krijgt hem nu helemaal niet meer!

begin er net over tegen mijn moeder, dat ik best de adressenlijst wil geven maar niet allemaal want die van de band geef ik niet door.

Toen vond ze me zielig.

Vergeet het dan maar  :dry:

jassou

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #16 Gepost op: 26 maart 2010, 15:52:07 »
....zielig??  :blink:
Waar haalt ze dat dan vandaan? Ben je ook zielig als je niet je hele lijst met telefoonnummers met iemand wil delen? Sinds wanneer is het zielig als je je aan een eerder gemaakte belofte houdt? If anything, het maakt je meer betrouwbaar.... Waarom wil ze uberhaupt een band betrekken bij (neem ik aan) een cadeau? Wat heeft die band er mee te maken?

Als ze echt zo gung-ho op die lijst is, zonder ook maar een beetje de sluier op te lichten over waarom, dan gaat ze er zelf maar achteraan, denk ik dan.  :tongue:

~M*M~

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2010, 15:57:55 »
waarschijnlijk zit je helemaal niet op mijn mening te wachten maar ik denk dat je teveel deelt.

Je had gewoon een lijst kunnen geven van de normale gasten.
Had ze zich later afgevraagd waar de andere adressen zijn gebleven, had je het via een contact van bijv het managment oid kunnen laten lopen.

gewoon niet teveel info geven, niet zeggen je krijgt die speciale adressen niet, maar hier zijn de adressen punt.

trouwens heel logisch dat je die adressen niet hebt gegeven

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2010, 16:11:41 »
@jassou:

wij hebben veel contact met de band, werken ook voor hun fanclub en hebben elkaar via hun ontmoet. Ze komen dus ook naar de bruiloft.
alleen 2 bandleden niet, die zitten dan in de studio :tongue:

@M&M

Ik heb het er net met Jelle over. Hij zegt hetzelfde als jij. "geef maar gewoon maar laat die van WT weg, dan zijn we daar vanaf"
Dus dat ga ik maar doen.

Kleintje

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #19 Gepost op: 27 maart 2010, 14:21:13 »
Ben het ook eens met M&M. Snap ook niet wat precies het probleem is (was). Als je niet wil dat er post naar mensen uit je lijst gestuurd wordt geef je de adressen niet, als je dat wel wilt, maar naar één bepaald adres (welk adres doet er verder niet toe) niet, dan geef je alleen de adressen waar wel iets naartoe moet. Simpel toch? (sorry als dit een beetje bot klinkt, maar kon het niet anders formuleren)

lydia

  • Gast
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #20 Gepost op: 27 maart 2010, 16:13:08 »
het is niet heel raar dat jullie niet willen dat er iets wordt georganiseerd qua gezamelijk cadeau van alle gasten. soms komt daar echt iets heel stoms uit.
maar, misschien moet je je zus hier maar gewoon haar gang in laten gaan. want het lijkt er op dat ze hierop echt haar zinnen heeft gezet, en anders misschien in staat is op jullie trouwdag de gasten in actie te zetten om tot iets gezamenlijks te komen.
het woord 'zielig' is natuurlijk hierin helemaal niet op zn plek, maar lijkt eerder op een soort frustratie waarin je moeder haar woorden niet kan vinden en geen idee heeft hoe ze moet reageren (lijkt zelfs wel heel erg gespannen/ gestresst). ik ben van mening dat je zoiets nooit tegen iemand mag zeggen.

ps; onze cm's sturen wel een briefje mee: nu maar hopen dat iedereen een fles wijn moet meenemen;)
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2010, 16:14:05 door lydia »

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Is Dit Echt Zo Vreemd?
« Reactie #21 Gepost op: 27 maart 2010, 16:31:05 »
Wij beslissen alles zelf en de fam. heeft helemaal geen inspraak.
Is echt heeeeerlijk!!
Wij willen ook geen stukjes. Ik vind dat echt een verschrikkelijk ongemakkelijk iets!
Het enige nadeel is dat mensen dan zo dom reageren, als je zegt dat je geen stukjes wilt. Dan heb ik echt zin om ze een klap in het gezicht te geven :dry: (ik doe het dan wel niet :laugh: )Dus dan zeg ik heel duidelijk: ik vind stukjes echt stom en belachelijk en dat gaan we dus echt niet doen!!!! Meestal schrikken ze daar wel van en houden ze erover op.
(ik weet het, dit verhaal komt heel raar en aggressief over, maar ik ben er zo zat van dat mensen denken dat het leuk is om te zeggen: dat zullen we nog wel eens zien.)
Gelukkig hebben we een goede ceremoniemeester die dat ook niet toe zou staan.
Ik denk dat je gewoon duidelijk moet zijn. Jij hebt het voordeel dat hun alle adressen niet hebben dus nee, is gewoon nee.
En moeders?: gewoon negeren en nee blijven zeggen!! Ik weet dat het soms moeilijk is, maar gewoon consequent blijven!! Nix vertellen en nee is nee.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards