collapse

Auteur Topic: Polscorsage  (gelezen 5706 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willeke

  • Gast
Polscorsage
« Gepost op: 31 maart 2010, 21:50:43 »
Hallo!

Misschien een hele domme vraag; maar om welke pols doe je een polscorsage? Ik wil'm graag om de linkerpols maar we hebben de ringen ook links, kan dat of maakt dat niets uit?

Groetjes!

jassou

  • Gast
Polscorsage
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2010, 22:24:09 »
Ik weet niet 'hoe het hoort', al denk ik niet dat daar regels voor zijn hoor. Maar misschien is dit handig: Het advies wat ik kreeg over links of rechts mijn ring dragen (want ik ben niet gelovig) was: pak de hand waar je niet mee schrijft, dan beschadigt de ring het minst snel, of uberhaupt niet.

Je schrijf hand gebruik je continu, en daarmee stoot je ook geregeld tegen dingen. Als ik een corsage aan mijn rechtpols zou hebben, dan zou die steeds tegen deurklinken stoten, op tafel rusten bij het schrijven (ok, dat doe je op die dag niet vaak....) etc. Mij zou links veiliger lijken.

Ik weet wel dat sommigen op dit forum een polscorsage hadden, die hebben vast ook tips.

Femke

  • Gast
Polscorsage
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2010, 06:03:19 »
advies: idd de hand waarmee je niet schrijft, dus ben je rechts, dan draag je hem links

Willeke

  • Gast
Polscorsage
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2010, 07:36:53 »
Bedankt voor jullie reacties :)

Linker ringvinger en linkerpols wordt het dus. Lijkt me ook wel mooi voor de foto's :)

karen123

  • Gast
Polscorsage
« Reactie #4 Gepost op: 1 april 2010, 08:16:23 »
Ik wou eerst ook voor een polscorsage gaan.. Maar heb toch besloten om het niet te doen. (Ik denk dat het te druk gaat worden bij mijn kleed!) Ik heb wel een armband en in de bruidswinkel zeiden ze dat een bruid normaal niets aan haar pols draagt omdat het helemaal draait om de ring.. Maar ik wil die armband toch dragen, dus dan zeiden ze dat ik het beter niet kon dragen aan de kant waar ik mijn ring draag. Ring ga ik rechts dragen, mijn armband dus links!

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Polscorsage
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2010, 11:05:56 »
en daarbij,mensen die je feliciteren.. geven hun rechterhand.. pakken je een keertje bij je pols vast tijdens de felicitatie,dat leest nu stom maar is heel normaal, is je corsage kapot..

ohja, ik draag gewoon mijn ring aan mijn rechterkant..

lydia

  • Gast
Polscorsage
« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2010, 23:25:39 »
ik las wel dat je je gewone boeket voor de ceremonie aan de ene kant draagt en na de ceremonie aan de andere kant.. welke weet ik niet meer, maar je zou bijna denken dat er idd een betekenis achter zit.

jassou

  • Gast
Polscorsage
« Reactie #7 Gepost op: 3 april 2010, 01:17:17 »
Er schijnt ook iets te zijn met dat je links loopt naar de ceremonie en recht als de ceremonie af is gelopen, maar zou aan dat soort dingen niet te veel waarde hechten. Tenzij je de betekenis achter die 'stoelendans' kent en het wel ziet zitten :)

CCBloom

  • Gast
Polscorsage
« Reactie #8 Gepost op: 4 april 2010, 12:30:25 »
das omdat je met je man samen loopt...na de ceremonie ben je getrouwd en een getrouwde vrouw loopt recht van haar man....

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards