collapse

Auteur Topic: Het grote nagel-topic  (gelezen 26937 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steef

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #50 Gepost op: 2 september 2010, 20:28:54 »
Bedankt voor de tip! :wink:

Inkie85

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #51 Gepost op: 2 september 2010, 21:07:51 »
Ik heb altijd hele slechte nagels gehad, maja, beet ze dan ook altijd ijselijk kort af. Korter dan eigelijk mogelijk zou moeten zijn  :ph34r:

Heb nu de laatste anderhalf jaar ein-de-lijk (na 24 jaar!!!!) mn bijtverslaving afgeleerd!!! En ben nou helemaal van de nagellak voor de gein :tongue: Heb niet altijd nagellak op, maar soms in n melige bui met n vriendin creeeren we zelf wat. Had laatste keer blauwe nagels met witte vlindertjes (blauwe lak, vlindertjes waren stickertjes). Op mn grote teen heb ik momenteel n grote smiley staan, kon het niet laten toen ik ze aan t lakken was. Gewoon twee puntjes en n streepje met zwarte lak op de lichtpaarse ondergrond :tongue:

Maar goed, voordat jullie denken dat ik altijd met clownsnagels rondloop : doorgaans zijn ze gewoon naturel, of heb ik n french manicure... Denk dat ik dat laatste ook ga doen voor de bruiloft, iig op mijn eigen nagels, daar ben ik nu zo trots op dat ik die lang kan houden! Misschien dat ik nog met een stickertje een final touch geef... bijvoorbeeld n klein plat 'diamand'achtig stickertje in een hoekje ofzo... weet niet, kijk nog wel... nog tijd zat, ga in mei pas trouwen...

w&ndy

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #52 Gepost op: 4 september 2010, 15:31:56 »
Hey meiden,

Ik trouw over kleine 3 weken en zit met een dilemma.
Heb van mijzelf redelijk lange nagels en lang nagelbed,werk alleen in de zorg waardoor ik dus niet gegarandeerd over 3 weken ook nog lange nagels heb. Nu heb ik een afspraak staan voor acryl nagels de woe voor mn trouwen. Is een laagje acryl over je eigen nagels ook mooi of komen er dan sneller scheurtjes/belletjes onder? Ben vorig jaar voor een vriendin haar bruiloft naar een andere nagekstudio geweest en die had zo'n laagje erop gezet (kant en klaar uit een potje) volgens mij kan dit al niet maar ja, maar toen zag het er na 1 dag al niet meer uit (belltjes en scheuren in de laklaag)
a)wat is er toen op mn nagels gedaan?
b)is een laagje acryl net zo langhoudend en mooi als met en tip erop?

Iemand tips/antwoord?

Bedankt alvast!

misstiara

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #53 Gepost op: 6 januari 2011, 17:29:41 »
Hoi,

Aangezien je handen een belangrijke rol spelen die dag ( Foto's met je trouwring!). wil ik graag mooie nagels hebben.
Wat doen jullie met jullie nagels?

Ik heb iets gelezen over acrylnagels of gelnagels...ik weet niet wat precies het verschil is.
Ik vroeg me dan ook af, hoeveel dagen voor de bruiloft doe je dit? Hoe werkt dit? Hoe lang blijft het mooi zitten?

Groetjes!

SGV

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #54 Gepost op: 6 januari 2011, 17:48:06 »
Ik wil geen nep-nagels. Ik denk dat ik een french-manicure laat doen bij een nagelstyliste hier om de hoek. Heel natuurlijk dus. Binnenkort maar eens gaan uitproberen.

KarinB

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #55 Gepost op: 6 januari 2011, 17:54:29 »
French Manicure, sluit ik mij bij aan.
Ik heb alleen van die oude vrouwenhandjes dus weet nog niet of ik uberhaupt met mijn handen op de foto wil.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote nagel-topic
« Reactie #56 Gepost op: 6 januari 2011, 17:58:44 »
Ik hecht erg weinig waarde aan m'n nagels, en heb ontzettende winterhanden (kloven!!), maar ik heb m'n nagels wel laten groeien (ietsje, want ik mag ze niet boven mijn vingertoppen uit laten komen, dan kan ik m'n werk niet meer doen) en heb een best prijzige handcreme gekocht om m'n handen echt goed te verzorgen. De dag voor de bruiloft ben ik bij een manicure geweest, die mijn droge handjes een lekker 'masker' heeft gegeven en daarna mijn nagels gevijld en gepolijst heeft(prachtige glans!). Ik heb dus wel iets beter m'n best gedaan, we zullen zien hoe het er op de foto's uitziet, maarja, die kloverige handjes horen gewoon bij mij, klaar. :)

b-aukii

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #57 Gepost op: 6 januari 2011, 18:08:45 »
ik heb al acrylnagels dus ze worden mooi wit met een steentje op de ringvinger denk ik

KarinB

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #58 Gepost op: 6 januari 2011, 18:23:29 »
lnx, welke mag ik vragen welke handcreme je hebt gekocht? Misschien helpt het mijn oude vrouwenhandjes ook??

Marry24

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #59 Gepost op: 6 januari 2011, 18:34:23 »
Ik heb acrylnagels laten zetten. Weet alleen zo ook even het verschil niet met gelnagels. 4 dagen voor de bruiloft heb ik ze laten zetten en de dag ervoor ben ik terug gegaan om ze bij te laten vullen :shock: 4 dagen na de bruiloft ben ik al 1 nagel verloren. Als je nagels dus erg hard groeien zou ik het niet doen.

twijfeltje

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #60 Gepost op: 6 januari 2011, 19:03:49 »
Ik heb de mazzel dat ik van mezelf al mooie nagels heb (al zeg ik het zelf :tongue: )
Ik hoop dat ze dan niet ineens afbrokkelen en met een mooi lakje of french manicure moet dat wel lukken.
Nepnagels vind ik er vaak nep uitzien en dat valt zo op voor 1 dag.
Ik verzorg ze eigenlijk altijd wel, dus goed genoeg zo.

Maar als je twijfelt kun je altijd een tijdje voor je bruiloft nagels laten zetten om te kijken hoe je het bij jezelf vind staan.
Mooi: bijhouden
Niet mooi: er weer af (laten) halen
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2011, 19:04:44 door twijfeltje »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote nagel-topic
« Reactie #61 Gepost op: 6 januari 2011, 19:20:32 »
lnx, welke mag ik vragen welke handcreme je hebt gekocht? Misschien helpt het mijn oude vrouwenhandjes ook??
Vast! Het helpt mij ook goed, heerlijk spul! Het is deze. Ik kocht het bij (en op aanraden van) de manicure :) Het is wat prijzig, maar je hebt er maar heel weinig van nodig. Het voelt echt prettig aan op je huid en trekt snel in. Mijn handen zijn er in elk geval veel zachter en soepeler van geworden! Ik heb het pompje naast de handzeep in de keuken staan, dus telkens na het wassen (en drogen) smeer ik mijn handjes in. Zo vergeet ik niet om een aantal keer per dag te smeren :)

Nogevengeduld

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #62 Gepost op: 6 januari 2011, 19:22:22 »
Ik heb nooit acryl of gelnagels maar na lang twijfelen heb ik er toch voor gekozen om acrylnagels te laten zetten.
Dat was 2 dagen voor de bruiloft. Ik mocht kiezen tussen acryl of gel en mij werd verteld dat als je nagels wat boller zijn, je beter voor gel kan kiezen omdat acryl er dan sneller afklapt. Ik heb zelf vrij platte nagels en heb gekozen voor acryl omdat dat natuurlijker oogt en omdat ik niet bang hoefde te zijn dat ze er af zouden gaan.

Alleen het eraf halen was niet zo'n pretje. Dat was zo'n 5 weken na de bruiloft. Je loopt een tijdje met minder mooie nagels maar dat is na 2 a 3 weken voorbij.


stevenenlinda

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #63 Gepost op: 6 januari 2011, 19:41:02 »
Ik heb jaren acryl nagels gehad omdat ik echt een nagelbijter ben. Heb sinds okt ong. in eens besloten om ze er af te laten halen en mijn eigen nagels zijn gewoon altijd goed gebleven en niet lelijk. Moet zeggen dat het aardig lukt om ze netjes te houden, tenzij er een scheurtje in zit, dan begin ik weer met bijten  :unsure:

Als je nagels laat zetten, ga dan wel voor een goede salon, dan ogen ze echt heel mooi en best natuurlijk al zeg ik het zelf. Omdat ik zelf zo trots ben dat het mij lukt zonder ga ik ook zeker zonder kunst nagels trouwen! (tenminste dat hoop ik)

ZOals de foto hierboven vind ik wel dat het het totaal plaatje compleet maakt!

Marretje

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #64 Gepost op: 6 januari 2011, 19:45:09 »
Ik houd mijn nagels ook naturel.
Laat ze iets langer doorgroeien tegen die tijd( ik trouw 15 april) en ben nu al bezig met een kuurtje.
Nagelriempjes en nagelverharder...goed smeren!!!
Mijn handen zijn me nu al dankbaar want ze zijn heerlijk zacht..
En dag voor het trouwen ga ik naar de manicure en laat dan mijn handen verwennen met een parafine pakking en dan worden mijn nagels French gelakt maar dan rozig en geen wit randje..

misstiara

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #65 Gepost op: 6 januari 2011, 20:30:45 »
@ nogevengeduld
Ja wat ontzettend mooie nagels! Dit zijn dus acrylnagels.
Heeft iemand misschien een foto van eigen nagels french manicure gelakt? Ben benieuwd hoe dat er dan uitziet.

Wat doen ze dan bij acrylnagels? Plakken ze de nagels op jouw eigen nagels of zo? Ik heb nu ook lange nagels, halen ze die dan eraf?

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Het grote nagel-topic
« Reactie #66 Gepost op: 6 januari 2011, 20:46:08 »
Dit zijn mijn echte nagels, ik heb ze een dag vantevoren laten doen, en dat was eigenlijk best wel even relaxed omdat je de rest van de dag best druk bent.



Het valt me nu pas op dat mijn wijsvinger eigenlijk best wel verkleurd is door de nicotine :dry:

stevenenlinda

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #67 Gepost op: 6 januari 2011, 20:57:06 »
Mooi!

Nogevengeduld

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #68 Gepost op: 6 januari 2011, 21:39:54 »
misstiara, ze plakken de tip (verlenging) van de acrylnagel op je eigen nagel waarbij ze je eigen nagel in model vijlen.
Dan vijlen ze de overgang van de tip naar je eigen nagel glad en brengen hierover een laagje acryl aan.
De tip van mijn acrylnagels waren al wit maar je kunt ook kiezen voor tip zonder kleur zodat je ze zelf kunt lakken of er een french manicure op kunt zetten.

misstiara

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #69 Gepost op: 6 januari 2011, 23:11:25 »
Hoi Wievie,
Dat ziet er ook mooi uit zeg!
Dat ziet er wel natuurlijk uit.

@ nogevengeduld
dank je voor de uitleg. Ik had echt geen flauw idee hoe dat ging. Dus ze plakken alleen een verlenging er aan vast en dan nog een laagje over de hele nagel heen. Ik dacht dat er een complete nieuwe nagel op werd geplakt, zoals je ook wel in de kruidvat ziet, van die kunstnagels. Maar dat is het dus niet.

Hoeveel tijd ben je ongeveer kwijt met het zetten van acrylnagels?

vlinder84

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #70 Gepost op: 7 januari 2011, 15:28:26 »
Mijn nagels groeien als kool en zijn ook heel sterk. Geen nepnagels voor mij. Het enige wat ik minder mooi vind is dat een aantal nagels nogal geribbeld zijn. Ik denk dat ik er een paar lagen blanke lak over doe.

twijfeltje

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #71 Gepost op: 7 januari 2011, 17:32:20 »
@vlinder:
Je kunt je nagels ook mooi vlak, glad en glanzend vijlen met een polijstvijl.
Dan ben je van groefjes, ribbels en oneffenheden af, glimmen ze ook al zonder lak en heb je geen scherpe randjes meer waardoor ze minder snel kunnen splijten en brokkelen enzo (zo werkt het bij mij dan)
@Wievie: mooi!
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2011, 17:32:40 door twijfeltje »

vlinder84

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #72 Gepost op: 7 januari 2011, 18:29:14 »
Ik heb dat 1x laten doen, en het werd best mooi toen. Ik heb alleen wel gehoord dat je nagels er behoorlijk dun van worden en dat ze dan sneller splijten/ afbreken dus ben ik er een beetje huiverig voor. Maar aan de andere kant... ze zien er dan wel mooi uit op m'n trouwdag. Eén keer zal wel niet zoveel kwaad kunnen.

twijfeltje

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #73 Gepost op: 7 januari 2011, 18:34:44 »
Je moet niet al te fanatiek vijlen, gewoon het bovenste laagje.
Als je het dan inderdaad niet te vaak (of gewoon 1 keer) doet moet dat lukken hoor!
Pas als het uitgegroeid is, hoef je opnieuw te polijsten.

Heb het een tijdje gedaan, maar is nu al weer een paar jaar geleden.
Kan met niet herinneren dat ze echt dun werden.
Succes in ieder geval

suzel

  • Gast
Het grote nagel-topic
« Reactie #74 Gepost op: 8 januari 2011, 21:01:02 »
@ wievie: ik vind je nagels echt supermooi! heb je echt wit wit of ivoorwit als randje?

Ik ga ook proberen mijn eigen nagels te doen met french manicure. Ze zijn nog niet echt supersterk maar hoop door ze goed te verzorgen dat ze sterker en langer worden. In april mag ik mijn jurk weer passen dus kan ik kijken of het er mooi bij staat. Heb net een proefje gedaan (ben er nog niet heel bedreven in en mn pinknagel is nu nog te kort :) ) ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

@vlinder: ik zag vandaag in de drogist ook van herome iets van nagelvuller voor als je geribbelde nagels hebt. Het is volgens mij een soort nagellak...
« Laatst bewerkt op: 8 januari 2011, 21:04:44 door suzel »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards