collapse

Auteur Topic: September Populaire Trouwmaand?  (gelezen 44882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nanna

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #50 Gepost op: 1 juni 2010, 15:43:58 »
Gelukkig hebben wij ook een goede CM. Maar sommige dingen wil ik niet uit handen geven. Ik zou de kaarten echt zelf willen versturen. Wat als ze een daggast een kaart voor de receptie sturen? Als ik het zelf doe, kan ik ook mezelf de schuld geven als het misgaat. :wink:

Sil78

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #51 Gepost op: 2 juni 2010, 16:15:17 »
Wij trouwen op 08-09-'10! En ook lekker druk met de voorbereidingen. Er zijn nog een paar dingen welke echt in een rap tempo even achteraan gegaan moet worden. Mijn lief wil graag nog in de kerk trouwen maar ja, moet je dat wel regelen. Dat is iets wat op zijn lijstje staat  :) meeste doen we samen maar dit is iets wat hij moet regelen. Ik ben zelf niet gelovig opgevoed en als hij het wilt, dat trouwen we ook in de kerk. Maar ja, afwachten of wat nog wel kan. We willen in de buurt van onze locatie in een kerkje trouwen. Die hebben we al gezien en vernomen van onze locatie dat daar vaker getrouwd wordt dus als de datum nog niet bezet is....heeft vriendlief geluk :biggrin:
Verder vlgd wk afspraak over de kaarten (eigen ontwerp) en mbt de muziek. MOrgenaaf gaat briendlief voor een pak op pad en ik ga voor een eerste afspraak naar iemand voor m'n haar en make-up. Ik ben zooooo benieuwd!!

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #52 Gepost op: 3 juni 2010, 21:42:08 »
Gelukkig hebben wij ook een goede CM. Maar sommige dingen wil ik niet uit handen geven. Ik zou de kaarten echt zelf willen versturen. Wat als ze een daggast een kaart voor de receptie sturen? Als ik het zelf doe, kan ik ook mezelf de schuld geven als het misgaat. :wink:

Ik heb blindelings vertrouwen in beide....we hebben een dagkaart en een feestkaart en 2 gastenlijsten
daarbij was het ook praktisch:
in de periode dat de kaarten de deur uit moeten zijn we zelf 2 weken op vakantie!  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2010, 21:43:38 door wij gaan trouwen »

Sil78

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #53 Gepost op: 3 juni 2010, 23:35:18 »
Nou, ik heb liever ook zelf de touwtjes in handen. Niet dat ik mijn CM niet vertrouw maar wil samen met mijn aanstaande alles zelf regelen en met ons huwelijk bezig zijn. Ik ga niet iemand anders met mijn klusjes opzadelen maar ja, zo zit iedereen er anders in. dat moet natuurlijk kunnen!

Nanna

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #54 Gepost op: 4 juni 2010, 10:27:44 »
Jazeker, ieder doet het op zijn eigen manier en zo hoort het ook. Ik vind het trouwens ook leuk om te doen. Ik weet dat er CM zijn die ook nog een briefje bij de uitnodiging instoppen, maar onze cm doet dat apart.

Aangezien iedereen in dit topic in september trouwt....: wanneer versturen jullie je uitnodigingen? Ik weet dat 6 weken van te voren "normaal" is. Ik vind dat erg kort. Maar we hebben ook de zomer en dus veel vakanties ervoor. Nu dachten wij ze eind juli te versturen (we trouwen 25-09). Maar ik ben bang dat als ze eenmaal klaarliggen en de enveloppen geschreven zijn en de postzegels geplakt, ik niet meer kan wachten. :-s

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #55 Gepost op: 4 juni 2010, 10:39:11 »
wij trouwen ook in september maar pas volgend jaar dus ik moet nog heeeeeel veel geduld hebben

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #56 Gepost op: 4 juni 2010, 10:51:37 »
Nanna, ik ben bezig met de enveloppen te schrijven en wil de kaarten nog deze maand op de bus doen, dus voor de zomervakantie. nu trouwen wij eerder, op 3 september en wil ik graag voor 1 augustus rsvp's. Maar dan is het dus 8-10 weken van tevoren, met de zomervakantie ertussen.

Kim van Gameren

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #57 Gepost op: 4 juni 2010, 11:28:47 »
Hoihoi Nanna,

Net als Chantal3-9 doe ik ook deze maand (eind juni) onze kaarten op de post.
Wij trouwen 10 september en in verband met de naderende vakanties doen wij ze dus ook eerder op de post dan de 'gebruikelijke' 6 weken.
Bewust heb ik de kaarten niet te vroeg gemaakt (maak ze zelf) anders hadden ze nu al onder het stof gelegen.  :biggrin:
Ben nu volop met de tekst bezig (zie topic, doe het zelf), zodra die perfect is kan ik de finishing touch eraan gaan leggen.
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2010, 11:29:12 door Kim van Gameren »

Sil78

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #58 Gepost op: 4 juni 2010, 11:42:31 »
Wij hebben vlgd wk een afspraak met onze fotografe die ook onze kaarten doet. We hebben een eigen ontwerp. Zodra ze klaar zijn, gaan ze ook weg. Wij trouwen op 03-09 dus net wat jullie zeggen ivm vakanties ed wat eerder op de post dan gebruikelijk. Ik ben zo benieuwd hoe ons ontwerp en in het echie eruit komt te zien!!

daanbanaan

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #59 Gepost op: 4 juni 2010, 13:22:28 »
Ik heb onze kaarten gister op de post gedaan en we trouwen 10 september. Ook met oog op de aankomende vakanties en mensen die misschien nog vrij moeten vragen voor hun werk.

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #60 Gepost op: 6 juni 2010, 14:58:10 »
Jazeker, ieder doet het op zijn eigen manier en zo hoort het ook. Ik vind het trouwens ook leuk om te doen. Ik weet dat er CM zijn die ook nog een briefje bij de uitnodiging instoppen, maar onze cm doet dat apart.

Aangezien iedereen in dit topic in september trouwt....: wanneer versturen jullie je uitnodigingen? Ik weet dat 6 weken van te voren "normaal" is. Ik vind dat erg kort. Maar we hebben ook de zomer en dus veel vakanties ervoor. Nu dachten wij ze eind juli te versturen (we trouwen 25-09). Maar ik ben bang dat als ze eenmaal klaarliggen en de enveloppen geschreven zijn en de postzegels geplakt, ik niet meer kan wachten. :-s

Wij hebben de kaarten zelf uitgezocht, gemaakt en de enveloppen geschreven...
Het "klusje" wat wij dus uit handen geven is het op tijd versturen van onze kaarten (vanwege onze vakantie) en deze te controleren met de gastenlijsten...daarbij gaat er inderdaad een begeleidend schrijven van de CM bij...

We trouwen 25 september, de kaarten gaan 24 juli de deur uit...

Nanna

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #61 Gepost op: 8 juni 2010, 15:13:48 »
hmmm... als ik het zo hoor moet ik toch nog gaan opschieten. Onze kaarten zijn nog niet eens besteld, we moeten eerst nog een mooie foto zien te maken van onszelf.... Krijg het nu een beetje warm. Gelukkig hebben we ze na een week in huis als we ze bestellen. (maar dan eerst ook nog de proefdruk enzo) We moeten er toch maar eens snel mee aan de slag.
Gelukkig trouwen we niet begin september, maar pas de 25e, scheelt toch weer 3 weken. :wink:

MacNouk

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #62 Gepost op: 10 juni 2010, 20:25:33 »
Ik heb mijn trouwkaarten afgelopen maandag gepost. Ook vanwege alle vakanties en familie in het buitenland. Heb nog wel even getwijfeld of we de trouwkaarten voor de familie in het buitenland eerder op de post zouden doen maar ze hebben veel contact met de familie in NL dus dan krijg je weer onderlinge verschillen (vinden hun). Dus ondanks dat ik ook op 25 september trouw heb ik ze afgelopen maandag gepost. Dit hebben we trouwens ook gefilmd :wink:
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2010, 19:24:30 door MacNouk »

Nanna

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #63 Gepost op: 18 juni 2010, 10:40:45 »
Wat een leuk idee om dat te filmen!! Wij gaan er in ieder geval foto's van maken. Morgen kan ik de proefdruk gaan halen!!! Als we die goedkeuren zijn ze er in een week. Zodra ze allemaal geschreven en gestrikt zijn dan stuur ik ze weg ook! Heb er zin in, ben heel benieuwd naar de reacties. Hebben jullie nog veel reacties gekregen toen de kaarten eenmaal verstuurd waren?

eve-liene

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #64 Gepost op: 20 juni 2010, 08:15:59 »
hoi hoi,

Nou wij hadden onze kaarten al een maand geleden binnen en hadden besloten ze gewoon al vroeg op de post te doen omdat de vakantie er tussen zit en we ook moeten weten of er mensen niet komen!!
 
15 juli weten we precies hoe en wat en dan maken we de laatste afspraak met ons feestlocatie en dan is het helemaal afgerond!!

Ivm dat ik een mail kreeg van mijn oude bruidszaak moest ik het verwijderen de negatieve dingen anders gingen ze een advocaat er op zette!!


xxxjes eveline

Over drie weken weer passen en dan mag ik hem gelijk meenemen!!
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2010, 20:32:49 door eve-liene »

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #65 Gepost op: 5 juli 2010, 20:40:18 »
hoi hoi,

Nou wij hadden onze kaarten al een maand geleden binnen en hadden besloten ze gewoon al vroeg op de post te doen omdat de vakantie er tussen zit en we ook moeten weten of er mensen niet komen!!
 
15 juli weten we precies hoe en wat en dan maken we de laatste afspraak met ons feestlocatie en dan is het helemaal afgerond!!

[Op verzoek van de oorspronkelijke schrijfster van deze quote is er een tussenliggend stuk weggehaald over haar bruidsjurk en de betreffende bruidswinkel. Dit omdat de bruidswinkel met juridische stappen dreigt.

Persoonlijke noot van de admin: ik vind dit erg ver gaan. Vrijheid van meningsuiting over (al dan niet) geleverde diensten moet mogelijk zijn zonder dat daar juridische sancties op staan. Het was een stuk prettiger geweest als de betreffende bruidszaak weerwoord had gegeven. Nu zullen we nooit het hele verhaal weten.]


Dus al met al na een weekje stressen heb ik toch mijn droomjurk!!

xxxjes eveline

Over drie weken weer passen en dan mag ik hem gelijk meenemen!!


Wat heerlijk dat je toch nog je droomjurk hebt gevonden!!

Onze kaarten gaan deze week op de post....vind het wel een spannend idee....het maakt het geheel zo definitief en het aftellen naar de grote dag gevoel  :ohmy:

Vorige week onze ringen opgehaald en weggegelegd. Mn zusje kwam eind van de week en ik kon het niet laten om ze toch even te showen...maar goed ook...onze namen zijn heel onduidelijk en een letter vergeten ingegraveerd. Hebben wij door de opwinding bij het ophalen helemaal niet opgelet! De juwelier heeft beloofd dat dit helemaal opgelost gaat worden...dus moeten de ringen deze week weer retour  :sad:
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2010, 07:13:22 door Lyanna »

M'lein

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #66 Gepost op: 6 juli 2010, 09:50:31 »
Onze kaarten gaan volgend weekend op de bus. We zijn nu nog druk bezig om ze in elkaar te zetten. Er moet een lintje doorheen gedaan worden... wat een gefröbel zeg. Mijn vriend helpt ook dapper mee, maar het is helemaal niets voor hem. Hij heeft hele grote handen en daarmee zit hij dan een ieniemienie lintje door een ieniemienie gaatje te hannessen, helemaal geconcentreerd gezicht. Zo schattig  :wub:

Afgelopen vrijdag ben ik voor de tweede keer naar de coupeuse geweest en ik was helemaal blij. De jurk zit helemaal perfect. Althans de bovenkant dan, hij moet nu nog wat korter gemaakt worden. Maar ik vond hem helemaal super, nog mooier dan de eerste twee keren dat ik hem droeg. Ik voelde me helemaal Hollands Next Top Bride  :laugh:

Ik ben nu ook bezig met het ontwerpen van de menukaartjes. Ik wil een eenvoudig kaartje met ons logo erop en dan met een lintje op de één of andere manier een takje rozemarijn (of ander kruid) eraan knopen. Lekker crea bezig dus.

Ik word wel steeds een beetje nerveus als ik zie hoeveel weken (of eigenlijk hoe weinig weken) het nog zijn, maar wel liggen nog steeds op schema en ik krijg er alleen maar meer zin in.


groetjes,
M'lein

Nanna

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #67 Gepost op: 8 juli 2010, 14:35:49 »
Kaarten gisteren opgehaald!!! Zijn erg gaaf geworden. Alleen de foto is iets tegen gevallen. Maar ja.... we zijn toch blij. Zag ik dat we na 20 keer doorlezen toch nog iets over het hoofd hebben gezien. Bij de receptiekaarten worden de gasten eerst met u aangesproken en later met je.... Tja....
Nu de strikken er nog om (een heel gepiel, nu blijkt mijn as mooiere strikken te kunnen maken dan ik!!! GRRRR... :wink: ) de enveloppen schrijven, postzegel plakken en dichtlikken en dan kunnen ze op de post. Ik vrees dat het nog wel even duurt. Zijn er toch 120..... Maar ik hoop ze volgende week of de week erna te kunnen versturen. Ben erg benieuwd naar de reacties.

Het aftellen gaat nu toch wel beginnen. Nog een dikke week werken en dan 2 weken vrij. Daarna zitten we al in augustus!!!
Bruidstaart is inmiddels geregeld. Met give-aways zijn we bezig. Volgende week proefkapsel en make-up. Voorbespreking met de fotograaf staat gepland.... kortom alles komt nu ineens bij elkaar.
Vannacht alweer gedroomd... we moesten heel ver lopen en sommige gasten hadden me al in mijn jurk gezien  met een groot fleecevest erover aan.....  :dry:  Vreemd.... Zou de stress nu gaan toeslaan????

Annemiek1975

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #68 Gepost op: 8 juli 2010, 14:56:21 »
Gelukkig hebben wij ook een goede CM. Maar sommige dingen wil ik niet uit handen geven. Ik zou de kaarten echt zelf willen versturen. Wat als ze een daggast een kaart voor de receptie sturen? Als ik het zelf doe, kan ik ook mezelf de schuld geven als het misgaat. :wink:

Ik heb zelf de enveloppen geschreven, de juiste kaart in de juiste enveloppe gedaan, en dat in 2 verschillende zakjes (een daggasten en een feestgasten) en zo aan mijn CMs gegeven, zij hebben er een brief bij gedaan en zo is alles op de post gegaan.

Nanna

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #69 Gepost op: 8 juli 2010, 16:09:06 »
@Annemiek1975: op die manier zou het goed moeten gaan!!! Lijkt me.... Onze CM gaat apart post naar alle genodigden sturen. Wij betalen uiteraard de postzegels enzo. Wel leuk, krijgen mensen 2 keer post over onze bruiloft!

M'lein

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #70 Gepost op: 8 juli 2010, 16:54:57 »
Zo doen onze CM's het ook. Ze hebben het inmiddels over 'het pakket' :biggrin:  Ben heel benieuwd, maar ja, ik moet toch echt tot na 3 september wachten tot ik hem mag zien.

Dinsdag lekker taart proeven. Dat zouden we al weken geleden doen, maar werd steeds uitgesteld (door onszelf hoor, geen onbetrouwbare taartmevrouw  :wink: ).

Zaterdag gaat as zijn pak uitzoeken (eindelijk  :rolleyes: ). Ben ook wel heel nieuwsgierig waar hij mee thuis komt. Maar ja ook daar geldt weer dat ik geduld zal moeten opbrengen... en laat ik dat nou net niet hebben.

Vanavond als het goed is de laatste kaarten in elkaar fröbelen.

Oh ja, en ik moet ook nog steeds mijn schoonmoeder bellen. Die heeft nog geen outfit en ik had beloofd met haar te gaan shoppen. Moet dit weekend denk ik maar, als zij dan ook kan tenminste. Mijn moeder en zus zijn al wel voorzien van een mooie outfit (ook allebei onder mijn bezielende leiding uitgezocht  :biggrin: ) en ze zien er allebei errug mooi uit vind ik. Mijn vader gaat zodra as zijn pak heeft uitgezocht, zodat hij een andere kleur kan kiezen. Tja, ook zij zijn er druk mee bezig. Zo lief.

groeten,
M'lein

Nanna

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #71 Gepost op: 13 juli 2010, 16:31:37 »
Vanavond of morgen gaan onze kaarten ook de wijde wereld in! Ben zo benieuwd naar alle reacties. Onze buurvrouwen heb ik de kaarten zondag bij de wedstrijd gegeven en die reageerden heel positief. Ze hadden zo'n kaart niet verwacht...Verder waren ze ook erg enthousiast over de locaties (de buurmannen riepen meteen dat ze mooi op de fiets konden gaan). Spannend!

M'lein

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #72 Gepost op: 13 juli 2010, 17:13:32 »
Spannend hoor!

Ik ben ook heel benieuwd. Vooral wat de locaties betreft. Daar zijn wel zelf heel enthousiast over, dus ik hoop dat onze gasten dat ook zijn.

Wij hebben net de huwelijksreis geboekt. We gaan een weekje naar Wenen, naar een superdeluxe hotel, waar we ook nog eens een suite hebben. Ik zou voor een 'gewone' stedentrip echt nóóit zoveel geld uitgeven, maar dit is natuurlijk een heel bijzondere reis, dus dan wilden we graag iets anders dan anders doen.

Heb er al helemaal zin in!!

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #73 Gepost op: 13 juli 2010, 17:20:39 »
Hier beginnen nu ook de kriebels... nog 10 weken!!

Heb inenen het idee dat we nog vreselijk veel moeten doen:
11 augustus proefkapsel en make-up
afpassen bruidsjurk, jurken bruidsmeisjes, pak bruidegom en bruidsjonker zodat de coupuese het nodige kan aanpassen
nog een overhemd en schoenen voor bruidsjonker kopen en nog schoenen voor de bruidsmeisjes
de bloemen ( bruidsboeket, polscorsages, herencorsages en versiering trouwauto) moeten nog besteld
we moeten nog een gesprek met de trouwambtenaar
de bedankjes in elkaar zetten
en verder nog...???

Maarrrrr...
de ringen zijn gekocht
de uitnodigingen de deur uit
de locatie besproken
de champagne, bruidstaart, het diner en feesthapjes geregeld
het feest tot in de puntjes geregeld
de dj geboekt, de fotograaf afgesproken
de bruidsuite gereserveerd....
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2010, 17:21:08 door wij gaan trouwen »

w&ndy

  • Gast
September Populaire Trouwmaand?
« Reactie #74 Gepost op: 16 juli 2010, 11:32:36 »
Hey iedereen,

Ook wij trouwen 24 sep a.s.
Gaat nu echt opschieten hoor, de kriebels beginnnen te komen!
Bij jullie ook?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards