collapse

Auteur Topic: fotograaf / videograaf topic  (gelezen 78875 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonnig

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #50 Gepost op: 11 januari 2008, 22:30:44 »
Ow sorry... las je bericht verkeerd, dacht dat je een fotograaf zocht... hahaha.. Wij hebben m'n zus en m'n broer laten filmen...

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #51 Gepost op: 8 februari 2008, 11:34:58 »
Ik had op Marktplaats een advertentie gezet met het feit dat we iemand zoeken die goedkoop voor ons 2 uurtjes wil komen filmen op ons huwelijk.
Dit zou dan gaan om de ceremonie en de receptie (daar hebben we nml een valkenier, en dat wil ik heel graag op film hebben staan).
Nu kreeg ik gisteren een reactie van een professioneel bedrijf, die een bruidspaar zoekt om te filmen en een aantal foto's van te maken, en daar dan een promotiefilmpje van te maken.

Nu heb ik het tegen mijn vriend gezegd, en wat ik al  verwachtte...
Hij wil niet!
Hij wil niet met zijn hoofd op internet zegt ie, terwijl mij dat echt helemaal niks uitmaakt.
Tevens vindt hij het vervelend voor de fotograaf die we in de hand hebben genomen, alhoewel het puur om een paar foto's gaat die ze als promo gebruiken, dus niet om de hele dag fotograveren.

Kreeg vanochtend nog een mailtje van ze (had om wat uitleg gevraagd).
Het zou gaan om de hele dag filmen (van ophalen tot einde, alhoewel ophalen bij ons waarschijnlijk niet van toepassing is), een aantal foto's erbij en het monteren van de film op DVD.
En dan zouden we maar een bedrag hoeven te betalen van €150,-!!!

Dus nu ga ik toch maar fanatiek proberen mijn vriend over te halen, want ik zie dit dus echt wel zitten!!
Helemaal omdat we 's avonds zwaardvechters hebben, en ik dat eigenlijk ook graag gefilmd wil hebben.
En ik neem aan dat de fotograaf dit ook wel snapt al we het uitleggen, hij wordt echt niet aan de kant geschoven ofzo!
Nou ja, en als hij het niet snapt...
Persoonlijk vind ik dit nogal een buitenkans!

Dus meiden (en mannen :wink:) Wens me succes!!!

Alexia

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #52 Gepost op: 8 februari 2008, 11:36:30 »
succes!

mij zou het ook helemaal niks lijken maar als jij het leuk vindt, waarom niet toch?! Het is zeker absoluut niet duur... succes met overhalen van je vriend.

rupsje

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #53 Gepost op: 8 februari 2008, 12:12:29 »
Maar dat is toch harstikke leuk!!! Ik zou er voor gaan hoor!
En dat promofilmpje...het is echt niet zo dat heel Nederland die te zien krijgt, toch?
Die staat dan op internet voor de mensen die erover denken om dat bedrijf ook in te huren.
Dus dat valt best mee!

refro

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #54 Gepost op: 8 februari 2008, 13:50:41 »
Voor mij zou het niets zijn, maar ik heb zowieso wat tegen videografen.

Zit dat proffesioneel bedrijf ook in de bruidsbuisness of maken ze normaal reclamefilmpjes voor binnendeuren ofzo. Ook zou ik van te voren ook duidelijk op papier willen hebben waar het filmpje/fotos voor gebruikt zullen worden, welke rechten jij er nog op hebt enzo. Ook zul je moeten waken dat zij op de dag voor jouw werken en dat jij daar niet model voor hun filmpje aan het spelen bent.

Verder zou voor de zelf in de hand genomen fotograaf een voorangsrecht moeten gelden bij het maken van fotos. Dus het lijkt mij ook handig om dit vooraf met beide partijen te bespreken.

Ik zou het logischer vinden als jij hun gewoon het normale tarief betaal voor zo'n dag. En dat als achteraf blijkt dat het materiaal geschikt is als promotie filmpje zij jouw een leuke korting geven in ruil voor gebruik van het materiaal.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #55 Gepost op: 8 februari 2008, 14:02:19 »
[quote name=\'refro\' post=\'148869\' date=\'08 February 2008, 13:50\']Voor mij zou het niets zijn, maar ik heb zowieso wat tegen videografen.

Zit dat proffesioneel bedrijf ook in de bruidsbuisness of maken ze normaal reclamefilmpjes voor binnendeuren ofzo. Ook zou ik van te voren ook duidelijk op papier willen hebben waar het filmpje/fotos voor gebruikt zullen worden, welke rechten jij er nog op hebt enzo. Ook zul je moeten waken dat zij op de dag voor jouw werken en dat jij daar niet model voor hun filmpje aan het spelen bent.

Verder zou voor de zelf in de hand genomen fotograaf een voorangsrecht moeten gelden bij het maken van fotos. Dus het lijkt mij ook handig om dit vooraf met beide partijen te bespreken.

Ik zou het logischer vinden als jij hun gewoon het normale tarief betaal voor zo'n dag. En dat als achteraf blijkt dat het materiaal geschikt is als promotie filmpje zij jouw een leuke korting geven in ruil voor gebruik van het materiaal.[/quote]

Ach, het maakt allemaal niet zoveel meer uit, mijn vriend wil echt niet.
Dus ja, jammer maar helaas!
Het is trouwens een bedrijf die reportages doet en geen reclamefilmpjes maakt.
En het zou idd allemaal geregeld worden met een contract enzo.

En uiteraard heeft de fotograaf een voorrangspositie!
Dat zouden we als het door was gegaan ook duidelijk vermelden (had ik ook in ons mail contact al gedaan).
Het is echt niet zo dat ik die fotograaf een beetje naar achter schuif/ laat schuiven!
Ook een beetje zonde van ons geld trouwens haha :wink:.

Wat heb je trouwens tegen videograven??
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2008, 14:02:44 door Maaike999 »

refro

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #56 Gepost op: 8 februari 2008, 14:18:42 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'148870\' date=\'08 February 2008, 14:02\']Wat heb je trouwens tegen videograven??[/quote]

Tegen de mensen opzich niks maar ik heb gewoon niets met filmpjes. Ik kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog ga bekijken, dus dan wil ik er ook geen geld aan uitgeven. Gelukkig denkt mijn vriendin er net zo over.

Fotos daarintegen zijn wel heel belangrijk voor ons, we zijn ook beiden in hobbysfeer met fotografie bezig. Gevolg hiervan is wel dat we lastige klanten voor fotografen zijn omdat ik alle (technische) details wil weten van hoe iemand werkt. Sommige kijken daar raar van op en willen hun "geheim" bewaren ,andere waarderen het wel en doen hun werkwijze uit de doeken zodat wij weten wat we krijgen en hoe dat tot stand komt.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #57 Gepost op: 8 februari 2008, 14:24:19 »
[quote name=\'refro\' post=\'148871\' date=\'08 February 2008, 14:18\'][quote name=\'Maaike999\' post=\'148870\' date=\'08 February 2008, 14:02\']
Wat heb je trouwens tegen videograven??[/quote]

Tegen de mensen opzich niks maar ik heb gewoon niets met filmpjes. Ik kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog ga bekijken, dus dan wil ik er ook geen geld aan uitgeven. Gelukkig denkt mijn vriendin er net zo over.

Fotos daarintegen zijn wel heel belangrijk voor ons, we zijn ook beiden in hobbysfeer met fotografie bezig. Gevolg hiervan is wel dat we lastige klanten voor fotografen zijn omdat ik alle (technische) details wil weten van hoe iemand werkt. Sommige kijken daar raar van op en willen hun "geheim" bewaren ,andere waarderen het wel en doen hun werkwijze uit de doeken zodat wij weten wat we krijgen en hoe dat tot stand komt.
[/quote]

Haha, wat grappig, bij is het juist andersom :tongue:.
Ik heb zelfs een hekel aan op de foto komen hahaha.
Maar je ontkomt er bijna niet aan hè, op je bruiloft :wink:.
Ach ja, wij zoeken nu iig verder naar een andere videograaf, 1 die alleen de ceremonie en receptie gaat doen, en misschien saafs nog een uurtje wil (of een andere voor saafs).

Alexia

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #58 Gepost op: 8 februari 2008, 15:59:26 »
[quote name=\'refro\' post=\'148871\' date=\'08 February 2008, 14:18\'][quote name=\'Maaike999\' post=\'148870\' date=\'08 February 2008, 14:02\']
Wat heb je trouwens tegen videograven??[/quote]

Tegen de mensen opzich niks maar ik heb gewoon niets met filmpjes. Ik kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog ga bekijken, dus dan wil ik er ook geen geld aan uitgeven. Gelukkig denkt mijn vriendin er net zo over.

Fotos daarintegen zijn wel heel belangrijk voor ons, we zijn ook beiden in hobbysfeer met fotografie bezig. Gevolg hiervan is wel dat we lastige klanten voor fotografen zijn omdat ik alle (technische) details wil weten van hoe iemand werkt. Sommige kijken daar raar van op en willen hun "geheim" bewaren ,andere waarderen het wel en doen hun werkwijze uit de doeken zodat wij weten wat we krijgen en hoe dat tot stand komt.
[/quote]

dat is bij ons ook zo. Wij hoeven absoluut geen trouwfilm...  foto's vind ik veel leuker

HappyBride

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #59 Gepost op: 9 februari 2008, 00:01:37 »
Wij hebben hetzelfde als Maaike en haar aanstaande, zijn ook niet zo van de foto's en juist wel van de film. Daarom ben ik blij dat er een fotograaf bij ons in de familie zit en we er dus niet veel geld aan uit hoeven te geven. Jammer dat je aanstaande niet wil Maaike, maar je vindt wel wat joh! Succes met zoeken!

Patricia bruid 1-08-08

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #60 Gepost op: 9 februari 2008, 10:00:12 »
Ja ik vindt het wel ook een buitenkansje , de hele dag videograaf voor 150 euro maar!...oke er staat wel wat tegen over...
Wij hebben dat ook een videograaf , en die maakt tevens ook de foto's van onze bruiloft , hij heeft namelijk een hele goede fototoestel waar we gebruik van mogen maken die dag!
Wij vinden het persoonlijker mooiere om onze dag vast te leggen via een videograaf dan een fotograaf!
Groetjes

maikaenroy

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #61 Gepost op: 26 februari 2008, 21:27:31 »
Wij vragen ons af hoe belangrijk een videograaf is ?
natuurlijk is het zo dat iedereen dat anders ervaard maar gezien ons budget twijfelen we heel erg .
Er is een ex collega van mij die zijn eigen bedrijfje heeft in het filmen en hij wil voor mij een vrienden prijsje maken van 500 euro voor de hele dag , maar dat vind ik nog steeds veel geld !
wat wij ons afvragen is het volgende:
- is het het geld waard ?
- kan je het maken een vriend ( avondgast ) te vragen overdag te filmen ?
- zo ja word dat dan wel wat is het verschil met een prof erg groot ?

hoop op jullie ongezouten meningen !

thx

bruidpatty

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #62 Gepost op: 26 februari 2008, 21:34:36 »
Wij nemen geen videograaf, ik vindt het zelf eigenlijk onzin.
We hebben al een fotograaf om mooie momenten vast te leggen en daarnaast zullen mensen toch ook wel filmen.

Ik hou er al niet van om de hele dag een camera op mijn neus te hebben en ben al benieuwd hoe ik een fotograaf de hele dag ga vinden... al heeft ze wel aangegeven dat we er tijdens de ceremonie en dergelijke niet teveel van zullen merken.

Voor mij voegt een videograaf niet veel toe en ik vindt het het geld dan ook niet waard.
Ik denk dat je best kan vragen of een vriend (of meerdere met elkaar afgewisseld) de dag willen filmen en natuurlijk zal het niet hetzelfde opleveren als met een videograaf maar hoe vaak zul je het nu terugkijken???

Ik denk dat ik sneller het fotoalbum er even bijpak dan dat ik een dvd aanzet.

Maar ook dit zal per persoon verschillen....
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2008, 21:35:03 door bruidpatty »

Marije en Niels

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #63 Gepost op: 26 februari 2008, 22:20:42 »
Wij nemen wel een videograaf.

Jaren geleden zijn mijn oom en tante getrouwd. Zij hadden mij als bruidsmeisje (ik was toen 4) en ik vind het nog steeds erg leuk om bewegende beelden van die dag terug te zien. Om weer even terug te zijn in die sfeer. Bewegende beelden zeggen mij meer dan foto's en dus nemen we ook een videograaf.

Maar uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt!
Succes met je keuze :biggrin:

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #64 Gepost op: 27 februari 2008, 10:25:06 »
Wij hebben wel een videograaf, voornamelijk omdat ik dat graag wilde. Ik ben thuis opgevoed met veel film mijn kinderjaren staan allemaal op film, en bij mijn vriend alles op foto. Ik merk gewoon hoe leuk het is dat je bewegende beelden en gesprekken nog eens terug kan zien en horen.
Je trouwdag wordt al helemaal vastgelegd op foto, maar daarin hoor je niet die leuke uitspraak van de abmtenaar of dat lieve gedicht van je oma, bij wijze van spreken.

Wij hebben de vader van een kennis van mij en hij is ook amateur, maar maakt professionele films, echt super mooi. met Muziek er onder en mooie overgangen. Wij betalen daar 350 euro voor. Ik vind 500 euro zelf niet echt een vriendenprijs, maar goed het is jullie geld, maar ik zou het het geld waard vinden.

K en P

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #65 Gepost op: 27 februari 2008, 10:53:27 »
Ik ben letterlijk vanaf mn geboorte gefilmd en alle kleine en grote gebeurtenissen staan op video (mn vader was zelf videograaf)
Dus voor mij bestond er geen twijfel over wel of geen videograaf.

Nou moet ik zeggen dat ik niet vaak kijk naar oude filmpjes van mezelf, ook de bruiloft heb ik pas 1 keer bekeken (ruwe versie van iedereen, in totaal ook bijna 10 uur)
Maar wat ik heb gezien was prachtig!
Zo leuk om te zien hoe je beweegt, wat je precies zegt tijdens de ceremonie.
Wat gasten doen wat jij niet ziet, maar wel op de film staat.

Een film van je bruiloft geeft gewoon een totaalplaatje.
Ik zou het zeker aanraden!
Maar voor 500 euro kan je beter een prof nemen  :wink: Want dat is echt geen vriendenprijs!

nisanlin

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #66 Gepost op: 27 februari 2008, 12:15:23 »
Wij hebben er lang over nagedacht maar het uiteindelijk toch niet gedaan. Ik ben helemaal niet gewend aan videocamera's en mijn vriend al helemaal niet dus als er dan de hele dag iemand staat te filmen, daar kunnen wij niet zo goed tegen denk ik. En ja de prijs was ook een reden het niet te doen.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #67 Gepost op: 27 februari 2008, 17:06:47 »
Wij doen het niet. We vragen onze CM of hij zelf bij de ceremonie wil filmen (hij heeft een goede camera), als hij dit niet ziet zitten (kan ik me voorstellen..) vragen we of hij zijn camera aan een goede vriend van ons allemaal wil uitlenen. Die vriend heeft al aangegeven dat hij wel wil filmen, maar hij heeft zelf geen goede camera en wij ook niet. Het zou alleen om de ceremonie gaan, de rest hoeft niet gefilmd te worden..
Ik vind 500 euro ook erg veel geld, maarja als je veel waarde hecht aan goed bewegend beeldmateriaal is het het wel waard denk ik.

Herjan

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #68 Gepost op: 24 juni 2008, 10:07:19 »
Even een "oud"  topic weer omhoog halen...

Wij waren in eerste instantie niet van plan om een videograaf uit te nodigen. We hebben voor overdag al 2 professionele fotografen en 's avonds zal mijn neefje van 15 (lijkt jong, maar het fotograferen is hem door zijn opa en ooms met de paplepel ingegoten) wel foto's maken. Maar ik begon toch te twijfelen. Bewegend beeld en zeker het geluid is toch een meerwaarde. Een mooie manier om de hele ceremonie nog eens rustig te beleven. Dus ik ben op zoek gegaan naar een videograaf die een beetje naar onze smaak is. We zijn nu uitgekomen bij John Links (www.videolinks.nl). Heeft iemand daar ervaring mee. Ik heb wat zitten zoeken op internet en het lijkt een goede vakman te zijn. Apparatuur ziet er in elk geval imposant uit.

Komende vrijdagmiddag komt hij bij ons lang om kennis te maken. Ik ben heel benieuwd!

suzan1983

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #69 Gepost op: 24 juni 2008, 11:25:38 »
Wij hadden het niet gedaan, maar mijn vader heeft alles gefilmd.
Het hoeft niet heel proffesioneel te zijn, als diegene maar wel met zo een ding om kan gaan natuurlijk.
Uiteindelijk ben ik heel blij dat er gefilmd is, want wat k en p al zei: je ziet op de film dingen die je zelf niet waren opgevallen. Zo had ik alle kinderen van mijn werk uitgenodigd. Die zaten om ons heen.
Was er een jongetje steeds verder naar me toe gekropen en zat steeds onder mijn jurk te spieken. Dat heb ik zelf totaal niet gemerkt. Maar het is erg leuk om dat soort dingen op video te zien. (waarschijnlijk vroeg hij zich af waar mijn voeten waren ofzo haha)

500 Euro vind ik ontzettend veel geld. Is er niet iemand uit de vrienden kring die met een camera overweg kan? Wij hebben de film nu 1 keer gezien. En weet niet hoe vaak ik hem zal kijken eigenlijk. Zal heel erg meevallen denk ik. Ben nu al een half jaar getrouwd.

Groetjes Suzan

Herjan

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #70 Gepost op: 24 juni 2008, 11:36:52 »
Ik weet nog niet wat het totaal gaat kosten, maar zal waarschijnlijk wel meer worden dan 500 euro. Zeker als hij de film gaat monteren. Maar dat is een hobby van mijn vriendin, dus we hopen dat we gewoon het ruwe materiaal kunnen krijgen.

Wij kiezen juist bewust voor een professional/buitenstaander. We willen niet dat onze gasten dit gaan doen of juist een vaag familielid hier speciaal voor uitnodigen. Ook is de apparatuur van belang. Die moet het goed doen in het donker (een paar shots binnenin de limo en vanzelfsprekend in de zaal van de ceremonie). Ook het geluid is belangrijk. Bij die consumentencamera's is de microfoon sowieso al niet goed, maar is ook altijd naar voren gericht. Wij willen dat we de BABS kunnen horen, terwijl wij en onze gasten gefilmd worden.

En ja, 500 of wellicht 800 euro is ontzettend veel geld. Maar het ene bruidspaar kan het makkelijker uitgeven dan het andere. En niet dat wij nu ontzettend rijk zijn, maar als we een beetje op de uitgaven letten, hebben we de lening (ja, wij hebben een lening afgesloten, omdat we eerder dit jaar ook een auto hebben gekocht) binnen een jaar weer terugbetaald.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #71 Gepost op: 24 juni 2008, 12:37:15 »
Bij ons werd er ook gelijk gevraagd of wij het op film vast wilde laten leggen. Voor mij hoeft het niet, want we hebben al een fotograaf en zeg nou eerlijk, hoe vaak kijk je een (vakatie)film terug. Wij eigenlijk nooit. Dit is voor ons een van de redenen dat wij geen professionele videograag willen. Een fotoalbum zoek ik sneller op dan ik lekker naar mijn films ga zitten kijken. Misschien dat we uiteindelijk toch iemand vragen die met onze eigen camera wat dingen wil filmen, maar voorlopig doen wij het zonder film!

Sylvia en Andre

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #72 Gepost op: 24 juni 2008, 13:26:21 »
Wij hebben het ook niet gedaan (500 euro is inderdaad voor een vriendendienst behoorlijk veel geld) . Foto's vonden wij eigenlijk voldoende. Maarrrrrr. Mijn chef is een fanatieke film amateur en hij heeft, zonder dat we het wisten, en het is ons ook totaal niet opgevallen, de hele ceremonie in en rondom het stadhuis op film gezet, en wij hebben de beelden inmiddels gezien en dan is toch wel heel erg leuk. Maar ik zou gewoon een kennis of een familielid vragen wat te filmen. Een goede camera is voor een relatief laag bedrag te huren en meestal is er wel een camera ergens in de familie of vriendenkring. Maar 500 euro zou ik er niet voor over hebben.

RainbowR1

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #73 Gepost op: 24 juni 2008, 13:31:52 »
Ik vind 500 euro ook een boel geld!
Een vriend van mij heeft een professionele camera en die gaat de dag voor ons filmen. Het lijkt me toch wel leuk om te horen wat de BABS en de pastoor allemaal hebben gezegd :biggrin: Die vriend doet het voor ons gratis, misschien dat ik zelf de film ga bewerken. Moet ik nog maar ff aanzien. Ik ga hem nog wel wat leuks geven, misschien neem ik hem wel mee uit eten ofzo :wink:

Herjan

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #74 Gepost op: 24 juni 2008, 13:41:08 »
Tja, wij hebben niet de luxe van iemand in de naaste omgeving met professionele audio/video apparatuur. Bovendien wil ik dat de genodigden met niets anders bezig zijn. Zo heb ik mijn vader ("professionele amateur" fotograaf), mijn broer, zus en neef (allemaal fanatieke amateurfotografen) het verboden om foto's te maken. Alleen op het feest mogen ze doen wat ze willen. :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards