collapse

Auteur Topic: De Jurk  (gelezen 6018 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Femke~

  • Gast
De Jurk
« Gepost op: 26 april 2010, 16:28:36 »
Hoi hoi allemaal,

Ik heb toch een paar vragen aan jullie dus ben heel benieuwd naar de antwoorden...

- Je gaat trouwen maar dan...hoeveel maanden van te voren ga je kijken naar jurken?

- Maak je meteen een pasafspraak of ga je eerst vrijblijvend naar de winkel kijken?

- Hoeveel zaken vergelijk je met elkaar? Ik begrijp dat wanneer je je jurk eenmaal in een zaak hebt gevonden dit nier meer van toepassing is :)

Alvast super bedankt...Mochten er meer vragen bij me opkomen zal ik deze zeker plaatsen, wanneer jullie omtrent dit onderwerp hele handige tips hebben hoor ik deze natuurlijk heel graag  :laugh:

Marry24

  • Gast
De Jurk
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2010, 16:46:59 »
Zelf zou ik een jaar van te voren al gaan kijken omdat sommige jurken een hele lange levertijd hebben (de mijne 7 maanden) en je moet dan vast nog een paar keer terug voor vermaken enz enz.
Voor zover ik weet moet je in de meeste winkels wel een afspraak maken ook al wil je alleen maar kijken. In veel winkels mag je namelijk niet zelf de jurken uit de rekken halen dus dan is het lastig kijken...
Ik heb mijn jurk in de eerste winkel al gevonden maar anders zou ik denk ik 3 winkels hebben 'geprobeerd'. Als je naar teveel winkels gaat zie je vast door de bomen het bos niet meer. Veel plezier met zoeken!

Nathalie84

  • Gast
De Jurk
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2010, 16:53:02 »
Daar ben ik het volledig mee eens!  :)

Femke~

  • Gast
De Jurk
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2010, 16:53:23 »
@ Marry24

Dank je voor de snelle reactie  :rolleyes:  7 maanden levertijd  :blink: dan is het vast een hele speciale jurk...

Ik denk dat ik binnenkort maar eens wat afspraken ga maken, punt is alleen dat de nieuwe collectie 2011 van Pronovias ( hiervan heb ik een onwijs mooie jurk gezien ) pas in september in NL te bezichtigen is, nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken dan. Ze hebben nu ook al vast soort gelijke modellen en misschien staan deze mij totaal niet en dan word het natuurlijk al een stuk makkelijker...

Was van plan om max. 3 winkels te bezoeken, mits ik natuurlijk bij allemaal niet zou slagen maar dit kan ik mij haas niet voorstellen.

melis

  • Gast
De Jurk
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2010, 18:39:51 »
Ik ben 2 weken na dat hij mij gevraag had gelijk gaan kijken bij ons zat met vragen en trouwen 9 maanden tussen.
Ben naar 1 zaak gegaan en daar vond ik gelijk me droomjurk, ben gelijk niet meer veder gaan zoeken.

Mijn jurk is in okt besteld en als goed is komt hij in mei pas binnen, levertijd zit er altijd op.
Ik zou gewoon ff informeren en gaan kijken kijken kan nooit kwaad :biggrin:

M'lein

  • Gast
De Jurk
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2010, 19:04:39 »
Ik ben zo'n 9 maanden van tevoren gaan kijken. Ik had twee afspraken gemaakt. De eerste bij een klein bedrijfje dat 'discountjurken' verkoopt zeg maar. En op de dag erna bij een grotere, reguliere bruidsmodezaak.

Bij de eerste zaak ben ik al geslaagd (jippie, 'goedkope' jurk), dus de tweede afspraak heb ik die middag afgebeld. Daar deden ze trouwens helemaal niet vervelend over. Ze zeiden dat ze het jammer vonden voor hen, maar dat ze het geweldig vonden voor mij dat ik mijn droomjurk al had gevonden.

Omdat het een 'discountzaak' was, kon ik hem ook gelijk meenemen, ik heb het pasmodel gekocht zeg maar. Deze wordt eind deze maand door een coupeuse op maat gemaakt.

Succes met het vinden van jouw superjurk!!
« Laatst bewerkt op: 26 april 2010, 19:18:36 door M'lein »

suzan1983

  • Gast
De Jurk
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2010, 20:11:30 »
Ik ben geen trouwzaak in geweest. Achteraf vind ik dat wel erg jammer, dat ik de pas pret heb gemist.
Maar ik heb mijn droomjurk op marktplaats gevonden. Ik werd verliefd op een foto en toen ik hem aantrok was ik verkocht.
Ik heb ook geen moment getwijfeld of er geen mooiere had geweest.

m-a-n-d-y

  • Gast
De Jurk
« Reactie #7 Gepost op: 26 april 2010, 20:21:19 »
Ik ben negen maanden voor het trouwen gaan kijken.
Ik heb afspraken gemaakt in 3 winkels.
In de eerste winkel werd ik niet echt prettig geholpen. Maar had wel een mooie jurk gevonden. Voor mijn eigen gevoel moest ik ook nog in de andere twee winkels gaan kijken. De tweede winkel zou gaan stoppen en had alleen nog maar restanten, hier hing niets voor mij bij.
Toen de derde winkel, hier heb ik mijn jurk gevonden.
Hij moest besteld worden, hij werd in oktober besteld en was in februari binnen.
Ben nu al 1 keer terug geweest om hem af te laten spelden.
21 mei moet ik weer terug, dan gaan ze kijken hoe hij dan zit en of er toch nog iets vermaakt moet worden.

lydia

  • Gast
De Jurk
« Reactie #8 Gepost op: 26 april 2010, 20:26:51 »
winkels vragen altijd bij het maken van een afspraak wanneer je gaat trouwen. 6 maanden vantevoren passen is ook goed; sommige winkels vragen je nog even te wachten als je te vroeg bent.
assepoester in arnhem kun je wel gewoon langs en gelijk geholpen worden. is wel handig om doordeweek te gaan, want op koopavond is het denk ik erg druk..

kattekliek

  • Gast
De Jurk
« Reactie #9 Gepost op: 26 april 2010, 20:52:19 »
Ik ben geen trouwzaak in geweest. Achteraf vind ik dat wel erg jammer, dat ik de pas pret heb gemist.
Maar ik heb mijn droomjurk op marktplaats gevonden. Ik werd verliefd op een foto en toen ik hem aantrok was ik verkocht.
Ik heb ook geen moment getwijfeld of er geen mooiere had geweest.
Same here! Spijt van niet passen in winkels heb ik (nog) niet ... en ik denk ook niet dat ik het nog krijg, nu ik vandaag te horen kreeg van een collega dat zij 2000 euro moest betalen voor haar jurk, en dat na 6 maanden wachten bleek dat de verkéérde jurk was besteld! Verkeerde artikelnummer opgeschreven ... duh! Door een toeval is het toch nog goed gekomen, maar brrr ... ze trouwt over zes weken, je moet er toch niet aan denken! Ik ben blij dat ik mijn jurk al in de kast heb hangen :)
« Laatst bewerkt op: 26 april 2010, 20:53:54 door kattekliek »

Sincerity

  • Gast
De Jurk
« Reactie #10 Gepost op: 26 april 2010, 21:25:40 »
Ik ben 1 jaar en 1 maand van te voren gaan passen, dit op aanraden van de eigenaresse van de zaak waar ik naar toe wilde gaan!
Ik heb daar gelijk mijn droomjurk gevonden en hoefde dus niet verder te kijken!!!
In juli/aug ga ik weer terug om dan de definitieve maten op te nemen en allerlei acessoires uit te zoeken! Uiterlijk was het aug en we trouwen in januari.
Dus 5 maanden tussen bestellen en trouwen...

Ik zou zelf niet teveel zaken langs gaan... want op gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer...
Heel veel plezier in ieder geval!

Kevin & Valesca

  • Gast
De Jurk
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2010, 22:25:02 »
Ik ben juli gevraagd, ben in Oktober de jurk gaan zoeken, passen en gekocht.
Het is inmiddels eind april met een beetje geluk komt ie binnen nu en 2 tot 3 weken binnen, dan mag ik hem nog een keertje aan :biggrin: .....
We trouwen in september dus kunt zeggen dat ik zo'n 10 tot 11 maanden voor de tijd mijn jurk heb uitgezocht en gekocht, ik ben maar bij 1 zaak geweest....Hele prettige bediening, prinses Bruidsmode in Apeldoorn!!!!

karen123

  • Gast
De Jurk
« Reactie #12 Gepost op: 27 april 2010, 08:23:20 »
Je gaat trouwen maar dan...hoeveel maanden van te voren ga je kijken naar jurken?

Ik ben 10 maanden op voorhand op zoek gegaan. Mijn jurk had een besteltijd van 5 à 6 maanden. Ben 23 april de eerste keer mogen gaan passen. 21 mei volgende pasbeurt en dan kan ik hem net voor de trouw gaan afhalen.

Maak je meteen een pasafspraak of ga je eerst vrijblijvend naar de winkel kijken?

De eerste winkel ben ik zo binnengesprongen.. Gewoon omdat we die toevallig tegenkwamen. Ze hadden toen tijd dus heb ik kunnen passen. De andere winkels heb ik telkens een afspraak gemaakt, want anders kan je er vaak gewoon niet terecht.

Hoeveel zaken vergelijk je met elkaar? Ik begrijp dat wanneer je je jurk eenmaal in een zaak hebt gevonden dit nier meer van toepassing is.

Ik had op voorhand mijn jurk op internet gezien. Heb hem in de tweede zaak gevonden, maar niet gekocht (onvriendelijke mensen..) toen heb ik hem in nog een andere zaak aangehad, maar nog steeds niet gekocht.. Ik wou zeker zijn dat het wel mijn jurk was (ondanks dat ik eigenlijk er toch niet aan twijfelde) en toen ben ik in nog 3 andere zaken geweest om dan uiteindelijk hem toch in de derde zaak te kopen. heb er dus 6 gedaan en ben daar heel blij om. Zo moet ik nu ook echt niet twijfelen dat er toch misschien een andere jurk is die mooier zou zijn.

Veel succes met de zoektocht!

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
De Jurk
« Reactie #13 Gepost op: 27 april 2010, 20:05:17 »
ik wou in mei een afspraak maken voor het kijken naar een jurk, ga volgend jaar april trouwen, maar de eigenaresse vond dat véééél te vroeg en vond dat ik pas in september moest gaan kijken! :mad:
was ik niet zo blij mee want ook ik wil nu al gaan kijken, dus het is zo te zien nog wel erg verschillend hoe bruidsmodezaken reageren :unsure:
ze zei ook dat er maximaal 3 maanden levertijd op jurken zit (hier heb ik dus geen verstand van)en dat ik moest wachten op de collectie 2011 die pas in september uitkomt!
ik ben zelf bang dat dat te laat is.. maar misschien is dat bij de bruidsmodezaken waar jij heen wilt wel heel anders en kan je gewoon een jaar van te voren komen kijken/passen als je wilt.
ik wil hiermee ff zeggen dat niet alle bruidsmodezaken helaas goed reageren als je op tijd wilt kijken naar een jurk

Femke~

  • Gast
De Jurk
« Reactie #14 Gepost op: 27 april 2010, 20:16:10 »
@  Yadah

Heb vandaag een mail verstuurd naar 1 van de zaken om 7 mei langs te gaan, ben benieuwd hoe zij hierop reageren. Ik heb al eerder een mail naar deze zaak gestuurd met de vraag wanneer de nieuwe collectie binnen komt want heb van de nieuwe collectie zo'n mooie jurk gezien  :biggrin: maar goed misschien past dit model mij wel helemaal niet en er zijn vast en zeker vergelijkbare modellen om te passen toch... Ze willen graag een jurk verkopen of niet denk ik dan maar en wanneer jij of ik of wie dan ook als bruid jurken wil komen bekijken ( met inderdaad de kans dat er nog niets def verkocht word ) dan is dat zo.

Persoonlijk vind ik wel dat een zaak zo laat zien hoe ' vrij en vriendelijk' ze zijn

Nu alleen het volgende punt wie gaan er allemaal mee  :blink:

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
De Jurk
« Reactie #15 Gepost op: 27 april 2010, 20:28:25 »
ja idd geeft wel aan hoe vriendelijk ze zijn :wink:
ik ben van plan mijn moeder en schoonmoeder mee te nemen :biggrin:

M'lein

  • Gast
De Jurk
« Reactie #16 Gepost op: 27 april 2010, 21:02:21 »
Nu alleen het volgende punt wie gaan er allemaal mee  :blink:

Ik heb mijn moeder, schoonmoeder en zus meegenomen. Dat was supergezellig en ze vonden het alledrie heel leuk dat ze mee mochten. Mijn moeder en zus hadden het al wel verwacht, maar mijn schoonmoeder was heel blij verrast.

Ik heb er ook geen spijt van gehad. Vroeg me van tevoren wel af hoe dat zou gaan, met vier verschillende meningen, want we hebben niet allemaal dezelfde smaak. Maar het ging prima. Ik vond het helemaal niet vervelend als iemand zei dat ze iets minder mooi vond ofzo en ik vond dat ze alledrie wel duidelijk lieten merken dat wat ik vond het belangrijkste was. We zijn er dan ook prima uitgekomen met z'n vieren.

Straks ga ik de jurk nog een keer afpassen. Dan gaan mijn moeder en zus weer mee. Mijn moeder omdat ze verstand van naaien heeft en dus kritisch kan kijken of alles goed gaat  :dry: . En mijn zus omdat ze het gewoon superleuk vind dat haar zusje gaat trouwen en dus graag alles wil meemaken  :biggrin: , wat ik ook alleen maar leuk vind.

Femke~

  • Gast
De Jurk
« Reactie #17 Gepost op: 30 april 2010, 09:54:03 »
Volgende week vrijdag is het zover  :biggrin: dan heb ik een afspraak bij de eerste zaak waar ik ga kijken. Contact tot dusver erg positief

M'lein

  • Gast
De Jurk
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2010, 09:56:08 »
En wie neem je nu mee?

groetjes,
M'lein

Femke~

  • Gast
De Jurk
« Reactie #19 Gepost op: 30 april 2010, 10:31:15 »
Mijn mama en oma ( ben de 1ste kleindochter die gaat trouwen nl ) en ik denk schoonmama, het zou ook goed kunnen dat ik schoonmama voor de 2de x mee ga vragen want mijn oma en mijn schoonmama hebben elkaar nog nooit gezien/gesproken ( woonplaatsen liggen behoorlijk uit elkaar ) dus dat vind ik wel heel lastig. En ik zou het heel vervelend is schoonmama 3de wiel aan de wagen is  :wink:

suzan1983

  • Gast
De Jurk
« Reactie #20 Gepost op: 30 april 2010, 14:01:32 »
Ik ben geen trouwzaak in geweest. Achteraf vind ik dat wel erg jammer, dat ik de pas pret heb gemist.
Maar ik heb mijn droomjurk op marktplaats gevonden. Ik werd verliefd op een foto en toen ik hem aantrok was ik verkocht.
Ik heb ook geen moment getwijfeld of er geen mooiere had geweest.
Same here! Spijt van niet passen in winkels heb ik (nog) niet ... en ik denk ook niet dat ik het nog krijg, nu ik vandaag te horen kreeg van een collega dat zij 2000 euro moest betalen voor haar jurk, en dat na 6 maanden wachten bleek dat de verkéérde jurk was besteld! Verkeerde artikelnummer opgeschreven ... duh! Door een toeval is het toch nog goed gekomen, maar brrr ... ze trouwt over zes weken, je moet er toch niet aan denken! Ik ben blij dat ik mijn jurk al in de kast heb hangen :)

Het gaat puur om de pas pret. Dus meerdere jurken aan proberen. Ik heb absoluut geen spijt dat ik een jurk van marktplaats heb gekocht. Het was de jurk van mijn dromen. Maar achteraf vind ik het wel jammer dat ik niet ben wezen jurk shoppen (en dan lekker niets kopen  :tongue: )
« Laatst bewerkt op: 30 april 2010, 14:02:11 door suzan1983 »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Jurk
« Reactie #21 Gepost op: 30 april 2010, 16:24:43 »
Als je een beetje goed kunt liegen kun je dat natuurlijk altijd alsnog doen :tongue:

karen123

  • Gast
De Jurk
« Reactie #22 Gepost op: 1 mei 2010, 11:10:23 »
Mijn mama en oma ( ben de 1ste kleindochter die gaat trouwen nl ) en ik denk schoonmama, het zou ook goed kunnen dat ik schoonmama voor de 2de x mee ga vragen want mijn oma en mijn schoonmama hebben elkaar nog nooit gezien/gesproken ( woonplaatsen liggen behoorlijk uit elkaar ) dus dat vind ik wel heel lastig. En ik zou het heel vervelend is schoonmama 3de wiel aan de wagen is  :wink:


Ik had bij de eerste keren ook telkens mijn mama en oma mee. Mijn oma en ik zijn echt twee handen op één buik en ik ben ook de eerste kleindochter die gaat trouwen.. Was telkens heel speciaal.
Ik heb mijn schoonmama pas meegenomen vanaf de eerste pasbeurt van mijn definitieve jurk. Dus toen ze hem gingen afspelden.

Geniet van je pasmomenten want dat is echt zalig!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards