collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 685537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meisje27

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1250 Gepost op: 13 juni 2013, 18:14:42 »
Bedankt!

Ik heb al een lijstje gemaakt inderdaad, en die ga ik aan CM geven.

Ik zal het even met de fotograaf gaan overleggen.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1251 Gepost op: 13 juni 2013, 18:18:11 »
Kent je cm iedereen? Onze cm niet, dus mijn zus en sz hebben haar toen geholpen om iedereen bij elkaar te roepen. Onze cm was erg gestructureerd en zorgde steeds dat iedereen weer klaar stond als de foto klaar was. Voelde helemaal niet gehaast en we waren toch binnen een half uur klaar en hadden best wat verschillende combi's.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1252 Gepost op: 13 juni 2013, 18:21:22 »
Wij hadden ook echt een enorme lijst. De CM's kenden de meeste mensen wel, maar toch was het een heel gedoe omdat sommige mensen een beetje hun eigen plan trokken. >.< Een lijstje maken van tevoren en dit handig indelen is echt een must.

meisje27

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1253 Gepost op: 13 juni 2013, 18:50:22 »
Jof hoeveel gasten hadden jullie?

Onze CM kent denk ik ongeveer 80% dus niet iedereen. Misschien kan ze wat hulp krijgen dat is wel een goed idee..

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1254 Gepost op: 13 juni 2013, 18:55:21 »
euh 23 daggasten en zo'n 70 mensen bij de ceremonie die bijna allemaal ook op de groepsfoto zijn gekomen (sommigen wilden echt niet :P). maar de combi's waren met 23-25 mensen.

MS69

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1255 Gepost op: 15 juni 2013, 09:54:17 »
Onze fotograaf gaf aan ongeveer een uur nodig te hebben en wij zijn in totaal met 20 mensen maar hebben een fotolocatie wat wat tijd kost qua trappen op en af lopen. We hebben 1.5 uur ingeplant dus moet goed komen.

Ik ben opzoek naar gebaksvorkjes met een bruid/bruidegom maar kan ze nergens vinden. Iemand een idee?

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1256 Gepost op: 15 juni 2013, 11:43:15 »
@ms69 ik heb hier vorkjes over (heb 2 dezelfde setjes) dus als je wil kan ik die tegen verzendkosten naar je opsturen? stuur me maar een pb-tje als je interesse hebt!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1257 Gepost op: 15 juni 2013, 17:17:32 »
Kijk MS69, das makkelijk :biggrin:

Dens

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1258 Gepost op: 17 juni 2013, 22:16:14 »
Wij hebben geen ceremoniemeester(es) maar lopen er nu wel een klein beetje tegenaan wie wat en wanneer gaat doen...
er moet bijvoorbeeld versiering aangebracht worden in de trouwzaal, dat zouden ouders/so kunnen doen in de tijd dat wij foto's aan het maken zijn maarrrrr onze kindjes zullen in die tijd ook onder hun hoede zijn, is dat allemaal wel haalbaar?
ook willen we nog voor de ceremonie wat foto's maken met ouders en getuigen.
en de feestlocatie... wanneer en door wie wordt die versierd?
wie zorgt er voor de ringen? wie geef ik mijn spullen mee?

De reden dat wij geen cm hebben is puur omdat we absoluut niemand weten die we die taak willen/kunnen toebedelen.

oeps.. krijg een beetje stress geloof ik..

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1259 Gepost op: 17 juni 2013, 22:27:05 »
Een CM is echt wel handig hoor, voor je het weet loop je zelf heen en weer te rennen om iedereen op de juiste plek te krijgen. Voor je gasten ook, hoeven ze jullie niet lastig te vallen met allerlei vragen die dag. Als je niet weet wie te vragen, kun je altijd nog een weddingplanner inhuren toch? Naar ik begrepen had, kun je ze ook als CM inhuren en niet voor de planning verder.

Dens

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1260 Gepost op: 17 juni 2013, 22:34:09 »
Uhh ja maar wij willen het graag zo low budget mogelijk houden  :blush: dus een weddingplanner oid vind ik dan echt een onnodige uitgave..
het zal uiteindelijk allemaal wel goedkomen maar het is een heel geregel en ben erg bang dat ik dingen over het hoofd zie waar ik wel rekening mee moet houden.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1261 Gepost op: 17 juni 2013, 22:39:29 »
Dan zou ik toch echt iemand vragen CM te zijn. Beter eentje die zich verveelt dan dat je er achteraf toch wel eentje gehad zou willen hebben.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1262 Gepost op: 18 juni 2013, 07:10:56 »
Wij hebben en ceremoniemeester voornamelijk aangewezen voor de dag zelf. Ik vind het veels te leuk om alles zelf te regelen. Nu trouwen wij wel klein.
Onze cm is op de hoogte van het draaiboek en houdt dit in de gaten, krijgt de fotolijst en is aanspreekpunt voor de fotograaf en gasten. Daarnaast zorgt ze voor de versiering van het huis. Er is toch wel iemand die je hier voor kunt vragen/dit kunt toevertrouwen? Een broer, zus vriend of vriendin?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1263 Gepost op: 18 juni 2013, 13:48:43 »
Zo hebben wij het ook HM

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1264 Gepost op: 18 juni 2013, 13:51:58 »
Wat was ik blij om een CM te hebben en vooral om er zelfs 2 te hebben.. Mijn broertje was onze CM en heeft ervoor gezorgd dat ik de dag zelf nergens aan heb hoeven denken, deed ik dan ook niet, ging als in een roes/droom voorbij..
En die 2e vond ik fijn zodat mijnbroertje zelf ook nog kon genieten en dus dingen kon delegeren :D

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1265 Gepost op: 19 juni 2013, 11:43:47 »
Wij hadden ook 2 CM's die zich echt bezig hebben gehouden met de dag zelf. Gastenboek beheren, bedankjes klaarzetten, iedereen bij elkaar zoeken voor de juist foto, corsages uitdelen... Wij hebben echt alles van tevoren zelf geregeld, alle spullen op de juiste locatie gebracht en de versiering zelf gedaan, maar daar wil je op de dag zelf echt geen omkijken naar hebben...

Je hoeft het misschien niet zo'n grote naam te geven, maar je kunt misschien wel verschillende mensen even vragen om links en rechts een handje te helpen. Dan heb je niet 1 CM maar gewoon mensen die even helpen en dus hoef je ook niemand specifiek te benaderen. Zo hebben een aantal vrienden die bij ons geen daggast waren en dus niet mee gingen eten, maar wel bij de ceremonie waren, naderhand de trouwlocatie voor ons opgeruimd. Als je van tevoren verschillende mensen vraagt en vastlegt wie wat gaat doen, willen ze je vast met liefde helpen en ben je een heel stuk stress kwijt!

Dens

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1266 Gepost op: 19 juni 2013, 21:31:04 »
Nou we weten dus echt niet wie we hiervoor kunnen vragen..

onze beste vrienden wonen ver weg en hebben 2 kinderen bij dus lastig om dat soort taken op zich te nemen dan.
andere vrienden zijn niet zo van het regelen en vertrouw ik het dus niet echt toe, komt ook omdat zij geen van alle enige ervaring hebben met bruiloften (wij zijn de eerste in de vriendengroep die trouwen) ze geven ook aan niet te weten wat ze moeten/kunnen verwachten.
enige broer is het contact niet zo best mee, zussen hebben we niet, naaste familie wil ik vooral laten genieten en die helpen ons natuurlijk zoiezo met alles..

dus ja..

wij weten het niet meer..

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1267 Gepost op: 19 juni 2013, 21:39:31 »
een tante waarmee je een goede band hebt, een nicht, een neef?

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1268 Gepost op: 19 juni 2013, 21:55:39 »
Misschien is het een idee een lijstje te maken met momenten waarop jullie nu denken dat een CM handig zou kunnen zijn, en dan voor die momenten specifieke 'taken' maken, waarmee je dus iemand even kunt vragen dat voor jullie te willen doen. Ik denk dan bijvoorbeeld dat je broer (of ouders?) een lijstje krijgt van de fotograaf en daarmee iedereen op dat moment bijelkaar kan gaan zoeken. Daarmee houdt zijn taak dan op. Zo hetzelfde voor andere taken. Zo hoeft niemand iets van de dag te missen, maar staan jullie straks niet zelf vanalles te regelen.

Lizje89

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1269 Gepost op: 19 juni 2013, 22:09:02 »
Als je het zo organiseert dat je CM alleen op de dag zelf meehelpt, maakt het in principe niet uit dat ze ver weg wonen toch?
Weet niet hoe oud hun kinderen zijn.. maar mijn zus had op haar bruiloft ook een stel als CM die ook hun jonge kinderen bij hun hadden. Het zou is dus niet onmogelijk maar ik weet natuurlijk niet hoe haalbaar je vrienden het zelf vinden..
En het is sowieso wel fijn om een lijstje te maken idd met taken waar je een CM voor nodig hebt. Ik vond het zelf wel fijn dat onze CM het aanspreekpunt was voor onze trouwlocatie.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1270 Gepost op: 19 juni 2013, 22:25:21 »
Als ze echt jonge (<5) kinderen hebben dan zou ik het niet doen. Handenbindertjes zijn het. ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1271 Gepost op: 19 juni 2013, 22:41:47 »
Je kunt ook een professionele cm inhuren hé! Geen gedoe met familie en een professioneel persoon die alles voor je regelt op de dag zelf! Geen idee in welke hoek je woont, maar als je google gebruikt kun je er vast wel één vinden!

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1272 Gepost op: 19 juni 2013, 23:02:08 »
Dat had ik ook al voorgesteld ja, maar dat was geen werkbare optie voor ze. Misschien toch een idee om eens een paar offertes in te winnen? Je weet maar nooit, misschien valt het hartstikke mee!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1273 Gepost op: 19 juni 2013, 23:39:03 »
Misschien op jacht naar een weddingplanner in opleiding die het als stage wil doen? Vaak kosteloos of een dinerbon o.i.d. maar scheelt je een hoop stress denk ik!

Dens

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1274 Gepost op: 20 juni 2013, 12:59:44 »
Kinderen zijn idd onder de 5, en onze eigen 2 kids ook (die ook onder de hoede van familie zullen zijn)

we gaan ons er nog eens goed over beraden want het gaat idd alleen over een helpende hand/aanspreekpunt op de bruiloft.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards