collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 684937 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #450 Gepost op: 9 juli 2012, 13:07:46 »
Hallo dames,

ik heb misschien een beetje een vreemde vraag maar, ik ga begin augustus jurken passen (JIPPIE!!) maar wat voor ondergoed doe je dan aan? Komt er iemand met je mee in de paskamer? Moet je verder ergens rekening mee houden qua ondergoed?

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #451 Gepost op: 9 juli 2012, 13:11:47 »
Ik zou alleen een strapless BH meenemen, hoewel je misschien een torselet krijgt aangeboden.

Maidenofmay

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #452 Gepost op: 9 juli 2012, 13:49:17 »
Er komt zeker iemand met je mee in de paskamer, want zo'n jurk kun je niet in je eentje aankrijgen :) Ik kreeg in de ene winkel een torselet en schoenen aan, in de andere werd gevraagd of ik zelf iets bij me had en toen dit niet zo bleek te zijn kreeg ik een strapless bh te leen. Qua onderbroek kun je het beste iets aandoen dat glad is, zeker als je een strakke jurk wilt. Zelf zou ik niet in een string willen staan met de verkoopster naast me, maar dat is wellicht peroonlijk :wink:
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2012, 13:50:15 door Maidenofmay »

2juli2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #453 Gepost op: 9 juli 2012, 14:56:36 »
Hey allemaal,

Een korte vraag :wink:

Mijn ID kaart is onlangs verlopen.
Wanneer wij in juli 2013 willen trouwen moet ik natuurlijk voor die tijd een nieuw geldig legitimatie bewijs hebben.
In september 2013 willen wij naar amerika e.d. voor onze huwelijksreis.

Misschien echte en blonde vraag; maar wanneer je getrouwd bent, moet je dit dan laten aanpassen op je ID of paspoort ?
Of gebeurt dat pas wanneer je oude document verlopen is.

ID kaart is goedkoper dan een paspoort. Dus in dat geval zal ik dan nu een nieuwe ID kaart aanvragen en later een paspoot voor Amerika.
Als het niet aangepast hoeft te worden, direct een paspoort...

Iemand ?

ikke89

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #454 Gepost op: 9 juli 2012, 15:07:17 »
@2juli2013 volgens mij hoef je dat pas te doen als je paspoort of iets dergelijks verlopen is...

De tickets bestel je op de naam in je paspoort. Dus als je meisjesnaam (tegenwoordig heet dat geloof ik je geboortenaam) daarin staat kun je gewoon je tickets daarop bestellen.. Op officiele papieren staat ook je meisjesnaam. Op gemeentepapieren niet (stembiljet e.d.) Tenminste zo is het mij uitgelegd bij de gemeente toen ik in ondertrouw ging...

wat je ook kan doen is even de gemeente bellen.. Deze kunnen je het ook uitleggen. Al helemaal omdat je naar Amerika gaat...

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #455 Gepost op: 9 juli 2012, 15:12:05 »
Hey allemaal,

Een korte vraag :wink:

Mijn ID kaart is onlangs verlopen.
Wanneer wij in juli 2013 willen trouwen moet ik natuurlijk voor die tijd een nieuw geldig legitimatie bewijs hebben.
In september 2013 willen wij naar amerika e.d. voor onze huwelijksreis.

Misschien echte en blonde vraag; maar wanneer je getrouwd bent, moet je dit dan laten aanpassen op je ID of paspoort ?
Of gebeurt dat pas wanneer je oude document verlopen is.

ID kaart is goedkoper dan een paspoort. Dus in dat geval zal ik dan nu een nieuwe ID kaart aanvragen en later een paspoot voor Amerika.
Als het niet aangepast hoeft te worden, direct een paspoort...

Iemand ?

Op je paspoort komt hooguit te staan dat je echtegenote bent van. Je naam zelf wijzigt niet. Ik ben 2 dagen na de bruiloft naar amerika geweest en het doet er niet toe :)  (ben 2 dagen nade bruiloft gaan vliegen op dus mijn oude paspoort)
Ik heb afgelopen januari een nieuw paspoort opgehaald. Hier staat gewoon je eigen geboortenaam op. En in hele kleine letters staat er dan nog onder dat je echtegenote bent van. Overigens is het simpel weg onmogelijk om op tijd je nieuwe paspoort te hebben, want dat mogen ze pas afgeven nadat het verwerkt is in de gemeente papieren wat 2 werkdagen kost. Ik ben op vrijdagmiddag getrouwd, dus kon pas op dinsdag mijn nieuwe paspoort aanvragen.
Bij de wet blijf je hetzelfde heten. Bij het invullen van hypotheek gegevens, verzekeringen, id's, je rijbewijs etc, staat gewoon je geboortenaam. Ook alle andere offciele zaken staat je geboortenaam (boete, gemeentezaken etc)
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2012, 15:14:38 door Jof »

twijfeltje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #456 Gepost op: 9 juli 2012, 21:12:20 »
Eens met Jof en Ikke.
Je blijft in je paspoort je oude naam houden.
Je kunt gewoon op vakantie met het paspoort dat je nu hebt.
(Of in ieder geval het paspoort dat je nu aan moet vragen als deze al verlopen is)

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #457 Gepost op: 14 juli 2012, 15:35:29 »
Hallo :)

Ik heb nog een vraag die ik me al tijden afvraag  :blink: en waar waarschijnlijk iedereen bij denkt van :  :wink: maar...

Als je je handtekening zet op de dag van je huwelijk... moet je dan een nieuwe handtekening bedenken of zet je gewoon je oude handtekening?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #458 Gepost op: 14 juli 2012, 15:37:24 »
Was je van plan om je handtekening te wijzigen dan?
Mijn handtekening houd ik gelijk, dus ik heb ook mijn oude handtekening gezet
In dit geval moet je ook je oude handtekening zetten, want je tekend onder jouw naam en niet onder je getrouwde naam.

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #459 Gepost op: 14 juli 2012, 15:44:15 »
ja, eigenlijk wil ik wel de handtekening met dezelfde achternaam als mijn a.s.

 mijn moeder heeft bijvoorbeeld de handtekening met de achternaam van mijn vader... vandaar dat ik het me afvraag
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2012, 15:44:56 door marjolein1987 »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #460 Gepost op: 14 juli 2012, 15:47:14 »
tja mijn moeder noemde zich zelf ook echt niet meer met haar meisjes naam. Bij ons in de omgeving word er nog nauwelijks volledig een andere naam aangenomen. Ik gebruik het ook nogal door elkaar. Bij het aanvragen van de hypotheek etc vragen ze alleen maar je meisjesnaam, dus het stelt tegenwoordig ook niet zo veel meer voor (Nou ja nu schrijf ik mijn gevoel op)
Maar in elk geval teken je op de trouwdag dat je akkoord gaat met het huwelijk zeg maar, dit doe je onder je 'eigen'  naam, dus daar hoort ook je oude handtekening bij, mocht je hem wijzigen. Ik heb overigens geen idee hoe je je handtekening wijzigt ....  :unsure:
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2012, 15:47:48 door Jof »

idgnkv

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #461 Gepost op: 14 juli 2012, 16:16:03 »
Je moet dezelfde handtekening zetten als die op je identiteitsbewijs staat, dus je oude handtekening (of je moet voor je trouwen een nieuw id aanvragen). Pas als je een nieuw identiteitsbewijs hebt, kun je je handtekening wijzigen.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #462 Gepost op: 14 juli 2012, 16:17:57 »
oww dan had ik dat dus al moeten doen :tongue: Nou ja vind zo'n handtekening toch al onzin, elke die ik zet is anders. Zelfs al eens de opmerking gekregen van iemand die er onderzoek naar doet, dat ik toch wel heel veel verschillende zet :tongue:

Edit: belooft wat mocht ik ooit kinderen krijgen en ze tiener zijn, kunnen ze lekker makkelijk briefjes vervalsen op de middelbare school voor ziek zijn, weg moeten etc :wink:
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2012, 16:19:01 door Jof »

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #463 Gepost op: 14 juli 2012, 19:49:26 »
@jof: dat moet dan inderdaad niet zo moeilijk zijn haha

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #464 Gepost op: 30 juli 2012, 18:21:56 »
Hallo

Alweer een vraag van mij :biggrin:
ik ga 21 augustus kijken voor een trouwjurk bij prinses in apeldoorn.
Stel dat ik mijn droomjurk tegen kom (waar ik eigenlijk vanuit ga) dan komt daar nog ondergoed/onderrok etc. Bij. Hoeveel moet ik ongeveer rekenen als 'bijkomende kosten?'

zusje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #465 Gepost op: 30 juli 2012, 18:28:58 »
Tjah, dat is hoe gek je het zelf maakt.
Wel of geen hoepelrok, wel of geen torselet, wat voor schoenen, koop je het in de bruids winkel of via marktplaats. Denk dat het kan variëren van 50 tot 300 euro ongeveer.

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #466 Gepost op: 30 juli 2012, 18:52:22 »
Schoenen koop ik denk ik niet in de bruidswinkel want vind schoenen niet echt belangrijk...ik ga daar echt geen 150 euro voor neerleggen. De rest koop ik daar denk ik wel.hun weten precies hoe en wat...

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #467 Gepost op: 30 juli 2012, 18:52:51 »
Behalve hoepelrok, torselet en schoenen, kun je ook nog denken aan een sluier en sieraden. Als je goed googled, moet dat allemaal bij elkaar inderdaad wel voor max 300 euro kunnen, misschien 200 euro.

edit: zie net je reactie, we typten tegelijkertijd. Wat je ook kunt doen: je wel laten adviseren over de bijkomende spulletjes in die winkel, maar nog niet meteen kopen. Dan kun je daarna kijken of je het elders goedkoper kunt krijgen en anders alsnog daar kopen.
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2012, 18:53:59 door Roze »

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #468 Gepost op: 30 juli 2012, 19:31:28 »
En dat kan je daar ook gewoon zeggen? Zovan: ik kijk eerst even ergens anders voor de bijbehorende spullen?

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #469 Gepost op: 30 juli 2012, 19:56:30 »
Dat hoef je toch niet te zeggen?
Je kunt toch ook gewoon zeggen "ik denk daar nog even over na"?!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #470 Gepost op: 30 juli 2012, 20:18:56 »
Eens met misseagle, dat zou ik ook zeggen.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #471 Gepost op: 30 juli 2012, 20:29:15 »
Of gewoon zeggen dat je die te leen krijgt van een vriendin, mochten ze erg aandringen :wink:
Overigens zou ik een hoepelrok gewoon online koopen, dan heb je hem voor nog geen 50 euro nieuw.
Torselet, kun je ook online kopen dan kun je ook voor ruim onder de 100 euro halen. ik heb er 1 uit amerika voor 59 euro inclusief verzendkosten. (wel denken om de maat, dat die correct is dus even uitproberen/passen) Of hier op het forum bij te koop/gevraagd, staan er ook best wel regelmatig wat.
Schoenen kun je net zo duur maken als je zelf wil. ze komen hier voorbij van 9 euro t/m 300 euro.

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #472 Gepost op: 30 juli 2012, 20:47:30 »
Ja logisch eigenlijk  :blink:   ze verwachten dus niet dat je alles maar bij hun koopt (nouja het is natuurlijk ook mijn geld :biggrin: )

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #473 Gepost op: 30 juli 2012, 20:54:53 »
Wat ze verwachten (of proberen te bereiken) zal wel per winkel verschillen. Waar het om gaat is dat jij je ervan bewust bent dat het inderdaad jouw geld is en dat je helemaal níks verplicht bent. Veel plezier met passen!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #474 Gepost op: 30 juli 2012, 22:44:19 »
Absoluut eerst even rondkijken voordat je daar iets koopt! Tenzij je een mooie deal kan maken, dat je een hoepelrok erbij krijgt ofzo :tongue: proberen waard!

Ik heb alles via marktplaats geregeld, hoepelrok voor 25, torselet voor 35, schoenen in een zomerwinkeltje gekocht voor een tientje.

Sluier heb ik wel in de bruidszaak gekocht, was 80 euro..

Ik denk dat je voor nieuwe spullen ongeveer het volgende kwijt bent: hoepelrok ongeveer 80 euro, torselet rond de 100/120, sluiers varieren van 60 tot 200

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards