collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 684969 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #575 Gepost op: 6 november 2012, 13:35:12 »
haha, zo erg is het nou ook weer niet hoor Jassou..
Ik heb het gewoon op een bepaalde manier voor ogen en heb moeite om dingen uit handen te geven  (dat is altijd een eigenschap, niet alleen met de bruiloft)Ik wou dat ik het beter kon..
Als het toch anders is dan ik bedacht heb, zal het niet mijn dag verpesten hoor.. Maar ik zou het ook zonde vinden dat dingen worden vergeten, of niet tot hun recht komen . Ik maak veel zelf en doe ditmet een bepaalde bedoeling..

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #576 Gepost op: 6 november 2012, 14:50:43 »
@ Felicitatierij; Wij gaan denk ik met z'n tweeën ergens staan.
 @Decoratie;Misschien kun je de avond van te voren terecht op de locatie. Dan kun je na het werk alles versieren.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #577 Gepost op: 6 november 2012, 21:56:53 »
@ Marlie: Wij hebben diverse optie qua decoraties:
- Wij laten het misschien door iemand doen, hij komt met een decoratieplan en gaan wij daarmee akkoord dan regelt hij alles verder. We wachten nog even de prijs af.
- We mogen alles de dag van tevoren leveren, vertellen waar alles moet en de locatie regelt het verder.
- We mogen de avond van tevoren komen en dan kunnen we alles zelf versieren mbv ouders, cm enz.

Zou het gewoon even vragen bij de locatie en als je het echt niet los kan laten zou ik het toch zelf doen :)

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #578 Gepost op: 8 november 2012, 13:00:02 »
@decoratie: wij gaan het zelf doen samen met onze cm de dag van tevoren. Dat moet lukken dacht ik.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #579 Gepost op: 8 november 2012, 13:34:59 »
Onze locatie hoeft niet extra versierd te worden en alles wat we wel extra doen gebeurd door locatie op de dag zelf of door onze cm...

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #580 Gepost op: 8 november 2012, 19:04:34 »
Dank jullie wel voor het meedenken.
Binnenkort gaan we eens richting locatie en overleggen hoe en wat..
we hebben hen ook nog niet gevraagd of ze voor ons kunnen/willen decoreren..

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #581 Gepost op: 8 november 2012, 21:50:02 »
hier een kort vraagje: ik wil een sluier met kant bestellen bij lightinthebox, maar je ziet daar dat de rand er echt apart is opgenaaid, zie hier:
http://www.lightinthebox.com/nl/1-laag-kathedraal-lengte-bruiloft-sluier-280cm-lengte_p69058.html

dus niet dat het kant op de sluier is gestikt, maar dat het uitgeknipt is en erop genaaid... ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :blink:
nou is mijn vraag, is dat normaal of komt dat omdat die site zo goedkoop is? en zou dit heel erg opvallen?

alvast bedankt!

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #582 Gepost op: 8 november 2012, 22:03:53 »
Bij mijn sluier is dit in ieder geval niet zo. Het is echt een sluier met het kant aan de sluier geweven/genaaid is. Er is er dus niet eerst opgenaaid en daarna langs de rand van de sluier geknipt ofzo..snap je wat ik bedoel? Maar mn sluier komt ook gewoon uit de bruidswinkel waar ik mn jurk heb gekocht en was ook een stuk duurder dan deze :-)

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #583 Gepost op: 8 november 2012, 22:08:49 »
ok thanks sjaantje!

hmmm ik heb alleen niet zo'n zin om veel aan een sluier uit te geven... dan maar 2e hands kijken of ik wat kan vinden

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #584 Gepost op: 8 november 2012, 22:11:01 »
@Jorien: Er staat bij dat de rand er als een applicatie opzit. Het is dus gewoon tule met een opgeplakte/opgenaaide 'kant'rand. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben. Ik heb ook geen idee waar een sluier anders van gemaakt is. Het gaat er meer om of jij het mooi vind, dan of het 'hoort'.

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #585 Gepost op: 8 november 2012, 22:17:34 »
@roze ja ik weet ook niet of ik het echt erg vind, maar zou het wel jammer vinden als ie er echt el-cheapo uitziet ;-) (ookal isdie dat natuurlijk wel haha....) maarja zou m alleen met de ceremonie dragen dus vind het echt zonde er teveel geld aan uit te geven.... zucht, wat een dilemma's he ;-)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #586 Gepost op: 8 november 2012, 22:23:38 »
Ja he, al die keuzes! Mooi woord trouwens, el-cheapo:-)
Als je hem alleen tijdens de ceremonie opdoet, lijkt mij trouwens dat iedereen meer oog voor de ceremonie en het totaalplaatje heeft, dan de kwaliteit van de sluier;-)
Ik snap dat wel hoor, dat je er niet veel geld aan wilt uitgeven. Zelf leen ik waarschijnlijk de sluier van mn zusje of schoonzus.

Wblond

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 255
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #587 Gepost op: 8 november 2012, 23:22:46 »
Ik snap het ook! Ik heb zelf ook een sluier via eBay besteld! En is ook nog is super mooi! Misschien vind je daar iets? Weddingveil intypen en succes haha! ;)

Mirthe

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #588 Gepost op: 9 november 2012, 08:29:40 »
Ik had geen sluier, want nouja, het is traditioneel een teken van ondergeschiktheid aan de man en daar kan ik me niet zo in vinden, hahaha. Maar is voor mij misschien ook anders omdat ik in het midden oosten woon en het dus niet zo goed los kan zien van de 'oude' betekenis.

Maar wat ik wilde zeggen: tijdens de ceremonie maakt de fotografe waarschijnlijk best veel close up foto's omdat dan de emoties van het gezicht spatten, dus voor de foto's is het misschien de moeite waard om wel iets te hebben wat ook bij close-ups nog echt mooi is. Ik denk dat het de gasten echt een worst zal wezen, de ceremonie gaat toch meer om de ceremonie en de emoties dan wat voor sluier de bruid heeft. 

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #589 Gepost op: 9 november 2012, 09:45:07 »
persoonlijk vind ik een sluier met opgenaaid kant echt niet mooi.
Ik heb er ook naar gekeken, want ik had bij en het passen een 3 meter lange kanten sluier aangehad, kostte maar 600 euro ...whaaaa... not dus..
Op zoek gegaan naar goedkopere varianten op internet, maar zelf zou ik nooit blij zijn met de "el-cheapo"variant...
Ik heb nu een heeeeele mooie sluier via marktplaats gevonden. Tweedehaands dus, maar dat maakt me niet uit..
Kostte me nog wel 300 euro, auw.. (nieuwprijs 700!!)
Maar ik ben van plan om hem na mijn bruiloft weer te verkopen. Hopelijk beschadigd hij dus niet..

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #590 Gepost op: 9 november 2012, 10:34:52 »
uhhmm.... ik zie nu op mp een advertentie van een zgn pronovias sluier van 600 euro... maar daar is het ook gewoon op genaaid???

http://link.marktplaats.nl/614383588

is dit dan oplichterij of is dit zoals het 'hoort'..?

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #591 Gepost op: 9 november 2012, 10:35:42 »
Ik ben het met Marlie eens, ik vind het ook niet zo mooi. Zou dan ook eerder voor een 2e hands gaan via MP.

edit; ik vind die Pronovias wel heel mooi hoor.
« Laatst bewerkt op: 9 november 2012, 10:39:46 door Herfststorm »

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #592 Gepost op: 9 november 2012, 10:41:18 »
ik vind de pronovias ook mooi daar niet van, maar daar is het ook gewoon op genaaid dus ik zie het verschil dan niet zo tussen light inthe box of een dure pronovias/poirier...

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #593 Gepost op: 9 november 2012, 10:50:56 »
Alle pronovias sluiers die ik gezien heb in de winkel, waren van veel mooiere kwaliteit. Dus erin geweven en niet erop genaaid. Ze hebben ook sluiers waar het erop genaaid is hoor, dan worden applicaties erop genaaid, zoals bij de marktplaats advertenties. Deze zijn vaak wat goedkoper, volgens mijn verkoopster.  Al vind ik zelf de afwerking niet heel mooi bij de marktplaats advertenties, ik kan me dan ook niet voorstellen dat deze nieuw 600 euro heeft gekost..
Ik zou hem sowieso gaan bekijken en niet laten opsturen..
Succes..
Ik snap je dilemma hoor.
Ik wilde eigenlijk niet meer da 100 euro uitgeven aan mijn sluier, balen dat ik verliefd werd op een kanten kathedraal sluier.. :blush:
Gewoon marktplaats in de gaten houden en goed nagaan hoeveel je ervoor over hebt..

blondbruidje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #594 Gepost op: 9 november 2012, 15:55:31 »
Lastig dilemma inderdaad. Ik heb uiteindelijk 1 via Lightinthebox besteld, maar vond de kantrand niet zo mooi (maar dat hoeft niet te betekenen dat ze nooit goed zijn bij LITB). Een tweede sluier heb ik besteld via Ebay en die was precies van hetzelfde kant als m'n jurk. Bij beide sluiers was het kant erop genaaid, maar bij de eerste sluier viel ik er wel over en bij de tweede niet. Is dus maar het hoe mooi het is afgewerkt.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #595 Gepost op: 9 november 2012, 17:22:29 »
Mijn sluier viel dan wel mee..die kostte 260 euro. Ik heb alleen geen flauw idee van welk merk het is, heb ik eerlijk gezegd ook niet op gelet met passen :-)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #596 Gepost op: 9 november 2012, 19:58:49 »
Wow, wat een bedragen! Ik weet zelf nog niet precies welke sluier ik kies en op welke momenten ik hem wel/niet wil dragen, maar ik ben blij dat ik er 1 kan lenen, zeker nu ik al deze prijzen voorbij zie komen.
Succes met het maken van een keuze, Jorien!

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #597 Gepost op: 10 november 2012, 23:55:50 »
ik heb n sluier bij LITB gekocht maar zonder kant en die is gewoon heel betjes!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #598 Gepost op: 12 november 2012, 07:42:36 »
Volgens mij was mijn sluier 40 euro. Gewoon een dubbele, de kortste die ze hadden. Mn jurk was al druk genoeg, maar wilde wel iets op mn hoofd. Ik had hem van www.sluier.nl.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #599 Gepost op: 12 november 2012, 10:37:10 »
Ook in heb mijn sluier via MP gevonden. Een nieuwe met het kaartje er nog aan voor de helft van de nieuwprijs.

Wat betreft het kant op de sluier weet ik dat er twee manier voor zijn. De ene is om te borduren op/in de sluier en de andere is inderdaad, zoals jij al aangeeft. Kant knippen en dan erop naaien. Zo gebeurd dit ook bij trouwjurken op een van bovenstaande manieren... Dat vertelde de bruidscoupeuse me.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards