collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 683834 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #150 Gepost op: 6 oktober 2010, 13:18:05 »
Weet je wat het is. Wij maken vaak problemen waar geen problemen zijn.
Het is eigenlijk wel standaard dat je een bedankje krijgt aan het einde van het feest.
Mensen gaan er waarschijnlijk niet eens van uit dat ze een bedankje krijgen omdat ze naar de kerk gaan?


Wat betreft de ouders van je nichtje. Die zijn dan toch sowieso al met z'n 3en? Ik neem aan dat je ze niet alleen in een hoekje gaat stoppen dus ik zou me daar ook niet druk over maken.

Wat betreft het thee drinken denk ik dat de kerk wel een oplossing zoekt om het een andere dag te doen. Natuurlijk is het wel lief als je wat extra's voor die mensen doet, maar wederom vind ik niet dat je dat MOET

Ik heb trouwens een geweldige leuke baan! Ik ben marketing project manager en er blijft vaak van alles over van projecten.
Eten/ drinken/ lekkers/ verzorgingsproducten. We mogen dat doorgaans zelf houden, maar kunnen er ook voor kiezen om het naar de voedselbank te sturen. Elke keer als ik er weer een pallet heen kan sturen heb ik toch zo'n goed gevoel de rest van de dag!!

Kimheijne

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #151 Gepost op: 8 oktober 2010, 10:24:56 »
Ik vind het erg lief van je dat je die mensen die normaal thee drinken wat wil geven.
Als jij je daar goed bij voelt, zou ik dat gewoon doen. Maar je MOET inderdaad niets!
En wat betreft bedankjes: Wij hebben helemaal geen bedankjes. Ik maak me er ook een beetje druk om dat mensen dat raar vinden, maar wij hebben er bewust voor gekozen omdat we het eigenlijk een beetje flauwekul vinden. En vinden mensen het raar, dan hebben ze pech gehad.

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #152 Gepost op: 11 november 2010, 11:26:17 »
Weet iemand hier een webshop met erop veel keus in gekleurd papier? Ik zoek papier voor kleine kaartjes aan de bruidssuikerzakjes, papier voor menukaart, naambordjes etc. Als ik google op "gekleurd papier" kom ik niet de shops tegen die ik zoek.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #153 Gepost op: 11 november 2010, 11:32:43 »
Heb je bij de AKO niet genoeg soorten? Je kunt ook bij een kaartenmaakwinkeltje spullen kopen.. online heb ik geen idee van.
« Laatst bewerkt op: 11 november 2010, 11:36:57 door Ctje »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #154 Gepost op: 11 november 2010, 12:35:30 »

lindatimmer

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #155 Gepost op: 29 november 2010, 17:49:02 »
Ik heb ergens op het forum een leuk idee voor een geschenk aan je AS gezien.
Boekje met 101 redenen om met hem te trouwen.
Nu kan ik dit alleen niet meer terugvinden.
Ook niet met de zoekmachine.

Kan iemand mij helpen???

idgnkv

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #156 Gepost op: 29 november 2010, 18:00:54 »

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #157 Gepost op: 29 november 2010, 18:09:06 »
Volgens mij zoek je dit topic , of niet? Succes!

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #158 Gepost op: 30 november 2010, 10:11:53 »
Cool. Ik ga die 101 redenen eens personaliseren. En dan print ik een boekje om hem precies halverwege onze verlovingstijd te geven.

lindatimmer

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #159 Gepost op: 1 december 2010, 11:44:31 »
Ontzettend bedankt, ik kon het echt zelf niet meer terug vinden.

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #160 Gepost op: 8 januari 2011, 18:24:12 »
Ik heb haar tot net iets over mijn schouders dat ik voor mijn huwelijk opgestoken wil hebben. Ik kan me van eerdere feestkapsels herinneren dat mijn haar altijd eerst in de krulspelden moet en daarna drogen (mijn haar is namelijk erg glad/stijl). Ik weet alleen niet meer hoe lang dat duurde.
Hoe lang denken jullie dat de kapper bij mij bezig is? Dit ivm de dagplanning maken.
Ik heb nu 2 uur staan voor kapsel, make-up (zal niet veel meer zijn dan een puistje ofzo wegwerken) en aankleden. Is dat voldoende?

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #161 Gepost op: 8 januari 2011, 18:39:38 »
Afhankelijk van wat er met je haar moet gebeuren, ik denk dat het zat is! Ik heb een grote bos lang haar, en was inclusief krullers erin, make-uppen, opsteken en rookpauze voor mijn kapster zo'n 1,5 uur/1 uur en drie kwartier kwijt.

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #162 Gepost op: 8 januari 2011, 21:30:01 »
In mijn opgestoken kapsel hoefden geen krullers, en ik heb erg lang én erg stijl haar. Ik denk dat je als je je proefkapsel laat doen gewoon goed moet opletten hoelang het duurt.

En als je dan toch in de krullers moet dan doen ze ondertussen de make-up, dus echt veel tijd ben je er niet mee kwijt.

En het ligt ook aan je jurk hoeveel tijd je kwijt bent, want mijn zusje vond mijn rijgsluiting toch best ingewikkeld, en het aankleden duurde dus wat langer dan in de winkel.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #163 Gepost op: 8 januari 2011, 21:37:50 »
En ik had juist weer een rits dus dat was instappen, rits zippen en wegwezen :wink:

Nee, inderdaad, bij je proefkapsel kijken hoe lang het duurt en daar eventueel iets bij op tellen voor je gevoel :)

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #164 Gepost op: 8 januari 2011, 22:35:16 »
Mijn kapster deed 's ochtends rollers in mijn haar en gebruikte haarlak om ze te fixeren. Ik mocht mijn haar die ochtend niet wassen en een tijdje geen cremespoeling gebruiken.
Ze is om 07:00 uur begonnen, deed ook mijn make-up en om 08:50 uur stond ik met mijn jurk aan klaar voor mijn aanstaande die om 09:00 uur aanbelde.

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #165 Gepost op: 9 januari 2011, 10:13:33 »
OK bedankt allemaal. Wellicht dat het in mijn herinneringen langer duurde dan de werkelijkheid.
Ik zal 2 uur aanhouden voor de hele mikmak. Mocht bij het proefkapsel blijken dat dat te kort is, dan moet mijn AS maar eerder weg van huis.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #166 Gepost op: 17 januari 2011, 11:22:33 »
Volgens mij is dat idd wel genoeg, ik was in een uur klaar (had ook 2 uur gerekend, dus kon ik toen nog lekker koffie drinken)

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #167 Gepost op: 20 januari 2011, 09:36:59 »
Ik vind het niet de moeite waard om hier een heel topic voor te openen, maar ik wil het toch even kwijt.

Wie herkent zich in deze tradities?
Nederlandse huwelijks tradities

Ik niet in elk geval!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #168 Gepost op: 20 januari 2011, 09:52:08 »
Beetje ouderwets, herken er weinig in. Alleen de bruidssuikers en de bruidstranen. Wellicht behoeft het een update.  :tongue:

Met oprot frietjes, vrijgezellenfeesten, hippe schoenen  :wink: ,en hippe locaties.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2011, 09:53:32 door marjolein--1984 »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #169 Gepost op: 20 januari 2011, 16:45:34 »
Ik ken bruidstranen en bruidssuikers wel, maar volgens mij is dat toch vrij ouderwets (wel leuk ouderwets trouwens). En de rest, daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord...

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #170 Gepost op: 20 januari 2011, 17:13:10 »
Ach ja , toen we in de VS gingen wonen was mijn broertje 6. In zijn nieuwe klas was aangekondigd dat er een jongetje uit Nederland zou komen. De eerste reactie van zijn nieuwe klasgenootjes was: waar zijn je klompen? En hoe is het om in een molen te wonen? :biggrin:

Jolanda

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #171 Gepost op: 12 februari 2011, 14:38:29 »
Ik ben op zoek naar het topic over wat neem je mee in je tas op de trouwdag.
Waar is die? Weet een van jullie dat nog? Viel die onder het huwelijk?
Ik hoop dat jullie hem kunnen vinden, want ik kan hem helaas niet meer vinden  :sad:

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #172 Gepost op: 12 februari 2011, 15:44:55 »
Ik heb er 2 gevonden: deze
En deze

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #173 Gepost op: 12 februari 2011, 19:17:40 »
ik ben niet zo'n engelsvertaalmeisje (het zijn in ieder geval niet te veel spaties :wink: )
maar ik weet dat 1 van de tradities hier sowieso in het dorp was, dat bij de rand van het dorp waar je ging wonen of het feest hield, je uit moest stappen uit de auto, en dat je dat 2 borrelglazen zonder voet kreeg om een Jenevertje achterover te slaan, en wandelend (dus met de auto achter je aanrijdend) naar de feestlocatie!!

hebben wij gelukkig niet meer gehad!! maar mijn ouders hebben hetbijvoorbeeld nog op video (zo'n zwart ding met een band er in :wink: ) staan!

Jolanda

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #174 Gepost op: 13 februari 2011, 15:17:55 »
Ik heb er 2 gevonden: deze
En deze
Hartstikke bedankt!  :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards