collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 683738 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #200 Gepost op: 1 juni 2011, 14:52:53 »
Voor mijn sos kitje (yep ga voor mega voorbereid) ben ik op zoek naar vlekkendoejes of een vlekkenmiddeltje maar wat ik toe nu toe heb kunnen vinden vind ik maar eng spul.
Wat hadden/hebben jullie daarvoor?

vlinder84

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #201 Gepost op: 1 juni 2011, 15:02:40 »
Ik had niks... Oma's en (schoon)moeders weten op zo'n moment vast wel raad. Als ik iets in een SOS kitje zou stoppen zou het ossegal zijn. Daar krijg je ook allerlei enge vlekken mee uit.

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #202 Gepost op: 1 juni 2011, 15:26:58 »
Als je een zijde jurk hebt, valt er denk ik weinig aan vlekken te doen. Zijde kan niet tegen water (zover ik begrepen heb).

Heb je geen lapje stof van je jurk waar je het één en ander op kan uitproberen?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #203 Gepost op: 1 juni 2011, 15:27:40 »
Ik had ze van de Aldi, echt fantastisch!! Helaas kwam er wat stuifmeel op mijn jurk maar het ging er gewoon uit en je ziet er niets meer van!

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #204 Gepost op: 1 juni 2011, 15:30:25 »
en welke zijn dat dan van de aldi??

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #205 Gepost op: 1 juni 2011, 16:06:22 »
Moeder moeder had ook vochtige vlekkendoekjes voor mijn jurk gehaald. Werkte perfect!
Ik zal wel eens voor je navragen waar ze die gehaald had.

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #206 Gepost op: 1 juni 2011, 16:18:18 »
Het was een blauw doosje met witte letters, gewoon zonder merk.
Wellicht dat ze je bij de aldi verder kunnen helpen.

Wedding2011

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #207 Gepost op: 3 juni 2011, 18:27:33 »
Faith: Wij nemen ook M&M's en op hun website staat dat je 40 gram, wat neerkomt op 40 M&M's per zakje kan rekenen. Dus 40 gram maal 120 mensen is 4.8 kilo. Wij hebben toevallig ook 120 man!
Succes!

Djulietaah

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #208 Gepost op: 5 juni 2011, 13:42:07 »
Hoe maak je het mooiste een vetersluiting van een trouwjurk dicht?
Het lint is nu van beneden naar boven geregen, met als gevolg dat ik enorm veel lint overheb dat rond bungelt. Is het handiger om het van boven naar beneden te doen of zijn er nog andere tips?

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #209 Gepost op: 5 juni 2011, 15:24:38 »
Ik had hem ook van boven naar beneden. Je houd hoe dan ook een stuk veter over, dan is het wat je zelf het mooiste vind.

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #210 Gepost op: 5 juni 2011, 21:52:10 »
Ik had hem ook van boven naar beneden, en dan de overgebleven veter zo kort mogelijk en dan bij mijn jurk in. Dus ik had geen veters los achterhangen.

inge250284

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #211 Gepost op: 9 juni 2011, 15:31:34 »
wat een goed idee, die vlekkendoekjes! Ga zoeken...!

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #212 Gepost op: 13 juni 2011, 00:17:30 »
Mijn vetersluiting is ook van boven naar beneden geregen. Ik heb onderaan een kleine strik, het te veel aan veter is afgeknipt.

Charley

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #213 Gepost op: 13 juni 2011, 10:51:12 »
Ophalen flat leverde alleen jurk en kinderen ophalen op :wink:

Onze flat is te klein om alle daggasten te ontvangen. Mijn vriend komt mij misschien ophalen of andersom vanaf onze flat. Hoe hebben degenen die in een flat wonen dat gedaan/

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #214 Gepost op: 13 juni 2011, 11:23:47 »
Ophalen flat leverde alleen jurk en kinderen ophalen op :wink:

Onze flat is te klein om alle daggasten te ontvangen. Mijn vriend komt mij misschien ophalen of andersom vanaf onze flat. Hoe hebben degenen die in een flat wonen dat gedaan/


Bij ons zijn de daggasten niet ontvangen thuis, maar op de trouwlocatie, door de ceremoniemeesters. Alleen beide ouders waren erbij, en mijn zussen en dat was het.
Was ook wel leuk zo, want iedereen zag ons voor het eerst toen we de auto uitstapten op de locatie.

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #215 Gepost op: 14 juni 2011, 07:51:45 »
Wij wonen niet op een flat, maar bij ons is het ook te klein voor alle daggasten.

Net zoals Wievie ontvangen wij direecte familie (ouders & broers in ons geval) bij ons thuis (en lunchen we even). Op de trouwlocatie zal de gastrvouw van de locatie de overige gasten ontvangen.

Bride-77

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #216 Gepost op: 14 juni 2011, 21:18:40 »
Wij wonen ook niet op een flat, en ook niet te klein om onze daggasten te ontvangen, maar hebben er toch voor gekozen om onze daggasten rechtstreeks naar de locatie te laten komen (wij houden alles op 1 locatie). Pas als de gasten in de trouwzaal zitten zullen ze ons voor het eerst zien.

suzanned

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #217 Gepost op: 18 juni 2011, 13:09:52 »
Wij ontvangen ook niet de daggasten bij ons thuis. Het is te klein maar daarnaast zou ik knettergek ervan worden als al die mensen om mij heen dralen in de ochtend! Weg ermee ik zie jullie wel in de zaal  :biggrin:

Charley

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #218 Gepost op: 22 juni 2011, 18:51:52 »
wievie, dat effect lijkt me ook wel heel gaaf en ik denk dat we daar ook uiteindelijk gewoon voor gaan. Het wordt sowieso een no-go voor alle gasten, maar met name mijn beppe kan die trappen natuurlijk niet meer op. Thanx voor de antwoorden, nu nog even kijken hoe we dat kunnen inplannen.

Nog een kort vraagje; heeft iemand trouwringen met de markering 333, oftewel 8krt? Ik ben benieuwd.

Ingrid

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #219 Gepost op: 30 juni 2011, 09:40:56 »
Korte vraag: wij zijn afgelopen maandag getrouwd en onze fotograaf heeft FANTASTISCHE foto's gemaakt, is gratis langer gebleven en was altijd daar op het juiste moment. We willen hem nu graag extra bedanken....maar waarmee? Een fles wijn vind ik wat ongemakkelijk (maar dat ligt misschien aan mij?) of fooi? Wie geeft de fotograaf ook een extra bedankje en wat dan?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #220 Gepost op: 30 juni 2011, 10:09:49 »
Wij hebben onze fotografe bij het ophalen van het trouwalbum een bos bloemen gegeven met een bedankkaartje.
Ze was er heel erg blij mee.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #221 Gepost op: 30 juni 2011, 22:17:04 »
Hoi allemaal,
hier ook een korte vraag:
Hoelang van te voren moet je opzoek gaan naar een trouwjurk??
Liefs, Sjaantje
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2011, 22:17:15 door Sjaantje »

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #222 Gepost op: 1 juli 2011, 08:38:45 »
Dat hangt heel erg af van de winkel en de leverancier. Maar gemiddeld is er een periode van 3-4 maanden nodig voor het maken en afpassen van een jurk. Bij mij duurde was de jurk in 2,5 maand in de winkel en daarna begon het afpassen.

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #223 Gepost op: 1 juli 2011, 09:23:54 »
Ik ben heel erg vroeg, ik trouw pas in september volgend jaar en heb hem deze week gekocht. Bij mij zat er 6 maanden levertijd op en als hij binnen is dan moet er nog een jasje bijgemaakt worden van dezelfde stof en een bijpassende sluier etc. dus ik ben wel blij dat ik hem nu al heb. Voordeel is dat ik al vanaf mijn jeugd weet wat voor soort jurk ik wilde, dus als je wispelturig bent zou ik weer niet zo vroeg gaan :wink:

Maar ik besef wel dat ik heel vroeg ben. Het kan makkelijk veel korter. Voordeel van dat je de jurk vroeg hebt is dat je veel extra dingen kan regelen. Ik ga mn schoenen die ik daar gepast heb via marktplaats regelen, de hoepel ook en lingerie haal ik ook ergens anders :)

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #224 Gepost op: 1 juli 2011, 15:02:07 »
bedankt!
Ik ga pas over 2 jaar trouwen maarja,,het lijkt me zo leuk om jurken te gaan passen!
Helaas ben ik wel een twijfelkont en weet ik totaal niet wat ik wil...maggie sottero jurken vind ik erg mooi..
Nog maar ff wachten dus met passen  :wink:
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2011, 15:02:52 door Sjaantje »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards