collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 683637 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

suzanned

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #225 Gepost op: 2 juli 2011, 20:12:06 »
Ik trouw eind augustus 2011 en heb mijn jurk begin april gekocht. Er werd geen probleem van gemaakt en ik kon alles kiezen wat ik wilde. Ben ook in een andere winkel geweest en daar deden ze gelijk moeilijk... 'o je bent wel laat hoor'. Na ja dan niet toch! :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2011, 20:12:15 door suzanned »

Mrs Jones

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #226 Gepost op: 3 juli 2011, 08:35:31 »
Help!!! Al onze parelmoerkleurige enveloppen zijn heel mooi beschreven met vulpen, maar nu vlekt de inkt.
Helaas zijn alle enveloppen al geschrevn, dus een weg terug is er niet...
Iemand een idee hoe te fixeren? Met haarlak? Gewone lak (verf/vernis)? ...???...

Charley

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #227 Gepost op: 3 juli 2011, 10:05:55 »
@ Sjaantje: Mijn styliste gaf aan dat het raadzaam is om ca. 8 maanden vooraf te gaan kijken voor een jurk, zodat je alle keuze hebt in verband met levertijden (de levertijd voor mijn japon is 6! maanden). Natuurlijk zullen ze proberen te helpen op het moment dat je een japon uitzoekt die een langere levertijd heeft (bijvoorbeeld door het 'showmodel' aan te bieden, natuurlijk na reiniging en vermaken).

Kastanjaa

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #228 Gepost op: 3 juli 2011, 14:04:11 »
Plakband er overheen?

Annebloem

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #229 Gepost op: 3 juli 2011, 15:41:43 »
Bedoel je dat de inkt nat blijft?
Is het zo'n glad papier dan dat het blijft vlekken?
Even met de fohn erop droogt de inkt dan ook niet?

Uhh en anders een wijze les hieruit trekken en vortaan eerst eentje proefschrijven voordat je de rest doet! :wink:

Mrs Jones

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #230 Gepost op: 4 juli 2011, 10:12:10 »
We hebben de enveloppen niet zlef geschreven, dus ook niet zelf getest.

OPGELOST
We hebben er een laagje blanke lak overheen gespoten, perfect!!!
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2011, 10:13:03 door Mrs Jones »

Dwencke

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #231 Gepost op: 16 juli 2011, 13:21:25 »
Iemand hier die toevallig ervaring heeft met T.Reedijk trouwkoetsen? Zij zijn op het moment de goedkoopste aanbieder van trouwkoetsen en hun koetsen zien er op zich prima uit. Maar ik kan nergens iets vinden van iemand die ervaringen met ze heeft, dat maakt me een klein beetje achterdochtig ;-)

Fee

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #232 Gepost op: 26 juli 2011, 13:11:34 »
Hebben ze zelf geen referenties?

Dwencke

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #233 Gepost op: 26 juli 2011, 14:25:05 »
Nope, althans niet op de website... Maar goed we gaan binnenkort even kijken en dan maar op ons gevoel afgaan.

Charley

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #234 Gepost op: 26 juli 2011, 19:35:53 »
Nope, althans niet op de website... Maar goed we gaan binnenkort even kijken en dan maar op ons gevoel afgaan.

Er staan ook geen ervaringen op google. Er staat wel een filmpje van Man Bijt Hond. Tipje dus: van te voren duidelijk afspreken wat je precies van hem wilt, het lijkt me een man van duidelijkheid. Verder zie ik dat ze veel activiteiten hebben, bv. ook dagarrangementen. Ik denk dat je er in principe geen slechte aan hebt.

Eln

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1100
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #235 Gepost op: 3 augustus 2011, 14:44:14 »
Wat doen jullie met gasten die bij het burgerlijk huwelijk komen? Daarna willen wij namelijk met alleen de daggasten de bruidstaart aansnijden.. De overige gasten zijn 's avonds welkom bij de receptie (met gebak  :biggrin: ). Zouden mensen wel verwachten na het burgerlijk huwelijk nog koffie/thee etc. te krijgen? Hoe ging dat bij jullie of hoe gaan jullie dit vorm geven?
(Ik zie de CM al bodyguarden...)

Femke

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #236 Gepost op: 3 augustus 2011, 14:51:10 »
ik zou denk ik wel gebak of iets te drinken verwachten.
als je hier duidleijkheid over wil geven dan zal ik het gewoon duidelijk op de kaart aangeven..

maar ik zie dat je al bijna gaat trouwen, dus de kaart al verstuurd hebt waarschijnlijk?

Marry24

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #237 Gepost op: 3 augustus 2011, 14:53:51 »
Als het niet op de kaart staat verwachten mensen het vast ook niet, zeker niet als je op een gemeentehuis trouwt.

Eln

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1100
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #238 Gepost op: 3 augustus 2011, 15:02:52 »
Klopt, de kaart is al een tijdje de deur uit. Er staat niet iets op als: "we snijden daarna de bruidstaart aan" o.i.d. Wij trouwen op één locatie, waar 's avonds ook de receptie/feestavond is. Ik ging er eigenlijk niet zo vanuit dat relatief minder bekenden ook bij het burgerlijk huwelijk zouden komen.. maar hoor toch van mensen dat ze gaan proberen erbij te zijn. Hopelijk komen er niet zoveel, want er passen maar 50 mensen in het zaaltje  :unsure:

Pepper

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #239 Gepost op: 3 augustus 2011, 15:07:58 »
Als ik uitgenodigd wordt voor een receptie dan weet ik hoe laat ik er moet zijn. Als ik er voor kies om de voltrekking te zien, dat is mijn eigen keuze. Een burgelijk huwelijk is openbaar toegankelijk, maar dat betekent niet dat je ook de buurvrouw van 6 hoog een stuk taart moet geven.

Als het dus inderdaad niet aansluitend is, dan zou ik het niet verwachten. Maar het zal vast wel loslopen lijkt me.

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #240 Gepost op: 3 augustus 2011, 15:22:33 »
ik sluit me aan bij pepper !

Eln

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1100
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #241 Gepost op: 3 augustus 2011, 15:32:57 »
Bedankt voor de reacties! Zal idd vast wel goedkomen:)

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #242 Gepost op: 3 augustus 2011, 19:32:41 »
Komt goed! Ik ben al op twee huwelijken geweest (van een neef en van een nichtje) waarbij ik niet als daggast was uitgenodigd, maar, omdat ik vrij was en ze trouwden in mijn woonplaats, ik toch de huwelijksvoltrekking heb bezocht (wat ze allebei trouwens geweldig vonden, dat er zoveel mensen de moeite hadden genomen om te komen). Daarna ging ik gewoon weer naar huis. Bij Neef werden we aan het eind van de middag op de receptie verwacht, Nichtje gaf 's avonds een feest waarvoor we waren uitgenodigd.
Als ik niet specifiek ben uitgenodigd voor de ceremonie dan verwacht ik echt geen taart of koffie of wat dan ook. Het was mijn eigen keus om naar de voltrekking te gaan en daarna ging ik gewoon weer naar huis.

Overigens hadden wij zelf wél een paar mensen op onze bruiloft die meegingen naar de feestlocatie terwijl ze niet eens waren uitgenodigd, voor wat dan ook  :unsure: Mijn schoonmoeder had voor allerlei mensen een kopietje gemaakt van onze uitnodiging en die in de bus gedaan ("want onze buren vinden het ook leuk om te weten dat jullie gaan trouwen") waarop een paar buurvrouwen prompt besloten om te komen (terwijl ze op ruim een uur rijden van ons vandaan wonen). Wij dachten ok, prima, de kerk is immers vrij toegankelijk en als zij dat nou willen... Maar op de locatie waren de buurvrouwen er opeens ook, aan een tafeltje, koffie, thee, gebak, en daarna drank, hapjes. Tja, ik heb het maar zo gelaten, het waren maar een paar mensen en ze hadden het ontzettend naar hun zin, dus ik vond het wel prima. Overigens weet ik nog steeds niet of ze nu uit eigen initiatief meegegaan zijn naar de feestlocatie (wat eigenlijk best een beetje onbeleefd zou zijn als je überhaupt nergens voor uitgenodigd bent) of dat ze door mijn schoonouders zijn meegevraagd. Ik denk het laatste.
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2011, 19:33:40 door Inx »

Eln

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1100
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #243 Gepost op: 3 augustus 2011, 19:40:09 »
haha ja dat is wat.. geen uitnodiging krijgen, maar wel lekker mee-eten! Hopelijk hebben ze wel een leuk cadeau gegeven :wink:
Op zich vind ik het ook geen probleem als er per ongeluk wat mensen bij zijn, majaa de bruidstaart is wel gemaakt voor het aantal daggasten. Dan is het ook meteen duidelijk als ze de taart zien, of.. het gebrek aan, haha!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #244 Gepost op: 3 augustus 2011, 20:22:54 »
@ bride2be, hebben jullie een CM? Je kunt altijd vragen of die het ene beetje in de gaten wil houden en of die wellicht voorzichtig zou kunnen verzoeken weg te gaan ofzo, of iets mededelen in de trant van de genodigde daggasten ofzo koemn jullie mee deze kant of nou ja iets netjes :wink:

twijfeltje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #245 Gepost op: 3 augustus 2011, 21:35:19 »
Een ceremoniemeester kan dat wel een beetje sturen mocht het nodig zijn.

Inx, raar verhaal, maar je kunt jezelf inderdaad er maar het beste niet druk om maken.

Eln

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1100
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #246 Gepost op: 4 augustus 2011, 19:26:57 »
@Jof, ja we hebben een CM! Dus die mag ons tactisch naar een andere ruimte loodsen:)

suzanned

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #247 Gepost op: 9 augustus 2011, 08:48:55 »
Mensen die onverwacht bij het burgelijk huwelijk aanschuiven.... mmm ik lees dit net. Weet niet of nou zo heel handig is. Wij verwachten zelf al ruim 90 mensen in een zaal voor 100 man. Wij moeten ook gewoon betalen voor de zaal, lijkt me dan toch niet dat je zomaar kunt aanschuiven?? Wij hebben aansluitend ook de taart, echt alleen voor de genodigden.
Maar goed aangezien we toch wel iedereen hebben uitgenogid verwacht ik geen onverwachte bezoekers  :biggrin:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #248 Gepost op: 9 augustus 2011, 10:40:47 »
Een gemeentelijk huwelijk is 'verplicht' openbaar, dus iedereen zou gewoon binnen kunnen lopen om te kijken (ook gewoon toeristen/plaatsgenoten). Ik neem aan dat niet veel mensen zo maar bij vreemde mensen binnen wandelen :wink:
Als je dit echt niet wilt om wat voor reden dan ook dan kun je een soort van uitzondering aanvragen dat het niet meer openbaar is. Een kennis van mij heeft dit gedaan vanwege mega ruzies in de familie, weet niet hoe het moest etc, weet wel dat het een heel gedoe was. Op de dag zelf is zelfs de beveiliging er nog aan te pas gekomen. (hoe erg lijkt me dat op 1 van je gelukkigste dagen van je leven iemand die het 'gore' lef heeft dat te onderbreken :sad:)

deniesje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #249 Gepost op: 9 augustus 2011, 11:32:55 »
Jof, wat een verhaal zeg!! :blink:  Het zal je maar overkomen... brrrr!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards