collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 683843 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ikseltje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 211
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #375 Gepost op: 31 mei 2012, 20:50:37 »
Geruime tijd geleden heb ik hier wat rondgelezen, en kwam ik een topic tegen waar iemand in gepost had die zelf taarten maakte (ik geloof in de omgeving van Tilburg) wie kan me aan deze site helpen?

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #376 Gepost op: 31 mei 2012, 20:54:07 »
Geen idee wie in omgeving Tilburg bakt, maar het zal vast dit topic zijn: http://www.trouwforum.nl/forum/index.php/topic/13427-taart-en-andere-baksels/

Marretje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #377 Gepost op: 31 mei 2012, 22:09:13 »
Geruime tijd geleden heb ik hier wat rondgelezen, en kwam ik een topic tegen waar iemand in gepost had die zelf taarten maakte (ik geloof in de omgeving van Tilburg) wie kan me aan deze site helpen?

Hoi,

In Tilburg zit een goede taartenbakster, kijk maar eens op  emmyloves.cake.nl
Wij hadden een hele leuke en betaalbare taart.
Amanda en nog een paar meiden van het forum hebben hun bruidstaart ook bij haar vandaan.
Ik hoop dat je iets aan deze tip hebt.

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #378 Gepost op: 2 juni 2012, 15:19:26 »
hallo allemaal,

Het duurt nog ruim een jaar maar vind het leuk om naar de tekst voor op de trouwkaart te kijken.
Nu zijn wij hervormd en willen dus een ''gelovig'' gedichtje/versje op onze kaart. Alleen willen we geen ''zwaar'' versje of een stukje uit de bijbel op de trouwkaart maar een minder 'zwaar' versje. Net zoals je weleens op een geboortekaartje ziet. (snappen jullie het nog?  :blink: )
Maar....waar haal je die vandaan? Kan eigenlijk niks op internet vinden...

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #379 Gepost op: 2 juni 2012, 16:14:39 »
Je kunt een stukje tekst uit een lied kiezen (opwekking?) of zelf iets maken. Daarnaast kun je misschien de dominee vragen of hij een gedichtenbundel heeft waar je inspiratie vandaan kunt halen?

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #380 Gepost op: 2 juni 2012, 16:21:39 »
Wij hebben bij vrienden/familie gekeken wat voor trouwkaarten zij in huis hadden. (dus zodat het niet het kaartje van onze familie was, maar minimaal 1 verder). Daar hebben wij onze tekst ook vandaan (weet 'm alleen nu ff niet)

ikseltje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 211
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #381 Gepost op: 4 juni 2012, 10:25:15 »
@Marretje: dankjewel! Dat was inderdaad de site die ik zocht!

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #382 Gepost op: 4 juni 2012, 11:16:30 »
lieve allemaal, ik heb ook even een kort vraagje: ik wil echt GEEN dronken mensen op mijn bruiloft en weet dat mijn peetoom zich ook op dit soort evenementen niet gaat kunnen inhouden. Nu zaten ik en mijn verloofde er aan te denken om gewoon voor iedereen 2X een alcoholisch drankje in te kopen (ongeveer) en dat ze dan voor de rest pech hebben. Wij drinken beiden nauwelijks dus mezelf heb ik er niet mee. En ik wil ook geen groot dansfeest maar liever een kampvuur dus dan zijn dronken mensen sowieso al een stuk lastiger. we doen zelf catering en er is dus niemand die zicht houd op de drankvooraad daarom willen we gewoon iets als 2 kratten bier en 6 flessen wijn en 1 fles apfelkorn (vinden wij heel lekker) voor alle gasten, met een reserve hoeveelheid alcohol op onze kamer (1 krat bier en 3 flessen wijn)voor als we merken dat wij het echt te weinig vinden. Fris enzo zal er sowieso genoeg zijn. Wat vinden jullie? kun je dit maken? toezicht houden op de drankvoorraad heeft geen nut, en als er genoeg drank is word mijn oom echt wel dronken, deed hij ook op het 50 jarig feest van mijn ouders. vind ook dat voor de rest van de mensen ook al worden ze normaal niet dronken 2 a 3 drankjes op een avond wel redelijk normaal is...
edit: ohja en we willen een stuk of 100 gasten, waarvan een deel net als wij gewoon niet drinkt
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2012, 11:17:01 door geduldig bruidje »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #383 Gepost op: 4 juni 2012, 11:25:29 »
@ geduldig bruidje, ik vind dit een erg lastige vraag. Ik drink zelf niet of nauwelijks, dus ook ik zou er geen problemen mee hebben. Ik denk dat het wel wat minder gastvrij over kan komen. 100 gasten en dan 2 kratten bier en 6 flessen wijn is wel erg weinig overigens. Er gaan maar 3 max 4 glazen wijn uit 1 fles, mijn ervaring is dat wijn toch redelijk wat gedronken word en ook bier word door vrij veel mensen gedronken. Dus met de hoeveelheid die jij omschrijft kan niet iedereen die het wel zou willen een wijntje/biertje drinken en al helemaal geen 2e.
Ik denk dat je dan beter een keuze kunt maken, door bijvoorbeeld te zeggen geen alcoholische drank.
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2012, 11:25:49 door Jof »

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #384 Gepost op: 4 juni 2012, 11:30:46 »
ja de hoeveelheden waren ook wel schattingen., zal dan de schatting nog wel omhoog bijstellen.. kunnen er echt maar 4 glazen uit een fles? nouja het idee was meer dat we dan inkopen doen voor iedereen 2 a 3 glazen en dan moet het wel op zijn..

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #385 Gepost op: 4 juni 2012, 11:59:04 »
Is er niet wat familie die je oom in toom kan houden?

marian1313

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #386 Gepost op: 4 juni 2012, 12:10:12 »
Ik hou er op een bruiloft wel van om wat alcohol te drinken (en dan niet twee of drie, maar eerder een stuk of 8 drankjes) en zou er echt raar van staan te kijken als er maar 2 drankjes zouden zijn.
Word je oom ook echt vervelend of vind je het idee gewoon al onprettig?

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #387 Gepost op: 4 juni 2012, 12:11:47 »
@ geduldig bruidje,
Is het probleem alleen die ene oom die zich niet kan inhouden met alcohol en vervelend gaat doen? En kun je het probleem echt oplossen als je beperkt alcohol schenkt? Of gaat die bewuste oom dan een fles wijn/krat bier voor zichzelf houden, zodat hij alsnog kan drinken en dronken wordt?
Eventuele andere opties zijn om helemaal geen alcohol te schenken of om die ene oom niet uit te nodigen. Dat zijn natuurlijk wel hele rigoreuze maatregelen (vooral die laatste), dus ik kan me voorstellen dat je dat liever niet doet...
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2012, 12:37:18 door Elgee »

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #388 Gepost op: 4 juni 2012, 13:18:48 »
De broer van mijn AS heeft dit probleem ook. Hij heeft altijd een 'kwade dronk' ben dus ook bang dat dit bij ons op de bruiloft gaat gebeuren. Ik geef aan mijn CM's door dat, mocht dat gebeuren dat ze hem dan maar moeten ' afvoeren'
als ik jou was had ik inderdaad iemand in de familie aangewezen om je oom in de gaten te houden. Gaat t dan toch te ver? AFVOEREN!

jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #389 Gepost op: 4 juni 2012, 13:27:46 »
@ geduldig bruidje,
Is het probleem alleen die ene oom die zich niet kan inhouden met alcohol en vervelend gaat doen? En kun je het probleem echt oplossen als je beperkt alcohol schenkt? Of gaat die bewuste oom dan een fles wijn/krat bier voor zichzelf houden, zodat hij alsnog kan drinken en dronken wordt?
Eventuele andere opties zijn om helemaal geen alcohol te schenken of om die ene oom niet uit te nodigen. Dat zijn natuurlijk wel hele rigoreuze maatregelen (vooral die laatste), dus ik kan me voorstellen dat je dat liever niet doet...
Ik denk dat die oom dit inderdaad zal gaan doen, dus het gaat je probleem niet oplossen, en treft de 'goeden'. Ik zou gewoon inkopen wat je normaal zou inkopen voor 100 gasten (er gaan officieel 6 'units' uit een fles wijn, maar dat zijn waarschijnlijk kleinere glazen dan jij misschien zou schenken). Ik zou even navragen bij een horeca persoon wat een redelijke schatting zou zijn. Wat je oom betreft, ik zou daar je vader of  moeder, of een oom of tante op zetten. (het liefst de persoon die zelf een broer of zus van die ene oom is, die zal het probleem wel herkennen en wel vaker met dat varkentje gewassen hebben).

Of je schenkt inderdaad helemaal geen alcohol. Zolang er genoeg alternatieven zijn (niet alleen maar cola), kan dat best. Ik houd zelf enorm van een glas wijn, maar het lukt best om me een avondje te vermaken zonder (net, de volgende dag haal ik wel ik  :wink: )
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2012, 13:28:33 door jassou »

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #390 Gepost op: 4 juni 2012, 14:57:24 »
Ik ben het met jassou eens, maar als het probleem echt alleen bij je oom ligt zou ik daar iets aan doen. Dus idd hem door iemand goed in de gaten laten houden. Ik zou het persoonlijk erg raar vinden wanneer ik op een bruiloft of een verjaardag/feest geen of maar 2 glazen wijn krijg. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Voor de hoeveelheid. Wij hebben onze verjaardag gehouden met 60 man. Er zijn toen 6 kratten bier, 2 flessen malibu, 8 flessen droge witte wijn, 2 flessen rode wijn, 4 flessen zoete witte wijn en 4 flessen sonnema door heen gegaan. Voor 100 mensen is dit denk ik dan wel genoeg wanneer je 2 a 3 drankjes p.p. rekent.

Carlijn

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #391 Gepost op: 4 juni 2012, 22:42:54 »
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Op ons feest heb ik zelf een dronken gast aan moeten spreken op zijn gedrag. Meerdere gasten hadden last van hem en niemand kon meer tot hem doordringen. Hij viel, toen ik hem aansprak, huilend in mijn armen en is super hard gevallen op de terugweg naar huis.

Een paar dagen later kwam hij met "hangende pootjes" zijn excuses aanbieden... best een domper op het feest maar het heeft ons feest zeker niet verpest. Wij hadden een goede vriend de opracht gegeven om, als wij het aangaven, zo'n mensen buiten te zetten. Dit is dus niet nodig geweest, maar gaf me wel vertrouwen dat hij achter me stond.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #392 Gepost op: 4 juni 2012, 23:59:08 »
hmm.. als je het zo bekijkt opzich.. mijn oom is opzich geen alcoholist, meer een gezelligheids drinker die geen maat kan houden dus een fles of krat zou hij niet voor zichzelf houden. Hij word ook wel echt vervelend van drank (heb hem ooit als kind een glas water in zijn gezicht gegooid omdat hij dronken en vervelend was) Daarnaast hebben wij beiden in onze families wel mensen waarvan we vermoeden dat ze wel wat gaan drinken en niet uitnodigen is ook niet echt een optie (het is en blijft mijn peetoom en/of familie).

Ik weet nog niet of ik mensen er wel uit zou willen gooien, geloof dat ik dan liever het probleem voorkom. Geen drank zou opzich voor mij niet echt een probleem zijn, maar ik ben bang dat ik dan gezeur ga krijgen van bijna iedereen in de familie.. opzich is het onze dag, maar wel een dag die we met hen willen vieren en die ik dus ook leuk voor hen wil laten zijn.. en ik weet niet of dit zonder drank hetzelfde is. Zeker als het gaat om het glaasje wijn bij het avondeten en het biertje bij het kampvuur.

Chantal_84

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 48
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #393 Gepost op: 11 juni 2012, 12:28:53 »
Misschien kun je je oom vooraf aanspreken op zijn gedrag? Dan heb je hem gewaarschuwd en kun je hem ook uitleggen dat dit voor jullie een smet zou zijn op jullie dag.

September2012

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #394 Gepost op: 11 juni 2012, 22:14:50 »
Wat erg dat je mensen buiten moet zetten! Snap nooit zo goed dat mensen geen maat kunnen houden, juist op zo n dag!

blondbruidje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #395 Gepost op: 12 juni 2012, 10:25:23 »
Hier ook een korte vraag: m'n AS moet binnenkort op pakkenjacht. Meestal hoor je dat ze dan een stofstaaltje van de jurk van de bruid meenemen, maar helaas heeft mijn bruidsmodezaak geen stofstaaltjes van m'n jurk. De jurk heeft twee (eigenlijk 3) tinten; een basiskleur en een kleur waarmee de accenten zijn gedaan (knoopjes, band onder borst). Verder zit er nog kant op een deel van de jurk. De jurk heeft losse spaghettibandjes, maar die zijn in de kleur  van de accentkleur. Ik kan die bandjes dus wel meegeven, maar dan heb ik niet de basiskleur te pakken.

Heeft iemand enig idee hoe we ervoor kunnen zorgen dat m'n jurk een pak in de goede kleur koopt, zonder dat er met m'n jurk gesleept moet worden? Kan een foto van de jurk (van de website van het merk) bijvoorbeeld voldoende zijn? Of heeft iemand een andere goede tip? Wij komen er niet helemaal uit eerlijk gezegd.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #396 Gepost op: 12 juni 2012, 10:33:52 »
Geen stofstaaltjes? Dat is wel heel bijzonder? Kunnen ze niet een heel klein stukje uit een zoompje knippen? Of zo iets?
Accentkleur meegeven is sowieso wel handig, kunnen ze daar ook rekening mee houden.
En anders misschien op de markt wat stofjes in de basiskleur kopen en degene die er het meest op lijkt meegeven?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #397 Gepost op: 12 juni 2012, 11:11:59 »
@blondbruidje: ik snap het dilemma met de kleuren van de jurk :wink: ( off topic, blijft echt een prachtige jurk!). Maar wat lies al zei, kunnen ze niet een milimeter uit een zoom knippen? Hij moest volgens mij nog worden uitgenomen,of niet? Dus misschien wordt dat lastig..
Hebben ze niet een klosje garen in dezelfde kleur? Ze zullen ten slotte toch hier en daar wat moetn vermaken lijkt mij?

gympie

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #398 Gepost op: 12 juni 2012, 11:40:24 »
Misschien is het een idee om staaltjes van de bouwmarkt te halen? Het lastige is alleen dat je dan niet de soort stof
kan zien. En ik denk wel bepalend. Zou er gewoon nog een keer om vragen hoor
Succes

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #399 Gepost op: 12 juni 2012, 14:17:59 »
Wij betalen 25 euro.... En dat is meer voor het behoud van de kasteelruïne waar we de foto's maken...

Dan is dat in Asten of niet?!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards