collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 682816 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blondbruidje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #400 Gepost op: 12 juni 2012, 14:49:58 »
Bedankt voor de reacties!

De jurk moet inderdaad nog uitgenomen worden, maar dat gaat pas over een maand ofzo gebeuren. Ik wil eigenlijk wel dat m'n AS iets eerder op zoek gaat naar een pak, want ik verwacht dat dat nog best wel een kluif wordt. De jurk hangt al bij m'n ouders thuis, dus we hebben gisteren goed gezocht naar plekjes waar we een stukje weg kunnen halen, maar dat durven we niet i.v.m. het uitnemen. Er zit ook nog een lus aan die wel wat op de kleur lijkt, maar het is een hele andere stofsoort, dus dat lijkt alsnog heel anders. Hetzelfde lijkt me het geval bij staaltjes van een bouwmarkt of klosjes garen. Het is een satijnen jurk, dus die kleur 'verandert' ook door lichtinval e.d.
Ik geloof dat de beste oplossing nog is om naar een stoffenwinkel te gaan en daar stukjes stof in satijn mee te nemen, die te vergelijken met de jurk en vervolgens de kleur die er het dichtstbij zit mee laten nemen. Heb al een bruidsstoffenzaak in de buurt gevonden die ik evt. even kan mailen. Ook zijn er genoeg stoffen op internet te krijgen. Maar, mocht iemand nog andere tips hebben, dan hoor ik het graag!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #401 Gepost op: 12 juni 2012, 18:33:50 »
Heb je een veter erin zitten, of is het een rits of knoopjes?
Bij mij hebben ze een stuk van de veter afgeknipt. DIe was toch echt veel te lang
Zit er een binnenrok in? Mijn binnenrok was dezelfde kleur als de bovenkant (ik had 5 verschillende soorten stof, dus dat was sowieso niet bepalend :wink:). Daar zie je het niet van als daar een klein stukje vanaf geknipt word, omdat die toch onder je jurk valt.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #402 Gepost op: 12 juni 2012, 22:59:20 »
@blondbruidje: Iemand met diezelfde jurk opzoeken die al getrouwd is? :wink:


 Moet hij ook korter worden gemaakt? Lijkt mi dat een klein reepje van de onderkant geen probleem zou moeten zijn ( anders even de coupeuse bellen als je bang bent dat dat niet kan? die kan daar vast meer over zeggen.. )

blondbruidje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #403 Gepost op: 13 juni 2012, 08:26:51 »
@Jof: het zijn inderdaad knoopjes. En die knoopjes zijn net weer in de accentkleur. :wink: Lekker handig hè! Mijn jurk heeft wel een laag aan de binnenkant, maar die is van een andere stof. Wel bedankt voor de tips.

@JM2012: hij wordt zelfs nog langer gemaakt! :wink: haha, de zoom die er nu in zit, wordt eruit gehaald en er wordt een heel klein nieuw zoompje in gezet.

Maar, ik ben er inmiddels uit. Ik heb een winkel in bruidsstoffen benaderd en zij hebben echt heel veel stoffen. Binnenkort ga ik daar naartoe om de kleur uit te zoeken die er het dichtstbij zit. Ik heb ook echt een stukje stof nodig, want ik wil eigenlijk nog een tasje laten maken. M'n moeder heeft een oud beugeltje voor een tas die zij ook bij zich heeft gehad tijdens haar huwelijk en haar moeder ook weer. Ik wil dat niet de hele dag dragen, maar het lijkt me wel mooi voor een aantal foto's en natuurlijk is het heel bijzonder dat zowel m'n moeder als oma dat tasje ook gedragen hebben met hun huwelijk. Dus, ik denk dat ik er wel uit kom!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #404 Gepost op: 13 juni 2012, 12:02:48 »
@Blondbruidje: Haha oke, opzoek in de stoffenwinkel dus xp! Waar zit die winkel als ik vragen mag, aangezien het hier in de buurt zit?

Wel gaaf, dat tasje!

blondbruidje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #405 Gepost op: 13 juni 2012, 12:36:37 »
Het is in Buitenpost. Naam heb ik even niet paraat, helaas. Ben wel helemaal blij dat ik een soort van oplossing heb nu!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #406 Gepost op: 13 juni 2012, 12:38:54 »
En dan hopen dat de juiste kleur erbij zit, komt vast goed! :)

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #407 Gepost op: 14 juni 2012, 10:05:15 »
Grr nu had ik gisteren een korte vraag en weet ik hem niet meer.
Kon dit topic niet vinden.. stom stom stom!Heb wel een andere vraag..

Je geeft vaak op de bruiloft zelf al bedankjes aan de gasten toch?
Maar moet je dan daarna ook nog bedankkaartjes gaan sturen??

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #408 Gepost op: 14 juni 2012, 10:08:38 »
Niks moet sowieso. Wij hadden geen bedankjes op de bruiloft, wel een bedankkaartje (een foto van onze bruiloft als ansichtkaart) een paar dagen na de bruiloft.

Boefke79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #409 Gepost op: 14 juni 2012, 10:09:06 »
Wij hebben dit niet gedaan. Alleen tijdens de dag zelf. Volgens mij is het óf het een óf het ander..
En aangezien wij bij de receptie het helemaal vergeten zijn, kregen sommige het nadien dus pas... hahaha, maar dat lag aan onze cm :wink:

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #410 Gepost op: 14 juni 2012, 10:14:11 »
Nee ik weet dat niets moet, maar lees en hoor soms wel dat mensen dat doen.
Dus vroeg me af of dat zo dan "hoort"..

Wij gaan dan sowieso voor de bedankjes ter plekke :wink:

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #411 Gepost op: 14 juni 2012, 10:46:34 »
Wij gaan ook voor de bedankjes ter plekke en doen geen bedankkaartje. Wel willen wel een klein foto-album maken voor onze ouders en broers en zussen.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #412 Gepost op: 14 juni 2012, 10:55:34 »
Het is in Buitenpost. Naam heb ik even niet paraat, helaas. Ben wel helemaal blij dat ik een soort van oplossing heb nu!

Modista misschien?

blondbruidje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #413 Gepost op: 14 juni 2012, 11:19:39 »
@Roze: ja! Ervaring mee?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #414 Gepost op: 14 juni 2012, 13:50:50 »
Wij hebben dit niet gedaan. Alleen tijdens de dag zelf. Volgens mij is het óf het een óf het ander..
En aangezien wij bij de receptie het helemaal vergeten zijn, kregen sommige het nadien dus pas... hahaha, maar dat lag aan onze cm :wink:

Wij hebben wel beide gedaan. Een bedankje met een klein kaartje en wat snoepjes op de dag zelf, lagen in een mand bij de uitgang.
De week na de bruiloft hebben we, heel simpel, een mooie foto die mijn zus heeft gemaakt laten afdrukken bij de hema  op het kleinste formaat ( 13 cent pe rstuk ofzo )en we hebben achterop iedereen een persoonlijk berichtje geschreven. Waren het organiseren even helemaal zat, dus hebben het lekker simpel gehouden. Mensen vonden het wel erg leuk!

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #415 Gepost op: 14 juni 2012, 14:21:56 »
De week na de bruiloft hoop ik op huwelijksreis te zijn..
En zo'n foto.. erg leuk vooral dat persoonlijke berichtje erop.
Misschien dat mensen het dan idd wel bewaren. Nichtje van mn AS die had ook een foto gegeven.. nou die ligt nog steeds in de auto (we hebben niet zoveel met haar)

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #416 Gepost op: 14 juni 2012, 14:28:59 »
Ik zie bij een aantal mensen ons kaartje nog steeds staan. We hadden inderdaad bij de meeste mensen een persoonlijk tekstje geschreven, ik geloof dat dat wel gewaardeerd werd. We gingen overigens pas 2 weken na ons huwelijk op vakantie, dus tijd zat voor dat soort dingen.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #417 Gepost op: 14 juni 2012, 14:34:07 »
Misschien dat ik voor bepaalde mensen nog wel iets extra's wil doen naderhand.
Maar ligt er ook wel beetje aan, bij sommige mensen zou ik echt niets weten te schrijven en bij anderen hele verhalen!

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #418 Gepost op: 14 juni 2012, 19:35:07 »
Hallo,

Ik heb even een vraag (logisch  :blink: )

Ik krijg heel veel mailtjes van bruidsmodezaken dat ze zomerkortingen hebben. Nu is dit allemaal niet bij mij in de buurt. Ik wil waarschijnlijk naar de Prinses in Apeldoorn. Ik vraag me dus af: heeft die ook weleens uitverkoop? Ik zie nooit wat op de site staan namelijk..

gr marjolein

jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #419 Gepost op: 14 juni 2012, 22:46:36 »
bellen?

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #420 Gepost op: 15 juni 2012, 10:56:28 »
ik vind dat persoonlijk een beetje ''goedkoop'' staan vandaar de vraag... maar als niemand het weet, dan moet het wel...

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #421 Gepost op: 17 juni 2012, 22:30:19 »
Als ze je behandelen alsof je een verschrikkelijke vraag stelt weet je ook dat je daar dus niet heen hoeft :wink:. Ik vind het een hele normale vraag: vragen naar de gemiddelde prijsklasse van de jurken en of ze ook acties hebben met het plaatsmaken voor de nieuwe collecties ( en wanneer is dit dan?).

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #422 Gepost op: 18 juni 2012, 10:09:06 »
Ik heb ze gebeld. Ze doen niet aan uitverkoop momenten. De prijzen liggen gemiddeld rond de 1300 euro. Nou weet ik niet of dat erg veel of normaal is...ik denk dat dat een redelijke prijs is..
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2012, 10:09:37 door marjolein1987 »

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #423 Gepost op: 18 juni 2012, 10:45:01 »
Als ze je behandelen alsof je een verschrikkelijke vraag stelt weet je ook dat je daar dus niet heen hoeft :wink:. Ik vind het een hele normale vraag: vragen naar de gemiddelde prijsklasse van de jurken en of ze ook acties hebben met het plaatsmaken voor de nieuwe collecties ( en wanneer is dit dan?).

Juist!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #424 Gepost op: 18 juni 2012, 18:06:45 »
Ik heb ze gebeld. Ze doen niet aan uitverkoop momenten. De prijzen liggen gemiddeld rond de 1300 euro. Nou weet ik niet of dat erg veel of normaal is...ik denk dat dat een redelijke prijs is..

Of het een redelijke prijs is, ligt helemaal aan jezelf en je eigen budget. Hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit van de jurken, de merken etc. Ik zou namlijk persoonlijk 1300 te hoog vinden, omdat dit destijds niet in mijn budget had gepast. Maar er zitten vast wel meer zaken in de buurt bij jou toch?
Bedenken wat je budget is ( denk eraan dat je voor hoepel, torselet en schoenen ook nog een kleine 200 uit kan trekken als je het nieuw wil hebben, misschien wil je een sluier, mooie ketting, handschoenen etc) en gewoon eens rondbellen of er een zaak is waarbij dit te realiseren is!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards