collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 684138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #425 Gepost op: 18 juni 2012, 20:10:00 »
Ongeveer 200 euro per stuk of 200 euro in totaal? Ik heb ongeveer 1800 euro in mn budget zitten maar natuurlijk geef ik liever minder uit :biggrin:

Er zijn genoeg winkels bij mij in de buurt maar er zijn er niet zoveel die de ladybird jurken verkopen EN goede recenties hebben..(ik vind de ladybird jurken ZOOOO mooi!!)
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2012, 20:11:31 door marjolein1987 »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #426 Gepost op: 18 juni 2012, 20:38:23 »
Juist alles wat erbij komt, kan nog aardig aantikken. Prijzen die ik meekreeg (in een andere winkel hoor, ben niet bij Prinses geweest) waren 100 euro voor torselet, 100 euro voor schoenen, 70 voor de sluier, 70 voor de hoepel, etc. Het is natuurlijk net wat je wilt.
Het kan allemaal duurder, het kan ook allemaal een stuk goedkoper, dus eigenlijk moet je gewoon even kijken wat je wilt, wat dan de prijzen zijn en of er evt alternatieven zijn. Voor 1800 euro in totaal moet het in elk geval zeker haalbaar zijn!
Persoonlijk probeer ik het voor een veel lager bedrag en ook dat moet haalbaar zijn. Maar jij bepaald wat je te besteden hebt natuurlijk. Veel plezier met passen en kiezen!

twijfeltje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #427 Gepost op: 18 juni 2012, 22:26:12 »
1800 is echt wel haalbaar hoor
(is mijn mening)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #428 Gepost op: 19 juni 2012, 07:28:37 »
Ik was voor 1600 euro klaar. Ladybird jurk, vermaakkosten, schoenen, torselet zitten daarbij!! (bij de honeymoonshop in rotterdam)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #429 Gepost op: 19 juni 2012, 07:34:44 »
Ik heb ook een ladybird en was voor alles 1550 kwijt. Had hoepel nieuw voor 35, mijn torselet was duur 135, maar ook anders dan de torseletten hier op het forum en gebruik hem nog. Schoenen ook niet trouwschoenen waren 65 en draag ik nu ook nog. Vermaakkosten had ik helaas er ook overheen omdat de zaak failliet was, maar was zo'n 150 euro. Ik had overigens ook nog een extra stuk stof bij de jurk gekocht om een stola/sjaal van te maken.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #430 Gepost op: 19 juni 2012, 08:28:19 »
Ik zit net onder de 2000euro. Incl jurk, hoepel, vermaakkosten, lingerie (torselet en hipster), kousen, schoenen (ook laten verven) en sieraden.

En dan heb ik niet op de prijs gelet, dus als je op de prijs let weet ik zeker dat je ruim uitkomt met 1800euro!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #431 Gepost op: 19 juni 2012, 09:46:20 »
1800 is zeker haalbaar hoor! Ik had wat minder te besteden en ben uiteindelijk rond de 900 uitgekomen :wink: ( tweedehands torselet 45 euro, tweedehands hoepelrok 25 euro, schoentjes van een vaag zomerwinkeltje van een tientje, sluierw as wel prijzig.. 80 euro ) Kortom, even goed om je heen kijken als je nu toevallig een duurdere jurk erg mooi vindt :wink:.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #432 Gepost op: 19 juni 2012, 09:48:35 »
Ja voor schoentjes moet ik misschien ook nu wel kijken.. Of juist net na de zomer?
Ik hoef ook geen trouwschoentjes..
Alleen weet ik ofcourse de kleur van mn jurk nog niet dus dat is misschien nog ff moeilijk!

Veer

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #433 Gepost op: 19 juni 2012, 10:18:09 »
Mijn jurk en die van de meisjes gaan vanaf volgende week in elkaar gezet worden door mijn schoonzus. We hebben een stofknippakket gekocht. Alles is uitgeknipt en alleen het garen moet nog worden gekocht. En daarvoor was ik 1450,- kwijt. En mijn accessoires waren niet goedkoop torselet 245,- en sluier 395,-. Eigenlijk vind ik dat te veel geld heb uit gegeven omdat het best een hap is uit het budget. Mijn aanstaande was maar 416 euro kwijt voor een heel mooi kostuum als ik iedereen mag geloven die hem er in zagen maar dat zat wel. Nu alleen nog voor Jonas een kostuum dat past bij Tom. En schoenen voor mij, de meisje en Jonas. Tom doet zijn schoenen aan die hij op de gouden bruiloft van zijn ouders aan had die heeft hij maar twee keer aangedaan.

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #434 Gepost op: 19 juni 2012, 10:41:38 »
@jof: waar ben je geweest?

Helaas is honeymoonshop te ver weg voor mij. Prinses is maar een half uurtje rijden. Wilde ook wel naar het koetsje in ede, helaas verkopen ze daar geen ladybird :sad:  
Ik wil (zoals ik er nu over denk) geen sluier en wil ik voor de schoenen bij bovendeert kijken, daar schijnen ze weleens trouwschoenen in de aanbieding te hebben. En ach, wat zie je nou eenmaal van je schoenen...

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #435 Gepost op: 21 juni 2012, 07:23:30 »
@marjolein, schoenen zie je wel, als je zit etc. ik heb mijn jurk bij avenue weg, maar die is er niet meer :tongue: (failliet) De rest heb ik bij gewone winkels weg. Torselet komt bij lingerie speciaalzaak weg, schoenen bij dolcis, hoepelrok gewoon online besteld, weet even niet meer waar. De hoepelrok zou ik eerst van een vriendin lenen, maar die was niet wijd genoeg.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #436 Gepost op: 21 juni 2012, 08:42:09 »
Ja schoene zie je inderdaad als je zit. Alleen 's avonds ga ik niet meer zitten denk ik.
Dan ben ik aan het kletsen met mensen en lekker aan het dansen.

Zit er zelfs aan te denken om hele mooie gave witte sneakers te kopen, want daar loop ik normaal ook het meeste op.
"ik ben zo.." haha!

Dus vind dat wel gaaf.
Al wil ik tijdens de ceremonie en de trouwfoto's wel mooie hakjes aan.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #437 Gepost op: 22 juni 2012, 08:56:31 »
@Roze: ja! Ervaring mee?

Nee, maar mn schoonmoeder heeft die naam een keer genoemd, dus vandaar;-)

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #438 Gepost op: 28 juni 2012, 19:34:35 »
Ik heb een vraag.. Wij hadden een BABS op het oog (bekende van ons) maar nu blijkt dat hij dit niet meer mag doen omdat hij uit de gemeenteraad is.

Dus wat nu? Wil eigenlijk niet zomaar iemand toegewezen krijgen.. maar ja, dat zal nu dus wel gebeuren.
Wat zijn jullie ervaringen? (heb proberen te zoeken op babs maar kon geen draadje vinden zo snel)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #439 Gepost op: 28 juni 2012, 19:37:40 »
Volgens mij hoef je niet in de gemeenteraad te zitten om BABS te mogen zijn. Maar vaak hanteren gemeenten verschillende regels, dus het beste kun je het even navragen bij de gemeente waar je wilt trouwen. Want ik heb ook wel gehoord dat je je eigen BABS soms mee kan nemen naar de gewenste locatie.

In de gemeente waar wij gaan trouwen is het zo dat je kunt kiezen uit een stuk of 6 BABSen, dus dan krijg je niet automatisch iemand toegewezen. Maar ook dat zal vast per gemeente wel weer varieren;-)

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #440 Gepost op: 28 juni 2012, 19:45:57 »
Ik heb juist bij de gemeente geinformeerd :wink: Vandaar dat ik het nu weet hoe het hier (in Eindhoven) werkt.
Die man is niet meer beedigt omdat hij puur en alleen beedigt was in zijn tijd als raadslid. Stopt hij als raadslid dan is hij ook geen BABS meer.
Vreemd maar zo werd het me verteld..

Maidenofmay

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #441 Gepost op: 29 juni 2012, 08:13:47 »
Iedereen kan BABS worden voor een dag! Dat moet je aanvragen bij de gemeente en dan wordt zo iemand voor een dag beëdigd. Kan bij wijze van spreken ook je vader zijn ofzo.

Wij kregen gewoon een BABS toegewezen, vonden we geen probleem. Ze komen toch eerst kennismaken en een beetje met je kletsen zodat ze een persoonlijk praatje in elkaar kunnen draaien. Ik zou me niet teveel zorgen maken misseagle!

Ploefje91

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #442 Gepost op: 8 juli 2012, 15:53:53 »
Ik heb een kleine vraag over budget betreft trouwkleding. Ik heb zelf 1000 euro gereserveerd voor jurk, schoenen etc. Nu zie ik allerlei getallen rondvliegen over het forum die minstens twee keer zoveel zijn. Als je een simpele jurk, zonder hoepel, zonder sluier en als schoentjes het liefst schattige gympjes eronder doet, is 1000 euro dan genoeg of is dat echt te weinig?

Veer

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #443 Gepost op: 8 juli 2012, 16:12:30 »
Ik heb een kleine vraag over budget betreft trouwkleding. Ik heb zelf 1000 euro gereserveerd voor jurk, schoenen etc. Nu zie ik allerlei getallen rondvliegen over het forum die minstens twee keer zoveel zijn. Als je een simpele jurk, zonder hoepel, zonder sluier en als schoentjes het liefst schattige gympjes eronder doet, is 1000 euro dan genoeg of is dat echt te weinig?

Bruidsjurken zijn er in verschillende tarieven. Wanneer je naar een winkel gaat waar ze de collectie van vorige jaren verkopen moet je voor die prijs toch wel een jurk kunnen vinden. Mijn prijs is mijn jurk plus twee bruidsmeisjes jurkjes. Zelf heb ik ook geen hoepel maar wel een sluier. En ik heb gisteren mijn bruidsschoenen in de solden in Antwerpen gekocht voor 77 euro. De kinderen hun schoenen waren maar tien euro per paar. En Jonas zijn kostuum helemaal compleet maar 25 euro.

Femke

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #444 Gepost op: 8 juli 2012, 16:30:35 »
Ik heb destijds mn jurk gekocht via marktplaats en hem beetje laten verbouwen door een naaister. Ik weet niet meer precies hoe duur de jurk was, geloof 500, en ik heb m na mn trouwen weer verkocht voor 300 ofzo dus uiteindelijk heeft de jurk me iets van 200 euro gekost :wink:
schoenen had ik gewoon uit een schoenenwinkel, toevallig net bijna dezelfde kleur (en als t een beetje afwijkt valt dat vaak niet op door de jurk die erover valt). Ik had wel en nieuw torselet, vond ik wel zo schoon, 100 euro ofzo. Bloemen: een mooi boeketje witte roosjes met een wit lint erom heen, was 20 euro!

je kan t zo duur en goedkoop maken als je zelf wil!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #445 Gepost op: 8 juli 2012, 16:38:25 »
Ik had een nieuwe jurk met hoepel, sluier, torselet en schoenen en was daar net geen 900 euro aan kwijt. Je kan het idd zo duur maken als je zelf wilt. Hangt helemaal af van het merk etc. Komt helemaal goed, met 1000 euro!

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #446 Gepost op: 8 juli 2012, 18:06:04 »
Ik had maar een budget van 750 euro voor mijn jurk, ik heb daarom gezocht naar winkels waar ze goedkope trouwjurken verkochten. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een jurk van maar 550 euro. Geen duur merk, maar niet minder mooi!

twijfeltje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #447 Gepost op: 8 juli 2012, 23:24:16 »
Er zijn inderdaad dure merken, maar ook meer dan genoeg jurken onder de 1000 euro en ook rond de 500 euro hoor.

blondbruidje

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #448 Gepost op: 9 juli 2012, 09:51:02 »
Ook hier een goedkopere jurk, van 699 euro. Ook op schoenen, torselet, hoepel en sluier kun je bezuinigen als je goed zoekt. Ben denk ik uiteindelijk voor de gehele aankleding (jurk, schoenen, hoepel, torselet, slip, sieraden, haarsieraad, sluier) rond de 1000 euro kwijt.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #449 Gepost op: 9 juli 2012, 10:27:22 »
Inderdaad, zat goedkopere opties! Ik zou wel de tip willen geven vantevoren even te bellen naar de winkels die je wil bezoeken met je budget, om je onnodige tripjes te besparen. En om nooit een jurk buiten je budget aan te passen, mocht je DE jurk dan ineens vinden, dan kun je hem niet betalen en kleurt het je mening over de jurken daarna.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards