collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 683620 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #550 Gepost op: 10 oktober 2012, 14:25:17 »
Kaelka, misschien gewoon bij een drukkerij?

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #551 Gepost op: 10 oktober 2012, 17:16:00 »
Kaelka,

Misschien even op Vistaprint oid kijken? Ik heb bijv. voor onze bedankjes (weckpotjes) ook stickers bij Vistaprint besteld. Dit waren oorspronkelijk adresetiketten...

Carien85

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #552 Gepost op: 22 oktober 2012, 21:50:55 »
Ik heb mijn trouwjurk gevonden en wil er graag een torselet onder dragen. In de winkel waar ik de jurk gekocht heb heb ik ook een torselet aan gehad. Nu twijfel ik of ik het in de winkel zal kopen of via internet. Internet is natuurlijk goedkoper. Maar nu weet ik niet of de winkel dan ook de service biedt van het vastmaken van de torselet aan de jurk? Iemand daar ervaring mee? Ik kan de winkel natuurlijk bellen met mijn vraag, maar ben benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #553 Gepost op: 22 oktober 2012, 21:52:43 »
Ik geloof niet dat een torselet uberhaupt vastgemaakt dient te worden aan een jurk. Ingenaaide cups zijn wat anders, maar ik geloof niet dat het lekker zit als je ondergoed vast zit aan de bovenlaag... Of is dit iets wat ik dan toevallig gemist heb?

Kastanjaa

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #554 Gepost op: 22 oktober 2012, 22:43:55 »
Ook ik heb een vraag/dilemma: Ik heb afgelopen donderdag mn jurk gekocht en ook mn schoenen. Hier zit best een hoge hak onder. Mn jurk word dan ook ingekort naar lengte met de schoenen aan (logisch). Maar ik zat vandaag te denken. S' avonds doe ik waarschijnlijk wel iets van een slipper of ballerina aan. Maar dan zou mn jurk veel te lang zijn. Hebben meerdere dit probleem gehad? Hoe hebben jullie dit opgelost?!

Ik heb tijdens het feest mijn schoenen uitgetrokken en witte slippers met steentjes aangedaan. Tsja... jurk was toen iets te groot, maar ach, de stomerij heeft alles eruit gekregen.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #555 Gepost op: 23 oktober 2012, 08:06:56 »
Torselete zou ik zeker niet vast laten maken aan je jurk. Waarom zou je dat willen eigenlijk?
Als je dat toch percee wil, gewoon zeggen dat je het torselet gekregen hebt van iemand, dan maken ze hem er echt wel in voor je.

Lizje89

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #556 Gepost op: 23 oktober 2012, 14:51:23 »
Nieuwe vraag: Ik weet niet of hier al een topic over is, maar ik kon het niet vinden.

Ik vraag me af wie er eigenlijk bij het 'ophalen van de bruid' zijn?
Wij wonen sinds twee jaar samen in Den Haag en komen daar beiden niet vandaan. We gaan ook vanuit ons huis in Den Haag trouwen, daar word ik dus opgehaald door AS die bij zijn ouders slaapt die nacht. Als ik opgehaald ben gaan we foto's maken en daarna trouwen we voor de kerk.

Maar aangezien de familie en vrienden allemaal niet uit Den Haag komen en dus een half uur/ drie kwartier moeten rijden voor ze bij ons zijn, vind ik het ook raar om ze helemaal naar ons te laten komen en ze dan vervolgens twee uur bij ons thuis te laten wachten tot de kerk begint?
Vraag me eigenlijk gewoon af wie er normaal gesproken bij het 'ophalen van de bruid' zijn (alleen naaste familie? vrienden?) en wat ze in de tussen tijd doen...

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #557 Gepost op: 23 oktober 2012, 15:07:40 »
Diegene die je erbij wil hebben. Het is dus aan jullie mensen te vragen. Bij mij was de CM (mans beste vriend) mijn getuige (mijn beste vriendin) en mijn moeder aanwezig, de rest zag ons bij de ceremonie, vonden we wel zo rustig.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #558 Gepost op: 23 oktober 2012, 15:15:24 »
Wij trouwen in Apeldoorn. Onze familie/vrienden komen ook allemaal van buitenaf. Mijn moeder en zus helpen mij 's ochtends met aankleden en ik denk dat beide partners ook bij het ophalen bij ons thuis zijn. Ook mijn vader komt met zijn vriendin. Dat is het qua familie van mijn kant. Vanuit mijn AS is mijn schoonzusje er, die doet mijn make up en het plan is dat mijn schoonouders er sowieso ook zijn en het broertje/zusjes van mijn AS die er ook bij willen zijn natuurlijk van harte welkom zijn. Daarvan heeft er één inmiddels twee kleine kinderen dus ik laat het aan hun over of ze het handig vinden. Ook zijn de CM's er natuurlijk!
Wij gaan dan ook foto's maken en vragen aan degene die er dan zijn of ze broodjes voor de lunch klaar zouden willen maken. Verder komen de daggasten eerder bij ons thuis aan dan wij terug zijn van de foto's en kunnen ze vast een broodje eten.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #559 Gepost op: 23 oktober 2012, 18:31:27 »
Wij hebben onze ouders, broertje & zusje + aanhang erbij. Verder sowieso nog 1 vriendin van mij.. En waarschijnlijk nog wel een paar maar is nog niet zeker.
Als mijn AS me opgehaald heeft gaan we eerst gezamenlijk lunchen.. En daarna rijden we samen naar de trouwlocatie.

Er is dus geen traditie of regel voor...!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #560 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:44:14 »
Ik woonde nog thuis en mn zusje ook. Dus mn ouders en zusje.. en de bloemist.. want die kwam de bloemen bij mij thuis brengen en had buiten gewacht mop mn man.. maar kwam dus wel even mee om mij te zien.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #561 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:55:04 »
Mijn schoonzusjes waren er (fotograaf en kapster) en mijn vriendin/getuige. Met man kwamen de ceremoniemeesters mee en mijn broertje :) De rest zagen we bij de locatie.

Kim Righarts

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #562 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:01:10 »
Nu heb ik een vraag:
Ik heb een torselet in maat 75C wat dus ook mijn bh maat is, maar nu vind ik hem erg strak zitten. Kan dit kloppen of moet ik misschien b80/c80 proberen?
(heb hem van marktplaats namelijk)

mijn torselet is ook een maat groter dan mijn normale bh maat......
Hij moet natuurlijk wel stevig zitten..... maar hij moet niet knellen?!?

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #563 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:16:00 »
Mijn torselet (Marie-Jo) is dezelfde maat als ik heb, maar ik heb hem wel lekker strak gedaan (strakste haakjes)

Wblond

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 255
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #564 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:34:44 »
Ik heb nu een andere! Van poirier. En een maat groter. Deze zit heeeeeerlijk! Alleen nu heb ik iets ruimte in de cups, dus misschien van die leuke kipfilets erbij in? Haha hebben meerdere dat gedaan?

Bedankt voor al jullie antwoorden!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #565 Gepost op: 24 oktober 2012, 10:34:16 »
Ik vraag me af wie er eigenlijk bij het 'ophalen van de bruid' zijn?

Dat is helemaal aan jullie zelf. Wie wil je erbij hebben?
Bij ons zijn onze ouders, zus/zwager (CM), getuigen en peetoom/tante erbij.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #566 Gepost op: 24 oktober 2012, 10:37:34 »
Ik heb nu een andere! Van poirier. En een maat groter. Deze zit heeeeeerlijk! Alleen nu heb ik iets ruimte in de cups, dus misschien van die leuke kipfilets erbij in? Haha hebben meerdere dat gedaan?

Bedankt voor al jullie antwoorden!
Is de cup dan niet te groot als daar ruimte in zit?
Je kunt ook met de andere maat varieren he..

De torselet moet eigenlijk niet heerlijk zitten haha. Te strak is ook niet goed, maar hij moet eigenlijk toch wel behoorlijk strak zitten ;)

ikkuh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #567 Gepost op: 24 oktober 2012, 14:01:31 »
@Wblond: ik moet vrijdag mijn jurk weer passen en krijg dan mijn eigen torselet aan. Ook ik had wat ruimt in de cups en ga met passen kijken hoe het gaat met van die 'kipfilets erbij. Draag zowiezo standaard push up dus zonder is ook geen optie  :blink:

Wblond

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 255
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #568 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:34:11 »
Ik draag ook altijd standaard push up dus misschien dat ik er daarom raar tegenaan kijk jaa.

En hij zat meer heerlijk in de zin van niet zo mega super strak als die hiervoor haha.
Hij zit op z'n strakst nog best stevig hoor ;)

Hilda79

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #569 Gepost op: 30 oktober 2012, 21:07:55 »
Bij het ophalen zijn vaak aanwezig;
wederzijdse ouders
broers/zussen met eventueel partners en kinderen
getuigen
ceremoniemeesters
hele goede vrienden

Maar ik zie ook wel alleen de ouders van de bruid hoor. Net wat je zelf wilt.

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #570 Gepost op: 6 november 2012, 12:45:57 »
Ik heb ook een vraag:

Bij aanvang van het feest komen alle avondgasten het bruidspaar meestal feliciteren. Nu heb ik al een paar keer meegemaakt dat ouders en broers/zussen ook in het rijtje stonden om gefeliciteerd te worden. Laatst echter had ik een bruiloft waar alleen het bruidsdpaar 'klaarstond' om gefeliciteerd te worden. De ouders zaten ergens in de zaal en moesten we dus zoeken..
Hoe hebben jullie dit gedaan, of hoe gaan jullie dit doen?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #571 Gepost op: 6 november 2012, 12:47:22 »
Wij hadden de ouders er bij. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen om broers en zussen er bij te doen.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #572 Gepost op: 6 november 2012, 13:11:50 »
Het wordt wel vaker gedaan dat ouders etc ook in het rijtje staan, maar je kunt gewoon doen wat je zelf wil.
Bijbruiloften waar ik ben geweest stonden alleen het bruidspaar klaar om te feliciteren..

Ik heb zelf ook een korte vraag. Best kans dat hij al eens gesteld is, maar ik kan hem niet echt vinden..
Hoe pakken jullie het aan met de decoraties? Ik wil best wat mensen vragen om dit een dag van tevoren te doen, maarja we trouwen op vrijdag, en mensen werken op donderdag..
Ook heb ik best wel in mijn hoofd hoe ik het wil hebben.. (perfectionist) en vind het moeilijk om dit los te laten en aan anderen over te laten
 

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #573 Gepost op: 6 november 2012, 13:24:51 »
Bedankt voor jullie antwoord, ik denk dat wij het ook bij alleen ouders houden. Gelukkig hebben we nog even om erover na te denken!
Wat decoraties betreft, vaak willen ze dat op de locatie voor je doen. Als je aangeeft wat je waar wilt hebben, kunnen zij het van te voren voor je in orde maken.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #574 Gepost op: 6 november 2012, 13:30:44 »
@felicitatie'rij', hier liep dat wat chaotisch, een deel stond hij alleen (ik was ergens anders, en toen kwam iedereen aan), een deel stond ik alleen, een deel waren we samen. Onze hele relatie doen we al ons eigen ding, deze avond was niet veel anders, en bovendien hadden we niet echt een rij, de mensen druppelden binnen, en liepen naar waar een van ons tweeen op dat moment was. Het scheelt misschien dat alles op 1 locatie was, en wij met de daggasten net van tafel kwamen: het diner was binnen en liep wat uit, een deel was al naar buiten gegaan naar het terras (37 graden, het was niet om uit te houden), sommige avondgasten waren er al, anderen kwamen wat later, het liep gewoon allemaal wat anders. Bottom line: wat jullie willen :)

@decoratie: bij een vriendin hebben we de middag vantevoren geholpen, na het werk. Zij was geen perfectionist, maar had gewoon wat ideetjes. Om eerliijk te zijn was dat wel fijn, niet dat alles exact op een bepaalde manier moest. Als alles heel erg nauw komt, zou ik liever hebben dat je het zelf deed, omdat ik dan bang ben het fout te doen, en dat dat dan weer stress op zou leveren (beelden van de rehearsal dinners van dat tv programma bridezillas komen voor mijn ogen) ;)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards