collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 682832 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #700 Gepost op: 2 februari 2013, 09:43:08 »
Hi Steffie,

Ik ben in juli 2012 ten huwelijk gevraagd en wij gaan in juni 2013 trouwen. Ik heb het gelijk van de daken geschreeuwd tegen vrienden en familie hahha.

In augustus 2012 hebben de the save the date kaart verstuurd naar vrienden en familie van wie we zgraag wilden dat ze er de hele dag bij zijn.

In de kerstkaarten hebben we voor andere gasten gewoon kort geschreven dat we hopen dat ze die dag met ons komen vieren.

De uitnodiging versturen we in April.

Succes!

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #701 Gepost op: 2 februari 2013, 09:50:53 »
In augustus ben ik gevraagd. Gelijk aan mijn dierbare gemeld. Omdat ik het wel van de daken kin schreeuwen kwam het dus ook dezelfde dag met foto op Facebook  :biggrin:. In december hebben we de save the date verstuurd. We trouwen 28 juni 2013.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #702 Gepost op: 2 februari 2013, 10:26:28 »
Het hangt ervan af wat je zelf wilt, wij hebben ons al wel verloofd maar door omstandigheden hebben we nog geen datum, maar toch weet iedereen om ons heen toch wel dat we verloofd zijn... Tjah het is. Maar wat je zelf wilt

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #703 Gepost op: 2 februari 2013, 11:03:55 »
Ok bedankt :)

Ik zou graag iets afgeven als we zeggen dat we gaan trouwen. Ik wil het niet zo tussen de soep en de patatten door zeggen.
Maar dan komt die save the date inderdaad wel heel handig van pas!

Want je kan natuurlijk je uitnodigingen niet een jaar op voorhand al gaan afgeven of andersom, iedereen pas een paar maand op voorhand zeggen dat je gaat trouwen.
Want ik zou wel graag met de ouders/schoonouders dingen gaan regelen, gezien zij er meer verstand van hebben. Dat we daar niet met een veeeeel te dure zaal zitten, gewoon omdat wij geen besef van prijzen enz hebben.

Straks eens wat ideetjes opdoen omtrent die save the date dinges :)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #704 Gepost op: 2 februari 2013, 12:25:46 »
Ik ben 21 dec gevraagd en met kerst hebben we heb verteld met een leuk cadeau'tje en kaartje.

Crista

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #705 Gepost op: 3 februari 2013, 14:32:49 »
ik ben begin juni gevraagd op vakantie en heb het eigenlijk al bij terugkomst verteld tegen iedereen. Wel hebben we met kerst in de kerstkaart gezet/gevraagd of ze de avond van de datum willen leeghouden.


Sandra Franken

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #706 Gepost op: 6 februari 2013, 09:21:45 »
Ik kon niet wachten om het iedereen te vertellen. Moest wel even mijn mond houden, omdat we het onze families graag als eerste wilde vertellen, maar dat was voor mij heel moeilijk  :blush:.

We hebben het verteld tijdens een etentje bij ons thuis. Daarna hebben we het verteld aan wie we wilde. Die save the date kaarten zijn wel een goed idee zeg! Ook maar eens naar kijken.

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #707 Gepost op: 6 februari 2013, 09:58:07 »
@vertellen over bruiloft: ouders en broers en zussen hebben we het persoonlijk verteld
de rest ging via via en een tijd geleden officieel via save the date: veel leuke reacties gehad!

wij hebben juist mensen gevraagd het niet te delen via twitter en facebook, wij zijn weinig actief op social media en hebben daar dus niks aan.

Ik heb vorig jaar meegemaakt, dat er op de dag van de bruiloft van een vriend van mij bij zowel het echtpaar,  als de familie van het echtpaar is ingebroken.
Kijk dus uit met social media en alles delen in het openbaar.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #708 Gepost op: 6 februari 2013, 10:46:32 »
wij hebben het gewoon zo verteld, niets bijzonders van gemaakt. 't nieuws was al bijzonder genoeg!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #709 Gepost op: 6 februari 2013, 18:29:24 »
@vertellen over bruiloft: ouders en broers en zussen hebben we het persoonlijk verteld
de rest ging via via en een tijd geleden officieel via save the date: veel leuke reacties gehad!

wij hebben juist mensen gevraagd het niet te delen via twitter en facebook, wij zijn weinig actief op social media en hebben daar dus niks aan.

Ik heb vorig jaar meegemaakt, dat er op de dag van de bruiloft van een vriend van mij bij zowel het echtpaar,  als de familie van het echtpaar is ingebroken.
Kijk dus uit met social media en alles delen in het openbaar.


Hele handige tip!!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #710 Gepost op: 6 februari 2013, 19:39:43 »
De datum en tijdstip word gemeld op het moment dat je in ondertrouw gaat, in de krant, verder kun je bij gemeente meende ik inzien wanneer mensen trouwen. Als je in gemeentehuis zelf trouwt met name is het sowieso een openbare aangelegenheid. probeer je er vooral niet te veel op vast te pinnen dat dingen misschien niet veilig zijn door ze mede te delen op facebook etc. Mensen die inbreken zijn erg ziek, ze doen het zelfs bij mensen die naar crematie/begrafenis zijn.

Crista

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #711 Gepost op: 6 februari 2013, 21:40:05 »
Ik werk bij verschillende gemeenten op burgerzaken en wij mochten nooit telefonisch doorgeven hoe laat en waar mensen trouwden . Daarbij werd het vroeger wel aangekondigd op gemeentehuis en in krant maar dat wordt niet meer gedaan hoor!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #712 Gepost op: 7 februari 2013, 05:04:07 »
Dat verschilt dan per gemeente. Wij stonden in de krant met datum. Buurvrouw kwam het laten zien.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #713 Gepost op: 7 februari 2013, 09:19:48 »
De datum en tijdstip word gemeld op het moment dat je in ondertrouw gaat, in de krant, verder kun je bij gemeente meende ik inzien wanneer mensen trouwen. Als je in gemeentehuis zelf trouwt met name is het sowieso een openbare aangelegenheid. probeer je er vooral niet te veel op vast te pinnen dat dingen misschien niet veilig zijn door ze mede te delen op facebook etc. Mensen die inbreken zijn erg ziek, ze doen het zelfs bij mensen die naar crematie/begrafenis zijn.
Kerst is ook populair.. Ik ga me er niet al te druk over maken. Zet het gewoon lekker op facebook ed, want het is een gebeurtenis die ik graag met iedereen wil delen. Maar mijn profiel is wel beveiligd, dus alleen vrienden kunnen mijn berichten zien. Scheelt denk ik wel, tenzij ik criminele vrienden heb ;)

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #714 Gepost op: 7 februari 2013, 18:19:17 »
je weet maar nooit kikker.. hihi

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #715 Gepost op: 7 februari 2013, 18:52:48 »
Lekkere vrienden hebben jullie zeg ;) :P
Maar je staat er wel verteld van waar mensen informatie vandaan halen. Overigens is het van alle tijden dat ze bij bruiloften, begravenissen, feesten misbruik er van maken. Heeft (gelukkig?) weinig te maken met de huidige sociale media, al word het wellicht wel makkelijker gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2013, 13:23:08 door Jof »

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #716 Gepost op: 8 februari 2013, 13:21:59 »
Dag allemaal,
Ik heb me nog niet voorgesteld, maar ben al wel heerlijk aan het meelezen.
Ik ben nu een maandje verloofd en mijn vriend en ik zijn nu een datum aan het kiezen.
We twijfelen erg tussen 28 mei (woensdag voor hemelvaart) of een vrijdag in mei/juni.
Zou het één de voorkeur hebben boven het ander?

heleen27

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #717 Gepost op: 8 februari 2013, 14:40:25 »
Dit jaar? Dan denk ik dat de vrijdagen in mei/juni haast niet meer gaan lukken ;)
28 Mei is een hele mooie dag om te trouwen!!

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #718 Gepost op: 8 februari 2013, 16:34:36 »
Oh nee, sorry, volgend jaar 2014 pas :)

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #719 Gepost op: 11 februari 2013, 14:34:36 »
Ik zou zelf niet kiezen voor de dag vóór hemelvaart.. Hemelvaart betekent een lang weekend. Veel mensen gaan dan dus een weekendje weg..

Maar ik vind eigenlijk dat het kiezen van een datum iets is wat je echt zelf moet doen. Wat past het beste bij jullie?

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #720 Gepost op: 11 februari 2013, 18:58:52 »
@Zusje Wij trouwen op vrijdag 28 Juni en hebben onze locatie pas net vastgelegd. We konden eigenlijk overal nog terecht. Ook mijn jurk is nog optijd binnen, dus het zou moeten kunnen hoor ;)

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #721 Gepost op: 18 februari 2013, 16:38:22 »
'vroeger' had je naast Lucardi nog een goedkopere juwelier... maar ik weet niet meer hoe die heet en of ie nog bestaat??

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #722 Gepost op: 19 februari 2013, 10:55:29 »
Nog goedkoper?? Kan me alleen de kijkshop bedenken!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #723 Gepost op: 19 februari 2013, 11:16:13 »
Voor de dames met een trouwring van zilver of staal, wat is na een tijdje dragen jullie mening? en hadden jullie achteraf liever een ander metaal gekozen?

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #724 Gepost op: 19 februari 2013, 11:18:06 »
Nee, ik ben ontzettend blij met mijn (stalen) trouwring, ik had geen andere gewild.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards