collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 682747 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #725 Gepost op: 19 februari 2013, 11:21:33 »
@ kirriemirrie, dit is erg afhankelijk van de kwaliteit van het zilver. In mijn geval gaat het dan niet om  mijn trouwring, maar om mijn verlovingsring. Die heb ik na ruim een half jaar vervangen voor een ring die ik een jaar eerder van mijn man (toen nog vriend) gekregen had voor mijn verjaardag. Beiden zilver, zelfde prijscategorie, maar andere plek gekocht. Mijn verlovingsring zag er na ruim een half jaar gewoon echt niet meer uit. Een en al krassen en de 'tekening' erop was niet meer leesbaar. We zijn er mee terug gegaan, maar ze zeiden dat ik er niet netjes mee omgegaan was  :dry:, dus eigen schuld (was bij een officiele juwelier, daar hebben we in elk geval niet de trouwringen gekocht ;)). Mijn andere ring (bij de V&D weg :P) draag ik nu nog steeds dagelijks en daar is nauwelijks wat op te zien. Tuurlijk wel hier en daar een krasje, maar ja dat is logisch door het dagelijks dragen. Maar trouwring van goud ziet er overigens wel beter uit dan de zilveren ring, maar ik vind het op het zilver niet storend.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2013, 11:49:39 door Jof »

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #726 Gepost op: 19 februari 2013, 11:41:58 »
Fijn om te lezen, als ik kijk naar een andere ring die ik van AS heb gekregen, ti sento milano dus zilver, die draag ik nu al 3 jaar en ziet er nog mooi uit. De dame bij de juwelier gaf aan dat staal en zilver niet mooi blijft, vooral zilver dat het snel vervormt maar dat zal inderdaad liggen aan de kwaliteit en natuurlijk ook de dikte van je ring. Ze wil natuurlijk ook gewoon een duurdere ring verkopen. We houden bij deze opties, staal of zilver, lijkt me prima en we werken ook beide niet echt intens met onze handen of zo, dus dat moet wel goed komen. 

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #727 Gepost op: 19 februari 2013, 11:45:00 »
Ik heb een gouden verlovingsring en een zilveren vriendschapsring..

Met beide doe ik niet veel, heb ze alleen om, werk niet met mn handen ofzo, laat ze nooit vallen..
toch zie je bij de gouden ring al wel butsjes enzo.. bij zilver ook maar valt niet zo op.

Dus ja, gewoon kiezen waar je je fijn bij voelt :)

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #728 Gepost op: 19 februari 2013, 12:10:14 »
Nog goedkoper?? Kan me alleen de kijkshop bedenken!

nee niet eens zozeer dat het nog goedkoper moet... maar in mijn herinnering is er nog een juwelier, net als Lucardi waar je soortgelijke sieraden kunt kopen... maar kan gewoon niet meer op de naam komen... #irritant!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #729 Gepost op: 19 februari 2013, 13:10:42 »
Voor de dames met een trouwring van zilver of staal, wat is na een tijdje dragen jullie mening? en hadden jullie achteraf liever een ander metaal gekozen?

Ik heb meerdere stalen ringen (vriendsschapsringen) en een zilveren verlovingsring. Staal blijft prima je ziet wel iets verschil dat hij gedragen is. Maar ik doe werkelijk van alles met m'n handen klussen etc. en vergeet altijd mijn ring af te doen. Ik heb wel de indruk dat hij iets donkerder is geworden van kleur maar ik vind dat absoluut niet storend.

Als trouwring hebben wij gekozen voor titanium omdat ik dat echt heel erg mooi vind. Maar die draag ik nu nog niet dus weet niet wat het doet  :cool2:

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #730 Gepost op: 19 februari 2013, 15:39:55 »
Hallo dames,

Ik heb een vraag voor de reeds getrouwde dames,
Hoeveel afzeggingen hebben jullie gehad voor de bruiloft?
Onze locatie zegt dat je op 10% a 15% aan afzeggingen moet rekenen.
Nu trouwen wij op een doorde weekse dag toen zei mijn zus dan moet je op nog meer afzeggingen rekenen.

Wat is jullie ervaring hiermee?Hebben jullie afzeggingen gehad en zoja hoeveel?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Groetjes, LittleLady

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #731 Gepost op: 19 februari 2013, 15:47:49 »
Wij hadden 2 afzeggingen (zelfde uitnodiging) en 2 niet op komen dagers. Was dus 4 op 75, maar er zijn ook 3 extra personen geweest waar we niet op gerekend hadden, maar wel super blij mee waren. Dus ben het er niet helemaal mee eens. Hangt denk ik ook een beetje af van wat voor personen je uitnodigd en in welke maand je gaat. (midden in de zomer, of andere vakantie zal er meer zijn)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #732 Gepost op: 19 februari 2013, 15:52:21 »
Wij hebben wat afzeggingen gehad (8 op 90) en wat mensen die helemaal niks hebben laten horen (en niet op kwamen dagen, dat waren er 6). Wij trouwden ook op een doordeweekse dag. Bij de afzeggingen was volgens mij vooral de afstand/vervoer een probleem, of hun vakantieplanning... (serieus 2 stellen oom en tantes van man op vakantie, waaronder zijn peetouders >.<, en dat begin mei!)

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #733 Gepost op: 19 februari 2013, 15:53:57 »
Afzeggingen: wij trouwden in oktober en er heerste griep. In de vriendengroep van mn man trouwde er nog iemand (nou ja, veel dubbele vrienden, maar geen vrienden van ons). Die groep heeft zich toen gesplitst en een aantal is naar de kerk gekomen + kinderreceptie en 's avonds naar de andere vrienden de receptie. Zo waren er duidelijk minder, maar weet niet hoeveel.

Ik heb net suede laarsjes gekocht, in de vooronderstelling dat ik nog een spuitbus had om ze in te spuiten heb ik die niet gekocht. Helaas, heb ik alleen voor metallic en voor glad/mat leer. Kan dat kwaad om er op te spuiten?


misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #734 Gepost op: 19 februari 2013, 18:08:41 »
Ik heb de uitnodigingen nog niet gestuurd en nu al 3 mensen die niet kunnen en die we wel van plan waren om te vragen..

Dus ja weet niet, zien vanzelf wel wie er wel komen en wie niet :)
Leuk wordt het toch wel!

marian1313

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #735 Gepost op: 19 februari 2013, 19:45:53 »
Ctje, zou ik niet doen die andere spuitbus.

Wij hadden denk ik 4 afmeldingen op de 120 gasten en allemaal zeer ruim van tevoren aangegeven. Maar wij trouwden op een vrijdag jn maart, dus ook niet zon druk seizoen.

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #736 Gepost op: 19 februari 2013, 20:05:13 »
wij hebben besloten de gasten altijd te vragen om een reactie, via email of ze wel of niet komen...

ik vind het echt onbegrijpelijk dat sommige mensen niks van zich laten horen, of op het laatste moment via facebook, dan toon je echt geen greintje respect voor het bruidspaar...

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #737 Gepost op: 19 februari 2013, 20:29:58 »
Wij zeggen t ook ruim van te voren en zitten tussen 2 schoolvakanties in.. na hemelvaart, dus meeste mensen kunnen doorgaans wel

1tje gaat dan dus wel op vakantie, geboekt nadat ze onze datum al wist
Ander heeft dan weekend met duikersvereniging, tsjah dat kan (= collega)
en de 3e heeft dan bruiloft van zn tante in londen..

Hopelijk blijft t bij die mensen.. en kan de rest wel haha!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #738 Gepost op: 20 februari 2013, 08:18:07 »
ik vind het echt onbegrijpelijk dat sommige mensen niks van zich laten horen, of op het laatste moment via facebook, dan toon je echt geen greintje respect voor het bruidspaar...

Kom op, ik vind dit ook geen greintje respect voor je gasten. Natuurlijk is het niet handig als je het vraagt en ze doen het niet, maar ik kan me voorstellen dat zoiets er bij in schiet.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #739 Gepost op: 20 februari 2013, 08:25:39 »
ik vind het echt onbegrijpelijk dat sommige mensen niks van zich laten horen, of op het laatste moment via facebook, dan toon je echt geen greintje respect voor het bruidspaar...

Kom op, ik vind dit ook geen greintje respect voor je gasten. Natuurlijk is het niet handig als je het vraagt en ze doen het niet, maar ik kan me voorstellen dat zoiets er bij in schiet.

Ik ben het met C'tje eens, omdat we gaan trouwen zijn we niet ineens heilig en moet alles in de wereld stoppen omdat het de dag van de bruiloft is. Tuurlijk is het fijn als mensen van zich laten horen maar zeker als het minder close is zou ik het ook kunnen vergeten.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #740 Gepost op: 20 februari 2013, 08:28:16 »
Tja en is het niet ook erg afhankelijk van wie. Bij een collega zou ik het ook gewoon even via sms ofzo laten weten. (heb ze niet op facebook :P) Bij kennissen ook. Als het goede vrienden zijn of directe familie waar je veel mee hebt ja dan laat ik het wel weten.
Of alle collega's komen vond ik ook niet super belangrijk, heb zelf nog even gevraagd de laatste dag op het werk wie er dachten te komen en van kennissen van F die niet kwamen zonder afmelding, nou prima hoor, geen last van gehad :)

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #741 Gepost op: 20 februari 2013, 09:02:43 »
Bezigbijtje: Ik kan me niet herinneren dat ik ooit heb gemeld dat een huwelijk heilig is en dat de wereld stopt? Rare insinuatie.

Jof: ik kan me wel voorstellen dat het afhangt van wie er niet komt opdagen zonder iets te laten horen, kennissen etc. Als het beste vrienden zijn dan is dat het wel een ander verhaal.

Maar over het algemeen gaat het me gewoon om fatsoen, is toch normaal dat mensen even laten weten of ze komen als je wordt uitgenodigd. En als ik op deze manier geen respect toon voor mijn gasten, dan vind ik dat ook maar apart geformuleerd.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #742 Gepost op: 20 februari 2013, 09:09:40 »
Tsjah iedereen is anders, ik ben iemand die altijd laat weten of ik kom, of ik nu ben uitgenodigd door een collega op de koffie of verjaardag of voor een bruiloft van iemand.
Wanneer je voor een bruiloft wordt uitgenodigd ben je in mijns inziens toch een belangrijk persoon in iemands leven of dat nu een belangrijke collega is of niet.

Denk dat het meer te maken heeft met wat je zelf zult doen en wat je daarom verwacht van een ander.

Ik zou mezelf altijd afmelden maar begrijp wel dat er situaties zijn waarin je dit vergeet.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #743 Gepost op: 20 februari 2013, 09:23:42 »
@wedding2013 ik heb niet gezegd dat jij dat gezegd heb. Maar ben wel van mening dat een huwelijk enorm opgehemeld wordt en nee niet perse door jou in het algemeen. Het is DE dag etc. En daar refereerde ik aan. En om dan gelijk te zeggen dat de gasten geen greintje respect hebben voor het bruidspaar vind ik heel erg ver gaan.

Ik meld me ook altijd aan of af maar ik zou me kunnen voorstellen dat je het om wat voor reden dan ook vergeet.

*edit en het hangt er heel erg vanaf wie niets van zich laat horens beste vrienden of je achteroverburen

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #744 Gepost op: 20 februari 2013, 09:26:36 »
Bezigbijtje: Ik kan me niet herinneren dat ik ooit heb gemeld dat een huwelijk heilig is en dat de wereld stopt? Rare insinuatie.

Jof: ik kan me wel voorstellen dat het afhangt van wie er niet komt opdagen zonder iets te laten horen, kennissen etc. Als het beste vrienden zijn dan is dat het wel een ander verhaal.

Maar over het algemeen gaat het me gewoon om fatsoen, is toch normaal dat mensen even laten weten of ze komen als je wordt uitgenodigd. En als ik op deze manier geen respect toon voor mijn gasten, dan vind ik dat ook maar apart geformuleerd.

Als ik nu je bericht lees, vooral richting Jof, komt het al een stuk genuanceerder over. Maar goed, ik zal me ook afmelden als dat gevraagd wordt, maar vind het zo overdreven om te zeggen dat je gasten dan geen respect voor je hebben. Zo komt het wel over alsof jouw trouwdag heilig is, dus die link had ik ook wel gelegd. Maar goed, wat mij betreft genoeg woorden hierover.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #745 Gepost op: 20 februari 2013, 09:46:56 »
Dames bedankt voor de reacties,we hebben we datum al geboekt en gaan we niet wijzigen(of er moet echt iets aan de hand zijn.)Inderdaad ik merk het die dag wel en de dag zal er vast niet minder om zijn!
Groetjes, LittleLady

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #746 Gepost op: 20 februari 2013, 10:08:29 »
@wedding2013 ik heb niet gezegd dat jij dat gezegd heb. Maar ben wel van mening dat een huwelijk enorm opgehemeld wordt en nee niet perse door jou in het algemeen. Het is DE dag etc. En daar refereerde ik aan. En om dan gelijk te zeggen dat de gasten geen greintje respect hebben voor het bruidspaar vind ik heel erg ver gaan.

Ik meld me ook altijd aan of af maar ik zou me kunnen voorstellen dat je het om wat voor reden dan ook vergeet.

*edit en het hangt er heel erg vanaf wie niets van zich laat horens beste vrienden of je achteroverburen

Tsjah maar voor het bruidspaar is het toch ook DE dag? En voor onze familie..
In mijn ogen is een bruiloft ook nét wat anders dan een verjaardagsfeest..
Dit is once in a lifetime en ik zou zelf best meer overhebben voor iemand anders zn bruiloft omdat ik me helemaal kan voorstellen wat voor een bijzondere dag dat voor die persoon moet zijn.

Ik denk dat ik er zelf weinig mee bezig ben wie wel of niets heeft laten horen aangezien de mensen die ik er bij wil hebben er sowieso zijn ;)

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #747 Gepost op: 20 februari 2013, 10:21:32 »
Nou hier wel gebeurd hoor. "Vriendin" die avond ervoor via Facebook liet weten dat ze niet kwam. Maar ook een aantal die helemaal niks hebben laten weten. Niet eens een kaartje.

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #748 Gepost op: 20 februari 2013, 10:50:44 »
Nou hier wel gebeurd hoor. "Vriendin" die avond ervoor via Facebook liet weten dat ze niet kwam. Maar ook een aantal die helemaal niks hebben laten weten. Niet eens een kaartje.

dat bedoel ik dus, daarom wordt een vriendin ook een "vriendin". Maar ik doe ook niet aan facebook, dus lijkt me via social media afmelden helemaal onpersoonlijk.

Bij ons is het ook extra van belang i.v.m. de catering dat mensen laten weten met hoeveel ze komen, anders hebben we straks voor teveel mensen diner geregeld. Maar dit zetten we duidelijk in het programma bij de uitnodiging. Aan de andere kant hoe minder er komen, des te meer kosten besparen we hihihi.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #749 Gepost op: 20 februari 2013, 10:56:27 »
Bij ons maakt t niet zoveel uit, we turven de drank..
En overdag die mensen komen sowieso dus qua diner zal het aantal wel kloppen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards