collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 684264 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #750 Gepost op: 20 februari 2013, 11:12:51 »
Hallo allemaal,

Misschien een beetje een gekke vraag maar ik stel hem toch. Wat voor een luchtje gebruiken jullie op jullie trouwdag? Of gebruiken jullie niks? Wij trouwen eind mei en ik zit er niet op te wachten om allerlei gekke insecten achter me aan te krijgen. :blink:

groetjes Maartje

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #751 Gepost op: 20 februari 2013, 11:18:05 »
Leuke vraag;-) Ik heb speciaal voor de bruiloft een nieuw geurtje (Femme van Hugo Boss) gekocht. Vriendlief verwend zichzelf ook met een nieuw geurtje. Wij houden daarbij geen rekening met insecten oid, maar kiezen gewoon een geurtje dat voor onze begrippen 'pure verwennerij is' voor de speciale gelegenheid.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #752 Gepost op: 20 februari 2013, 11:34:25 »
Ik draag Euforia van Calvin Klein, doet me denken aan de eerste periode dat wij verkering hadden, toen had ik dat luchtje ook en hij blijft de hele dag hangen en is zoooo lekker! AS doet denk ik gewoon zijn "normale" luchtje op, van Gils of hij koop ook iets nieuws maar daar heb ik hem nog niet over gehoord! Leuke vraag!

@afmelden; tja, als mensen niet komen, dan komen ze niet! Kan me daar niet zo druk over maken, maar goed, ik kan me in het algemeen niet zo druk maken over de bruiloft, het gaat een leuke dag worden maar uiteindelijk moet ik aan het eind van de dag getrouwd zijn met mijn grote liefde en dan is alles volgens mij gegaan zoals het hoort, en al het andere is echt minder belangrijk voor mij (ons, minder belangrijk voor ons)

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #753 Gepost op: 20 februari 2013, 11:40:35 »
Mijn vriend draagt hopelijk het geurtje wat hij 10 jaar geleden ook droeg toen we elkaar voor het eerst kusten. Hij droeg het ook met het aanzoek. Geeft altijd weer bijzondere herinneringen.
Ikzelf zit ook te denken om mijn geurtje van destijds weer te kopen.
Ik houd geen rekening met insecten.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #754 Gepost op: 20 februari 2013, 11:42:02 »
Wij hebben allebei gewoon 'ons' luchtje gedragen, Boss Orange (ik de vrouwenversie, hij de mannenversie). Lekkerste luchtje wat er is vind ik, dus dan ga ik geen andere kopen ;) Met insecten hebben wij (eind augustus) ook geen rekening gehouden.

Afmelden: ik vind het niet netjes als mensen zich niet afmelden, maar daar is helaas niets aan te doen. Wij hadden maar 1 afmelding, verder is iedereen gekomen. Op onze bruiloft vond ik het vooral vervelend dat sommige mensen pas later kwamen zonder dat te laten weten, en veel mensen gingen al ruim voor het eind al naar huis (terwijl het feest maar tot 23.30u duurde). Omdat we alles hebben afgekocht hebben we daardoor flink teveel betaald voor eten en drinken. Daar heb ik me in het begin een beetje boos om gemaakt, maar ach, er zijn wel meer dingen niet gelopen zoals we wilden op onze trouwdag, en het was toch een mooie dag.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #755 Gepost op: 20 februari 2013, 12:30:26 »
Helemaal niet aan een geurtje gedacht joh!
Ik heb echt een hekel aan wespen dus hoop niet dat die dan veel rondvliegen want ik wil uiteraard wel een lekker geurtje op.

weet alleen nog niet welke haha.
wil niet die 2 doen die ik altijd op heb!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #756 Gepost op: 20 februari 2013, 12:54:05 »
Ik heb het geurtje van mijn oma gehad, nadat ze was overleden. Ze droeg altijd een geurtje van Naomi Campbell (weet zo niet hoe die heet, flesje met bruine "punt" dop)
Deze draag ik op onze grote dag.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #757 Gepost op: 20 februari 2013, 12:55:16 »
Dat is wel erg mooi.
Zo is ze toch nog een beetje bij je die dag!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #758 Gepost op: 20 februari 2013, 14:23:48 »
Ik weet niet of ik parfum op doe, waar ik bang voor ben is als het heel zonnig is, draag ik zomers ook geen luchtje om dat je door de alcohol in het luchtje op die plekken fors kan verbranden en omdat ik een lichte huid heb ben ik bang dat ik dan kreeftig rood ben savonds.

Misschien spuit ik wat in m'n haar of onzichtbaar op m'n jurk, maar dan wel Amor Amor van Cacherelle (schrijf je dat zo?)

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #759 Gepost op: 21 februari 2013, 08:25:33 »
Amor amor vind ik inderdaad ook heerlijk ruiken! Ik denk dat ik even advies ga vragen bij ici paris o.i.d.
Want wespen....brrrr... Niks voor mij.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #760 Gepost op: 21 februari 2013, 09:12:16 »
Wij zouden graag wat besparen op fotografie ( professionele fotografen hier kosten minimum 500-700€ voor 4 uurtjes zonder fotoalbum, extra foto's, ...)
Dus we waren van plan om hogescholen te contacteren en te vragen of er laatste jaars studenten interesse hadden om te komen fotograferen op onze trouw + trouw reportage maken.
Nu, hoe pak ik dat het beste aan?
Gewoon een mailtje naar het secretariaat van de scholen sturen en van daaruit zien?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #761 Gepost op: 21 februari 2013, 10:58:32 »
@Steffie, ja dat zou ik doen, of als het een beetje bij je in de buurt zit even langs gaan om een briefje op een prikbord te hangen.
Misschien is er wel een website van die school waar je een vraag op kan stellen. Wel een slimme zet want vaak (niet altijd) hebben die jonge fotograven wel een frisse blik en wat andere visie dan de wat oudere professionele fotograven, en voor een lagere prijs is het altijd fijn toch!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #762 Gepost op: 21 februari 2013, 14:50:36 »
Wij zouden graag wat besparen op fotografie ( professionele fotografen hier kosten minimum 500-700€ voor 4 uurtjes zonder fotoalbum, extra foto's, ...)
Dus we waren van plan om hogescholen te contacteren en te vragen of er laatste jaars studenten interesse hadden om te komen fotograferen op onze trouw + trouw reportage maken.
Nu, hoe pak ik dat het beste aan?
Gewoon een mailtje naar het secretariaat van de scholen sturen en van daaruit zien?

Laatste jaars studenten doen vaak al heel wat voor zichzelf. Mijn ervaring verteld me dat je hen ook niet onder de 500 euro gaat boeken, maar dan waarschijnlijk wel met album.

Cahira

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #763 Gepost op: 24 februari 2013, 11:36:12 »
Hier gelukkig geen last van eventuele insecten die op geurtjes afkomen, wij trouwen aanstaande vrijdag dus als het goed is is er geen wesp te zien. Ik doe gewoon mijn eigen geurtje op die ik altijd heb en AS ook. Is wel zo vertrouwd.

Wat de fotografie betreft denk ik dat laatstejaars studenten wellicht ook nog prijzig kunnen zijn. Wij hebben mensen gevonden die fotografie als hobby hebben. Ze zitten bij een fotoclub en hebben op de bruiloft van hun eigen dochter en van een vriendin ook foto's gemaakt en die waren erg mooi.
Wellicht is dat ook een idee om een fotohobbyclub te benaderen en daar eens met wat mensen een praatje te maken. Misschien dat er iemand bij zit die al eerder foto's van een bruiloft heeft gemaakt. Ik zou er dan wel voor zorgen dat je ook even wat foto's van diegene mag zien. Verder moet het klikken met elkaar en moet je duidelijk afspreken hoe je de foto's aangeleverd krijgt, of ze ook nabewerkt worden, hoeveel uur ze aanwezig zijn op de bruiloft en natuurlijk hoeveel je betaald.
Wij hebben echt geluk, het is een echtpaar en ze zijn zo lief...ze zijn gewoon zenuwachtig voor vrijdag maar ze hebben er ook zin in.

Cahira

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #764 Gepost op: 24 februari 2013, 11:40:49 »
En dan heb ik zelf nog even een korte vraag:
hebben jullie of gaan jullie zelf nog een speech houden tijdens jullie bruiloft. Bijvoorbeeld om iedereen te bedanken voor het komen of in het bijzonder de ceremoniemeester en getuigen ofzo te bedanken. En zo ja, wat zeg je dan en wanneer doe je dat dan: overdag met alleen de daggasten of juist 's avonds als iedereen er is...doe je dat halverwege of aan het einde van de avond?
En zeg je ook nog iets speciaals tegen je AS of houd je het bij het bedanken van je gasten?
Volgens mijn AS is het allemaal niet nodig, maar we zullen sowieso even het woord nemen tijdens het feest omdat we onze beste vrienden in het zonnetje willen zetten. Zij zijn precies op onze trouwdag al 12,5 jaar getrouwd en we willen hen feliciteren. Dus wellicht kan ik het dan meteen doen...want dat is dus wel duidelijk dat mijn AS dat niet zo ziet zitten om tegen al die mensen te praten, hihi.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #765 Gepost op: 24 februari 2013, 11:51:16 »
Wij gaan wel ergens op die avond iets zeggen en geven aan de ouders en getuigen..
En dan ook gelijk even iets voor mn oom en tante die dan 18 jaar getrouwd zijn.
Bloemetje ofzo!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #766 Gepost op: 24 februari 2013, 12:32:42 »
Wij hebben tijdens het eten, met echt alleen de daggasten onze getuigen (onze zussen) een kadootje gegeven en ik heb daarbij even het woord gedaan. Onze ouders hebben we ook bedankt, maar daar sloeg ik dicht met tranen in mijn ogen, dus niet afgemaakt. (Mijn moeder was ernstig ziek) hebben hun ook een kadootje gegeven.
Lijkt me juist erg leuk om die vrienden te feliciteren en dan nog even iets te zeggen :)

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #767 Gepost op: 24 februari 2013, 16:22:27 »
ik had t ook in het gastenboektopic gevraagd, maar kan het misschien beter hier doen:

wij hebben een gastenboek met van die hartjes in een lijst, maar nou heb ik niet zoveel hartjes dat iedereen individueel kan tekenen en het is ook eigenlijk de bedoeling dat ze per stel tekenen... maar hoe geef je dat aan? Ik wil zowiezo wel een briefje erbij zetten met: "Teken hier ons gastenboek" maar zal ik er dan bijzetten dat dit per stel moet of doen mensen dat automatisch al wel..?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #768 Gepost op: 24 februari 2013, 17:18:05 »
Veel mensen doen dat wel per stel, maarniet iedereen. Misschien iemand erbij zetten die er op kan letten? Maar hoeveel te weinig heb je dan? Er zijn ook mensen die niks schrijven.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #769 Gepost op: 24 februari 2013, 17:23:02 »
Ik teken dat soort dingen altijd vanuit mezelf, dus alleen, niet als deel van een koppel ofzo, ik zou er dus wel een briefje met 'teken een half hartje' ofzo erbij doen. Niet iedereen komt denk ik ook als deel van een koppel, dus ik zou eerder iets in die omschrijving erbij zetten dan 'een hartje per koppel'.

@afzeggingen: rare discussie, je laat toch gewoon weten of je komt of niet, onafhankelijk van waar je voor uitgenodigd bent? Een bruiloft of een kop koffie maakt voor mij geen verschil. Doet er niet toe op welke manier, een kaartje, sms, fb bericht, email, voicemail, of je relatie tot de organisator, maar je laat iets weten, dat is gewoon fatsoenlijk. Je laat een organisator toch niet afwachten om te zien of je uiteindelijk op komt dagen? Ik vind dus inderdaad dat mensen die zonder bericht wegblijven geen greintje respect voor een gastvrouw/heer hebben, dat zeg ik onomwonden. Dat heeft niets te maken met eventuele ingebeelde heiligheid van een bruiloft, maar gewoon met het principe dat iedere uitnodiging een tijdig antwoord behoeft.

@speech: hebben wij wel gedaan. Om iedereen voor zijn komst te bedanken, en een paar mensen in het bijzonder voor hun rol. Dat was ook fijn om te doen, zou het dus zeker aanraden! (mits je je gemakkelijk voelt bij spreken in groepen dan ;) )
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2013, 17:25:26 door Jassou »

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #770 Gepost op: 24 februari 2013, 17:49:09 »
Heb 60 hartjes en ongeveer 80 gasten.. Misschien toch maar de cm erbij zetten dan

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #771 Gepost op: 25 februari 2013, 07:02:33 »
Wij hebben dat gastenboek net al Jorien maar dan voor de daggasten.. En ook niet genoeg hartjes. Maar wij geven inderdaad instructies dat het voornamelijk per stel gedaan moet worden. Of inderdaad een half hartje pp. Dat is hetzelfde.. Dan lukt het wel!

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #772 Gepost op: 25 februari 2013, 16:00:40 »

@afzeggingen: rare discussie, je laat toch gewoon weten of je komt of niet, onafhankelijk van waar je voor uitgenodigd bent? Een bruiloft of een kop koffie maakt voor mij geen verschil. Doet er niet toe op welke manier, een kaartje, sms, fb bericht, email, voicemail, of je relatie tot de organisator, maar je laat iets weten, dat is gewoon fatsoenlijk. Je laat een organisator toch niet afwachten om te zien of je uiteindelijk op komt dagen? Ik vind dus inderdaad dat mensen die zonder bericht wegblijven geen greintje respect voor een gastvrouw/heer hebben, dat zeg ik onomwonden. Dat heeft niets te maken met eventuele ingebeelde heiligheid van een bruiloft, maar gewoon met het principe dat iedere uitnodiging een tijdig antwoord behoeft.

Helmaal mee eens

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #773 Gepost op: 25 februari 2013, 18:41:25 »
Speech: manlief heeft helemaal op het eind, toen alleen de daggasten er nog waren een speech gehouden. Toen CM, ouders bedankt met een bos bloemen.

Vriendin  bij de maaltijd bij iedereen op het bord een kaart gelegd en daarin de mensen bedankt. (wegens omstandigheden niet persoonlijk).

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #774 Gepost op: 26 februari 2013, 13:46:54 »
@ Bert; Er is recent een topic geopend over doordeweeks trouwen.
Ik plaats daar je berichten naar toe.
http://www.trouwforum.nl/index.php/topic,6851.msg588779.html#new
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2013, 22:48:50 door JoyceS »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards