collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 683622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #800 Gepost op: 5 maart 2013, 20:28:58 »
We hebben het aan de gasten zelf overgelaten. Hoewel het denk ik niet raar is als je specifiek mensen vraagt.

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #801 Gepost op: 5 maart 2013, 22:39:23 »
wij laten het ook aan de gasten over, gaan wel nog de beide vaders vragen te speechen tijdens de ceremonie zelf.. vinden we veel leuker/persoonlijker dan het verhaaltje van de babs!

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #802 Gepost op: 5 maart 2013, 22:55:26 »
@speeches: ik weet dat mijn vader graag een toost wil uitbrengen na de huwelijksvoltrekking (is geloof ik ook traditie)

Ook weet ik dat mijn ouders beide wat willen zeggen, maar we moeten nog even bekijken wanneer dat kan, want we hebben een te groot gezelschap daarvoor.

We hebben schoonouders geïnformeerd dat er gesproken gaat worden en laten hen daarin vrij. Wel willen we dit in een klein gezelschap doen, het is te persoonlijk om met anderen te delen!

Dus wij willen voorkomen dat in het grote gezelschap tijdens het diner meerdere mensen willen speechen. Dit wordt ook vermeld in het bijgesloten programmaboekje.

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #803 Gepost op: 6 maart 2013, 06:44:15 »
Mijn vader gaat wel een speech doen geloof ik, echter vind hij dat helemaal niets.. maar goed geloof dat hij t wel gaat doen.
Willen ook nog iemand vragen om tijdens de ceremonie te spreken maar weten echt niet wie we moeten vragen!
Misschien Bart zn beste vriend en mijn beste vriendin? Alleen weet niet of mijn beste vriendin dat zo leuk vind! Haha...

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #804 Gepost op: 6 maart 2013, 07:20:09 »
Wij hebben voor de ceremonie de volgende mensen gevraagd:
Mijn broer(tje) die iets over mijn man en zijn komst in onze familie heeft verteld. Zijn zus(je) dus iets over mij.

Beide goede, ervaren, zelfverzekerde sprekers. Ontzettend leuk deze constructie en heel mooi om onze relatie vanuit hun oogpunt te horen!

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #805 Gepost op: 6 maart 2013, 07:35:23 »
Das wel mooi dan. Bij ons zou mijn broertje dat wel kunnen.. Alleen of mijn schoonzusje dat kan.. Geen idee!
Wel een mooi idee!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #806 Gepost op: 6 maart 2013, 09:59:08 »
Over die speeches...
Mijn schoonouders zijn niet zo voor trouwen, dus ik weet niet of zij het dan zien zitten om een speech te geven
en ik weet niet of mijn ouders uberhaupt blij gaan zijn dat we gaan trouwen, dus ik weet ook niet of zij een speech willen geven.

Zou ik het toch aan hun vragen? Heb enorm veel schrik dat niemand iets gaat willen zeggen.
Als dat het geval is heb ik zelf ook geen zin om iets te zeggen, maar dan is het gewoon maar eten en muziek, ... beetje saai

Als ik zo alles wat begin te overlopen, begin ik wel serieus schrik te krijgen voor de reacties. Eind deze maand gaan we zeggen dat we gaan trouwen, maar wat als er niemand een positieve reactie heeft?  :blink:

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #807 Gepost op: 6 maart 2013, 10:02:38 »
Als ik zo alles wat begin te overlopen, begin ik wel serieus schrik te krijgen voor de reacties. Eind deze maand gaan we zeggen dat we gaan trouwen, maar wat als er niemand een positieve reactie heeft?  :blink:

Bij ons waren de reacties ook verdeeld (de meeste positief, maar sommige daarvan duidelijk nep), we waren te jong, studeren nog, nog niet lang genoeg samen, noem maar op. Maar wij zijn zeker van onze zaak. En zijn er super blij mee, dus het maakt me niets uit wat ze allemaal zeggen! Komt goed joh!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #808 Gepost op: 6 maart 2013, 10:21:39 »
Als ik zo alles wat begin te overlopen, begin ik wel serieus schrik te krijgen voor de reacties. Eind deze maand gaan we zeggen dat we gaan trouwen, maar wat als er niemand een positieve reactie heeft?  :blink:

Bij ons waren de reacties ook verdeeld (de meeste positief, maar sommige daarvan duidelijk nep), we waren te jong, studeren nog, nog niet lang genoeg samen, noem maar op. Maar wij zijn zeker van onze zaak. En zijn er super blij mee, dus het maakt me niets uit wat ze allemaal zeggen! Komt goed joh!

Heeft dat niet voor een negatieve sfeer gezorgd? En voel je je nog wel goed bij je keuze om die mensen uit te nodigen op je trouw? Als je schrik hebt dat ze daar toch maar gewoon gaan zitten zonder echt enthousiast te zijn?

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #809 Gepost op: 6 maart 2013, 10:23:24 »
Misschien nodigt ze die mensen helemaal niet uit ;)

Ik nodig ook alleen mensen uit waarvan ik weet dat ze écht blij voor me zijn!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #810 Gepost op: 6 maart 2013, 10:37:00 »
Heeft dat niet voor een negatieve sfeer gezorgd? En voel je je nog wel goed bij je keuze om die mensen uit te nodigen op je trouw? Als je schrik hebt dat ze daar toch maar gewoon gaan zitten zonder echt enthousiast te zijn?
Sorry hoor, maar mogen mensen ook even wennen aan het idee?
Als jij studerend bent is het nu niet bepaald de normaalste zaak van de wereld dat je gaat trouwen. Er zijn een hoop zorgen die bij ouders en vrienden op komen. a. hebben ze wel geld om te trouwen. b. kennen ze elkaar echt goed genoeg. c. zijn ze echt klaar om te trouwen?
Ik neem aan dat mensen ook gewoon even mogen wennen aan het idee? Als je dochter van 18 verteld dat ze zwanger is ben je als ouder zijnde vast ook niet als eerst dol enthousiast. 

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #811 Gepost op: 6 maart 2013, 10:37:47 »
Misschien nodigt ze die mensen helemaal niet uit ;)

Ik nodig ook alleen mensen uit waarvan ik weet dat ze écht blij voor me zijn!

Dat zou ik helemaal snappen moesten die mensen dan niet uitgenodigd worden.
Maar als het om je ouders en schoonouders gaat ligt dat toch gevoeliger.
Zou jij (na een negatieve reactie) gewoon kunnen zeggen: je bent niet meer uitgenodigd?

Ik probeer hier gewoon wat raad te verzamelen, ik weet echt niet wat ik ermee moet doen

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #812 Gepost op: 6 maart 2013, 10:42:58 »
Steffie ik zou het gewoon loslaten :) Het is toch afwachten tot je het vertelt. Je kunt niet de gevoelens en gedachten van mensen zelf invullen, grote kans dat het in hun hoofd veel anders ligt dan in het jouwe. Misschien heeft iemand die een beetje lauw reageert wel even iets heel anders aan zijn hoofd? Wil niet zeggen dat ze niet blij zijn voor jullie!
Deel je nieuws, geef mensen even de tijd om aan het idee te wennen en het valt vast allemaal heel erg mee! En maak je er vooral niet te druk om, zonde van je energie :)

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #813 Gepost op: 6 maart 2013, 10:44:24 »
Vind de reactie van Jof wel kloppen...
Soms is het gewoon een schrik reactie!
En zijn mensen uiteindelijk wel blij maar is het gewoon even wennen aan het idee.

En Melia heeft ook juiste woorden!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #814 Gepost op: 6 maart 2013, 10:44:59 »
Steffie ik zou het gewoon loslaten :) Het is toch afwachten tot je het vertelt. Je kunt niet de gevoelens en gedachten van mensen zelf invullen, grote kans dat het in hun hoofd veel anders ligt dan in het jouwe. Misschien heeft iemand die een beetje lauw reageert wel even iets heel anders aan zijn hoofd? Wil niet zeggen dat ze niet blij zijn voor jullie!
Deel je nieuws, geef mensen even de tijd om aan het idee te wennen en het valt vast allemaal heel erg mee! En maak je er vooral niet te druk om, zonde van je energie :)

Dank je.
ik ga het proberen, maar ik ben echt zo een ongelofelijke stresskip.
Maarja, we zullen wel zien wat ze zeggen, al heb ik wel schrik voor de reactie.
Ach ja, afwachten maar

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #815 Gepost op: 6 maart 2013, 10:54:11 »

Dank je.
ik ga het proberen, maar ik ben echt zo een ongelofelijke stresskip.
Maarja, we zullen wel zien wat ze zeggen, al heb ik wel schrik voor de reactie.
Ach ja, afwachten maar

Maar waarom ben je zo bang voor hun reactie dan, waarom zouden ze het 'vreselijk' vinden dat jullie gaan trouwen? Wat is de reden dat jullie het niet gelijk verteld hebben en eerst de 'hele' bruiloft regelen en het dan pas vertellen?

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #816 Gepost op: 6 maart 2013, 11:01:25 »

Dank je.
ik ga het proberen, maar ik ben echt zo een ongelofelijke stresskip.
Maarja, we zullen wel zien wat ze zeggen, al heb ik wel schrik voor de reactie.
Ach ja, afwachten maar

Maar waarom ben je zo bang voor hun reactie dan, waarom zouden ze het 'vreselijk' vinden dat jullie gaan trouwen? Wat is de reden dat jullie het niet gelijk verteld hebben en eerst de 'hele' bruiloft regelen en het dan pas vertellen?

We hebben eigenlijk nog zo goed als niets geregeld voor de bruiloft hoor :)
We willen het nu gewoon in hetzelfde weekend vertellen, dat ze het niet van elkaar horen voor dat wij het hun kunnen vertellen.
Ze wonen nogal ver van elkaar, dus de ene dag naar mijn ouders, de volgende dag naar zijn ouders. En aangezien ik maar een beperkt aantal weekends per jaar vrij ben moest dat dus geregeld worden wanneer we het zouden vertellen.

Ik heb helemaal geen goede relatie met m'n ouders, als ik van hun hoor is het altijd wel om te zeggen dat ze het niet eens zijn met mijn keuzes of gewoon om eens te kunnen zagen over mijn doen en laten.
En mijn vriend moeten ze niet, geen idee waarom niet. Die jongen is altijd heel beleefd tegen hun en verzorgd mij goed.
Maar desondanks zijn het nog altijd m'n ouders, dus ik zou het wel leuk vinden moesten ze toch een beetje positief reageren.
En mijn schoonouders geloven niet in het huwelijk. Zij zijn puur getrouwd voor hun zaak, omdat dit makkelijker was om alles te regelen.
Dus ik vrees dat zij het een beetje stom gaan vinden dat we gaan trouwen.

Maar gelijk Melia zei, je kunt niet weten hoe de mensen gaan reageren.
Maar van m'n ouders heb ik toch een vrij goed idee.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #817 Gepost op: 6 maart 2013, 11:06:31 »
Omdat je schoonouders het zelf 'onzin' vinden om te trouwen wil dat niet zeggen dat ze niet begrijpen dat anderen mensen graag willen trouwen :) ZOu je dus over hun geen zorgen maken. Maar geef hun wel even de tijd om het te laten inzinken zeg maar.

Voor je eigen ouders geld dan denk ik hetzelfde en aangezien je zegt geen ghoede band met hun te hebben kun je het beste proberen om dat van je af te laten glijden, mochten ze een negatieve reactie hebben. (Ik begrijp overigens helemaal dat je graag wil dat ze positief reageren, het zijn je ouders en je wilt gewoon graag ze je jouw keuzes goed vinden). Probeer wel iedereen de kans te geven om het te laten inzinken en niet gelijk op hun eerste reactie af te gaan.
(kostte mij ook heel veel moeite hoor, mijn moeder reageerde ook heel wat lauwer dan ik verwacht had, maar ze was echt dolenthousiast, maar wist gewoon echt even niet wat te reageren en had het echt niet verwacht)

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn dan?

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #818 Gepost op: 6 maart 2013, 11:09:27 »
Ja ik ga hun niet gelijk 'pakken' op hun eerste reactie hoor.
Het zal zowiezo wel verschieten zijn voor beiden.
Maar ik hoop gewoon dat ze gaandeweg nog wel positief zullen reageren.
Ik ben 23 en m'n vriend is er net 25 geworden en we zijn dit jaar 5 jaar samen, waarvan we al 4 jaar samen wonen (dus alleen, niet bij de ouders ingetrokken ofzo)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #819 Gepost op: 6 maart 2013, 11:11:42 »
Nou dat lijkt me ook niet echt een leeftijd waarop je schoonouders gaan verschieten, zo jong is dat toch niet :)

Probeer misschien bij je ouders in je achter hoofd te houden dat ze het beste willen voor je en dat ze om de een of andere reden je as niet het beste willen, maar uiteindelijk willen ze dat je gelukkig bent :)

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #820 Gepost op: 6 maart 2013, 11:30:18 »
Heeft dat niet voor een negatieve sfeer gezorgd? En voel je je nog wel goed bij je keuze om die mensen uit te nodigen op je trouw? Als je schrik hebt dat ze daar toch maar gewoon gaan zitten zonder echt enthousiast te zijn?
Sorry hoor, maar mogen mensen ook even wennen aan het idee?
Als jij studerend bent is het nu niet bepaald de normaalste zaak van de wereld dat je gaat trouwen. Er zijn een hoop zorgen die bij ouders en vrienden op komen. a. hebben ze wel geld om te trouwen. b. kennen ze elkaar echt goed genoeg. c. zijn ze echt klaar om te trouwen?
Ik neem aan dat mensen ook gewoon even mogen wennen aan het idee? Als je dochter van 18 verteld dat ze zwanger is ben je als ouder zijnde vast ook niet als eerst dol enthousiast.

Nee dit heeft niet voor een negatieve sfeer gezorgt, dat hebben we niet laten gebeuren.
En ja deze mensen heb ik wel uitgenodigd. (niet allemaal maar dat komt niet door de reacties, maar we vieren het niet heel groot, alleen familie en vrienden die dichterbij staan, zo'n 90 man samen)
Ik geloof niet dat er iemand daar gewoon maar zit zonder enthousiast te zijn.
De eerste reactie kan negatief zijn, maar ze draaien echt wel bij. En zo niet? Dat is dan hun probleem, niet dat van mij.

En tsja dat studeren, mijn as studeerd volgend jaar af (laatste periode school, dan alleen nog afstudeerstage) en ik ben begonnen aan een deeltijdstudie omdat mijn afgeronde studie toch niet de juiste keuze voor me bleek te zijn. Ik ben nu 25 jaar, en dit jaar pas begonnen met een rechtenstudie, en studeer dus nog minimaal tot mijn 29e, vond het niet nodig om daarop te wachten...

Er waren inderdaad mensen die er vanuit gingen dat we er het geld niet voor hebben, terwijl ik gewoon werk (en deeltijd studeer) en mijn as parttime werkt naast zijn studie (nachtdiensten).
Ook vonden mensen dat we niet lang genoeg samen zijn. Maar ach, we kennen elkaar al jaren, en zijn eerst een hele poos beste vrienden geweest voordat we een relatie kregen. Het kennen zit dus wel goed, maar de tijd dat mensen ons als stelletje zien is gewoon wat korter (3 jaar).
En of we klaar zijn om te trouwen, tsja, kan je dat ooit van iemand zeggen? Ik denk niet dat een stelletje van beide 40 jaar bv met zekerheid kan zeggen dat ze klaar zijn om te trouwen. Dat is per persoon verschillend denk ik...


kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #821 Gepost op: 6 maart 2013, 11:59:30 »
Hier stonden ze ook niet op de banken te springen hoor....je ouders zijn je ouders, en in de meeste gevallen willen die gewoon dat je gelukkig bent en misschien zien hun dat niet voor zich met je AS, dan is dat heel spijtig maar goed, wel hun goed recht om daar een mening over te hebben (niet om vervolgens je hele bruiloft te verpesten) maar dat zal denk ik ook niet snel gebeuren. En inderdaad, als jullie beide nog studeren zullen mensen daar zeker een mening over hebben, betekend niet dat ze niet blij voor jullie zijn of dat ze het jullie misgunnen!

Hier vroeg iedereen zich ook af waar we dat van gingen betalen (verdienen beide geen top salaris) maar goed, dat is ons probleem en ik vind dat ik niet de bewijzen van onze spaarrekening hoef te tonen om hun zegen te krijgen, het is meer zorgen denk ik, dat ouders niet direct rondjes rennen met slingers om hun nek, jullie zijn en blijven hun kinderen, of je dat nou leuk vindt of niet! En trouwens, mijn moeder blijft zeggen, het maakt mij niet uit waar je in trouwt, al is het een jute zak...klinkt misschien lullig maar zo is mijn moeder gewoon,.....die is niet zo als moeders in films die huilend hun vriendinnen opbellen om te vertellen dat hun dochter gaat trouwen. Probeer ook open te staan voor de mening van anderen....is niet altijd leuk maar soms wel nodig!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #822 Gepost op: 6 maart 2013, 12:30:48 »
@ Speech; Wij laten het aan de gasten over. Als er iemand iets wil zeggen horen wij/CM dat wel.

@Steffie; Laat het op je afkomen. Ik sluit me aan bij Melia. Zij gebruikt de juiste woorden.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #823 Gepost op: 8 maart 2013, 15:58:11 »
Ben ondertussen een beetje bekomen van mijn 'paniekaanval'  :biggrin:
Ik ga het gewoon op me laten afkomen inderdaad.
Als ze het er niet mee eens zijn, dat is hun zaak.
Wij trouwen omdat we elkaar graag zien, basta

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #824 Gepost op: 8 maart 2013, 17:30:17 »
Was heel schattig.. gisteren was ik gaan winkelen met mijn zusje. Zij wil heel graag iets zeggen op de bruiloft, maar weet niet of ze het durft..ahhhh

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards