collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 684280 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #825 Gepost op: 10 maart 2013, 20:02:12 »
Aahh dat is lief!

Ik ben een beetje bang voor wat mijn vader en broer gaan bekokstoven haha. We hebben al gezegd dat we geen stukjes willen, maar ze zeiden meteen dat een powerpointpresentie daar dus niet onder valt. Zucht, maar duidelijke instructies geven en hopen dat ze zich er aan houden....

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #826 Gepost op: 11 maart 2013, 09:02:13 »
Aahh dat is lief!

Ik ben een beetje bang voor wat mijn vader en broer gaan bekokstoven haha. We hebben al gezegd dat we geen stukjes willen, maar ze zeiden meteen dat een powerpointpresentie daar dus niet onder valt. Zucht, maar duidelijke instructies geven en hopen dat ze zich er aan houden....

of gewoon lekker laten gaan.... ik vind het eigenlijk wel een eer dat mensen de moeite nemen om iets in elkaar te zetten voor ons... wij geven dus wel de gelegenheid tot stukjes....

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #827 Gepost op: 11 maart 2013, 09:13:41 »
Een PPT presentatie kan grappig zijn maar wij willen ook geen sketches, liedjes etc.

Schoonfamilie had het over abc , nou dat vind ik echt vreselijk en zonde van de moeite.
Dus heb heel duidelijk gezegd dat ik dat niet wil.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #828 Gepost op: 11 maart 2013, 09:21:38 »
Aahh dat is lief!

Ik ben een beetje bang voor wat mijn vader en broer gaan bekokstoven haha. We hebben al gezegd dat we geen stukjes willen, maar ze zeiden meteen dat een powerpointpresentie daar dus niet onder valt. Zucht, maar duidelijke instructies geven en hopen dat ze zich er aan houden....

Hier hetzelfde. Ik had laatst het idee dat de vriend van onze CM iets van plan is, terwijl wij duidelijk aan hebben gegeven geen stukjes te willen. Maar ach als hij het zou doen, zou het wel typisch iets voor hem zijn. Hopen dat hij het niet te lang maakt dan maar... (en toch stiekem hopen dat ik het fout heb ;))

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #829 Gepost op: 11 maart 2013, 20:52:43 »
Aahh dat is lief!

Ik ben een beetje bang voor wat mijn vader en broer gaan bekokstoven haha. We hebben al gezegd dat we geen stukjes willen, maar ze zeiden meteen dat een powerpointpresentie daar dus niet onder valt. Zucht, maar duidelijke instructies geven en hopen dat ze zich er aan houden....

of gewoon lekker laten gaan.... ik vind het eigenlijk wel een eer dat mensen de moeite nemen om iets in elkaar te zetten voor ons... wij geven dus wel de gelegenheid tot stukjes....
Het is ons huwelijk en wij geven aan wat wij wel en niet willen. Ik vind dat gasten daar rekening mee kunnen houden. Als ze de moeite willen nemen iets bijzonders voor ons te doen, kan dat ook op een andere manier. Een mooie speech oid heb ik echt geen moeite mee.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #830 Gepost op: 12 maart 2013, 08:07:52 »
Een mooie speech mét powerpoint presentatie :)

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #831 Gepost op: 17 maart 2013, 10:20:51 »
Een mooie speech mét powerpoint presentatie :)
haha wat een reactie zo reageerd ook de gemiddelde bruiloftsgast die hoe dan ook een "stukje"wil doen.

Wij hebben helaas niet altijd leuke reacties rondom stukjes reacties als ik wacht wel na het ja-woord en dan zul je je man eens echt leren kennen,of ik heb nog wel foto's je gaat nog spijt krijgen dat je gaat trouwen :blink:  Tja dat schijnt "leuk" te zijn in die groep jongens onderling....

loez23

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #832 Gepost op: 22 maart 2013, 23:57:17 »
Wij hebben helaas niet altijd leuke reacties rondom stukjes reacties als ik wacht wel na het ja-woord en dan zul je je man eens echt leren kennen,of ik heb nog wel foto's je gaat nog spijt krijgen dat je gaat trouwen :blink:  Tja dat schijnt "leuk" te zijn in die groep jongens onderling....

Dat is volgens mij voor 99% grootspraak... Bij onze vrienden werd er ook zo gepraat, en ondanks dat we waren vergeten op de bij-kaart te zetten dat we geen stukjes wilden (dom dom dom, haha!), deden ze niets (maar het hielp misschien wel dat hubbie het er te pas en te onpas over had hoe verschrikkelijk hij stukjes vind haha).

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #833 Gepost op: 23 maart 2013, 13:24:29 »
Ik ga binnenkort jurken passen en ik heb 3 zaken waar ik graag zou willen kijken (allemaal in dezelfde stad).
Nu vroeg ik me af. Kan ik dit op 1 dag plannen, of is dat geen doen qua tijd/stress?

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #834 Gepost op: 23 maart 2013, 13:31:11 »
Ja hoor, dat kan wel. Je kunt gemiddeld 2 uur per winkel uittrekken. Veel plezier met passen!

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #835 Gepost op: 23 maart 2013, 17:02:07 »
Qua tijd kan het misschien wel. Ligt er ook aan welke tijdens de winkels hanteren. Zelf zou ik het alleen niet doen. Max 2 winkels op een dag. Er komt best veel op je af. Misschien dat je een hele andere jurk mooi vindt als je hem aanhebt dan je van te voren hebt gedacht. Het is dan goed om het even te laten bezinken. En wie weet vind je je droomjurk wel in de eerste winkel. Dan zou ik niet verder gaan shoppen. Maar dat ik mijn idee er bij.
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2013, 17:18:48 door Happymama79 »

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #836 Gepost op: 23 maart 2013, 17:09:02 »
Ik zou denk ik ook geen 3 winkels doen. Ik denk 1 's morgens, dan ergens lunchen en dan 's middags nog 1.  Als je dan langer dan 2 uur bezig bent is dat ook niet erg..

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #837 Gepost op: 27 maart 2013, 14:52:55 »
even weer een nieuwe vraag:

Geven jullie de fotograaf en DJ op de dag zelf een fooi en zo ja, hoeveel ongeveer??

Ik wil ze denk ik wel iets geven maar geen idee wat gebruikelijk is en tja ze kosten natuurlijk zowiezo al genoeg..... lastig!

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #838 Gepost op: 27 maart 2013, 19:34:28 »
Tjee, niet over nagedacht... is dat gebruikelijk?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #839 Gepost op: 27 maart 2013, 19:36:09 »
Je betaalt ze toch al? Ik zou het niet nodig vinden.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #840 Gepost op: 27 maart 2013, 21:12:10 »
Persoonlijk vind ik het niet nodig om ze fooi te geven. Je betaalt ze toch al voor het werk?!

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #841 Gepost op: 27 maart 2013, 21:40:20 »
Ik zou dan eerder een set buitenlandse biertjes of een fles wijn o.i.d. doen dan extra geld geven. Maar wij betalen dan ook flink voor beide en zijn ook van plan om te onderhandelen hierover.(gesprekken hebben we binnenkort)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #842 Gepost op: 28 maart 2013, 06:27:50 »
Wrm een fooi? Je betaalt ze neem ik aan gewoon? Als het vrienden/familie/kenissen zijn die het kosteloos doen zou ik ze wel wat geven idd.

BiancaIngmar

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #843 Gepost op: 28 maart 2013, 08:27:31 »
Eens met Jof.
Wij hebben een heleboel mensen die belangloos iets voor ons doen (bijvoorbeeld fotografen, videografen, babs, zitten bij receptieboek, uitdelen bedankjes, cm, getuigen, oppas voor de hond en halen/brengen van de hond). Wij geven deze personen op de huwelijksdag zelf niets (afgezien van bedankje), maar nodigen iedereen uit voor een etentje/bbq en kunnen dan gelijk ook de foto's/film gaan bekijken.

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #844 Gepost op: 28 maart 2013, 09:01:07 »
ow ik dacht dat een fooi geven gebruikelijk was! Maar als jullie allemaal zeggen van niet.... ik vind ook dat we ze al meer dan genoeg betalen hoor, maar vond t toch lullig om niks te geven als het wel gebruikelijk zou zijn... maar blijkbaar niet dus ;)

Het bedienend personeel geven we denk ik wel wat fooi, want die krijgen natuurlijk gewoon hun normale uurloon...

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #845 Gepost op: 28 maart 2013, 14:43:09 »
Dan ben je wel netjes Jorien, wij waren een stuk
minder gul ;)

heleen27

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #846 Gepost op: 28 maart 2013, 15:05:16 »
Het is bij mij niet eens opgekomen om iets extra's te geven  :blush:
Uiteraard wel aan degene die 'vrijwillig' iets deden op onze trouwdag!

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #847 Gepost op: 6 april 2013, 20:59:40 »
Wij willen bloemen gebruiken voor de tafeldecoratie en ik kan die via de veiling op een maandag bestellen, huwelijk is echter eind van die week. Blijven bloemen dan nog wel zo lang goed? we trouwen in de zomer... ik kan geloof ik niet een andere dag naar de bloemenveiling...

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #848 Gepost op: 7 april 2013, 15:50:04 »
Wedding, dat hangt er denk ik vanaf wat voor soort bloemen je wilt. Ik zou zelf het risico niet nemen geloof ik, maar als je ergens goed (koel) kunt bewaren, redden ze het misschien wel...

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #849 Gepost op: 7 april 2013, 15:58:45 »
Geen idee als je geen goede koeling hebt lijkt me van niet. Maar dat is misschien ook afhankelijk van de bloem.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards