collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 682716 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #900 Gepost op: 18 april 2013, 10:33:05 »
Is het nodig dat je bij een bruidswinkel eerst een afspraak maakt of kan je er ook gewoon zo binnen wandelen?
Het zou voor zaterdag zijn, dus als er een afspraak gemaakt moet worden ben ik dan al niet te laat?

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #901 Gepost op: 18 april 2013, 10:39:12 »
mijn ervaring is dat je zowiezo een afspraak moet maken want ze zijn wel een paar uur met je bezig. en voor zaterdag is denk ik te kort dag maar ik zou gewoon even bellen als ik jou was!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #902 Gepost op: 18 april 2013, 10:49:29 »
Inderdaad gewoon even bellen, dan weet je het!

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #903 Gepost op: 18 april 2013, 19:17:16 »
Ik ben vaker gewoon bruidsmodezaken binnengelopen, maar in de weekenden is het altijd druk. Je wordt wel iets minder serieus behandeld als je geen afspraak hebt gemaakt is mijn ervaring.
Vaak kan je nog gewoon een afspraak maken als je van tevoren belt!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #904 Gepost op: 19 april 2013, 08:37:07 »
Gisteren dus eens gebeld Ik ben altijd welkom, maar afhankelijk van wanneer ik binnen kom is het niet gegarandeerd dat men tijd gaat hebben voor mij.

Ben dus blij dat ik gebeld heb, anders zou ik er niet binnen durven  :P

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #905 Gepost op: 19 april 2013, 08:58:51 »
Gisteren dus eens gebeld Ik ben altijd welkom, maar afhankelijk van wanneer ik binnen kom is het niet gegarandeerd dat men tijd gaat hebben voor mij.

Ben dus blij dat ik gebeld heb, anders zou ik er niet binnen durven  :P

Heel veel plezier dan morgen!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #906 Gepost op: 19 april 2013, 09:08:58 »
Vraag:
Hebben jullie nog een tas met spullen ingepakt die mee ging op de grote dag>??? Zoja, wat hebben jullie daarin gedaan, en wat moet je absoluut niet vergeten?

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #907 Gepost op: 19 april 2013, 09:17:14 »
Ik had een heel klein tasje die aan mijn pols kon hangen.. Daarin had ik een nieuwe panty, zakdoekjes, labello, tampons (stel je voor dat..) en mijn telefoon (model: oertijd ;) )... Heb eigenlijk niets nodig gehad (behalve mijn telefoon tijdens de plechtigheid, kon mijn zoontje mooi mee spelen ;) )..

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #908 Gepost op: 19 april 2013, 09:38:26 »
@tol ik ga ook een soort 'noodtasje'  maken met labello tampons water paracetamol zonnebrand enz. en die laat ik door mijn CM meenemen. maar er zijn al wel wat topics over noodtasjes dus daar kan je nog even op zoeken!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #909 Gepost op: 19 april 2013, 09:46:48 »
Ik heb een klein tasje gekocht, zelfde stof als mijn schoenen.

Deze laat ik na die tijd ook verven in dezelfde kleur als mijn schoenen, heb ik er ook nog wat aan later ;)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #910 Gepost op: 19 april 2013, 10:06:21 »
geen idee waar precies, maar er is een topic met super veel handige tips over wat mee te nemen voor de grote dag. Zeker waard om even te zoeken :)

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #911 Gepost op: 19 april 2013, 11:50:25 »
Wie kan mij vertellen hoe lang het tekenen van de trouwakte ongeveer duurt? (inclusief twee getuigen)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #912 Gepost op: 19 april 2013, 12:02:07 »
Euh 5 min max :P
Qua muziek kies ene nummer waar het niet zo erg is als het herhaald word. (Tenminste neem aan dat je het daarom vraagt)
Ik heb geen idee of ons nummer lang genoeg was, heb er niks van gemerkt, alleen heel even bewust geluisterd toen mijn zus tekende.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2013, 12:21:03 door Jof »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #913 Gepost op: 19 april 2013, 12:17:49 »
Wie kan mij vertellen hoe lang het tekenen van de trouwakte ongeveer duurt? (inclusief twee getuigen)

Wij hadden een nummer van ongeveer 3 minuten denk ik, en dat hebben ze toen nog een 2e keer afgespeeld omdat het tekenen nog niet klaar was. Dat was niet vervelend ofzo. Maar met 5 minuten zit je ongeveer wel goed.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #914 Gepost op: 19 april 2013, 12:20:13 »
bedankt, we hebben een nummer van 4 minuten, ik was bang dat dat veel te lang was, maar dat valt dus wel mee begrijp ik.. :blush:

idgnkv

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #915 Gepost op: 19 april 2013, 12:52:09 »
Ik weet niet hoe lang die van ons duurde maar toen hij afgelopen was, speelde hij automatisch opnieuw af. Bij ons liedje viel dat wel redelijk op dus achteraf zou ik een tweede liedje erbij gekozen hebben.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #916 Gepost op: 19 april 2013, 12:57:07 »
Wij hebben gewoon een cd geleverd, met, zoek t maar uit :p. Volgens mij kwam er gewoon een tweede nummer bij het tekenen. Wij konden geen muziek vinden waarbij we echt dachten, dit is ons nummer, dus dan maar muziek die we wel gewoon leuk vonden ;).
Maar inderdaad, duurt niet lang. Ik zou voor de zekerheid wel een tweede nummer paraat hebben.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #917 Gepost op: 19 april 2013, 14:02:11 »
Bij ons duurde het echt maar 2 minuten of zo.. We hadden een nummer van 5 minuten gekozen, dat door de ambtenaar uiteindelijk maar is stopgezet. Dat vond ik wel jammer.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #918 Gepost op: 19 april 2013, 18:57:48 »
Wij hadden niet eens een nummer  :blush: , gewoon niet aan gedacht dat dat ook nog kon... Maar met 5 minuten ben je echt wel klaar...

e_vlyne

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #919 Gepost op: 20 april 2013, 20:00:01 »
Wij hadden geen muziek: zo van "we hebben geen "ons nummer" dus dan maar helemaal niets".

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #920 Gepost op: 20 april 2013, 21:42:55 »
Wij hadden geen muziek: zo van "we hebben geen "ons nummer" dus dan maar helemaal niets".

Dit is op dit moment ook onze mening. Tenzij er ineens een prachtig nummer voorbij komt  :sleep:

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #921 Gepost op: 21 april 2013, 09:36:00 »
Ik had hier ergens ook gelezen dat je bij het burgerlijk huwelijk 3 liedjes kan laten spelen. Maar spelen ze die dan helemaal uit? Of maar stukjes?
Dus 1.bij de binnenkomst van de bruid en het wegschenken door de vader,2. het plechtige gedeelte + ondertekenen en dan 3.nog eentje bij het naar buiten gaan.
Heb je daar wel genoeg tijd voor?
Ze hebben mij gezegd dat je daar op max. een kwartiertje buiten bent

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #922 Gepost op: 21 april 2013, 09:38:47 »
Ik denk dat dat per gemeente verschillend is ..  Bij ons duurt het burgerlijk huwelijk 45 minuten. Dus genoeg tijd.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #923 Gepost op: 21 april 2013, 10:01:10 »
45 minuten  :blink:
Dat zou echt een droom zijn.
Binnen een paar maand moeten we onze huwelijksaangifte gaan doen op het gemeentehuis, ik ga het eens vragen dan of ze er een tij op kunnen plakken.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #924 Gepost op: 21 april 2013, 10:05:24 »
Ik denk dat je een paar dingen met elkaar verward Steffie... De huwelijksaangifte (ondertrouw) duurt idd maar een kwartiertje. Hier is ook geen mogelijkheid voor liedjes e.d. De echte huwelijksceremonie duurt langer, bij ons ook 45 minuten en daar heb je liedjes voor bij binnenkomst, bij het tekenen van de akte en bij het weggaan. Tenzij je gratis trouwt, dan duurt het ook maar heel kort.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards