collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 683730 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1075 Gepost op: 15 mei 2013, 11:48:48 »
Hoi!

Even een vraagje:
ik werk op een kinderdagverblijf en als wij gaan trouwen komen er wat kinderen bij het gemeentehuis kijken.
Ik wil ze graag wat meegeven (niet te duur maar wel om mee te nemen naar huus)
Wie heeft er een idee? Ik heb al gegoogled maar kan niks leuks vinden

gr.maartje

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1076 Gepost op: 15 mei 2013, 12:38:16 »
Wat is voor jullie het belangrijkste?
De zaal of het eten?

Want we zitten tussen 2 vuren, beide zalen zijn ongeveer hetzelfde qua prijs.
Bij de ene is de zaal zelf echt super, het eten wat minder (allemaal dingen die niet vaak gegeten worden en vreemde combinatie's)
En bij de andere is de zaal (restaurant) wat minder (zitten wildvreemde mee in de zaal en je hebt niet veel plek om je eigen ding te doen) maar het eten gaat er wel fantastisch zijn

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1077 Gepost op: 15 mei 2013, 12:45:47 »
Maartje, bellenblaas met een mooie sticker erop van jullie dag?

Steffie, is er geen mogelijkheid dat jullie bij de eerste locatie 'zelf' het eten verzorgen? Of kun je niet aangeven dat jullie graag een ander menu willen?

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1078 Gepost op: 15 mei 2013, 12:47:08 »
Wat is voor jullie het belangrijkste?
De zaal of het eten?

Want we zitten tussen 2 vuren, beide zalen zijn ongeveer hetzelfde qua prijs.
Bij de ene is de zaal zelf echt super, het eten wat minder (allemaal dingen die niet vaak gegeten worden en vreemde combinatie's)
En bij de andere is de zaal (restaurant) wat minder (zitten wildvreemde mee in de zaal en je hebt niet veel plek om je eigen ding te doen) maar het eten gaat er wel fantastisch zijn

ja ik zou ok eens gaan vragen of er wellicht andere mogelijkheden qua menu zijn... zou zelf minder snel kiezen voor een zaal waar ook nog andere mensen in zitten...

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1079 Gepost op: 15 mei 2013, 12:47:58 »
Dat hebben we ook al aangegeven.
Maar zij werken met vaste cateraars, dus daar is niets aan te veranderen.
En als we zelfs voor de catering zorgen dan komt het ons nog wel een heel stuk duurder uit.
Echt jammer dat we deze keuze nu moeten maken

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1080 Gepost op: 15 mei 2013, 12:50:18 »
ik zou beide zalen vergeten en op zoek gaan naar iets waar het wel perfect is..

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1081 Gepost op: 15 mei 2013, 12:51:18 »
ik zou beide zalen vergeten en op zoek gaan naar iets waar het wel perfect is..

als er geen andere eetmogelijkheden bij zaal 1 zijn, ga ik met Jorien mee... Vergeten deze zalen en op zoek naar jullie droomlocatie!

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1082 Gepost op: 15 mei 2013, 12:52:05 »
ik zou beide zalen vergeten en op zoek gaan naar iets waar het wel perfect is..

Als het menu van de eerste zaal je écht niet aanstaat, zou ik ook op zoek naar wat anders...

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1083 Gepost op: 15 mei 2013, 12:53:23 »
ik zou beide zalen vergeten en op zoek gaan naar iets waar het wel perfect is..

Tja dat kunnen we ook doen, maar zo blijven we wel bezig natuurlijk...
Misschien er nog eentje bijnemen, maar we kunnen ook niet op zoek blijven natuurlijk.
En voor je het weet zit alles al vol en heb je op het einde van de rit helemaal niets.

Maar inderdaad, het zou veel handiger zijn moesten we iets vinden dat wel helemaal perfect is

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1084 Gepost op: 15 mei 2013, 12:56:17 »
Wanneer gaan jullie trouwen dan Steffie?

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1085 Gepost op: 15 mei 2013, 12:57:53 »
Om eventjes een ideetje te geven, dit zijn de 3 menu's waaruit we kunnen kiezen.
De andere menu's zijn 3 en 5 gangen, maar 3 is te weinig, 5 dan weer te veel en veel soeps staat daar ook niet tussen.
En we kunnen niet bv hoofdgerecht van menu 1 nemen met dessert van menu 2, het menu staat echt vast


Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1086 Gepost op: 15 mei 2013, 13:00:30 »
Ik zou gaan voor een eet locatie waar je je fijn voelt en waar je zelf een menu kunt samen stellen. Is toch niet meer van deze tijd dat het vast staat?

marian1313

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1087 Gepost op: 15 mei 2013, 13:01:08 »
En moeten alle gasten hetzelfde menu kiezen of mag elke gast uit elk menu kiezen?
Met hoeveel gasten ben je, ik vind het gek dat ze niet wat flexibeler zijn voor een wat grotere groep.

Bij de tweede zaal is niet de mogelijkheid om de hele ruimte af te huren?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1088 Gepost op: 15 mei 2013, 13:02:03 »
Ik zou gaan voor een eet locatie waar je je fijn voelt en waar je zelf een menu kunt samen stellen. Is toch niet meer van deze tijd dat het vast staat?

Dit precies!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1089 Gepost op: 15 mei 2013, 13:02:12 »
Om eventjes een ideetje te geven, dit zijn de 3 menu's waaruit we kunnen kiezen.
De andere menu's zijn 3 en 5 gangen, maar 3 is te weinig, 5 dan weer te veel en veel soeps staat daar ook niet tussen.
En we kunnen niet bv hoofdgerecht van menu 1 nemen met dessert van menu 2, het menu staat echt vast



En iets als een koud en warm buffet? zou dat daar niet kunnen???  Moet je perse een menu afnemen???
als het echt zo lastig is zou ik toch op zoek gaan naar iets anders....
deze zaal zal dan niet jullie wensen voorop stellen en hun eigen ding er door proberen te drukken...

wanneer ga je trouwen??

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1090 Gepost op: 15 mei 2013, 13:07:04 »
En moeten alle gasten hetzelfde menu kiezen of mag elke gast uit elk menu kiezen?
Met hoeveel gasten ben je, ik vind het gek dat ze niet wat flexibeler zijn voor een wat grotere groep.

Bij de tweede zaal is niet de mogelijkheid om de hele ruimte af te huren?

Alle gasten krijgen dus 1 menu, wij kiezen bv menu 2 dan krijgt iedereen exact hetzelfde.
We zitten met 1 vegetariër, die krijgt een apart menu (maar hoeveel dat kost om voor 1 persoon iets aparts te voorzien ...)
Wij zijn met 32 gasten, dus niet echt veel.

En bij de 2de zaak is er een mogelijkheid om de bovenverdieping voor ons apart te hebben en dit zou dan wel de oplossing zijn.
Maar we zitten met 4 man die een beperking hebben en die geraken onmogelijk boven, aangezien het enkel en alleen te bereiken is met de trap en als ze naar de wc moeten, dan moeten ze 2 verdiepen naar beneden. Onmogelijk dus.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1091 Gepost op: 15 mei 2013, 13:09:17 »
Om eventjes een ideetje te geven, dit zijn de 3 menu's waaruit we kunnen kiezen.
De andere menu's zijn 3 en 5 gangen, maar 3 is te weinig, 5 dan weer te veel en veel soeps staat daar ook niet tussen.
En we kunnen niet bv hoofdgerecht van menu 1 nemen met dessert van menu 2, het menu staat echt vast



En iets als een koud en warm buffet? zou dat daar niet kunnen???  Moet je perse een menu afnemen???
als het echt zo lastig is zou ik toch op zoek gaan naar iets anders....
deze zaal zal dan niet jullie wensen voorop stellen en hun eigen ding er door proberen te drukken...

wanneer ga je trouwen??

Koud en warm buffet hebben we de prijzen van gezien en dat is echt om achterover te vallen.
Dus dat is al een 'no go'
Als ik deze reactie's zo lees dan begin ik inderdaad meer en meer te twijfelen over deze locatie.
Alhoewel het echt een prachtige locatie is moet het eten ook in orde zijn natuurlijk.
We trouwen volgend jaar februari.
En als we de zalen die we nu al gesproken hebben mogen geloven, dan zijn we er op het nippertje bij, want veel plek is er niet meer

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1092 Gepost op: 15 mei 2013, 13:14:52 »
Het kan soms raar lopen Steffie, maar februari is, volgens mij, niet een hele populaire maand om te gaan trouwen. Ze kunnen het ook zeggen om de druk op te voeren (en er zo voor zorgen dat jij voor hen kiest).
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2013, 13:20:30 door Duurtnogeven »

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1093 Gepost op: 15 mei 2013, 13:17:57 »
ik denk echt dat dat wel mee valt...volgens mij zijn mei en juni het meest gewild als trouwmaand.... ik zou echt verder gaan zoeken.

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1094 Gepost op: 15 mei 2013, 13:18:57 »
Ik heb in januari besloten te gaan trouwen, we konden door omstandigheden in maart pas zeggen wanneer precies, in augustus zijn we getrouwd, zonder enig probleem met de gewenste locatie geregeld. We hadden een behoorlijke voorkeur voor een vrijdag, maar geen specifieke dag, maar eigenlijk hadden we geloof ik de keus uit 2 dagen, 4-5 maanden dus voor ons trouwen. Ik zou gewoon bij verschillende locaties informatie opvragen en degenen die je daarop aanspreken, (foto's, kosten, opties voor menu) gaan bezoeken en het bespreken. :)

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1095 Gepost op: 15 mei 2013, 13:23:21 »
Hier hetzelfde als bij Maaike, we hebben in maart pas een locatie gezocht en zijn in augustus getrouwd. Augustus is een hele populaire trouwmaand en dat ging nog prima!
Heel raar dat je uit vaste menu's moet kiezen. Van de gerechten zou ik ook niet blij worden, het zijn wel heel veel verschillende keukens in één menu.. Ik zou zeker verder zoeken naar een locatie waar je wel helemaal blij mee bent.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1096 Gepost op: 15 mei 2013, 13:43:35 »
Kan me echt niet voorstellen dat februari zo gewild is qua locaties. Er zijn ook genoeg locaties he :)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1097 Gepost op: 15 mei 2013, 17:30:33 »
Wij hebben vandaag ons restaurant vastgelegd voor onze bruiloft op een vrijdag in sept. was geen enkel probleem! Laat je niet opjagen, je moet je er wel echt goed over voelen!

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1098 Gepost op: 15 mei 2013, 22:21:30 »
Mijn eerste gedachte was voor de zaal te gaan die je mooi vind, het eten komt wel. Je zaal delen met andere gasten lijkt me verre van ideaal. Maar dat is denk ik omdat ik zelf eigenlijk alles wel eet (je bijgevoegde menu ziet er wat mij betreft dus prima uit, en ik 'ken' het idee van een vastgelegd menu ook wel. Wij hadden dat ook). Maar je hebt nog tijd zat om gewoon verder te kijken of je iets vind wat gewoon helemaal past, dus dat lijkt me een veel betere optie!

Toen in nog in de catering werkte, was Februari een echte down-maand. Minste opdrachten, minste uren, laagste maand loon. Alle feestdagen zijn voorbij, en als je carnaval niet mee telt, begon het meestal pas weer te lopen naarmate de lente eraan kwam. Ik snap de haast dus ook niet.

Wij boekten alles rond onze Juli-bruiloft (hoogseizoen) in Maart. Er was nog keus genoeg.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1099 Gepost op: 15 mei 2013, 22:24:35 »
ben blij om te lezen dat we dus een beetje onder druk worden gezet om te kiezen.
Want je krijgt echt het gevoel dat als je die zaal niet boekt je dé ideale locatie laat varen.
Maar dat zal hun bedoeling wel zijn.

We gaan nog een andere zaal bekijken en we gaan terug rond de tafel zitten met de locatie van voorkeur.
Om eens te horen of we nu echt geen andere menu's kunnen kiezen

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards