collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 682775 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jorani

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1125 Gepost op: 24 mei 2013, 18:41:47 »
Vraagje, als jullie bedankjes meegeven bij het weg gaan, sturen jullie dan later ook nog bedankkaartjes?

Daar had ik vandaag een discussi over met mn as schoonouders.
Zei vinden dat dat dan niet nodig is maar ik vind juist van wel.

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1126 Gepost op: 24 mei 2013, 18:47:25 »
Het kan allebei maar ik vind zelf:

of bedankje meegeven

of later nog kaartje sturen en daarin persoonlijk bedanken!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1127 Gepost op: 24 mei 2013, 18:49:16 »
Mijns inziens is het ook niet nódig om beide te doen, maar leuk is het wel. Dus ik zou gewoon doen wat je leuk vind en als dat dubbelop is, prima.

jorani

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1128 Gepost op: 24 mei 2013, 18:51:37 »
Ik had alvast postzegels ingeslagen  :biggrin: omdat die weer duurder worden in juli

Angèl_

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1129 Gepost op: 24 mei 2013, 19:37:53 »
Slim Jorani! Ga ik ook doen!

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1130 Gepost op: 24 mei 2013, 20:35:41 »
En en is een beetje dubbelop, maar leuk dat je het wil doen. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar de kaartjes, zo leuk om te krijgen! Om eerlijk te zijn gooi ik de bedankjes redelijk snel weer weg, en omdat ze per definitie onpersoonlijk zijn, 'raken' ze me ook minder.

lauraatjeh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1131 Gepost op: 24 mei 2013, 21:24:08 »
Wij hadden aan onze bedankjes een kaartje gedaan:) Mochten ze het bedankje weg willen gooien, kunnen ze het kaartje bewaren.. Scheelt weer postzegels en ik vind het 'onzin' om het dubbelop te doen in de zin van op de bruiloft een bedankje en dan later ook nog een kaartje in de bus.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1132 Gepost op: 24 mei 2013, 22:04:31 »
Wij doen wel beide, op de bruiloft zelf krijgen de gasten een eetbaar bedankje (koekjes) en een persoonlijk bedankkaartje na de bruiloft. Ik vind het alleen maar leuk, is toch enig om na die tijd nog een kaartje in de bus te krijgen!!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1133 Gepost op: 24 mei 2013, 22:08:30 »
Ik vind het dubbelop. Maar waarom zou je t laten? T is toch ook wel leuk!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1134 Gepost op: 24 mei 2013, 22:11:35 »
Wij hebben beiden gedaan, omdat niet iedereen op de bruiloft was. Iedereen die een kaart en/of kadootje gegeven heeft heeft ook een bedankkaartje gekregen.

jorani

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1135 Gepost op: 25 mei 2013, 09:05:12 »
Bedankje is snoepjes met een kaartje er aan.

Alles zelf gemaakt (behalve de snoepjes dan)

Dus weggooien en on persoonlijk?

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1136 Gepost op: 25 mei 2013, 09:44:51 »
Tja, voor mij wel. Sorry.
Even edit: dat je het zelf maakt, maakt het nog niet persoonlijk. Met persoonlijk bedoel ik dat het aan mij persoonlijk gericht is. Een schaal met 50 identieke bedankjes (die ik vaak ook zelf mag pakken) is dat per definitie niet.
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2013, 09:46:56 door Jassou »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1137 Gepost op: 25 mei 2013, 13:18:37 »
Wij deden ook beide. Maar alleen ene bedankkaartje aan de dagkaarten gestuurd.

Als bedankje op de dag zelf gaven we wat pepermuntjes en snoephartjes mee,  net zoals je bijv, in een restaurant bij de rekening dat ook vaak erbij krijgt. Vonden we wel leuk, even een lekker fris snoepje na afloop.  Werd wel gewaardeerd :)

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1138 Gepost op: 25 mei 2013, 17:44:28 »
Wij deden ook beide. Maar alleen ene bedankkaartje aan de dagkaarten gestuurd.

Als bedankje op de dag zelf gaven we wat pepermuntjes en snoephartjes mee,  net zoals je bijv, in een restaurant bij de rekening dat ook vaak erbij krijgt. Vonden we wel leuk, even een lekker fris snoepje na afloop.  Werd wel gewaardeerd :)

je bedoelt 1 bedankkaartje aan de daggasten gestuurd? ;)

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1139 Gepost op: 25 mei 2013, 17:50:27 »
Tja, voor mij wel. Sorry.
Even edit: dat je het zelf maakt, maakt het nog niet persoonlijk. Met persoonlijk bedoel ik dat het aan mij persoonlijk gericht is. Een schaal met 50 identieke bedankjes (die ik vaak ook zelf mag pakken) is dat per definitie niet.

Ik ben het echt met je eens, bovendien, ook al heb je in 100 potjes en zelf de snoepjes erin gedaan met een lintje eromheen en jullie naam erop gezet, niemand kan eigenlijk zien dat er heel veel werk in is gaan zitten. Die kan je ook gewoon zo per internet bestellen...

Een kaartje met daarop een dankwoord gericht aan de persoon die is uitgenodigd is veel persoonlijker (vind ik).

Bedankjes zien er vooral leuk uit, maar het lijkt me nogal tijdrovend! En ik vraag me ook vaak af wat je er nog mee moet...

lauraatjeh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1140 Gepost op: 25 mei 2013, 20:20:28 »
Wij hebben trouwens wel voor alle daggasten een foto met het desbetreffendevste/gezin/persoon en ons afgedrukt en ingelijst met een persoonlijk briefje erbij... Stiekem in de brievenbussen gestopt!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1141 Gepost op: 26 mei 2013, 12:31:36 »
Wat zijn de verschillende dresscodes?
Want we willen dat onze gasten zich wel een beetje deftig opkleden, maar vooral dat ze aandoen waar ze zich goed invoelen.
Maar ik wil absoluut niet dat iemand met z'n dagdagelijkse kleding aankomt, maar ik wil dan ook weer niet dat iemand zich in de kosten gaat werken om speciaal kledij te kopen voor ons huwelijk.
En in mijn familie is het dus niet vanzelfsprekend dat je je opkleed voor een huwelijk  :dry:
Dus ik wil er 1 lijn in hebben, niet dat er mensen zijn die in hun 'gewone' kleding komen en mensen die in pak komen.
Welke dresscode kan ik dan het best gebruiken?
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1142 Gepost op: 26 mei 2013, 12:47:21 »
Dat wordt wel lastig Steffie (niet in dagelijkse kleren, maar ook geen kosten). Als heren geen pak hebben zullen ze die dan toch echt moeten aanschaffen als jij dat in je dresscode hebt staan

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1143 Gepost op: 26 mei 2013, 12:52:12 »
Ik zie 'feestelijk' veel voorbij komen, en daar wordt dan mee geimpliceerd dat alles in principe mag, zolang het maar niet je dagelijkse kloffie is (zoals spijkerbroeken). Tenue de ville of cocktail kan ook, maar komen vaak vragen over hoor ik. Smart casual kan ook nog, als je spijkerbroeken met colbertjes op zich ook prima vindt.

Ongeacht de dresscode op de uitnodiging zou ik verder ook een beetje rond laten gaan dat jullie heel erg hopen dat mensen een beetje hun best doen, met een voorbeeld van wat je dan precies bedoelt, en wat vooral niet.

Lnniepinnie, een pak kun je ook huren :)

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1144 Gepost op: 26 mei 2013, 12:53:30 »
Is ook zo Jassou, niet aan gedacht:-)

Feestelijk zou ik een goede optie vinden!

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1145 Gepost op: 26 mei 2013, 12:54:32 »
Steffie, je kunt dan voor 'Pink Tie' gaan.
Dit is de minst strenge dresscode. Het betekend dat mensen netjes zouden moeten komen, maar wel losjes.
Voor de gasten die niet weten wat het is, die kunnen googlen en je merk dan ook dat mensen over hun kledingkeuze gaan nadenken.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1146 Gepost op: 26 mei 2013, 12:56:04 »
Zelf hebben wij 'Feestelijk' op de kaart neergezet.
Dat liep dus inderdaad uiteen van spijkerbroek (gelukkig maar enkelen) tot 3 delig pak.
De dames hadden op enkelen na allemaal een rokje of jurkje aan.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1147 Gepost op: 26 mei 2013, 12:58:39 »
Die ken ik niet herfststorm, is een nieuwe voor mij!
Als ik het google (bij zowel 'pink tie' als 'pink tie dress code') krijg ik alleen maar links over het dragen van roze stropdassen. Kennelijk is dat ook nog een 'ding'. ;) maar goed, misschien iets minder handig als je niet iedereen in een roze stropdas wil.

Mensen die overtuigd in spijkerbroek willen gaan krijg je toch niet in pak is mijn ervaring, welke dress code je ook geeft. Het zijn er inderdaad gelukkig maar weinig.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1148 Gepost op: 26 mei 2013, 12:59:47 »

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1149 Gepost op: 26 mei 2013, 13:00:08 »
Bedankt voor de uitleg. Pink Tie zou ik al niet doen, want dan lopen we heel veel kans op letterlijk roze dassen op het feest.
Zijn een paar mensen in de familie die niet verder gaan denken dan. En dat risico wil ik niet lopen  :biggrin:
Feestelijk lijkt me wel een goede optie, is ook vrij duidelijk denk ik.
En je wordt niet in hokjes geduwd, dus je weet dat je feestelijk moet komen, maar dat vul je dan zelf in hoe of wat.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards