collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 682830 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1150 Gepost op: 26 mei 2013, 13:04:34 »

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1151 Gepost op: 26 mei 2013, 13:33:21 »
Wij hebben uiteindelijk ons verzoek omschreven. We hadden nl. eerder meegemaakt dat een verzoek om 'feestelijk' gekleed te komen, niet door iedereen werd begrepen als een verzoek om er werk van te maken. Met als gevolg dat mensen gewoon in spijkerbroek en shirt stonden, terwijl ze, bij navraag, ook gewoon een pak in de kast hadden hangen. Dus ik zou toch wat voorzichtig zijn met alleen 'feestelijk' en daar een uitleg bij geven. Wij hebben het volgende erbij gezet: 'Dit houdt in dat mannen bij voorkeur in een pak gekleed gaan en de vrouwen in een jurkje of een nette broek.' Dit laatste omdat we ook heus niet van iemand die nóóit een rokje draagt, verwachten dat ze in een rok komen.

En ik moet zeggen, vond het best lastig om 'op te leggen' wat iemand aan moet, met name omdat we onze themakleur, paars, er ook nog aan gekoppeld hadden. Maar het resultaat was zó leuk! Echt iedereen had zijn best gedaan om er netjes uit te zien en natuurlijk heb je mensen die al nooit in pak verschijnen, maar in ons geval hadden diegenen dan wel hun best gedaan om een nette blouse aan te trekken en daar de themakleur in te verwerken. En van veel mensen hebben we ook teruggehoord dat ze het wel erg leuk vonden dat iedereen er zo netjes uit zag! Je geeft daarmee wel duidelijkheid nl. en zorgt er ook voor dat degenen die er wel enorm veel werk van maken, zich niet ontzettend overdressed voelen en degenen die dat niet doen, zich underdressed voelen. Dus als we het over zouden doen, zou het weer zo op de kaart komen!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1152 Gepost op: 26 mei 2013, 13:41:06 »
Ook weer een goed argument natuurlijk.
Ik denk dat ik misschien aan de achterkant van de planning nog een tekstje zet waarin omschreven wordt wat er met feestelijk bedoeld wordt.
Ons Thema is Bordeaux-zwart, maar ik verwacht niet dat iedereen in die kleuren komt. Omdat m'n toekomstige schoonmoeder al heeft aangegeven dat ze die kleur veel te donker vind voor haar, dus ik wil zeker niet dat de mensen een kleur gaan aandoen waar ze zichzelf niet comfortabel in voelen.


Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1153 Gepost op: 26 mei 2013, 13:47:46 »
We hadden het verzoek om de kleur omschreven als 'We vinden het leuk als je deze themakleur ergens in je outfit terug kunt laten komen.' En vooral veel persoonlijk benadrukt dat het echt maar heel klein hoefde te zijn, een lintje, een strik, een bloem... Dat betekende in veel gevallen dat mensen een paars detail hadden (collega's hadden een paarse boa stukgeknipt en allemaal een stukje opgespeld) en sommigen hadden een complete outfit in het paars. Sommigen hadden er van tevoren ook best moeite mee, mijn moeder inclusief, maar zelfs zij moest uiteindelijk toegeven dat het er ontzettend leuk uit zag, al die verschillende paarse details! En uiteindelijk geeft ook iedereen zijn eigen draai eraan en sommigen doen het niet, ook prima :)

Maar je moet natuurlijk ook net doen waar je je zelf prettig bij voelt, vond het best lastig omdat paars ook helemaal niet de kleur van dit jaar bleek te zijn. Maar omdat iedereen er uiteindelijk er toch zijn eigen draai aan heeft kunnen geven, was het voor de meesten goed te doen!

lauraatjeh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1154 Gepost op: 26 mei 2013, 16:37:06 »
Ook wij hadden paars als dresscode opgegeven. Alleen op de kaart gezet: dresscode: a touch of purple.. Er was maar 1 iemand op 90 man met een simpel kloffie aan... verder had iedereen wel echt zijn of haar best gedaan en sowieso paars erin verwerkt. De meeste wel echt heel duidelijk (overhemd, jurkje, blousje etc) maar ook met stropdassen. streepje in n blousje of wat ook..

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1155 Gepost op: 26 mei 2013, 16:37:30 »
Zou het gewoon op feestelijk houden en overal waar je het over de bruiloft hebt even laten vallen dat je hoopt dat iedereen leuk gekleed gaat. Bij ons was het echt algemeen bekend en zelfs mensen die echt nooit moeite doen qua kleding hadden er hun draai aangegeven, vond het helemaal leuk idd al die 'opgedofte'  mensen en eigenlijk vond ook iedereen het super leuk om te doen :)

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1156 Gepost op: 26 mei 2013, 16:59:04 »
Beetje zitten overleggen met de ouders en dit is het geworden.

Onderaan de uitnodiging
Dresscode : feestelijk

En dan op de achterkant van de planning
Dresscode: Feestelijk
je doet aan waar je jezelf goed in voelt. Maar als het even kan de heren in kostuum of vest en de dames in een jurk of nette broek.
Tip: Ons kleurenthema is bordeaux-zwart. Dus we zouden het leuk vinden moest je in je outfit een bordeaux elementje laten terug komen.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1157 Gepost op: 26 mei 2013, 17:30:56 »
Onze dresscode word: een vleugje rood

misseagle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1158 Gepost op: 26 mei 2013, 17:39:31 »
Wij hadden a touch of red als dresscode en er waren veel mensen die er iets mee gedaan hadden..
Er liepen ook mensen in een spijkerbroek maar zij hadden toch niet een dagelijks kloffie aan..
Net jasje erboven of gewoon een heel mooi net truitje..

Wij vonden dat juist helemaal niet erg en juist erg leuk!

Maar dat is ook ieder voor zich uiteraard..

marjolein1987

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1159 Gepost op: 26 mei 2013, 18:14:05 »
Hallo dames!
Wij trouwen aankomende vrijdag en heb nog even een sluiervraagje:
ik heb n.m. Een lange sluier en vraag me af of je hem over de rugleuning van je stoel hangt of niet. Iemand een idee?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1160 Gepost op: 26 mei 2013, 20:53:23 »
Maartje: Ik heb geen flauw idee, maar wacht het antwoord met je af. Ik heb nl. ook een lange sluier.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1161 Gepost op: 26 mei 2013, 21:28:52 »
ja, dat is wel handiger. Anders zit je met je rug tegen je sluier en kun je je hoofd niet echt bewegen.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1162 Gepost op: 26 mei 2013, 21:35:11 »
ik denk er ook over heen, dat zit lekkerder en beschdig je je kapsel minder snel.

lauraatjeh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1163 Gepost op: 26 mei 2013, 22:03:36 »
Ik kreeg in de Bruidsmodewinkel mee dat ik hem over mijn stoel moest doen tijdens de ceremonie.. In auto gaat het niet zo makkelijk, maar dat hangt van de auto af. Tijdens de ceremonie deed de bode van het stadhuis netjes mijn sluier over mijn rugleuning heen, uit zichzelf!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1164 Gepost op: 27 mei 2013, 08:50:05 »
Wij deden ook beide. Maar alleen ene bedankkaartje aan de dagkaarten gestuurd.

Als bedankje op de dag zelf gaven we wat pepermuntjes en snoephartjes mee,  net zoals je bijv, in een restaurant bij de rekening dat ook vaak erbij krijgt. Vonden we wel leuk, even een lekker fris snoepje na afloop.  Werd wel gewaardeerd :)

je bedoelt 1 bedankkaartje aan de daggasten gestuurd? ;)

Ehh ja! Stomme autocorrectie ;)

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1165 Gepost op: 27 mei 2013, 14:02:20 »
Hoe kan je trappen lopen als je een fishtail hoepel hebt? en daarover een wijdere rok met sleep?

Tips! Ik moet sowieso 2 keer traplopen HELP! haha

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1166 Gepost op: 27 mei 2013, 14:05:10 »
Als het me zou voorstellen denk ik gewoon niet recht naar beneden, met schuin vanuit de heup, zodat je voet in een hoek van pak-m-beet 45 graden met de trap tree staat?

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1167 Gepost op: 27 mei 2013, 14:16:39 »
Ja dat denk ik ook dat dat de beste manier is... Of als t kan je jurk iets omhoog hijsen waardoor je wat makkelijker kan lopen!

Ik ben zenuwachtiger voor het zitten met zo n zelfde jurk...

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1168 Gepost op: 27 mei 2013, 14:31:59 »
Ik denk ook een klein beetje schuin (kan heel chique staan vind ik). Heb ook wel eens een zeer strakke jurk aangehad en heb het toen zo gedaan. En uberhaupt kleine stapjes nemen en rustig lopen (like a princess :)) Verder zou je miss heel even kunnen oefenen als je de jurk ophaalt en sommige bruidsmodezaken hebben ze van de kleine podiums met een of twee treetjes. Succes ermee!
Voor gaan zitten denk ik ook gewoon rustig gaan zitten en miss je jurk heel iets omhoog doen als je gaat zitten.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1169 Gepost op: 27 mei 2013, 14:33:01 »
Ik zou gewoon even met de hoepel alleen aan oefenen. Dan weet je gelijk of het werkt ja of nee. De hoepel bepaalt je loopmogelijkheid in dit geval.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1170 Gepost op: 27 mei 2013, 18:31:07 »
Wie kan mij vertellen waar ik onze uitnodigingen het beste kan laten printen?? Er zit wat kleur in en ik wil heeeel graag dat ik niet hoef te gaan knippen en plakken om die rand dus gekleurd te krijgen ( de buitenrand is dus in kleur) ik heb het op het werk geprobeerd en thuis maar het is elke keer super gevlekt en niet mooi. Ik dacht dus aan vistaprint..maar daar kan ik het bestand niet uploaden en de multicopy hier heeft een levertijd van zo'n 4 weken (druk seizoen) Dus....welke creatieve geest heeft advies?

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1171 Gepost op: 27 mei 2013, 18:40:27 »
Ik weet niet waar je woont Kirriemirrie maar wij hebben onze uitnodigingen laten drukken in IJsselstein... de naam van die drukkerij/copyshop is: copyshop ijsselstein.
Wij hebben goede ervaringen met hun, denken goed mee en wij vonden de kwaliteit erg goed.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1172 Gepost op: 27 mei 2013, 19:00:31 »
Wij wonen in noord-Flevoland...dus dat lijkt me wat uit de buurt...Misschien heeft iemand ervaring met het juist uploaden van bestanden bij vistaprint??

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1173 Gepost op: 27 mei 2013, 21:05:53 »
Ik zou gewoon even met de hoepel alleen aan oefenen. Dan weet je gelijk of het werkt ja of nee. De hoepel bepaalt je loopmogelijkheid in dit geval.

bedankt voor de tips meiden! Ik ga ook meteen oefenen met trap als ik de jurk ga doorpassen... want een mooie jurk is niks als je er als een hort in loopt...

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1174 Gepost op: 28 mei 2013, 12:46:56 »
KM zit er niet een copyshop of drukker bij jullie in de buurt? Even een belrondje doen misschien?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards