collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 684162 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1275 Gepost op: 20 juni 2013, 13:07:50 »
Als je de jurk uithangt voor je gaat trouwen, kan dat dan ook op een paspop of moet het aan een hanger?

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1276 Gepost op: 20 juni 2013, 13:08:36 »
Kan gewoon op de hanger

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1277 Gepost op: 20 juni 2013, 13:29:41 »
Kan beiden maakt niks uit :)

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1278 Gepost op: 20 juni 2013, 13:37:48 »
Zijn er uberhaupt mensen die gewoon standaard een paspop thuis hebben staan? Ik dacht alleen dat naaisters dat hadden. :) Kleerhanger is prima dus, zo hangen ze ook in de winkel.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1279 Gepost op: 20 juni 2013, 17:58:42 »
Als je een sleep hebt, wordt geadviseerd hier een stoel oid onder te zetten..

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1280 Gepost op: 20 juni 2013, 18:48:45 »
Zijn er uberhaupt mensen die gewoon standaard een paspop thuis hebben staan? Ik dacht alleen dat naaisters dat hadden. :) Kleerhanger is prima dus, zo hangen ze ook in de winkel.

 :blush: ja ik. Ooit bij de Blokker gekocht. Vond het een gaaf ding. Hang er sjaals en kettingen over. Straks gaat hij naar zolder en komt de trouwjurk erop te hangen.  Met 2 kinderen laat ik hem niet op de slaapkamer staan.

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1281 Gepost op: 20 juni 2013, 20:26:32 »
Ja die, maar die zijn toch decoratief en veel te klein om een jurk over te hangen?

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1282 Gepost op: 21 juni 2013, 10:29:13 »
Ja die, maar die zijn toch decoratief en veel te klein om een jurk over te hangen?

Ik kan hem in hoogte verstellen. Hij komt dan vrij hoog. Verwacht geen probleem er mee.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1283 Gepost op: 21 juni 2013, 13:18:44 »
Ik had er een tijd terug eentje via marktplaats gekocht voor 2 tientjes. Stond al een tijd op de slaapkamer met mijn lievelingsjurk erop/..
Op de feestavond had ik mijn "dagjurk" op de paspop neergezet..
Ging prima (de paspop was iets te dik, dus kon hij achter niet dicht, maar verder geen enkel probleem qua lengte ofzo)
Als mijn jurk terug is van de stomerij dan komt mijn nieuwe lievelingsjurk erop.. :biggrin:

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1284 Gepost op: 21 juni 2013, 13:26:04 »
Ja die, maar die zijn toch decoratief en veel te klein om een jurk over te hangen?

Ik kan hem in hoogte verstellen. Hij komt dan vrij hoog. Verwacht geen probleem er mee.
Nee, dat bedoel ik niet. De paspoppen die ik daar gezien heb zijn decoratief en dus 'kindermaatjes', mijn jurk zou daar bijvoorbeeld gewoon van af glijden. Maar ze hebben dus ook normale 'maten' verkocht ooit :)

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1285 Gepost op: 21 juni 2013, 13:56:45 »
Je kan ook altijd eens bij kledingswinkels vragen of ze een paspop hebben die je mag over kopen.
Een tijdje geleden is er hier in de buurt een kledingwinkel failliet gegaan en die had al z'n paspoppen te koop gezet, zowel mannelijke als vrouwelijke. Vroeg er 20€ per pop voor, spot goed koop dus. Helaas hebben we momenteel geen plaats om ze te zetten, dus ik heb ze moeten laten staan

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1286 Gepost op: 22 juni 2013, 17:11:54 »
Ik wil dus ook de trouwjurk op een paspop als decoratie in het huis zetten, maak me wel een beetje zorgen over de stof die er dan natuurlijk op komt..

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1287 Gepost op: 22 juni 2013, 17:13:58 »
Ja, het wordt wel stoffig (ik heb die va mij ongeveer een half jaar op een pop gehad). Ik ging er wekelijks met een stofzuiger overheen!

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1288 Gepost op: 3 juli 2013, 15:46:33 »
Hii allemaal, We komen er maar niet uit, We kunnen kiezen uit 4 tafels van 8 of 2 tafels van 16 bij het diner. Ik heb gescheiden ouders en ben er vrij zeker van dat er groepjes komen. Dit zou ik jammer vinden , maar ik vind het ook belangrijk dat iedereen zich op hun gemak voelt. Moeten we wel een tafelindeling maken of niet? Of alleen de twee stoelen waar wij zitten versieren? Heeft er iemand ervaring of ideeën?


Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1289 Gepost op: 3 juli 2013, 15:54:15 »
Ik ben voorstander van een tafelschikking, omdat je anders zo'n gedraai krijgt van mensen die niet weten waar ze willen/moeten zitten, bij elkaar willen zitten, dat past dan weer niet, schoelen worden bijgeschoven of iemand blijft over en zit ineens tussen allemaal onbekenden. Nu hoeft het niet altijd zo te lopen, ligt een beetje aan je gasten, hoe formeel of informeel ze zijn, en in hoeverre mensen elkaar al kennen of niet, en zich op hun gemak voelen tussen onbekenden of niet. Onze gasten kennende (een kant erg formeel, anderen ietwat nerveus bij onbekenden, dan nog een taalbarriere), zorgden we voor een tafelschikking, dat creeert meteen rust.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1290 Gepost op: 3 juli 2013, 16:22:18 »
Wij hadden inderdaad ook een tafelschikking en dat is me goed bevallen. Zo weet iedereen lekker waar hij of zij aan toe is. Bovendien konden we zo mensen die heel erg botsen handig uit elkaar houden.

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1291 Gepost op: 3 juli 2013, 16:38:13 »
Oke, duidelijk! dat word dus een tafelschikking! Afgestreept;), thanks!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1292 Gepost op: 3 juli 2013, 17:35:32 »
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de offerte van de zaal/locatie?

We zijn er nu bijna 2 weken geleden naartoe geweest maar nog niets gehad.

Dens

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1293 Gepost op: 3 juli 2013, 17:39:52 »
@ Tafelschikking: Wij dineren met 11 volwassen en 2 kinderen (onze kinderen)
ik twijfel ook of ik een tafelschikking moet maken.. vind het wel lastig want doordat het een kleine groep is zijn het allemaal mensen die dichtbij ons staan..

@ Steffie: 2 weken vind ik eigenlijk wel lang, alle offertes die ik aangevraagd heb waren toch wel sneller binnen..
zou even polsen of er iets tussen is gekomen ofzo als je er echt op zit te wachten.

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1294 Gepost op: 3 juli 2013, 17:43:44 »
@dens, dan zou ik denk geen tafelschikking maken, tenzij je bang bent voor ongemakkelijke situaties. Dan zou ik het wel doen.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1295 Gepost op: 3 juli 2013, 17:49:04 »
Lijkt me ook niet heel hard nodig Dens, zeker niet als jullie aan 1 tafel gaan eten :) Wij waren met 35 ofzo waaronder een paar 'bijzondere' mensen, reden genoeg om het wel te doen ;)

Dens

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1296 Gepost op: 3 juli 2013, 17:54:10 »
Mijn redenen om wel een tafelschikking te maken zijn: Die ene moeilijke persoon en onze 2 kindjes die ook ergens aan tafel moeten,
niet te dicht bij mij ivm mijn jurk maar ook niet te ver weg..
zou niet willen dat er onenigheid ontstaat over wie zich gaat ontfermen over de kindjes enzo.

Wij eten inderdaad aan 1 lange tafel..

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1297 Gepost op: 3 juli 2013, 18:00:25 »
Hoe oud zijn jullie kindjes? Kunnen jullie niet van tevoren met ouders/broers/zussen/wie er ook veel tijd doorbrengt met jullie kindjes afspreken dat diegenen zich met de kindjes bezig houden tijdens het eten?
Als je met zo weinig mensen bent dan zit iedereen toch wel relatief dichtbij elkaar, dus dan maakt het verder niet heel veel uit wie waar zit lijkt me, al snap ik best dat je geen smeerpoetsje naast je wilt hebben :) Maar als je dat al eerder hebt gecommuniceerd hoeft dat toch geen punt te zijn? :)

Dens

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1298 Gepost op: 3 juli 2013, 18:05:15 »
Onze kindjes zijn bijna 4 en bijna 2 wbt de kindjes kunnen we inderdaad ook van te voren gewoon afspraken maken met de ouders
dat zijn ook degene die de kindjes de hele dag onder hun hoede hebben..

naja we denken er samen nog maar even goed over na!

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1299 Gepost op: 3 juli 2013, 18:16:01 »
Met zo'n kleine groep kun je met een 'zolang die-en-die maar naast mij zit/ op onze kinderen letten' ook wel af inderdaad. Wij hadden er 65, dan gaat dat niet meer :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards