collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 682796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Venster

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1300 Gepost op: 11 juli 2013, 22:36:27 »
Misschien een stomme vraag, maar toch!
Wij hebben nu een grote berg uitnodigingen liggen die op de post moet.
Maar kunnen we die dan het beste afgeven bij het postkantoor, of stop je die allemaal ook gewoon in de brievenbus?

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1301 Gepost op: 11 juli 2013, 22:46:50 »
Ook nooit over nagedacht. Ik heb ze gewoon op de bus gedaan. En ze zijn allemaal aangekomen.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1302 Gepost op: 11 juli 2013, 23:41:58 »
Ik denk niet dat het een probleem is als je die gewoon in de brievenbus steekt.
Maar als het er echt veel zijn (?) dan zou ik ze wel in het postkantoor gaan afgeven.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1303 Gepost op: 12 juli 2013, 09:10:54 »
Het zou geen probleem moeten zijn, alleen als je rond de kerstperiode zit of hele dikke enveloppen hebt, dan kun je ze misschien wel beter afgeven op het postkantoor. Anders raken de bussen snel vol ;)

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1304 Gepost op: 12 juli 2013, 09:21:07 »
Wij hebben ze ook gewoon laten posten in de brievenbus (er moest op het laatst nog een 'geheime' brief bij, dus we mochten ze niet zelf posten hihi!), en volgens mij zijn die van ons ook allemaal aangekomen!

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1305 Gepost op: 12 juli 2013, 09:48:57 »
Wij hebben er een heel aantal zelf bezorgd, veel mensen wonen in de buurt en met een auto van de zaak kostte ons dat toch niets. Scheelde wel een hoop postzegels want alleen degenen die verder weg wonen, deden we op de post. Die zijn wel allemaal aangekomen, op eentje na van m'n opa en oma die een lege envelop kregen en gelukkig snapten dat die van ons moest komen dus even een berichtje deden. En de kaart werd vervolgens keurig netjes weer door de post in een nieuwe envelop bij ons thuisbezorgd!

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1306 Gepost op: 12 juli 2013, 10:02:11 »
Gewoon op de post doen of bij een postkantoor of servicepunt afgeven is in principe weinig verschil.
Ik zou alleen de brieven van te voren wel goed wegen om er zeker van te zijn dat er genoeg postzegels op zitten.

Wij kregen hier onlangs namelijk een uitnodiging voor de bruiloft van mijn oom, en een week later nog eens een brief van postnl of we de porto en administratiekosten ook even wouden betalen. Er zat 1 postzegel op de brief, maar hij was 5 gram te zwaar waardoor er 2 op hadden gemoeten. Ook hadden ze geen afzender op de envelop gezet, waardoor iedereen die een uitnodiging kreeg dus ook een rekening kreeg om hem zelf even te betalen. Ik vond dit wel een heel erge blunder! Wij hebben zelf de brief van postnl trouwens genegeerd en er nu 2 maanden later ook niets meer van gehoord of gezien.

Als je thuis geen goede weegschaal hebt zou ik voor de zekerheid toch even langs het postkantoor gaan om de frankering te laten controleren.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1307 Gepost op: 12 juli 2013, 14:06:05 »
Ook hier de uitnodigingen in de brievenbus gedaan.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1308 Gepost op: 12 juli 2013, 18:14:53 »
Misschien een stomme vraag, maar toch!
Wij hebben nu een grote berg uitnodigingen liggen die op de post moet.
Maar kunnen we die dan het beste afgeven bij het postkantoor, of stop je die allemaal ook gewoon in de brievenbus?

Als het echt veel is, zou ik ze afgeven bij het postkantoor. Zelf heb ik ze toen bij een supermarkt ingeleverd die een postbalie had (of hoe dat ook heet;-)). Daar heb ik laten wegen hoeveel postzegels erop moesten (2 dus) en toen heb ik ze daar in van die grote postzakken gedaan.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1309 Gepost op: 12 juli 2013, 18:23:07 »
Vraagje, onze zaal is geboekt (jeey!!) en ik wil de gasten nu op de hoogte brengen van waar het feest zal doorgaan.
Ligt namelijk niet bij de deur (het is niet zo ver van bij ons, maar wel een heel stuk rijden voor mijn kant van de familie) mijn ouders + broer en wijzelf gaan de nacht doorbrengen in een hotel iets verder op.
En nu zou ik graag aan mijn gasten ook doorgeven dat als ze willen er mogelijk is om ook een kamer te boeken (kan me inbeelden dat als je nog dat hele eind naar huis moet, je liever ook ergens blijft slapen).
Maar als ze de kamers willen boeken is dat wel op eigen kosten. Financieel is dat niet haalbaar voor ons om iedereen een overnachting aan te bieden.

Hoe breng ik dit het best over in mail? Want ik wil ook niet onbeschoft overkomen.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1310 Gepost op: 12 juli 2013, 18:26:20 »
Wij hebben het in de brief van de CM op laten nemen en naar de daggasten direct gecommuniceerd.
Voor mijn gasten was er een gereduceerd tarief beschikbaar omdat wij het feest bij hun gaven en vooraf al 10 kamers konden vast zetten.

Wij hebben in de brief opgenomen dat in ..... Hotel er kamers beschikbaar zijn tegen gereduceerd tarief. En dat men die kan boeken door te mailen naar xx@xx.nl of bellen naar xxxx-xxxxxxx.
Ik denk heel duidelijk en niet onbeschoft?

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1311 Gepost op: 12 juli 2013, 18:30:16 »
Dan haak ik even in met de vraag of je hotels ed. voor de gasten in de bijgevoegde informatie in de uitnodiging moet vermelden?
Heb hierover een discussie met as, hij vindt dat mensen het zelf moeten opzoeken via internet, ik vind het beleefder om aan de gasten (vooral die van ver komen) door te geven dat ze in de buurt kunnen overnachten....
iemand tips?

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1312 Gepost op: 12 juli 2013, 18:39:30 »
Wedding, ik zou het ook wel netjes vinden moest je aan je gasten doorgeven waar er mogelijkheid is om te overnachten.
Ze zelf het maar laten uitvissen vind ik een beetje onbeleefd.
En wel leuk als je dan met z'n allen 's ochtends aan de ontbijt tafel kunt zitten :)

Bezig Bijtje, is dat misschien niet wat laat om het te vermelden? Misschien dat er dan geen kamers meer beschikbaar zijn.
Maar wel een nette manier om het te formuleren :) Bedankt voor de tip!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1313 Gepost op: 12 juli 2013, 19:19:49 »
Ik heb de kaarten 7 weken van de voren gestuurd. Daarnaast trouwden wij begin juni dus niet al een enorm strand seizoen (strand hotel) en mijn familie de mensen die van ver moesten komen heeft mijn moeder vooraf al gemaild. Het zijn haar broers en zussen die zijn blijven overnachten. Maar er waren ruim voldoende kamers. En mensen die het te duur vonden zijn zelf uitgeweken naar andere plekken, B&B's en hotels in de omgeving.

Bij ons hoort het hotel bij de feestlokatie dus was het makkelijk en bijna logisch dat wij het vermelden.
Ik vind het wel netjes zeker als je ver weg trouwt (voor mijn gasten was minimaal 1,5 uur rijden) dat er overnachtingsmogelijkheden zijn in de buurt. Maar je hoeft echt niet het hele hotel assortiment in de wijde omgeving te benoemen. Je zou zelfs nog kunnen overwegen een hotel te benaderen en te vragen of ze een speciale prijs kunnen maken als jou gasten een bepaald aantal kamers afnemen. Dan kun je vooraf informeren of mensen hieraan behoefte hebben?!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1314 Gepost op: 12 juli 2013, 19:24:00 »
Oh oke, wij trouwen in februari, dus dat zou dan zeker geen probleem moeten zijn.

Wij doen onze kaarten wel iets vroeger op de post omdat ik anders schrik heb dat ze tussen de kerstkaarten terecht gaan komen en ook mee de vuilbak in zullen belanden.
Echt veel keuze hebben ze wel niet bij ons. Er is 1 hotel in de stad en de rest ligt allemaal 20km verder.
We hebben het hotel al gemaild en gevraagd of, indien er voldoende interesse is, er een korting vanaf zou kunnen.
Maar het is een hotel keten (Ibis hotel) en zij doen dat dus niet. We kunnen wel aanvragen voor 1 grote ontbijttafel te laten zetten en dan krijgen we wel een gratis champagne ontbijt. Maar dat krijgen we ook als we er alleen gaan overnachten :) Maar wel attent!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1315 Gepost op: 12 juli 2013, 19:42:50 »
Nou dat het een keten is en dat ze het niet doen is geen garantie. Want wij overnachten in een Fletcher hotel en dat is in elk geval in NL een grote keten.
Ik zou het in elk geval proberen en vermelden ;-)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1316 Gepost op: 13 juli 2013, 08:27:35 »

Wij doen onze kaarten wel iets vroeger op de post omdat ik anders schrik heb dat ze tussen de kerstkaarten terecht gaan komen en ook mee de vuilbak in zullen belanden.
Serieus :blink:, dat is je angst dan de prullenbak.

Ik zou bij je kaartje de mogelijkheid aangeven van blijven slapen. Of bv bij de save the date kaarten en/of op je website. Wij hadden het op onze website staan en hebben het aan een aantal mnsen persoonlijk laten weten, zoals ouders, zussen en opa en oma.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1317 Gepost op: 13 juli 2013, 08:31:21 »
Ja sinds mijn vader heeft gezegd dat we ze ruim voor kerst en nieuwjaar moeten versturen omdat de mensen tijdens het ruimen van hun kerstkaarten onze uitnodigingen misschien mee de vuilbak in zullen smijten.
Beetje onrealistisch denk ik soms, maar het zou maar eens moeten gebeuren he  :biggrin:

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1318 Gepost op: 13 juli 2013, 12:22:33 »
Heb toch besloten de hotels niet te noemen, we bieden niemand een overnachting aan en reserveren ook geen kamers voor de gasten...dus dan vind ik het toch een beetje onnodig om het te vermelden...

Jen23

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1319 Gepost op: 14 juli 2013, 23:05:19 »
Hallo!

Ik heb ergens een keer het idee gezien van bierviltjes met allerlei verschillende vragen erop, deze kun je dan op tafel leggen en kunnen je gasten dit invullen.

Ik kan alleen nergens vinden waar ik deze viltjes kan krijgen.

Heeft iemand van jullie een idee waar ze te koop zijn??

Thanks

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1320 Gepost op: 15 juli 2013, 07:32:24 »
Ik weet dat Hoegaarden die had een hele tijd geleden.
Anders eens opzoeken of je er zelf kunt laten drukken?

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1321 Gepost op: 16 juli 2013, 00:04:44 »
volgens mij bedoel je feest viltjes

www.hetfeestviltje.be

ik vond ze ook erg leuk maar vind ze te duur voor het leuke.. heb ze nog niet ergens anders op deze manier gezien.

hoop dat dit is wat je zoekt!

Toinette

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1322 Gepost op: 10 augustus 2013, 19:46:28 »
Hoi iedereen,

Ik heb een korte vraag over taart.

Overdag komen zo'n 25 man naar onze bruiloft. Op ons feest nodigen we zo'n 75 man uit. Overdag snijden we de bruidstaart aan, dus niet in de avond. Geven jullie de avondgasten ook taart?
Zo nee, is dat geen gemis?
Zo ja, hoe doen jullie dat dan? Goedkopere alternatief? Cupcakes? Of de bruidstaart voor ook de avondgasten laten maken?
Ikzelf vind een grotere bruidstaart overdreven, maar ik weet niet zo goed wat ik anders zou moeten doen. Cupcakes is weer zo... kweet niet. Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen. Alvast bedankt!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1323 Gepost op: 10 augustus 2013, 19:48:56 »
Er zullen vast mensen zijn geweest die het jammer vonden, maar wij hadden dezelfde situatie als jullie. Taart was in de middag. Voor de avondgasten stonden er op elke tafel een schaal met bonbons klaar. Maar cupcakes zou ook een leuk alternatief zijn :)

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1324 Gepost op: 10 augustus 2013, 19:49:16 »
Ik heb met mijn daggasten 18 man een bruidstaart gegeten om 16:00 en 'savonds werd iedereen ontvangen met prosecco en geen taart meer gegeven. Niet gemist, al vrij snel kwamen er hapjes langs.

*edit onze avondgasten kwamen pas rond 20:30

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards