collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 682730 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toinette

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1350 Gepost op: 6 september 2013, 19:33:56 »
Ik heb 2 vraagjes over bloemisten. Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen met een opstapje?

1. Hoe start je een zoektocht naar de juiste bloemist?  Bloemisten lijken verlegen mensen. Je kunt ze niet makkelijk vinden via internet en als je dan een pagina hebt gevonden, dan staan er vaak geen voorbeelden van hun stijl. Dat is lastig, dus hoe pak je zoiets aan?
2. Kun je van een bloemmist 'vragen' of ze onze stijl kunnen maken? Of moet je een bloemist zien te vinden die bij onze stijl past?

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1351 Gepost op: 6 september 2013, 19:50:19 »
@Toinette: via internet is het inderdaad best lastig zoeken naar een bloemist, dat vond ik ook.
Het is handig als je een bloemist neemt die redelijk in de buurt zit, ivm bezorgen of ophalen op de trouwdag. Dus ik ben gewoon naar 1 plaats verderop gereden waar een paar bloemisten zaten en daar ben ik bij 2 binnengelopen. Ik had een plaatje bij me van wat ik ongeveer leuk vond en heb gevraagd of ze zoiets kunnen maken en wat de prijs ervan is.
Bij de eerste winkel vond ik het én duur én vond ik de winkel ronduit lelijk qua smaak, dus daar was ik snel klaar.
Bij de tweede winkel namen ze de tijd voor me, lieten me een boekje zien met voorbeelden, pakten er wat bloemen bij om te zien wat ik wel/niet bedoelde etc, dus daar had ik een goed gevoel bij en daar ben ik toen naar terug gegaan voor de definitieve keuze. Dus misschien werkt het op die manier voor jou ook wel... gewoon even gaan kijken!

Toinette

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1352 Gepost op: 6 september 2013, 19:54:06 »
Oh, dat voelt wel fijn aan zoals jij het verteld. Ik denk dat we dat ook maar eens gaan doen dan. Dank je wel voor je uitgebreide antwoord!

Edit: Manlief is het er ook mee eens. :)

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1353 Gepost op: 6 september 2013, 20:37:29 »
Veel succes met je zoektocht! Gezien je thema ben ik heel erg benieuwd naar wat voor boeket je in gedachten hebt :)

Toinette

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1354 Gepost op: 6 september 2013, 20:56:29 »
Och, niet alles is strak in thema, hoor. :) En dank je wel! We gaan gewoon een keertje een aantal bloemisten bezoeken. Vind het stiekem wel spannend als je er nog niks van weet.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1355 Gepost op: 6 september 2013, 22:12:18 »
Och, niet alles is strak in thema, hoor. :) En dank je wel! We gaan gewoon een keertje een aantal bloemisten bezoeken. Vind het stiekem wel spannend als je er nog niks van weet.
Ja sowieso, het is ook moeilijk en duur om alles in thema te houden. Maar ik kan me wel voorstellen dat je niet een alledaags boeketje wilt ;)

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1356 Gepost op: 7 september 2013, 11:55:44 »
Als je getuigen getrouwd zijn, moet je dan de meisjesnaam gebruiken of de aangetrouwde naam?

Bij mijn zus staat haar meisjesnaam alleen in het paspoort, niet de aangetrouwde naam.
Bij mijn moeder staat haar meisjesnaam en dan "e/v <aangetrouwde naam>".

Ik moet die formulieren invullen, daarom vraag ik het :)

Mijn nichtje trouwde 1 week na ons, en ik was getuige. Ze heeft toen het gemeentehuis opgebeld om het te vragen. Uiteindelijk werd het mijn voornaam, aangetrouwde naam, meisjesnaam.

Toinette

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1357 Gepost op: 7 september 2013, 16:00:10 »
Ja sowieso, het is ook moeilijk en duur om alles in thema te houden. Maar ik kan me wel voorstellen dat je niet een alledaags boeketje wilt ;)
Het valt wel mee. We willen juist geen bombastisch boeket (en in de zelfde stijl autoversiering en tafeldecoratie). We dachten aan gipskruid. Dat vonden we wel mooi bij het kasteel. En één gele roos, dat symbool staat voor mijn overleden moeder (alsof ze toch een beetje erbij is). En voor de rest hele lichte kleuren. Vooral niet te exotisch. Een beetje een luxe veldbloemenboeketidee.... (En nu hoop ik dat het idee een beetje overkomt. :P Het is lastig uit te leggen).

Edit: Het enige wat we misschien doen om in thema te blijven is dille in het boeket. :) Dille was in de victoriaanse tijd "in" om in het boeket te doen. Ik vind het als groen wel een leuk "plantje" en het past in het luxe "veldbloemenboeketidee".
« Laatst bewerkt op: 7 september 2013, 16:08:15 door Toinette »

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1358 Gepost op: 7 september 2013, 19:51:16 »
Ik denk dat ik wel ongeveer weet welke kant je boeket opgaat :)
Heel leuk dat je die ene gele roos in je boeket hebt! En die dille geeft inderdaad wel een leuke touch aan het geheel denk ik dan :)

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1359 Gepost op: 10 september 2013, 15:08:26 »
Een goede bloemist kan echt wel wat met zo'n beschrijving! Ik zou inderdaad gewoon langs gaan, ik ben langs 3 bloemisten geweest en je gevoel zegt in dit geval heel veel. Zo was ik bij een tuincentrum en daar nam het meisje uitgebreid de tijd om te kijken naar wat ik wilde en welke bloemen daar wel en niet geschikt in waren. We hadden bv. ook bloemen aan de kerkbankjes hangen en niet elke bloem is daarvoor geschikt. Zij gaf aan dat een bepaalde soort daar niet goed tegen kon, maar in een andere winkel zeiden ze juist van wel. Toen we zelf de proef op de som namen, door ze een tijdje zonder water te laten staan, bleef er niks van over. Dus dat zegt ook wel iets over de betrouwbaarheid... Een andere bloemist was heel eerlijk over de kwetsbaarheid van orchideeën, pakte zelfs een bloem van een orchidee om te laten zien hoe snel je die kneust en hoe lelijk het dan wordt. Terwijl in die andere winkel het geen probleem was volgens hen!

Kortom, vooral kritisch kijken en luisteren en naar je eigen gevoel luisteren, dan komt dat vast wel goed!

Toinette

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1360 Gepost op: 10 september 2013, 17:32:14 »
Dank je wel voor je zeer uitgebreide antwoord. Wel even goed om te weten dat ze soms te graag willen (ten koste van het bruidspaar). Ik heb ook gewoon liever eerlijkheid dan dat ze alles voor me doen met als gevolg dat het niet werkt. Bedankt! Ik ga hier zeker op letten. En mijn gevoel volgend. Meestal heeft mijn gevoel gelijk.

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1361 Gepost op: 15 september 2013, 13:51:04 »
Het verbaast me te lezen dat sommige bloemisten niet eerlijk zijn over de kwetsbaarheid van bepaalde bloemen! Jammer zeg, je zou toch willen dat een boeket dat je maakt (voor welke gelegenheid dan ook) zo mooi mogelijk blijft. Ik wilde ook graag orchideeën in mijn boeket. Het vrouwtje wat mijn boeket heeft gemaakt zei toen dat ze dat van het weer af zou laten hangen. Als het te warm zou worden, wilde ze er geen orchidee in doen, omdat die dan snel lelijk worden. Uiteindelijk heb ik inderdaad geen orchideeën in mijn boeker gehad en was ik toch superblij met mijn bloemen!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1362 Gepost op: 16 september 2013, 12:01:08 »
Gek ja, dat bloemisten niet altijd eerlijk zijn en maar gewoon willen verkopen. Ook al loop jij halverwege de dag met een  verlept boeket rond..
Ik was zo blij met mijn stoffen boeket. Staat nu nog steeds in de kamer, en iedere keer weer vind ik hem heel mooi!!Zo blij dat ik hem kan bewaren..

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1363 Gepost op: 16 september 2013, 12:04:31 »
Inderdaad raar ja. Als je met een half vergaan boeket rondloopt, lijkt me dat ook geen reclame voor de bloemist. Niet dat de meeste mensen zullen weten waar je de bloemen vandaan hebt, maar toch. Ik was blij dat mijn boeket ook na de bruiloft nog zeker een week (weet niet meer precies hoelang) prachtig bleef.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1364 Gepost op: 16 september 2013, 12:07:16 »
Bij een slechte ervaring (of dat nu de bloemist, bakker of band is) zou ik andere mensen in elk geval afraden om met deze mensen in zee te gaan..
Dus je kunt maar beter zorgen dat mensen goede mond op mond reclame voor je maken, lijkt me...

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1365 Gepost op: 17 september 2013, 12:07:28 »
Mond op mond reclame is inderdaad vaak de beste reclame voor een winkel...
Mijn boeket heeft ook zeker nog ruim een week gestaan. Nu is het een prachtig droogboeket en weet ik nog steeds niet wat ik er mee wil...

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1366 Gepost op: 17 september 2013, 12:10:57 »
Mooi inlijsten in een schaduw-lijst?

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1367 Gepost op: 17 september 2013, 12:12:07 »
ik heb de mijne nu gedroogd op een vaasje staan maar weet ook niet zo goed wat ik er verder mee wil... lastig

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1368 Gepost op: 17 september 2013, 17:16:36 »
Ik kon de mijne helaas niet drogen (zaten echte bramen en besjes in), heb boeket bij oma's graf neergezet die helaas 3 weken voor ons huwelijk plotseling is overleden.. gaf ons heel veel troost!

het boeket komt in een collage op canvasdoek zodat ik er ook elke dag van kan genieten...

Angèl_

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1369 Gepost op: 17 september 2013, 19:27:42 »
Afgelopen zaterdag laatste gesprek met de fotograaf gehad. Nu vertelde ze dat ze de dag na de bruiloft op vakantie gaan, dus dat we 4 weken op het album en de foto's moeten wachten. Baal hier eigenlijk best wel van. In het eerste gesprek hadden ze aangegeven dat het maximaal 10 dagen zou duren. Zouden jullie nog op zoek gaan naar een nieuwe fotograaf, of het gewoon zo laten?

idgnkv

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1370 Gepost op: 17 september 2013, 19:30:02 »
Zo laten als jullie voor de rest heel erg tevreden zijn. Vier weken valt toch best mee?

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1371 Gepost op: 17 september 2013, 19:51:55 »
@Wedding: wat een mooi symbolisch gebaar om je trouwboeket bij het graf van je pas overleden oma te leggen. Moet heel moeilijk voor je zijn geweest om haar er op je trouwdag niet bij te hebben!
Mijn bruidsboeketje hangt nu op zolder te drogen, maar ik vind hem er vooralsnog niet erg florissant uitzien. Eerst maar eens helemaal laten drogen, en dan kijk ik wel of ik hem nog de moeite van het bewaren waard vind. (Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een boeket helemaal goed gedroogd is?)

@Angel_: ik vind 4 weken ook niet lang hoor, dat is volgens mij heel gemiddeld. Onze fotografe ging, nadat wij van huwelijksreis terug kwamen, ook op vakantie dus bij ons zal het ook wel minstens een maand duren voordat wij de foto's van de bruiloft hebben. Je moet maar zo denken: daarna heb je een leven lang de tijd om van de foto's te genieten! :)

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1372 Gepost op: 17 september 2013, 20:02:22 »
Je kan vragen of ze gelijk op de dag zelf je een paar fotos wil mailen, dan heb je gelijk een paar om te mijmeren.. Hadden wij ook.. Helemaal perfect!

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1373 Gepost op: 17 september 2013, 20:09:55 »
Wij wachten al bijna 3 maanden op ons album! Volgende week is het dan eindelijk klaar.
Ik zou me dus niet zo druk maken om een maandje wachten...

Angèl_

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1374 Gepost op: 18 september 2013, 16:48:13 »
Bedankt voor de reacties.
@ouds: goed idee. Dat ga ik meteen doen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards