collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 684669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1400 Gepost op: 29 oktober 2013, 10:37:39 »
Ik heb nu geen idee wat het kost om hier voor de kerk te trouwen, maar ik vind 550€ toch echt wel schandalig duur hoor   :blink:
Wij trouwen enkel voor de wet en dan nog op een dag die gratis is, dus we hoeven enkel onze trouwboekjes te betalen (30€ voor de 2)
Wij trouwen wel op een zaterdag omdat dit het dichtst bij 'onze' dag lag.
Maar hier kun je ook op woensdag en donderdag gratis trouwen, dus een huwelijk alleen in het weekend is misschien makkelijk voor de gasten, maar zeker geen vast gegeven meer tegenwoordig.
Gewoon lekker doen wat je zelf wilt!

Uiteindelijk gaat het om het feit dat jullie uit liefde voor elkaar man en vrouw willen worden en daar hoeft eigenlijk op zich niet teveel poespas bij komen.
M'n nonkel is op een dinsdag getrouwd, beiden in gewone kleding (wel een beetje opgekleed) en daarna gewoon lekker op restaurant.
En klaar was kees, en meer hoeft dat eigenlijk niet te zijn :)

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1401 Gepost op: 29 oktober 2013, 10:53:28 »
In Nederland kost trouwen sowieso een paar honderd euro Steffie. Behalve als je op een gratis moment trouwt. 550 euro is vrij veel, maar betaal je op bepaalde tijdstippen of gemeentes gewoon.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1402 Gepost op: 29 oktober 2013, 11:05:50 »
Kan zijn dat je dat hier ook betaald, daar heb ik nu werkelijk geen idee van.
Maar ik vind het toch veel geld, want uiteindelijk als je voor de Kerk trouwt is dat niet bindend he.
Het is dat papiertje op het stadhuis dat telt.
Maar ik snap zeker wel dat mensen voor de Kerk willen trouwen.
Enkel is het niet voor mij weg gelegd.

Uit nieuwsgierigheid ga ik nu toch eens proberen op te zoeken hoeveel het zou kosten moesten wij hier in Antwerpen voor de Kerk willen trouwen.

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1403 Gepost op: 29 oktober 2013, 11:19:46 »
Ik heb geen idee van de prijzen in een kerk, maar bij de gemeente kost dit dus ook geld.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1404 Gepost op: 29 oktober 2013, 11:37:22 »
Gevonden :)
Als je hier in de Kerk trouwt kost het je 250€

En als je hier in het stadhuis trouwt (op een dag die niet gratis is) dan kost het je 140€

Valt al bij al nog mee qua prijs. Maar die prijzen zullen ook wel de hoogte in schieten als je wat speciaals wilt natuurlijk.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1405 Gepost op: 29 oktober 2013, 12:23:24 »
Prijzen verschillen enorm per gemeente. Wij betaalden voor het gemeentehuis (inclusief trouwboekje) 180 euro... Dat is echt weinig in vergelijking met andere gemeenten. En we trouwden op vrijdagmiddag, dat was niet een goedkoper tarief ofzo.
Als we 1 dorp verderop zouden trouwen, op hetzelfde moment, zouden we 315 euro kwijt geweest zijn.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2013, 12:26:42 door Roze »

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1406 Gepost op: 29 oktober 2013, 19:54:07 »
Wij waren op het gemeentehuis, incl. trouwboekje, 423 euro kwijt op een vrijdagmiddag.

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1407 Gepost op: 4 november 2013, 12:56:50 »
Bij ons in de gemeente kosten alle (officiële) trouwlocaties om en nabij de 350 euro. Maakt dus niet uit of je in het gemeentehuis of een kerkje trouwt (voor de wet)...

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1408 Gepost op: 4 november 2013, 18:19:04 »
ooo dear... volgens mij moeten wij ook iets van 500 nog wat euro betalen..  dacht dat dat standaart was.. maar dit verandert toch wel mijn kijk...auwie... en het is nog wel een slaap/gaap dorp... het is dan wel op vrijdag..

Noogle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1409 Gepost op: 18 november 2013, 13:20:05 »
Hi All

Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord....

Nou bij deze.

Ik wil ongeveer 100 mensen op mijn feest. Maar we trouwen in de zomervakantie dus ik denk dat ik er wel wat meer uitnodig omdat de kans op uitval wat groter is.
Hebben jullie ook een marge gehad en zo ja hoeveel. Ben wel benieuwd naar hoeveel mensen je uitnodigt en hoeveel er dan komen?

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1410 Gepost op: 18 november 2013, 14:03:00 »
uhm dus je gaat dan mensen uitnodigen alleen om de zaal op te vullen??? Maar je nodigt toch gewoon de mensen uit die je er graag bij wil hebben? Niet omdat je anders te weinig mensen op je feest hebt...

maar uitval zal inderdaad iets hoger uitvallen in de vakantie, maar als je op tijd een save the date stuurt kunnen mensen er evt rekening mee houden en heb je misschien ook al een inschatting van hoeveel mensen er uiteindelijk gaan komen..

Noogle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1411 Gepost op: 18 november 2013, 14:06:34 »
Uuhm nee.

Laat ik het anders zeggen. Ik zou zo een lijst van 160 man hebben, maar dat vindt ik echt teveel. Ik moet dus al een aantal mensen afstrepen.
( Ik heb om en nabij al 60 neven en nichten).

Ik wil er dus uiteindelijk ongeveer 100 overhouden. En dacht, dan stuur ik 120 uitnodigingen ofzo.

Ik ben dus benieuwd of jullie ook meer mensen hebben uitgenodigd dan er uiteindelijk kwamen?

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1412 Gepost op: 18 november 2013, 14:09:18 »
ah op die manier. Nou je moet over het algemeen uitgaan van ongeveer 10% uitval. Bij ons klopte dat ongeveer, 95 mensen uitgenodigd en 87 mensen gekomen. Geen idee of dit normaal veel hoger ligt in de vakantie, maar als je er 120 uitnodigd denk ik dat je wel ongeveer goed uitkomt?

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1413 Gepost op: 18 november 2013, 14:10:04 »
Uuhm nee.

Laat ik het anders zeggen. Ik zou zo een lijst van 160 man hebben, maar dat vindt ik echt teveel. Ik moet dus al een aantal mensen afstrepen.
( Ik heb om en nabij al 60 neven en nichten).
Maar dan nog blijft Jorien's opmerking van toepassing: het gaat er eerder om of dat je die 160 mensen er echt bij wil hebben of niet. Wil je er honderd mensen echt bij hebben, dan nodig je die uit, en mochten er uiteindelijk 80 bij kunnen zijn, geen man overboord lijkt me. Niet het aantal mensen in de zaal zou je uitgangpunt moeten zijn, maar de identiteit van die mensen :)

Maar als antwoord op je vraag: hoewel ik me de exacte aantallen niet meer kan herinneren zat de uitval rond de tien procent.

Noogle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1414 Gepost op: 18 november 2013, 14:52:35 »
Ik wil er 120 mensen bij hebben, maar ik heb qua budget gerekend op 100 man.
En sommige mensen zou ik zelf niet missen maar nodig je uit respect uit. Althans zo gaat dat wel een beetje bij ons tenminste.

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht zelf inderdaad ook dat ongeveer 10 procent wel aan de orde zou zijn. Zeker in de vakantie tijd.

Pooh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1415 Gepost op: 19 november 2013, 16:52:49 »
Ik heb ook een korte vraag. Wij willen graag het etentje doen in de tuin, maar zitten te twijfelen tussen een bbq of buffet (beide laten we door een cateraar verzorgen). Wat zouden jullie doen?

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1416 Gepost op: 19 november 2013, 17:09:29 »
Wij nodigen er 116 uit, maar hebben er 110 doorgegeven aan locatie en mogen nog 10% afwijken naar beneden.

Ga het eten. Helemaal zelf kiezen, wij hebben voor een BBQ gekozen, lekker informeel, maar wel gezellig.

Pooh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1417 Gepost op: 19 november 2013, 20:50:00 »
Dank jullie voor jullie antwoorden :) Wij zitten erg te twijfelen nog, wij houden namelijk erg van bbq en erg van een buffet. Dus nog maar eventjes goed over na denken.

Noogle

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1418 Gepost op: 19 november 2013, 21:59:35 »
Wij twijfelden ook maar we trouwen in de zomer en vonden een bbq dan niet zo origineel omdat we dan al zovaak bbqen. Ook hebben we een aantal vega's en hebben we daarom voor een buffet gekozen.  Dan is er voor ieder wat wils.

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1419 Gepost op: 22 november 2013, 10:21:50 »
Wij hebben op locatie gebbq-t en de bijgerechten stonden als buffet opgesteld, misschien dat een combi mogelijk is?

Wat ook scheelt is wat je onder buffet verstaat (wat voor een buffet) want als het heel warm is vind ik het niet fijn om warm te eten en laat ik de nasi e.d. Graag staan :)

Wij hadden ook een vega, maar daar is goed rekening mee gehouden en hij had heerlijk gegeten

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1420 Gepost op: 9 december 2013, 07:59:12 »
Wie weet waar ik het goedkoopst witte keukenschorten kan bestellen en waar ik dan, als particulier, ook mag bestellen?? Ik zie ze wel vrij veel voorkomen van die witte schorten met een rode of blauwe rand maar die zijn vaak alleen voor bedrijven te bestellen. Wie heeft een goede tip?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1421 Gepost op: 13 december 2013, 11:12:53 »
Ik had witte keukenschorten.. (maar ik weet niet meer waar ik ze besteld heb...)Heb heel veel bruiloft info/offertes etc weggegooid :blush: :blush:

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1422 Gepost op: 13 december 2013, 11:35:07 »
Jaaa...ik had je nog een pb gestuurd om het te vragen...maar je weet het dus niet meer...crap! Dan moet ik verder googelen! Toch bedankt!

Pooh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1423 Gepost op: 19 december 2013, 15:05:36 »
Hadden jullie ook iemand die filmde? En hadden jullie iemand ingehuurd of gewoon een bekende laten filmen?

An041013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1424 Gepost op: 19 december 2013, 15:43:36 »
Een vriendin van mij heeft tijdens de ceremonie gefilmd. Vond dat erg leuk om terug te zien! Merkte ook dat ik op het moment zelf niet alles mee had gekregen:-)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards