collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 683825 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1425 Gepost op: 5 januari 2014, 19:21:43 »
Zijn er ook bruidjes die "ff snel" op maandagochtend gratis getrouwd zijn?? En hadden jullie toen de jurk aan?? Wij hebben besloten om op maandagochtend te gaan trouwen met alleen de getuigen en op donderdag het feest met alles erop en eraan..maar nu vraag ik me af...doe ik die jurk dan wel of niet aan??? ('t is echt een heeeeeeeel lelijk gemeentehuis dus je staat hoe dan ook voor l*l)...

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1426 Gepost op: 5 januari 2014, 19:36:19 »
waarom ga je niet naar een stadhuis wat wel leuk is? Je mag overal trouwen en bijna ook overal gratis, dus ik zou zeggen zoek een gezellig stad/gemeentehuis op :)
Wat de jurk betreft, als je gratis wil trouwen zou ik dat niet doen, maar dat is mijn mening :)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1427 Gepost op: 5 januari 2014, 20:02:28 »
het gaat niet om het gratis trouwen...het gaat er meer om dat dit gemeentehuis dicht bij onze feestlocatie is, de andere trouwlocaties in de omgeving zijn allemaal heel oud / klassiek, dat is niet onze smaak, dus zetten we ons er over heen en gaan we dus maar naar het mega lelijke gemeentehuis bij ons in de buurt...op het gratis moment...als we de andere gasten toch niet meenemen hoeven we er ook niet een spektakel van te maken vind ik, dat spektakel maken we er op het feest dan wel van. Ik heb voor de feestavond een gaaf kort jurkje, voor de ceremonie een klassieke lange jurk...maar het idee van een leuke maxi-jurk en één zonnebloem voor het gemeentehuis lijkt iets gepaster dan in vol ornaat in die jurk...gevoelsmatig.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1428 Gepost op: 5 januari 2014, 20:03:34 »
Zelf geen ervaring mee, maar ik zou de jurk idd mooi bewaren voor het feest op donderdag. Als je gratis trouwt, heb je niet echt een ceremonie oid, dan is het toch wat meer gewoon een formele regeling. Kzou wel iets leuks aantrekken, maar dus nog niet dé jurk.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1429 Gepost op: 5 januari 2014, 20:34:06 »
@kirriemirrie, maar in dit geval maakt het toch helemaal niet uit of het gemeentehuis dichtbij je feestlocatie is? Als je op maandag trouwt en op donderdag 'pas' het feest geeft?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1430 Gepost op: 11 januari 2014, 16:51:29 »
Uhm, ja dat staat er iets anders dan ik het bedoelde. De reden waarom we niet naar een ander gemeentehuis gaan is eigenlijk meer omdat we dan naar een gemeentehuis echt ver weg zouden moeten gaan. Lelystad / Almere zijn ook niet mooi, Elburg / Emmeloord / Harderwijk zijn ook niet mooi (niet onze smaak in elk geval)
Daarnaast hebben we nu het feest ook op de maandag gepland, dat kon bij de locatie dus dat komt weer goed uit. We trouwen op maandag ochtend, dan de rest van de dag ff niets, en dan vanaf 19:00 tot 00:00 het feest, we doen dus geen diner, om de kosten wat te drukken. We doen wel weer bij mijn ouders thuis een buffet laten komen, dus de mensen die er om 17:00 al zijn kunnen gewoon lekker een happie mee eten.

Maar goed, nu blijft het probleem van de jurk. Op het gemeentehuis trek ik mijn korte jurkje aan, die zou daar perfect passen maar tijdens het feest, is het dan raar om in een full-on trouwjurk ten tonele te verschijnen? Ik heb mijn jurk al thuis hangen, het is een vrij simpele maar echte trouwjurk van mooi satijn, in mijn beleving zou een chiffon achtig jurkje, dus lichte stof beter passen bij alleen een avond feest. Of 's avonds gewoon weer mijn korte jurkje aan trekken, maar ja...dan heb ik die lange jurk voor niet gekocht....DILLEMA!!!

Wie heeft advies?!!?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1431 Gepost op: 11 januari 2014, 16:56:42 »
Nou ik zie niet in waarom je bij een trouwfeest niet een trouwjruk aan zou kunnen trekken, dus zou hem lekker 's avonds aantrekken :)

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1432 Gepost op: 11 januari 2014, 17:17:32 »
Het is toch je trouwdag.... en daar heb je je trouwjurk voor gekocht! Ik zou zeggen doe die trouwjurk gewoon aan!  :D

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1433 Gepost op: 11 januari 2014, 18:04:16 »
Trouwjurk, trouwfeest, ik zie geen problemen. Zonde om de jurk niet te gebruiken als je hem nog steeds mooi vindt. En als je het fijner/leuk vindt, kun je ook later op de avond je korte jurkje weer aantrekken.

e_vlyne

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1434 Gepost op: 11 januari 2014, 19:28:43 »
Geen antwoord op je vraag maar alle gemeenten die je noemt hebben prachtige alternatieve trouwlocaties toch???? Of gast het dan ook om de prijs?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1435 Gepost op: 12 januari 2014, 01:07:25 »
@evelien, nee 't ging niet om de prijs maar we zijn echt niets tegen gekomen waarvan we dachten, owww....dat is leuk! Stom hé?

Ik denk dat de lange jurk gewoon aantrek, jn de avond..we zijn toch zeg maar de VIP's op dat feestje...mogen we best overdressed zijn lijkt mij toch?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1436 Gepost op: 12 januari 2014, 06:43:18 »
Maar hoezo overdressed dan? Je gaat toch trouwen en geeft trouwfeest, de verwachting us dan vaak toch dat het bruidspaar trouwkleding aan heeft.
Ben wel nieuwsgierig wat jullie wel een leuke trouwlocatie vinden, want de gemeente die opnoemt hebben echt hele leuke trouwlocaties. (Wat E velien ook zegt)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1437 Gepost op: 12 januari 2014, 08:48:08 »
Snap het niet zo waarom je voor lul zou staan in een in jou ogen lelijk gemeentehuis.
Je komt er toch om te trouwen en niet om het gebouw te bezichtigen? Het gaat om jullie en jullie liefde voor elkaar en niet om de argitect van het gebouw.

En wat is er raar aan om de bruid uit te hangen op je eigen feest?
Volgens mij maak je het jezelf veel moeilijker dan nodig is.
Als jullie besluiten het zo te doen doe je het zo.
Niemand die dan zal zeggen nou wat raar! De bruid draagt een bruidsjurk!

Doe wat je hart je ingeeft en laat de mening waarvan jij denkt dat andere hem hebben mooi links liggen!

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1438 Gepost op: 12 januari 2014, 10:18:12 »
Kirriemirrie, op je bruiloft is een trouwjurk nooit overdressed!  :biggrin:

Jassou

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1439 Gepost op: 12 januari 2014, 10:31:06 »
Ik snap je denk ik wel. Zie je het trouwen in de ochtend als een soort zakelijke toestand? Weinig mensen aanwezig, zakelijk stadhuis, weinig feestelijk? Ik kan me wel iets voorstellen bij je gevoel dan: in vol ornaat staan om negen uur 's ochtends als de straatveger net om de hoek verdwenen is en je loopt een soort kantoor binnen (trekt nog net geen nummer) om ergens je handtekening onder te zetten. Misschien is het een idee eens te vragen bij het gemeentehuis of het gratis trouwen op maandag ochtend ook echt zo gaat, misschien is de sfeer veel feestelijker dan je nu voorstelt?

Wat je uiteindelijk beslist ligt aan jou natuurlijk, als je maar weet dat een trouwjurk nooit misstaat op een trouwfeest! (Helemaal als je de bruid bent ;) ) Maar ik snap je gevoel wel, ik weet ook niet wat ik zou doen in jou geval, zeker omdat je de rest van de dag 'even niets' hebt, wat maakt dat je je jurk misschien uit wil trekken en later weer aan? Je kunt ook de ochtend van de bruiloft afwachten en kijken hoe je je dan voelt. Dan heb je de luxe positie om voor je kast te gaan staan en dan te bedenken of je in de mood bent voor trouwjurk A of trouwjurk B.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1440 Gepost op: 12 januari 2014, 11:41:10 »
@jassou, precies dat. Het is een zakelijk iets, het burgelijk huwelijk in het gemeentehuis, je hebt toch al snel het idee dat je dan een soort voorstelling aan het opbouwen bent als je in vol ornaat op komt dagen.

We hoven ook niet perse gratis te trouwen, maar wij wilde graag buiten trouwen, onder de bomen of aan hey water, dat lijkt toch vrij lastig te zijn. Een free-lance babs is geen optie, die kosten worden te hoog, dus als we dan toch niet kunnen krijgen wat we willen qua locatie dan kies ik voor het dichtsbijzijnde en dan mar gewoon ff snel...

Een trouwjurk zal zeker niet misstaan, maar het is inderdaad wat ie zegt, je trekt 'm even weer uit, en dan trek je alleen voor het feest weer aan...ik zal eens gaan informeren bij de gemeente hoe het gaat..bedankt!

e_vlyne

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1441 Gepost op: 12 januari 2014, 13:21:24 »
@jassou, precies dat. Het is een zakelijk iets, het burgelijk huwelijk in het gemeentehuis, je hebt toch al snel het idee dat je dan een soort voorstelling aan het opbouwen bent als je in vol ornaat op komt dagen.

We hoven ook niet perse gratis te trouwen, maar wij wilde graag buiten trouwen, onder de bomen of aan hey water, dat lijkt toch vrij lastig te zijn. Een free-lance babs is geen optie, die kosten worden te hoog, dus als we dan toch niet kunnen krijgen want we willen qua locatie dan kies ik voor het dichtsbijzijnde en dan mar gewoon ff snel...

Een trouwjurk zal zeker niet misstaan, maar het is inderdaad wat ie zegt, je trekt 'm even weer uit, en dan trek je alleen voor het feest weer aan...ik zal eens gaan informeren bij de gemeente hoe het gaat..bedankt!
Ik zeg Netl!
http://www.netl.nl/arrangementen/trouwen-en-feesten/
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2014, 17:05:45 door E velien »

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1442 Gepost op: 12 januari 2014, 15:59:12 »
jaaaa Netl, daar zijn wij getrouwd!

e_vlyne

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1443 Gepost op: 12 januari 2014, 17:07:13 »
jaaaa Netl, daar zijn wij getrouwd!
Heerlijk daar. Wij wonen er 8km vandaan en gaan er naar t strand of zoals vandaag ff wandelen en lekker wat eten/drinken.
En compleet off topic. ..zag ik jou niet in kampen laatst??
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2014, 17:10:02 door E velien »

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1444 Gepost op: 12 januari 2014, 17:09:00 »
Wij komen er ook heel regelmatig. Fantastische dag gehad daar, en als we er nu komen worden we meteen herkend omdat we daar getrouwd zijn. Zo leuk is dat!

mamamikado

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1445 Gepost op: 12 januari 2014, 20:52:18 »
Ik moet eelrijk zeggen, ons gemeentehuis is ook verschrikkelijk. Zag toevallig van de week foto's van bekende n van hunt rouwn. Waar ik me aan liep te ergeren waren de lamellen, e stonden half open. Ik zei al tegen mijn AS, als bij osn die lamellen 20 juni dicht zijn, of half open, trek ik ze hoogstpersoonlijk helemaal open. Ik had het idee in een rouwkamer te staan, bij het zien van hun foto's :dry: Terwijl het bruidspaar er echt stralend op stond.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1446 Gepost op: 13 januari 2014, 12:12:16 »
@mamamikado, ja, zonde is dat dan hé!?!
Ipv dat ze die trouwzalen nou een beetje mooier maken...maar neee...hahah..

Netl hebben we gekeken maar deed het toch ook niet voor ons, misschien zijn we heel lastig maar ik miste gewoon een bepaald gevoel erbij!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1447 Gepost op: 13 januari 2014, 14:38:32 »
Netl vind ik de trouwlocatie op het strand(je) geweldig, maar binnen zou ook mijn smaak niet zijn.
Wij trouwen ook niet in onze eigen gemeente. Simpelweg omdat het stadhuis echt foeilelijk is. En ik daar dus echt niet op de foto wil.
Dus zijn we op zoek gegaan naar andere gemeenten. Uiteindelijk gaan we dus ruim een half uur rijden bij onze woonplaats vandaan trouwen. Maar daar blijven we dan ook de rest van de dag. Dus dat is wel erg lekker!

Wel kregen we van de gemeente nog een soort van enquete waarom we voor een andere locatie gekozen hebben en niet in onze eigen woonplaats zijn gaan trouwen. Dus daar netjes vermeld dat we het stadhuis en de andere opties in onze gemeente gewoon niet onze smaak/style is.

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1448 Gepost op: 13 januari 2014, 15:17:58 »
Als ik al deze verhalen lees ben ik toch wel erg blij dat ik in Gouda woon waar we een prachtig stadhuis hebben naar mijn mening! Gelukkig is er meestal wel iets enigszins in de buurt te vinden wat wel oké is.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1449 Gepost op: 13 januari 2014, 15:24:32 »
Wat maf dat veel trouwzalen zo ongezellig aanvoelen. Misschien omdat ze bij het gemeentehuis het gewoon een beetje zien als een 'klusje' wat ze toevallig ook nog moeten doen, ipv een feestje? En verder misschien weinig concurrentie, al zijn er nu ook wel locaties waar je alles kunt doen. Gaan wij doen :) Maar niet omdat het gemeentehuis van mijn moeders woonplaats ze lelijk is. Had er graag getrouwd, maar AS had iets anders in gedachten.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards