collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 684855 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pooh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1475 Gepost op: 14 februari 2014, 17:06:14 »
Wij hebben een leuk idee voor ons gastenboek. Mijn vriend is schoolmeester en heeft zijn klas allemaal tekeningen laten natekenen. En, tot mijn grote verbazing, zijn ze super leuk geworden!
We willen een gastenboek hebben met die tekeningen erin, net als mensen zo'n gastenboek maken met hun eigen foto's, denk ik. Iemand een idee hoe dat gaat? Is dat gewoon een fotoalbum? Of zou dat op een andere manier moeten?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1476 Gepost op: 14 februari 2014, 17:48:50 »
Ik denk gewoon een fotoalbum, inscannen en on-line een album maken.
Leuk idee trouwens!

ZERO.

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1477 Gepost op: 15 februari 2014, 21:12:43 »
ik zie het al een beetje voorkomen op deze pagina:
maar hadden jullie een bruidstas op jullie dag? Zo ja? Wat zat er in? :)

Josje123

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1478 Gepost op: 18 februari 2014, 16:04:33 »
Hallo Zero,

Ik had een bruidstas mee.

Hier zat in: papieren zakdoekjes, paracetamol, kleine deo, labello,  babydoekjes om de eventuele vlekjes weg te krijgen, wit krijt om eventuele vlekjes weg te werken, flesje water, klein busje haarlak,  smintjes.
Uiteindelijk alleen het flesje water nodig gehad  :biggrin:.

Tussen de foto's maken en het trouwen na al het praten en lachen dorst gekregen.
Helaas zat de bruidstas in de bagageruimte waardoor we pas na het trouwen wat konden drinken.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1479 Gepost op: 20 februari 2014, 07:37:15 »
Ik heb een vraag over één van onze gasten. Ze is de dochter van de stiefmoeder van mijn vriend (stiefmoeder en schoonvader zijn niet getrouwd, gewoon "vriend" en "vriendin") Het meisje in kwestie is ook nog eens de ex van mijn vriend, ze hebben 4 jaar een relatie gehad. Ik mag haar niet, niet omdat ze zijn ex is, maar gewoon omdat ze echt een waardeloos karakter heeft. Helaas leeft wel de verwachting dat we haar uitnodigen voor de bruiloft, want ja...ze is tenslotte "familie". Ik heb een sterke regel, geen exen op de bruiloft, dat zou mijn AS ook niet cool vinden als ik ineens mijn ex ga bellen en zeg, "hey, ik ga trouwen kom je ook!?!?" maar goed, in dit geval ligt het toch echt iets anders. Ik heb de meningen van buitenstaanders nodig....wat doen we met haar...uitnodigen / niet uitnodigen!!? Een familie-toestand veroorzaken of moet ik mijn mening inslikken en gewoon doen wat verwacht wordt?

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1480 Gepost op: 20 februari 2014, 07:42:36 »
Maak je er familieomstandigheden van als je haar uitnodigt of zit alleen jij ermee? Wat zegt je AS ervan? Ik heb namelijk ook een collega uitgenodigd die ik liever niet heb, maar kon het niet maken om 9 van de 10 uit te nodigen. Wat blijkt zij was me het meest dankbaar van allemaal dat ze een kaart had gekregen. Dat veraste me volledig.
Misschien werkt het juist een stap in de goede richting.. Succes

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1481 Gepost op: 20 februari 2014, 07:45:55 »
nee nee....dan hebben we echt een familie crisis...Mijn AS zegt uitnodigen om die crisis te voorkomen, hij heeft verder ook niets met haar...'t is 'm allemaal om het even, hij ligt er niet wakker van of ze er nou wel of niet bij is.
Ja gek is dat soms hé, dat mensen waarvan je het niet verwacht ineens heel enthousiast kunnen zijn.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1482 Gepost op: 20 februari 2014, 07:50:13 »
Jullie hadden wel of geen feest? Anders alleen voor feest uitnodigen?
Ik zou haar gewoon uitnodigen, op de dag zelf heb je er zelf echt geen kast van je bent met hele andere dingen bezig. Ik had een vriendin die nogal kan kleven en moeilijk doen. Had mijn zus erop gezet. Doet ze moeilijk, ging zij er tussen staan, haar weghalen, haar vermaken. Heb me er op de dag zelf niet 1 keer druk omgemaakt, maar van te voren wel. Zonde van de energie.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1483 Gepost op: 20 februari 2014, 07:54:34 »
We hebben wel een feest, ze zou ook alleen daarvoor uitgenodigd worden....'t staat me gewoon tegen dat ze bij dat blije moment moet zijn terwijl ik in het "echte leven" haar nek wel om wil draaien zodra ze begint te praten...haha...ik mag d'r echt niet!

Ik denk dat ik voor de lieve vrede en voor mijn vriend (die anders natuurlijk constant aangevallen zal worden door familie) haar maar een uitnodiging stuur, ze zal wel niet zo snugger zijn om zelf te bedenken dat het alleen maar een liefdadigheids uitnodiging is...helaas voor mij!

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1484 Gepost op: 20 februari 2014, 07:58:35 »
Het ligt er ook maar net aan hoeveel gasten er komen. Op een groep van 100 man zal 1 persoon extra weinig verschil maken, maar met 20 man gaat ze opvallen. Probeer voor jezelf een afweging te maken wat jij erger zou vinden. De familie crisis, en hoelang verwacht je dat ze dat volhouden? Of toch uitnodigen en hoeveel 'last' zou ze dan daadwerkelijk geven? Vaak hoor je dat het bruidspaar zo hoog op hun wolk zit dat dit soort mensen ze niet eens meer opvallen. En hoe erg is het om een ex op de bruiloft te hebben wanneer je vriend al aangeeft helemaal niets met haar te hebben? Ik zou het zien als een teken van vertrouwen ;)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1485 Gepost op: 20 februari 2014, 08:24:14 »
Ik snap het wel km. Ik zou haar ook uitnodigen, had hetzelfde met de verloofde(ondertussen man) van mijn zusje. Zowel manlief als ik mogen hem ECHT niet, maar je kunt zo iemand niet niet uitnodigen (en dan ook nog als daggast, gruwel). Alleen voor het feest gaat ze toch wel 'op' in de 'menigte'.

Ik heb ook weinig last van irritante zwager gehad, mijn schoonzus (tevens fotograaf) heeft hem ergens op de dag flink onder handen genomen en verder heb ik hem aardig kunnen ontlopen.

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1486 Gepost op: 20 februari 2014, 08:38:56 »
@kirriemirrie: lastige keuzes die jij echt alleen zelf zou kunnen maken. Jij kent je situatie het beste. Weeg van beide opties de nadelen af: Hoeveel heisa levert het voor en nadien op als je haar niet uitnodigt -versus- hoeveel heisa levert het tijdens de bruiloft op als je haar wel uitnodigt.
Haar reactie en die van je familie kun je niet veranderen als je haar niet uit nodigt. Je eigen reactie tijdens de bruiloft kun je wel veranderen! Je kunt je nu nog erop instellen dat ze wel komt en je voornemen je avond er niet door te laten verpesten. Wat is het ergste wat ze kan doen? Volgens mij is het namelijk niet zo dat zij de avond zelf verpest, maar dat ze bij jou emoties uitlokt. In dat laatste geval heb jij zelf het heft in eigen handen ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1487 Gepost op: 21 februari 2014, 12:30:29 »
HELP!!!! Over 30 minuten gaan we in ondertrouw, ik ben toch niet gek om mijn eigen naam aan te willen houden hé!?!?!?! Eigennaam en dan naam AS....ben ik gek? nee toch?? nee hé, zeg alsjeblieft NEE!!!!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1488 Gepost op: 21 februari 2014, 12:32:59 »
I behoud gewoon mijn eigen naam hoor ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1489 Gepost op: 21 februari 2014, 12:33:46 »
Godzijdank....ik ben dus niet de enige gekke! ;-)

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1490 Gepost op: 21 februari 2014, 12:59:50 »
haha km niets raars aan! je moet doen waar je , je goed bij voelt!
gefeliciteerd alvast met jullie ondertrouw!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1491 Gepost op: 21 februari 2014, 13:07:54 »
Ik ben niet gek hoor  :biggrin:
Maar m'n man heeft nog altijd de achternaam van zijn vader en hij is stappen aan het ondernemen om die te laten veranderen naar de achternaam van zijn moeder. (Is zwaar mishandeld geweest door zijn vader en ziet die al zeker 14 jaar niet meer)
Dus vandaar dat ik mijn eigen naam heb behouden en hier in België is dat ook de normaalste zaak dat ieder z'n eigen achternaam behoudt.
Je hebt nu wel de keuze om je kind 1 of beide van de ouders hun achternaam te geven, je mag hier nu kiezen.

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1492 Gepost op: 21 februari 2014, 13:50:05 »
Ik vind het 'gekker' (of eerder opmerkelijker) dat in deze tijd nog zoveel vrouwen kiezen voor de achternaam van hun man. Ik heb daar geen moment over getwijfeld, ik had mijn naam al bijna 30 jaar en die beviel me prima ;).
F gebruikt regelmatig mijn achternaam in het dagelijks gebruik, maar we hebben beide onze eigen naam gehouden.

Jorien26

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1493 Gepost op: 21 februari 2014, 13:57:37 »
@chantal ik vind het juist iets 'moois',  geeft voor mij echt aan dat je één familie bent en bij elkaar hoort. Vind t persoonlijk ook altijd zo gek als bijv. kids een andere achternaam hebben dan hun moeder...

maar ach, smaken verschillen en iedereen moet doen wat ie wil toch  :biggrin: dus kirriemirrie je bent echt niet gek hoor ;)

mroz

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1494 Gepost op: 21 februari 2014, 16:41:39 »
Tuurlijk niet joh! Dat is het mooie, dat je dat tegenwoordig helemaal zelf mag weten  :applaus:

Maar ik zie dat je al in ondertrouw bent geweest. Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1495 Gepost op: 21 februari 2014, 17:16:25 »
Waarschijnlijk is mijn reactie net te laat maar nee je bent niet gek! Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik vind het mooi dat we straks als gezin dezelfde achternaam hebben maar jij hebt er vast goed over nagedacht!

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1496 Gepost op: 21 februari 2014, 17:49:53 »
@chantal ik vind het juist iets 'moois',  geeft voor mij echt aan dat je één familie bent en bij elkaar hoort. Vind t persoonlijk ook altijd zo gek als bijv. kids een andere achternaam hebben dan hun moeder...

maar ach, smaken verschillen en iedereen moet doen wat ie wil toch  :biggrin: dus kirriemirrie je bent echt niet gek hoor ;)
Ja, maar het is zo ouderwets en ongeëmancipeerd dat het (bijna) altijd de vrouw is die haar eigen naam inlevert ;). Ieder zijn keus, absoluut! Het valt me alleen wel op dat dit nog zo traditioneel gedaan wordt.

En ja kinderen... ergens ben ik ook van mening dat tegen de tijd dat mijn man ze draagt en baart, hij ze ook zijn achternaam mag geven ;). Ik denk dat het er hier vanaf hangt bij welke achternaam de voornaam die we kiezen het best staat.

idgnkv

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1497 Gepost op: 21 februari 2014, 18:52:55 »
Het is aan mij helemaal niet gevraagd of ik mijn naam wilde houden of dat ik die van R. wilde aannemen. Maar ik gebruik nu vaak de achternaam van R., omdat die van hem mooier is ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1498 Gepost op: 21 februari 2014, 20:17:36 »
Ik ben voor de luxe versie gegaan, mijn naam-zijn naam...ik voel me hier prima bij. Zakelijk zal het mijn naam blijven en sociaal zal ik zijn naam gebruiken. Ik kon gewoon niet mijn identiteit opgeven, ik heb hem nog wel laten weten wat hij vrij was om mijn naam aan te nemen, maar dat vondt meneer dan weer raar....jaaaa ....daaaag...het werkt wel 2 kanten op. Hij kan hier denk ik wel mee leven.

MICH1991

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1499 Gepost op: 23 februari 2014, 11:19:24 »
Ik wil graag een topic vinden over geboortebedankjes misschien met ideetjes? Bestaat dat op dit forum?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards